Projekter pr. år
Personlig profil
Eksterne ansættelser
Gymnasielærer i tysk og samfundsfag, Dansk Gymnasium/HF/VUC/Erhvervsskole
aug. 2019 → jul. 2020
Dansk lektor, University of Göttingen
sep. 2016 → sep. 2019
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 1 Igangværende
-
Når dansk bliver til
Fernandez, S. S. (PI), Levisen, C. (CoPI), Sadow, L. (Deltager), Rasmussen, A. M. (Deltager) & Rørbæk, N. (Deltager)
01/02/2023 → 31/07/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
Impacts of managerial systems on early educators’ job satisfaction in five countries
Rogers, M., Dolidze, K., Rasmussen, A. M., Dovigo, F. & Doan, L., 2024, I: Issues in Educational Research. 34, 1, s. 219-234 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Impacts of neoliberal inspired policies on educators' professional identity in five countries: Visions for a better future
Rogers, M., Dovigo, F., Doan, L., Dolidze, K. & Rasmussen, A. M., 2024, (Accepteret/In press) Supporting Early Childhood Practice through Difficult Times: Looking Towards a Better Future. Taylor & FrancisPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Pædagogmedhjælpere i daginstitutioner – hvad siger forskningen?
Rasmussen, A. M., 2024, (Accepteret/In press) I: Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Niveaudeling i fremmedsprogsfagene i det danske gymnasium: En inkluderende strategi?
Rasmussen, A. M. & Fernández, S. S., dec. 2023, I: Sprogforum. 29, 77, 9 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Motivation og differentiering i fremmedsprogsundervisningen
Rasmussen, A. M., 2022, I: Sprogforum. 74, s. 14-24Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Interkulturel pragmatik i dansk som andetsprog. Et kursistkognitionsstudie
Fernandez, S. S. (Oplægsholder) & Rasmussen, A. M. (Oplægsholder)
12 jun. 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Niveaudeling som differentieringsstrategi
Astrid Mus Rasmussen (Foredragsholder) & Susana Silvia Fernandez (Foredragsholder)
7 jun. 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Should birds of a feather flock together? On ability grouping for coping with learner diversity in foreign language education in Danish upper secondary schools
Rasmussen, A. M. (Oplægsholder) & Fernandez, S. S. (Oplægsholder)
5 jun. 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
NTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE IN SECOND LANGUAGE MANUALS: A DANISH CASE STUDY
Sadow, L. (Oplægsholder), Fernandez, S. S. (Oplægsholder) & Rasmussen, A. M. (Oplægsholder)
4 jun. 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Focusing on pragmatics as a way of fostering Intercultural Communicative Competence in Second Language Classrooms: A Danish Case Study
Rasmussen, A. M. (Oplægsholder), Fernandez, S. S. (Oplægsholder) & Sadow, L. (Oplægsholder)
31 maj 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag