• Trøjborgvej 82-84, 1911, 420

    8000 Aarhus C

    Danmark

20042024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forskning

Jeg forsker i online kompetenceudvikling, Learning Design, teknologi-støttet undervisning og læring samt undervisningsudvikling hvori der indgår læringsteknologi. 

Profil

Jeg er undervisningsudvikler ved Centre for Educational Development med særlig fokus på kompetenceudvikling, digital læring og universitetspædagogik. Jeg er uddannet cand.it i multimedier (MSc IT) fra Aarhus Universitet og har en doktorgrad i educational technology og Learning Design (EdD) samt PG Cert i Online and Distance Education fra The Open University. Jeg har over 20 års erfaring med feltet som bl.a. konsulent, leder, underviser og forsker og er bl.a. redaktør og medstifter af tidsskriftet Læring og Medier.

Samarbejder og Formidling

Jeg er projektleder af Nordplus-netværket og -projektet DLiNC (2013–2025), redaktør af tidsskriftet Læring og Medier (LOM) samt deltager i en række nationale og internationale netværk inden for universitetspædagogik (bl.a. Digital Pedagogy og DUEL).

Undervisning

Jeg underviser, vejleder og rådgiver adjunkter, postdocs, lektorer og professorer ift. udvikling af deres undervisning, herunder brug af læringsteknologi i regi af bl.a. Introduction to Teaching and Learning (InTeL), Universitetspædagogikum og workshops.

Arbejdsområder

Jeg arbejder med undervisnings- og kompetenceudvikling, herunder som underviser og vejleder på Universitetspædagogikum, underviser på Introduction to Teaching and Learning (InTeL) og individuel rådgivning af undervisere. Endvidere er jeg involveret i en række udviklingsprojekter, herunder Learning Design som undervisningsudviklingsmetodologi og til inddragelse af studerende i processen og samt i effektmåling af bl.a. Universitetspædagogikum. Endeligt forsker jeg i læringsteknologi samt Learning Design og er projektleder af et Nordplus-projekt "DLiNC" om sidstnævnte.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Læringsteknologi, Doctor of Education (EdD), Improving STEM Undergraduate Education with Efficient Learning Design, Open University Milton Keynes

12 maj 20144 maj 2018

Dimissionsdato: 4 maj 2018

Cand.it

Dimissionsdato: 1 feb. 2004

Emneord

  • Teknologi med læringspotentiale
  • It og læring
  • It og medier
  • It-pædagogik og -didaktik
  • Evaluering
  • Universitetspædagogik

Fagområder

  • Læringsteknologi
  • Learning Design
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
  • Digital undervisning

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Mikkel Godsk er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller