Projekter pr. år
Personlig profil
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Psykolog, Københavns Universitet
1 aug. 2009 → 15 sep. 2015
Dimissionsdato: 15 sep. 2015
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Mobning blandt børn anno 2024
Søndergaard, D. M. (PI), Skaaning Knage, F. (Deltager) & Christoffersen, D. D. (Deltager)
01/05/2024 → 30/04/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
Co-Bot: Configuring Care with Robots
Nickelsen, N. C. M. (PI) & Skaaning Knage, F. (Samarbejdspartner)
01/09/2023 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
ENGAGE (dis)engaging children and young people
Berisha, T. (Deltager), Borring, C. G. (Deltager), Carlsson, M. S. (Deltager), Gylling-Andersen, T. (Deltager), Khawaja, I. (Deltager), Skaaning Knage, F. (Deltager), Kousholt, D. (Projektkoordinator), Madsen, C. D. (Deltager), Mørck, L. L. (Deltager), Stilling Olesen, J. (Deltager), Primdahl, N. L. (Projektkoordinator), Rasmussen, P. (Deltager), Simovska, V. (Deltager) & Søndergaard, D. M. (Deltager)
01/08/2022 → 01/08/2027
Projekter: Projekt › Forskning
-
UC-TID: Ung i Coronaens Tid - Unges Tilblivelse under Corona-krisen
Søndergaard, D. M. (PI), Hansen, H. R. (Samarbejdspartner), Skaaning Knage, F. (Samarbejdspartner) & Rasmussen, P. (Samarbejdspartner)
01/04/2020 → 01/04/2022
Projekter: Projekt › Forskning
-
Når unge vægrer sig ved skolen
Skaaning Knage, F. (PI)
01/01/2018 → 04/12/2022
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Bullying research and practice in Denmark
Søndergaard, D. M. & Knage, F. S., 2025, (Accepteret/In press) Bullying of Children and Adolescents: A Global Perspective. Hong, J. S., Thornberg, R., Llorent, V. J. & Han, Z. (red.).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Feministisk inspireret metodologi
Knage, F. S. & Søndergaard, D. M., jan. 2025, Kvalitative metoder. En grundbog.. Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 494-519Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning › peer review
-
What is the ‘new’ in the ‘traditional’? Young people navigating the tensions between traditional and new gender norms and configurations
Rasmussen, P., Knage, F. S. & Søndergaard, D. M., 10 jan. 2025.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
-
A review of ideas of good care emerging in the social and care robot literature
Nickelsen, N. C. M. & Skaaning Knage, F., 21 feb. 2024, (Under udarbejdelse) I: International Journal of Environmental Research and Public Health. 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Being a square among circles The Role of Hope in Expanding the Conceptualization of School Attendance Problems: A Poetic Inquiry Approach Using Qualitative Interviews with Youth
Walther-Hansen, W., Knage, F. S. & Gentle-Genitty, C., 2024, (E-pub / Early view) I: Human Arenas.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
The socio-materiality of care
Nickelsen, N. C. M. (Arrangør), Wright, J. (Taler), Lipp, B. (Deltager), Hasse, C. (Deltager), Skaaning Knage, F. (Deltager), Zawieska, K. (Deltager), Bruun, M. H. (Deltager) & Andersen, M. L. (Deltager)
6 maj 2024Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Når samarbejde giver stabil skolegang
Skaaning Knage, F. (Deltager)
22 maj 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
Fil -
Dansk/norsk forskerseminar om frafald i skolen
Skaaning Knage, F. (Deltager)
2 maj 2018 → 5 maj 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus