Gitte Wichmann-Hansen

  1. 2019
  2. Udgivet
  3. Udgivet

    External panel evaluation report 2019 : Assessment of the centre for engineering education, CEE, LTH Lund University. / Wichmann-Hansen, Gitte; Christersson, Cecilia; Peterson, Lena; Kamp, Aldert.

    2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  4. Udgivet

    Stilladseringsteknikker i bachelorvejledning: Selvstændighed skal ikke overlades til de studerende. / Wichmann-Hansen, Gitte; Simonsen, Kristina Bakkær.

    2019. Abstract fra DUN Konferencen 2019, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  5. Udgivet

    Supervision of students’ projects: How to support and increase flexibility and efficiency by use of web 2.0 technologies? / Nielsen, Tobias Alsted; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2019. Paper præsenteret ved EdMedia + Innovate Learning, Amsterdam, Holland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  6. Udgivet

    God vejledning : af specialer, bacheloropgaver og projekter . / Rienecker, Lotte ; Wichmann-Hansen, Gitte; Stray Jørgensen, Peter .

    2. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2019. 260 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  7. Udgivet

    Onlinevejledning. / Nielsen, Tobias Alsted; Wichmann-Hansen, Gitte.

    God vejledning: af specialer, bacheloropgaver og projekter. red. / Lotte Rienecker; Gitte Wichmann-Hansen; Peter Stray Jørgensen. 2. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2019. s. 211-219.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  8. E-pub ahead of print

    Successful Development Programs for experienced Doctoral Supervisors – What does it take? / Wichmann-Hansen, Gitte; Godskesen, Mirjam; Kiley, Margaret.

    I: International Journal of Academic Development, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Accepteret/In press

    Supervisor Development in Denmark. / Wichmann-Hansen, Gitte; Godskesen, Mirjam.

    The Making of Doctoral Supervisors. Routledge, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  10. Udgivet

    Udvikling af studerendes selvstændighed : stilladsering i bachelorvejledning. / Simonsen, Kristina Bakkær; Wichmann-Hansen, Gitte.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Nr. 27, 2019, s. 136-154.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Videofeedback på studerendes tekstudkast - en ny teknik i vejledning? / Wichmann-Hansen, Gitte; Nielsen, Tobias Alsted; Munkholm, Natalie Videbæk.

    2019. Abstract fra DUN Konferencen 2019, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  12. 2018
  13. Udgivet

    Supervision. / Wichmann-Hansen, Gitte; Jørgensen, Tove Hedegaard; Christensen, Mette Krogh.

    Introduction to Teaching and Learning – Content from the online module. 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  14. Udgivet
  15. Udgivet

    Analyse af mulige årsager til stress blandt ph.d.-studerende. / Herrmann, Kim Jesper; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2018. 13 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  16. Udgivet

    Hvad er konsekvensen af Fremdriftsreformen for specialevejledning? / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Andersen, Per.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  17. Udgivet

    Trives ph.d.-studerende bedre med en fast vejlederhånd? En undersøgelse af fagforskelle i styring og trivsel. / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  18. 2017
  19. Udgivet

    Does external funding push doctoral supervisors to be more directive? A large-scale Danish study. / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper.

    I: Higher Education, Bind 74, Nr. 2, 03.07.2017, s. 357-376.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Ph.d.-vejlederkurser i Danmark: Status på indhold og diskussion af kvalitet. / Kobayashi, Sofie; Godskesen, Mirjam; Wichmann-Hansen, Gitte.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 12, Nr. 22, 02.03.2017, s. 99-114.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Negotiating multiple identities in second- or foreign-language writing in higher education. / Cozart, Stacey Marie; Jensen, Tine Wirenfeldt; Wichmann-Hansen, Gitte; Kupatadze, Ketevan ; Chien-Hsiung Chiu , Scott .

    Critical transitions: Writing and the question of transfer . red. / Chris M. Anson; Jessie L. Moore. Fort Collins, Colorado, USA : University Press of Colorado, 2017. s. 303-334 (Perspectives on Writing).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. Udgivet

    Dare to disagree? ‘Teamthink’ vs ‘groupthink’ among clinical supervisors participating in workplace situated faculty development. / Strand, Pia; Gummesson, Christina; Wichmann-Hansen, Gitte; Edgren, Gudrun.

    2017. Abstract fra AMEE conference 2017, Helsinki, Finland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  23. Udgivet

    Doctoral supervisor education in Denmark – aiming to foster reflective practitioners. / Godskesen, Mirjam; Wichmann-Hansen, Gitte; Kobayashi, Sofie.

    EUA-CDE Doctoral Education Bulletin. 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportFormidling

  24. Udgivet

    Efficient online supervision calls for digital skills as well as pedagogical skills. / Wichmann-Hansen, Gitte; Nielsen, Tobias Alsted.

    2017. Abstract fra EUA-CDE's Annual Meeting, Tallinn, Estland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  25. Udgivet

    Kvalitet i Ph.d-forløb 2017 : Hovedrapport for Aarhus Universitet. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Wichmann-Hansen, Gitte.

    Aarhus : Center for Undervisning og Læring, Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, 2017. 49 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  26. Udgivet

    Validation of the Quality in PhD Processes Questionnaire. / Herrmann, Kim Jesper; Wichmann-Hansen, Gitte.

    I: Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Bind 8, Nr. 2, 2017, s. 189-204.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. 2016
  28. Udgivet

    Effektiv vejledning i en fremdriftsreform. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2016, Formidlingsartikel.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  29. Udgivet

    Kompetenceudvikling af ph.d.-vejledere i Danmark – status, initiativer og udfordringer : Kortlægning af ph.d.-vejledningskurser på danske universiteter. / Kobayashi, Sofie; Wichmann-Hansen, Gitte; Godskesen, Mirjam.

    2016. Abstract fra DUN Konferencen 2016, Nyborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  30. Udgivet

    Are supervisors more ‘hands-on’ if they have secured the funding of the research project? / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper.

    2016. Abstract fra QPR - Quality in Postgraduate Research, Adelaide, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet

    Symposium: What are successful supervisor development programs? Nordic traditions meet Australia – similarities and differences. / Wichmann-Hansen, Gitte; Godskesen, Mirjam; Kiley, Margaret.

    2016. Abstract fra QPR - Quality in Postgraduate Research, Adelaide, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  32. 2015
  33. Udgivet

    Supervision: Process management and communication. / Wichmann-Hansen, Gitte; Jensen, Tine Wirenfeldt.

    University Teaching and Learning. red. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen; Jens Dolin; Gitte Holten Ingerslev. Frederiskberg : Samfundslitteratur, 2015. s. 327-349.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  34. Udgivet

    Challenges in Collective Academic Supervision: supervisors' experiences from a Master Programme in Guidance and Counselling. / Wichmann-Hansen, Gitte; Thomsen, Rie; Nordentoft, Helle Merete.

    I: Higher Education, Bind 70, Nr. 1, 2015, s. 19-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Conceptions of how a learning or teaching curriculum, workplace culture and agency of individuals shape medical student learning and supervisory practices in the clinical workplace. / Strand, Pia; Edgren, Gudrun; Borna, Peter; Wichmann-Hansen, Gitte; Stalmeijer, Rene.

    I: Advances in Health Sciences Education, Bind 20, Nr. 2, 2015, s. 531-557.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Does faculty development makes a difference? An action research study to improve faculty development and clinical supervisory practices. / Strand, Pia; Stalmaijer, Renée; Lindgren, Stefan; Wichmann-Hansen, Gitte; Edgren, Gudrun.

    2015. Abstract fra 12th Asia Pacific Medical Education Conference (APMEC), Singapore, Singapore.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  37. Udgivet

    Hvordan adresserer vi tværkulturel vejledning på kurser for speciale- og ph.d.-vejledere? / Godskesen, Mirjam; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2015. Abstract fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks konference, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  38. Udgivet

    Ph.d.-vejledning er mere end faglig vejledning. / Parner, Erik ; Wichmann-Hansen, Gitte.

    Universitetspædagogiske praksisser. red. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. s. 257-280.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  39. Udgivet

    The downside of external funding: Does it affect doctoral supervision? / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper.

    2015. Abstract fra 16 Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cypern.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  40. Udgivet

    Vejledning af læger under uddannelse. / Eika, Berit; Wichmann-Hansen, Gitte; Hofgaard Lycke, Kirsten ; Handal, Gunnar.

    København : Munksgaard , 2015. 139 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  41. 2014
  42. Udgivet

    How does external funding affect doctoral supervision? / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper; Jensen, Torben K.

    2014. Poster session præsenteret ved Seminar on Assessment, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  43. Udgivet

    Successful supervisor development programs. Why and how? Pre-conference workshop. / Wichmann-Hansen, Gitte; Jensen, Torben K.

    2014. Abstract fra ICED 2014, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  44. Udgivet

    When writing a PhD dissertation in English is “like knitting a sweater without knowing whether there is enough yarn”. / Jensen, Tine Wirenfeldt; Wichmann-Hansen, Gitte; Cozart, Stacey Marie.

    2014, Blogindlæg.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  45. Udgivet

    Panel: Opportunities and Challenges of Writing in a Second Language. / Kupatadze, Ketevan ; Chiu, Scott C.; Cozart, Stacey Marie; Jensen, Tine Wirenfeldt; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2014. Abstract fra Writing Research Across Borders 2014 conference., Paris, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  46. Udgivet

    Quality in the PhD Process : A survey among PhD students at Aarhus University. / Herrmann, Kim Jesper; Wichmann-Hansen, Gitte; Jensen, Torben K.

    Aarhus : Center for Undervisning og Læring. School of Business and Social Sciences. Aarhus Universitet, 2014. 145 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  47. Udgivet

    Supporting Second/Foreign Language Writing in Linguistically and Culturally Diverse Academic Environments. / Kupatadze, Ketevan; Chui, Scott; Cozart, Stacey Marie; Jensen, Tine Wirenfeldt; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2014. Abstract fra Writing Across the Curriculum , Minneapolis, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  48. Udgivet

    The Dimensionality of the Aarhus University Quality in the PhD Process Survey. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Wichmann-Hansen, Gitte.

    Aarhus : Centre for Teaching and Learning, Aarhus University, 2014. 14 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  49. Udgivet

    Udvikling af vejledningspraksis i kurser for undervisere i brugen af blended learning-aktiviteter. / Stenalt, Maria Hvid; Wichmann-Hansen, Gitte; Rossen, Dorte Sidelmann.

    2014. Abstract fra DUN Konference 2014, Svendborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  50. 2013
  51. Udgivet

    "Writing in English is like a bad hair day" : Danish doctoral student views on writing in L2 English. / Cozart, Stacey Marie; Jensen, Gry Sandholm; Jensen, Tine Wirenfeldt; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2013. Abstract fra Conference of the European Association for the Teaching of Academic Writing, Budapest, Ungarn.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  52. Udgivet

    The Role of Students’ Attitudes Towards Second/Foreign Language Writing and the Question of Transfer. / Cozart, Stacey Marie; Jensen, Tine Wirenfeldt; Wichmann-Hansen, Gitte; Chiu, Scott; Kupatadze, Ketevan.

    2013. Abstract fra Critical Transitions: Writing and the Question of Transfer , Elon, North Carolina, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  53. Udgivet

    Grappling with identity issues: Danish graduate student views on writing in L2 English. / Cozart, Stacey Marie; Jensen, Tine Wirenfeldt; Jensen, Gry Sandholm; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2013. Abstract fra The English Language in teaching in European Higher Education, , Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  54. Udgivet

    Aktiv lytning i ph.d.-vejledning – et værktøj til udvikling af dialogiske kompetencer. / Godskesen, Mirjam; Wichmann-Hansen, Gitte.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 8, Nr. 15, 2013, s. 145-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Collective academic supervision : a model for participation and learning in higher education. / Nordentoft, Helle Merete; Thomsen, Rie; Wichmann-Hansen, Gitte.

    I: Higher Education: Handbook of Theory and Research, Bind 65, Nr. 5, 2013, s. 581-593.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Development and Psychometric Evaluation of the Undergraduate Clinical Education Environment Measure (UCEEM). / Strand, Pia; Sjöborg, Karolina; Wichmann-Hansen, Gitte; Stalmaijer, Renée; Jakobsson, Ulf; Edgren, Gudrun.

    I: Medical Teacher, Bind 35, Nr. 12, 2013, s. 1014-1026.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Udgivet

    Processtyring og kommunikation i vejledningen. / Wichmann-Hansen, Gitte; Jensen, Tine Wirenfeldt.

    Universitetspædagogik. red. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen; Jens Dolin; Gitte Holten Ingerselv. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2013. s. 329-350.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  58. Udgivet

    Writing in a Foreign Language (L2) at the Doctoral Level : How Is It Perceived by Students and Addressed in Supervision? / Cozart, Stacey Marie; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2013. Paper præsenteret ved Society for Research in Higher Education, Newport, Wales, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  59. 2012
  60. Udgivet

    “Writing in English is like being married to somebody you don’t know very well”: Postgraduate Writing in L2 English. / Wichmann-Hansen, Gitte; Cozart, Stacey Marie; Jensen, Tine Wirenfeldt; Jensen, Gry Sandholm.

    2012. Abstract fra NIC 2012, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  61. Udgivet

    Aktiv lytning som kompetenceudvikling af ph.d.-vejledere. / Godskesen, Mirjam; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2012. Abstract fra DUN konference, Fredericia, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  62. Udgivet

    Brugen af vejlederbrev til universitetsstuderende - en diskussion af dets betydning i vejledningsprocessen. / Laustsen, Sussie; Wichmann-Hansen, Gitte; Aagaard, Hanne; Bahrami, Golnosh; Dreyer, Pia.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 7, Nr. 12, 2012, s. 46-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Feedback to supervisors : psychometric evaluation of an instrument for feedback based on the cognitive apprenticeship model. / Strand, Pia ; Sjöborg, Karolina; Jakobsen, Ulf; Wichmann-Hansen, Gitte; Lindgren, Stefan; Edgren, Gudrun; Stalmeijer, Rene.

    2012. Abstract fra NU - Nätverk och utveckling, Göteborg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  64. Udgivet

    Learning in workplace environment : Development and psychometric evaluation of an instrument to measure educational climate in workplace settings. / Strand, Pia ; Sjöberg, Karoline; Wichmann-Hansen, Gitte; Lindgren, Stefan; Jakobsen, Ulf; Edgren, Gudrun.

    2012. Poster session præsenteret ved NU - Nätverk och Utveckling, Göteborg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  65. Udgivet

    New ways of supporting peer feedback : a method integrating a board game and a digital learning resource. / Jensen, Tine Wirenfeldt; Jensen, Gry Sandholm; Wichmann-Hansen, Gitte; Albrechtsen, Charlotte.

    2012. Abstract fra ICED 2012, Bangkok, Thailand.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  66. Udgivet

    Ph.d. vejledningen på Health : ifølge de studerende. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    Aarhus : Fællestrykkeriet for Sundhedsvidenskab, 2012.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  67. Udgivet

    What is succesful PhD Supervision : according to students? / Wichmann-Hansen, Gitte; Thim, Troels; Angel, Sanne; Mulvany, Michael J.

    2012. Abstract fra ICED 2012, Bangkok, Thailand.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  68. Udgivet

    Why do or don't PhD students recommend their supervisor? / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2012. Abstract fra Quality in Postgraduate Supervision, Adelaide, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  69. 2011
  70. Udgivet

    Successful PhD Supervision : A Two-Way process. / Wichmann-Hansen, Gitte; Wogensen, Lise; Eika, Berit; Mulvany, Michael J.

    The Researching, Teaching, and Learning Triangle. . red. / Miguel A. R. B Castanho; Gûl Güner-Akdogan. New York : Springer Publishing Company, 2011. (Mentoring in Academia and Industri, Bind 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  71. Udgivet

    PhD counselling : the road to students' minds and problems? / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2011. Abstract fra Postgraduate Supervision Conference, Stellenboush, Sydafrika.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  72. 2010
  73. Udgivet

    Det er ikke nogen sygeplejerskeuddannelse, det her! Om identitet og roller i mødet mellem læger og sygeplejersker. / Wichmann-Hansen, Gitte; Eika, Berit.

    I: Gjallerhorn, Nr. 12, 2010, s. 68-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    Forskelle og ligheder mellem Phd-vejledning i forskellige fag. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2010. Abstract fra DUN konference, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  75. Udgivet

    Studieplanlægning ved lægeuddannelserne. / Mørcke, Anne Mette; Wichmann-Hansen, Gitte; Eika, Berit.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 5, Nr. 8, 2010, s. 29-34.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  76. 2009
  77. Udgivet

    Making small-group teaching work. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2009. Abstract fra AMEE conference, Malaga, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  78. 2008
  79. Udgivet

    Aarhus Universitet på vej mod målrettet uddannelse. / Mørcke, Anne Mette; Wichmann-Hansen, Gitte; Eika, Berit.

    I: Ugeskrift for Laeger, Bind 170, Nr. 44, 2008, s. 3525-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    Forelæsningen - en undervisningsform der er kommet for at blive? / Eika, Berit; Wichmann-Hansen, Gitte; Høyer, Christian S.; Mørcke, Anne Mette.

    I: Ugeskrift for Laeger, Bind 170, Nr. 44, 2008, s. 3520-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Forskervejledning i speciallægeuddannelsen. Fem gode råd til vejledere i forskningstræningsmodulet. / Wichmann-Hansen, Gitte; Mørcke, Anne Mette; Eika, Berit.

    I: Ugeskrift for Laeger, Bind 170, Nr. 44, 2008, s. 3512-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Udgivet

    Higher Education at Institutional, Group, and Individual Level. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2008. Abstract fra ICED 2008, Salt Lake City, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceRådgivning

  83. Udgivet

    Specialevejledning set indefra og udefra. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Nr. 5, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseForskning

  84. Udgivet

    Supervision in Higher Education - What is evidence based good practice? / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2008. Abstract fra The New Goal-orientation of research strategies: The 36th Congress of NERA, Nordic Educational Research Association, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  85. 2007
  86. Udgivet

    Hvad findes der af litteratur om vejledning? - Litteratursøgning med fokus på publicerede, evidensbaserede studier. / Wichmann-Hansen, Gitte; Mørcke, Anne Mette; Eika, Berit.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Nr. 3, 2007, s. 11-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    Læring og vejledning i klinikophold - "Du kan lige lytte. Der er lidt arytmia perpetua". / Wichmann-Hansen, Gitte; Mørcke, Anne Mette; Eika, Berit.

    I: Ugeskrift for Laeger, Nr. 42, 2007, s. 3574-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. Udgivet

    hvad findes der af evidens om vejledning? / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2007. Abstract fra DUN konference, Ålborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  89. 2006
  90. Udgivet

    Access to practice - a critical feature for learning, not adressed in situated learning theory. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2006. Abstract fra The 12th Ottawa International Conference on Clinical Competence, New York, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  91. Udgivet

    Complex perspectives on learning objectives : Stakeholders' beliefs about core objectives based on focus group interviews. / Mørcke, Anne Mette; Wichmann-Hansen, Gitte; Guldbrand Nielsen, Dorte; Eika, Berit.

    I: Medical Education, Bind 40, 2006, s. 675-681.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  92. Udgivet

    Tidsregistrering: Hvordan bruger de studerende tiden i klinikken? / Wichmann-Hansen, Gitte; Mørcke, Anne Mette; Eika, Berit.

    I: Ugeskrift for Laeger, Bind 168, Nr. 1, 2006, s. 46-50.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. 2004
  94. Udgivet

    Excellent clinical teaching - what does it require? / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2004. Abstract fra AMEE conference, Edinburgh, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  95. Udgivet

    Færdighedstræning, fra laboratorium til klinikophold. / Nielsen, D.G.; Wichmann-Hansen, G.; Mørcke, A.M.; Eika, B.

    I: Ugeskrift for Laeger, Bind 166, 2004, s. 1989-1992.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. Udgivet

    Hvad er et effektivt klinisk ophold? / Wichmann-Hansen, G.; Eika, B.

    I: Ugeskrift for Laeger, Bind 166, 2004, s. 1992-1995.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  97. Udgivet

    Kompetence, et aktuelt begreb set i et semantisk, historisk og teoretisk perspektiv. / Wichmann-Hansen, G.; Krogh Christensen, M. (Redaktør); Wichmann-Hansen, G. (Redaktør).

    Krop og kompetence: Aktuelle begreber inden for pædagogik og sundhed. København : FADL's Forlag, 2004. s. 47-72.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  98. Udgivet

    Læring i praktik, I må cirkulere rundt og koble jer på. / Wichmann-Hansen, G.; Eika, B.

    I: Nordisk Pedagogik, Bind 24, 2004, s. 306-319.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  99. Udgivet

    Praktik i lægeuddannelsen - Et kvalitativt studie om læring og vejledning i klinikken. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    Aarhus Universitet : Fællestrykkeriet for Sundhedsvidenskab, 2004. 320 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  100. Udgivet

    Searching the core of emergency medicine. / Mørcke, Anne Mette; Wichmann-Hansen, Gitte; Guldbrand Nielsen, Dorte; Tønnesen, Else Kirstine; Eika, Berit.

    I: Acta Anaesthesiologica Scandinavica, Bind 48, 2004, s. 243-248.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  101. 2003
  102. Udgivet

    Läkere lär när de arbetar - men hur? / Wichmann-Hansen, Gitte; Faurfelt, Karen.

    Lund Studentforlaget, 2003.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  103. Udgivet

    Metaphor analysis. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2003. Abstract fra NERA Congress, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  104. Udgivet

    Skills training in laboratory and clerkship: connections, similarities and differences. / Nielsen, Dorte Guldbrand; Mørcke, Anne Mette; Wichmann-Hansen, Gitte; Eika, Berit.

    I: Medical Education Online, Bind 8, Nr. 12, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  105. 2001
  106. Udgivet

    Analysis of clinical competence at pre-graduate level. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    2001. Poster session præsenteret ved AMEE conference, Berlin, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  107. Udgivet

    At sætte mål eller ikke at sætte mål... / Mørcke, Anne Mette; Wichmann-Hansen, Gitte; Eika, Berit.

    I: Ugeskrift for Laeger, Bind 163, 2001, s. 7081.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  108. 1999
  109. Udgivet

    Andragogiske antagelser om selvstyring og ansvarlighed. / Wichmann-Hansen, Gitte.

    Om voksenundervisning. Grundlag for pædagogiske og didaktiske refleksioner. red. / Carsten Nejst Jensen. Danmark : Billesø, 1999. s. 307-313.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  110. Udgivet

    Læger lærer når de arbejder - men hvordan? / Wichmann-Hansen, Gitte; Faurfelt, Karen; Worsøe, Mette.

    København : Roskilde Amt og Forlaget ANDRA, 1999. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  111. Udgivet

    The Doctor as a Counsellor and as a Learner. / Wichmann-Hansen, Gitte; Faurfelt, Karen.

    I: LlinE - Lifelong Learning in Europe, Bind IV, Nr. 1, 1999, s. 25-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  112. 1997
  113. Udgivet

    Praktisk oplæring af læger på en kirurgisk afdeling - oplæringsformer og supervisionsrelationer i speciallægeuddanelsen. / Wichmann-Hansen, Gitte; Faurfelt, Karen.

    København : Sundhedsstyrelsen, 1997. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling