DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Frans Ørsted Andersen

Kognition, pædagogik og læring: turboforløb og intensiv læring for børn og unge

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Artiklen handler om en række såkaldte turboforløb for belastede børn og unge, bl.a. Drengeakademiet og Camp BU i Århus. Der ses på fællestræk i disse tiltag, historik, læringsteori, didaktik og metode.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer10
TidsskriftKognition & Paedagogik
Vol/bind26
Nummer101
Sider (fra-til)70-76
Antal sider6
ISSN0906-6225
StatusUdgivet - 1 sep. 2016

    Forskningsområder

  • Turboforløb, Intensiv læring, Inkluderende læringsmiljøer, Transfer, Didaktik, Inklusion, Social udsathed/arv, Læring og læringsmiljøer, Socialpædagogik

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

ID: 102293967