Pædagogisk rettet forskning og dens mulige kontinuitetsformer i det post-traditionelle samfund : Dannelse som bro-begreb for innovativ tradering (Benner, Prange, Krüger). / Pio, Frederik.
I: Nordic Studies in Education, Bind 42, Nr. 4, 12.2022, s. 376-394.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
At blive kulturfigur for sig fag : Professsions-perspektiver på Klaus Pranges differens mellem læring og opdragelse. / Pio, Frederik.
I: Nordic Studies in Education, 15.10.2022.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
A secular gospel of pedagogy? Lenzen’s Reflexive Erziehungswissenschaft & Benner’s allgemeine Pädagogik revisited (in a Habermasian post-secular context) . / Pio, Frederik.
I: Studier i Pædagogisk Filosofi, 15.09.2022, s. 1-25.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Rocking Heidegger: Musical Experience between Technology and Ontology. / Pio, Frederik.
Heidegger & Music. red. / Josh Spier; Casey Rentmeester. Rowman & Littlefield Publishers, 2022.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Blog Folkeskolen.dk : Pædagogik, civilisation og skole. / Pio, Frederik.
2021, https://www.folkeskolen.dk/blogs/paedagogik,-civilisation-og-skole/.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Om den almene pædagogiks krise : Mellem ideologisk socialarbejde og psykologiseret læring. / Pio, Frederik.
I: Studier i Pædagogisk Filosofi, Bind 9, Nr. 1, 12.2020, s. 51-70.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Den transnationale uddannelsesrevolutions opløsning af pædagogikkens egenart : Om OECDs hvidvask af pædagogikkens begreber om: professionalitet, læring, autenticitet og dannelse . / Pio, Frederik.
Pædagogikkens egenart . red. / Merete Wiberg. S.l. : Pædagogisk Filosofisk Forening, 2020. s. 58-79 (Studier i Pædagogisk Filosofi; Nr. 2, Bind 8).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Pædagogik, civilisation, skole. / Pio, Frederik.
2020, Blog.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Pædagogik, civilisation, skole. / Pio, Frederik.
2019, folkeskolen.dk.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Heideggers ord "Innigkeit". / Pio, Frederik.
Æstetik og pædagogik. red. / Martin Blok. København : Akademisk Forlag, 2018. s. 97-117.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Pædagogik, civilisation og skole. / Pio, Frederik.
2018, Blog.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Om Grue-Sørensen og begrebet 'opdragende undervisning'. / Pio, Frederik.
I: Studier i Pædagogisk Filosofi, Bind 7, Nr. 1, 2018, s. 99-114.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Om det uhørte. / Pio, Frederik.
Aalborg Universitetsforlag, 2018. 454 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Undervisningens indhold mellem læring og dannelse : kampen om kundskabsbegrebet. / Pio, Frederik.
Uren pædagogik 3. red. / Thomas Aastrup Rømer; Lene Tanggaard; Svend Brinkmann. Aarhus : Klim, 2017. s. 147-162 9 (Uren pædagogik, Bind 3).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
The music teacher as cultural figure : a cautionary note on globalized learning as part of a technical conception of education. / Pio, Frederik.
I: Philosophy of Music Education Review, Bind 25, Nr. 1, 2, 23.04.2017, s. 23-45.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Om det uhørte : en musikpædagogisk drøftelse af forholdet mellem ontologi og nihilisme hos Heidegger. / Pio, Frederik.
Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. 454 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
On Heidegger's relevance for phenomenologically oriented music didaktik : the unheard. / Pio, Frederik.
Nordisk musikkpedagogisk forskning: årbok 16. red. / Eva Georgii-Hemming; Sven-Erik Holgersen; Øivind Varkøy; Lauri Väkevä. Oslo : Norges Musikkhøgskole, 2016. s. 23-53 (Nordisk Musikkpedagogisk Forskning; Nr. 8, Bind 2015).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Philosophy of music education challenged : Heideggerian inspirations. / Pio, Frederik (Redaktør); Varkøy, Øivind (Redaktør).
Dordrecht : Springer Science+Business Media, 2014. 256 s. (Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education, Bind 15).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Introduction: An ontological turn in the field of music and music education. / Pio, Frederik; Varkøy, Øivind.
Philosophy of music education challenged : Heideggerian inspirations: music, education and personal development. red. / Frederik Pio; Øivind Varkøy. Dordrecht : Springer Science+Business Media, 2014. s. 1-14 (Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education, Bind 15).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Musings of Heidegger : arts education and the mall as a ‘debased’ (Dreyfus) work of art. / Pio, Frederik.
Philosophy of music education challenged: Heideggerian inspirations: music, education and personal development. red. / Frederik Pio; Øivind Varkøy. Dordrecht : Springer Science+Business Media, 2014. s. 20-50 (Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education, Bind 15).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Nielsen’s ‘Befindlichkeit’ between (the hermeneutics of) ‘Bildung’ and (the phenomenology of) music. / Pio, Frederik.
I: Philosophy of Music Education Review, Bind 22, Nr. 2, 2014, s. 156-171.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
In memoriam: Frede V. Nielsen. / Pio, Frederik.
I: Philosophy of Music Education Review, Bind 21, Nr. 2, 11.2013, s. 213-214.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Introduktion af Heidegger til de pædagogiske fag : om ontologi og nihilisme i uddannelse og undervisning. / Pio, Frederik.
København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2013. 317 s. (Musikpædagogiske Studier, DPU, Bind 4).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Kulturen i skolen - skolen i kulturen : baggrund, eksempler, eftertanke. / Pio, Frederik; Boelt, Birgitte.
Skolen i virkeligheden: omgivelserne som læremiddel. red. / Trine Hyllested; Connie Stendal Rasmussen. 1. udg. København : Forlaget Unge Pædagoger, 2013. s. 126-145 (Unge Pædagogers serie B; Nr. 112).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Musikfaget mellem læring og forældelsespres. / Pio, Frederik.
I: Cursiv, Nr. 9, 01.05.2012, s. 113-132.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
A reflection on musical experience as existential experience : an ontological turn. / Pio, Frederik; Varkøy, Øivind.
I: Philosophy of Music Education Review, Bind 20, Nr. 2, 2012, s. 99-116.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
'Mennesket gøres til ressource'. / Pio, Frederik.
I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 13, Nr. 3, 2011, s. 77-82.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Konferenceartikel › Forskning › peer review
The concept of 'Bildung' : response to Øivind Varkøy. / Pio, Frederik.
I: Philosophy of Music Education Review, Bind 18 , Nr. 1, 2011, s. 97-101.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Konferenceartikel › Forskning › peer review
Den musikvidenskabelige uddannelse med henblik på gymnasie-musikfaget : status og perspektiv 2010. / Pio, Frederik; Pedersen, Peder Kaj.
Musikfaget i undervisning og uddannelse: status og perspektiver 1970-2008. red. / Frede V. Nielsen. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. s. 61-74 (Musikpædagogiske Studier; Nr. 2).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Formidling
Fra udsat til motiveret : rapport om undervisning på de sikrede institutioner. / Jensen, Niels Rosendal; Koudahl, Peter Damlund; Pio, Frederik et al.
København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 82 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Rådgivning › peer review
In dialogue : response to Øivind Varkøy, “The Concept of ‘Bildung’”. / Pio, Frederik.
I: Philosophy of Music Education Review, Bind 18, Nr. 1, 2010, s. 97-100.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Kan man med en test måle et menneskes musikalitet? -. / Pio, Frederik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 18 årg., Nr. 70, 2009, s. 18-30.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Sanselig-æstetisk erfaring : om den sanselig-æstetiske erfarings privatisering og den tekniske reformering af uddannelsessystemet. / Pio, Frederik.
I: Cursiv, Nr. 4, 2009, s. 131-162.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Sanselighedspædagogik og livsduelighed : Skolens vej mod en omvurdering af musik som sanseligt-æstetisk fag. / Pio, Frederik.
I: Nordisk Musikkpedagogisk Forskning, Bind Årbok 11, 2009, s. 139-166.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Den sanselig-æstetiske erfaring og åbenhed for verden. / Pio, Frederik.
I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 3, 2008, s. 21-24.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Fra musikalitet til musikalitets-dannelse : en aktuel udfordring for musikpædagogikken? / Pio, Frederik.
I: Gymnasiemusik, Bind 3, 2008, s. 46-50.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
A response to Cathy Benedicts 'Naming our reality : negotiating and creating meaning in the margin. / Pio, Frederik.
I: Philosophy of Music Education Review, Bind 15, Nr. 1, 2007, s. 69-71.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Det sociale selv som gentagen distance og distanceret gentagelse : Freuds 'overføring' og Nietzsches 'Wille zur Macht'. / Pio, Frederik.
Freud og det sociale. 1. udg. Vanløse : Forlaget Drift, 2007. s. 149-163 (Drift - tidsskrift for psykoanalyse; Nr. 1-2 særnummer, Bind 7).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Om det uhørte : bidrag til musikalitets-dannelsens fænomenologi. / Pio, Frederik.
I: Nordisk Musikkpedagogisk Forskning, Nr. 9, 2007, s. 121-153.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
The heritage of the musicality discourse : a genealogy of the medical concept amusia. / Pio, Frederik.
I: Zeitschrift fuer Kritische Musikpaedagogik, Bind 7, 2007, s. 39-53.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
From musicality towards musicality-Bildung : Tracing the birth of a musicological concept. / Pio, Frederik.
I: Nordisk Musikkpedagogisk Forskning, Bind Vol. 8, 01.03.2006, s. 77-102.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Musikalitetens fødsel : Det videnskabelige menneske og tonalitetens sammenbrud. / Pio, Frederik.
Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2005. 463 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Det videnskabelige menneske og dets musikalske modsætninger : Festskrift til Frede V. Nielsen 60 år. / Pio, Frederik.
Musikpædagogiske refleksioner. red. / Sven-Erik Holgersen. Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2002. s. 75-95 5.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Noter til Foucaults udsagns-begreb. / Pio, Frederik.
Musikalsk læring: Konferencerapport. red. / Frede V. Nielsen. Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2002. s. 87-95.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning › peer review
Musikalsk Læring. Konferencerapport. / Hermansen, M.; Jørgensen, H.; Bonde, L.O. et al.
Danmarks Pædagogiske Universitet : Danmarks Lærerhøjskole, 2002. 120 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Dansk musikvidenskabs integration af Adlers stilkoncept : En ny betingelse for tænkningen af musikalsk subjektivitet i det 20. århundred. / Pio, Frederik.
Dansk Årbog for Musikforskning. red. / Morten Michelsen. Bind XXIX København : engstrøm & sødring musikforlag, 2001. s. 57-79 4.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Foucault mellem musikalitet og musikvidenskab : Træk af det musikalske menneskes genealogi. / Pio, Frederik.
137 s. 1999-2000 udg. C. A. Reitzel. 2001, Monografi. (Musik & forskning, Bind 25).Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
Musikalitetens fødsel - Kapitler af det moderne menneskes musikalske genealogi. / Pio, Frederik.
Konferencerapport: Musikpædagogisk forskning og udvikling i Danmark. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2001. s. 93-102.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning › peer review
Om den historiske baggrund for den moderne diskurs om det musikalske menneske. / Pio, Frederik.
Nordic research in music education: Yearbook. Bind 4 Oslo, Norge, 2000. s. 29-54 2.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Tegneserien som kulturobjekt. / Pio, Frederik.
I: Rackham, Bind 2, Nr. oktober, 2000.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Gennemførelsesprocenter vedrørende Musikledelse, klassisk, F98. / Pio, Frederik.
I: Doremi, Bind 24, Nr. 3, 03.1999, s. 35-41.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Musikaliteten, individet og korledelsesdisciplinen. / Pio, Frederik.
I: Doremi, Bind 24, Nr. 1, 10.1998, s. 23-35.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling