DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Frans Ørsted Andersen

  1. Tidsskriftartikel › Forskning › Ikke peer reviewed
  2. Udgivet

    Finske lærere er gladere end deres danske kolleger. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina.

    I: Asterisk, Nr. 43, 20.10.2008, s. 16-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  3. Udgivet

    Fra dreng på kanten til ung i fællesskabet : Drengeakademiet - et nyt tiltag for marginaliserede drenge i 14-16 års alderen. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Ungdomsskolen, Nr. 6, 08.2014, s. 14-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  4. Udgivet

    Mange måder at lære på : at udvikle og udforske nye former for skolepraksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Månedmagasinet Skolen, Nr. 2, 10.02.2010, s. 33-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  5. Udgivet

    P-tech: en succesrig ny ungdomsuddannelse med job- og løngaranti. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 19, Nr. 1, 10, 28.02.2017, s. 96-104.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  6. Tidsskriftartikel › Forskning › Peer reviewed
  7. Udgivet

    A new education pathway for marginalized youth in the US : a model for Denmark and Scandinavia? Reflections based on the approach of the P-tech schools . / Petersen, Karen Bjerg; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Journal of the International Society for Teacher Education, Bind 22, Nr. 1, 4, 16.06.2018, s. 43-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Chris Madsen: 1876 - A Transformative Year. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Wild West History Association Journal, Bind 12, Nr. 2, 3, 06.06.2019, s. 38-49.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    Danish and Finnish PISA results in a comparative, qualitative perspective : how can the stable and distinct differences between the Danish and Finnish PISA results be explained? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Educational Assessment, Evaluation and Accountability (Print), Bind 25, Nr. 4, 2010, s. 159-175.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Danske og finske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv - men en spcialpædagogisk vinkel : Kan den finske PISA-succes til dels forklares ud fra en række skolehverdagsdetaljer, der især gavner de svageste elever? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 46, Nr. 4, 2009, s. 203-222.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Den finske folkeskole er med PISA 2009 fortsat blandt verdens bedste : hvad er det, der virker? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Politik, Bind 14, Nr. 2, 2011, s. 19-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Den finske model : Hvordan sikres sammenhæng mellem forskning, uddannelse og undervisning i grundskolens fag? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Nr. 10, 28.11.2015, s. 7-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Den finske uddannelsessucces starter på grøn stue. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte .

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 48, Nr. 4, 2011, s. 349-358.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Dygtige lærere er en forudsætning for folkeskolens resultater : og det står ikke godt til med nogen af delene. / Andersen, Frans Ørsted; Egelund, Niels.

    I: Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis , Nr. 7, 05.2014, s. 47-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    En ny vej at gå for udsatte unge i USA : en model for Danmark? . / Petersen, Karen Bjerg; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis , Nr. 15, 5, 06.06.2018, s. 45-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Et nordisk komparativt perspektiv på resultater fra den danske forsøgsordning med undervisningsassistenter i grundskolen. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte; Rasch-Christiansen, Andreas; Piironen, Taru.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 20.09.2012, s. 46-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Giving students a voice : a preliminary study of the validity of an ultra brief outcome measure for students: the Learning Rating Scale LRS. / Nissen, Poul; Lemire, Sebastian ; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Scottish Journal of Arts, Social Sciences and Scientific Studies, Bind 17, Nr. 2, 2, 2014, s. 23-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Hvad kan vi gøre ved danskernes manglende tid og lyst til læsning? / Andersen, Frans Ørsted; Drejer Jørgensen, Mette; Spure Nielsen, Jeppe .

    I: Laesepaedagogen, Bind 68, Nr. 2, 03.2020, s. 16-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Hvordan børn lærer sig nye handlemuligheder og kompetencer : en undersøgelse af indsatser i folkeskolen baseret på positiv psykologi. / Andersen, Frans Ørsted; Tidmand, Louise .

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 51, Nr. 2, 2014, s. 52-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Inclusion of marginalized boys : a survey of a summer school using positive psychology interventions. / Andersen, Frans Ørsted; Nissen, Poul; Poulsen, Line .

    I: Journal of Educational Issues, Bind 2, Nr. 1, 13, 20.05.2016, s. 231-247.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Introduktion til ny nordisk skole. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 20.09.2012, s. 6-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Accepteret/In press

    Kan ny amerikansk skoleform løse to samfundsproblemer i ét hug? Noget tyder på det! / Petersen, Karen Bjerg; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition & Paedagogik, Nr. 116, 01.04.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Kognition, pædagogik og læring : turboforløb og intensiv læring for børn og unge. / Andersen, Frans Ørsted; Mølgaard, Lise; Waast, Tine.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 26, Nr. 101, 10, 01.09.2016, s. 70-76.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Kreativitet og læring : En introduktion. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 18, Nr. 69, 28.09.2008, s. 4-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Mange måder at lære på : at udvikle og udforske nye former for skolepraksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Specialpaedagogik, Bind 30, Nr. 4, 08.2010, s. 41-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Neurale netværk og dysleksi. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Psykologisk Pædagogisk Rådgivning, Bind 1999, Nr. 1, 1999.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Redaktionelt forord. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina .

    I: Oekonomi og Politik, Bind 85, Nr. 2, 20.06.2012, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Sprogproblemer og negativ social arv kan brydes med tidlig indsats : en finsk ghettobørnehave viser hvordan. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte; Nordvik, Sara.

    I: Specialpaedagogik, Bind 31, Nr. 3, 01.05.2011, s. 37-49.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Succes i PISA : den finske model gavner især de svage elever. Hvad er det, de gør? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Social Politik, Nr. 4, 08.08.2008, s. 19-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    Supplerende personale i grundskolen : Har lærerne brug for assistenter? / Andersen, Frans Ørsted; Rasch-Christiansen, Andreas; Højfeldt, Gitte; Piironen, Taru.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 49. årgang, Nr. 4, 10.10.2012, s. 291-305.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Tidsskriftartikel › Formidling
  32. Udgivet

    "Mål og mening, eksamen og evaluering" i uddannelsessystemet. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 28, Nr. 107, 1, 03.12.2018, s. 2-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  33. Udgivet

    Anmeldelse: Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere, Bind 15, Nr. 1, 09.2011, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  34. Udgivet

    Den positive psykologis videnskabsteori og metode. / Andersen, Frans Ørsted; Vogel, Jenny.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 20, Nr. 78, 2010, s. 64-79.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  35. Udgivet

    Felst velgengni Finna i Pisa-rannsóknum i smáu atrithunum? Almenn kennsla og sérkennsla i Finnlandi. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Glæthur, Bind 17, Nr. 1, 2007, s. 12-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  36. Udgivet

    Findes Finlands PISA-succes i detaljen? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Pædagogisk Orientering, Bind 2005, Nr. Nr.3, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  37. Udgivet

    Findes den finske PISA-succes i detaljen? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Specialpaedagogik, Bind 2006, Nr. Marts 2006, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  38. Udgivet

    Findes succesen i detaljen ? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Skolen i morgen, Bind 7., Nr. 1, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  39. Udgivet

    Flow - læring med optimal motivation. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Skolen i morgen, Bind nov. 2002, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  40. Udgivet

    Flow i skolen. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Fleksibel læring, Bind 2011, Nr. 5, 28.03.2011, s. 8-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  41. Udgivet

    Flow og de praktisk-musiske fag. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Håndarbejde i skolen, Bind 40, Nr. 2, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  42. Udgivet

    Flow og fordybelse. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 1, Nr. 1, 2010, s. 32-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  43. Udgivet

    Flow-teorien - baggrund og anvendelse. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 52 / 14, Nr. 52, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  44. Udgivet

    Folkeskolen skal sætte dagsordenen. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Nyheder fra uvm.dk, Bind 2005, Nr. 27, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  45. Udgivet

    Forsker: Undervisningsassistenter er en nødvendighed. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Månedsmagasine Skolen, Bind Maj 2011, 10.05.2011, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  46. Udgivet

    Fremmedsprog og projektopgaven. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Sproglaereren, Bind 1998, Nr. 4, 1998.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  47. Udgivet

    Hej, skal vi lege? Leg udvikler dit barn. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Mama, Nr. 10, 2007, s. 44-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  48. Udgivet

    International Trends in Primary School Education : An overview based on case studies in Finland, Denmark and Japan. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: www.legolearning.net, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  49. Udgivet

    Introduktion til Kognition og pædagogik nr. 99. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina; Traun, Thea.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 26, Nr. 99, 1, 15.03.2016, s. 2-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  50. Udgivet

    Introduktion til pædagogiske trends. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 79, 18.03.2011, s. 2-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  51. Udgivet

    Kids on Campus - an Optimal Japanese Learning Environment. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Artiklen er tilgængelig som internetartikel på www.legolearning.net og www.childresearch.net, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  52. Udgivet

    Kooperativ læring i didaktisk praksis : positive resultater og videre anbefalinger fra Petersmindeskolen i Vejle. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte .

    I: Fleksibel læring, Bind 11, Nr. 1, 2011, s. 10-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  53. Udgivet

    Mihaly Csikszentmihalyi - flow-teoriens skaber : En forsker - og en teori - med gennemslagskraft. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Nyhedsbrev - læringsstile, Nr. 1, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  54. Udgivet

    Normal- og specialpædagogik i Finland : Findes den finske PISA-succes i detaljen? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 43. / 2006, Nr. nr.2, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  55. Udgivet

    Optimal Learning Environments - at Danish Primary Schools. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: www.legolearning.net, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  56. Udgivet

    Optimale læringsmiljøer - på danske folkeskoler. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Nyhedsbrev - læringsstile, Bind 2004, Nr. 1, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  57. Udgivet

    Pædagogisk realtionsarbejde baseret på ICDP-programmet : et eksempel fra Charlotteskolen i Vejle. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 79, 18.03.2011, s. 30-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  58. Udgivet

    Ridning som specialpædagogisk metode. / Andersen, Frans Ørsted; Hoeg Agerbæk, Marie.

    I: Specialpaedagogik, Bind 38, Nr. 3, 3, 01.11.2018, s. 20-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  59. Udgivet

    Skoleplaner på vildspor. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Koebenhavns Kommuneskole, Bind 104, Nr. 5, 2011, s. 4-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  60. Udgivet

    Slaget ved Slim Buttes 9. september 1876 : som det blev oplevet af den dansk-amerikanske kavalerist, Chris Madsen. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Krigshistorisk tidsskrift, Bind 55, Nr. 1 - 2019, 3, 03.2019, s. 29-43.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  61. Udgivet

    Spørg O-raklet : Jeg har hørt om at man kan komme i "flow" mens man løber o-løb, men hvad er flow? . / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Orientering. Magasin for dansk orienteringsforbund., Bind 65, Nr. 4, 10.12.2016, s. 14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  62. Udgivet

    Stresskulturen : og hvordan vi beskytter os mod den. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Tid & Tendenser, Bind 22, Nr. 4, 9, 16.11.2017, s. 86-91.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  63. Udgivet

    Sådan gør de i Finland. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Skolebestyrelsen, Nr. 1, 04.01.2011, s. 2-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  64. Udgivet

    Undervisning med brug af struktureret gruppearbejde : inspireret af Cooperative Learning på Petersmindeskolen i Vejle. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 79, 18.03.2011, s. 70-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  65. Udgivet

    Undervisningsassistenter er vejen frem for folkeskolen. / Andersen, Frans Ørsted; Rasch-Christensen, Andreas.

    I: Asterisk, Nr. 60, 2011, s. 40-41.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  66. Udgivet

    Ute-krigen 1879-80, som oplevet af den dansk-amerikanske kavalerist Chris Madsen. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Krigshistorisk tidsskrift, Bind 56, Nr. 1, 3, 03.03.2020, s. 14-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  67. Bog › Forskning › Ikke peer reviewed
  68. Udgivet

    Finsk folkeskole : og dansk til en sammenligning. / Andersen, Frans Ørsted.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. 250 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  69. Udgivet

    Flow og engagement i hverdagen. / Andersen, Frans Ørsted.

    1.udgave november 2005 udg. Virum, København : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. 178 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  70. Udgivet

    Flow og fordybelse : Virkelysten og det gode livs psykologi. / Andersen, Frans Ørsted.

    1.udgave, 27. marts 2006 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2006. 200 s. (Socialpædagogisk Bibliotek).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  71. Udgivet

    Selvets udvikling : Evolution, flow og det gode samfund. / Andersen, Frans Ørsted (Oversætter).

    1 udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 450 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  72. Bog › Forskning › Peer reviewed
  73. Udgivet

    Den positive psykologis metoder : Forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. / Andersen, Frans Ørsted; Mørck, Line Lerche; Nissen, Poul Erik; Christensen, Gerd.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. 280 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  74. Udgivet

    Drengeakademiet : trivsel, læring og personlig udvikling for drenge på kanten 2013-2014. / Andersen, Frans Ørsted; Nissen, Poul.

    1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. 58 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  75. Udgivet

    Evaluering i et dialogisk perspektiv : nordiske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv. / Andersen, Frans Ørsted.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2010. 227 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  76. Udgivet

    Flow i hverdagen : Navigasjon mellom stress, kaos og kjedsomhet. / Andersen, Frans Ørsted; Hanssen, Nina.

    Bergen : Fagbokforlaget, 2012. 205 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  77. Udgivet

    Flow i hverdagen : Navigation mellem stress, kaos og kedsomhed. / Andersen, Frans Ørsted; Hanssen, Nina.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2013. 207 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  78. Udgivet

    Goda lärmiljöer för barn. / Andersen, Frans Ørsted; Kragh-Müller, Grethe; Hvitved, Louise.

    Lund : Studentlitteratur, 2012. 233 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  79. Udgivet

    Intensiv læring : Relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab. / Andersen, Frans Ørsted; Mølgaard, Lise; Wåst, Tine; Nørgaard, Lisbet.

    Frederikshavn : Dafolo, 2019. 158 s. (Undervisning og læring).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  80. Udgivet

    Motiverende undervisning. / Andersen, Frans Ørsted.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 67 s. (Pædagogisk Rækkevidde; Nr. 6, Bind Motiverende undervisning).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  81. Udgivet

    Pædagogik på kanten : især for drenge men også for piger. / Andersen, Frans Ørsted.

    1. udg. København : Forlaget Mindspace, 2015. 155 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  82. Udgivet

    Utbytte av videreutdanning : deltakerundersøkelsen 2011: utbytte av deltakelse i Kompetanse for kvalitet. / Klewe, Lars; Andersen, Frans Ørsted; Andresen, Bent B.; Topland, Beate; Neset, Tore.

    1 udg. Kristiansand : Oxford Research Norge, 2011. 73 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  83. Udgivet

    Verdens bedste folkeskole : finsk og dansk læringsmiljø. / Andersen, Frans Ørsted.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2010. 158 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  84. Udgivet

    Videreutdanning i Norden : en komparativ analyse av strategier for videreutdanning av lærere. / Andresen, Bent B.; Rasmussen, Jens; Andersen, Frans Ørsted; Neset, Tore; Horrigmo, Aase Marthe J.

    Kristiansand : Oxford Research Norge, 2012. 24 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  85. Bog › Formidling
  86. Udgivet

    Et liv på kanten : en biografisk fortælling om Chris Madsens utrolige liv. / Andersen, Frans Ørsted.

    Odense : Mellemgaard, 2018. 301 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  87. Udgivet

    Et nyt læringslandskab : Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. / Andersen, Frans Ørsted; Knoop, H. H. (Redaktør).

    1. udgave maj 2005 udg. Virum, Danmark : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. 248 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  88. Udgivet

    Evaluering - i et dialogisk perspektiv. / Andersen, Frans Ørsted; Frost, Jørgen (Redaktør).

    1.udgave udg. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2009. 221 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  89. Udgivet

    Finsk pædagogik :  finsk folkeskole. / Andersen, Frans Ørsted; Altonen, Kristina.

    1 udg. Frederikshavn : Dafolo, 2007. 63 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  90. Udgivet

    Flow og pædagogik. Læring med optimal motivation - flowteorien i pædagogisk praksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2002. 82 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  91. Udgivet

    Litteraturen - lokomotivet i læreprocessen. / Andersen, Frans Ørsted; Elbro, Carsten.

    1. udgave maj 2005 udg. København K. : Biblioteksstyrelsen, 2005. 50 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  92. Udgivet

    Perspektiver på Cooperative Learning : At samarbejde om læring. / Andersen, Frans Ørsted; Wahlgren, Bjarne; Qvortrup, Lars; Højfeldt, Gitte ; Hildebrand Jensen, Annette.

    Frederikshavn : Dafolo, 2012. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  93. Udgivet

    Positiv psykologi i skolen. / Andersen, Frans Ørsted.

    Frederikshavn : Dafolo, 2011. 155 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  94. Udgivet

    Robusthed i praksis : individuelt og kollektivt. / Mygind, Malene (Redaktør); Andersen, Frans Ørsted (Redaktør).

    København : Forlaget Mindspace, 2017. 250 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  95. Udgivet

    Undervisningsassistent : hvorfor? hvornår? hvem? hvordan? . / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte .

    København : Hans Reitzels Forlag, 2011. 144 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  96. Bog › Undervisning › Ikke peer reviewed
  97. Udgivet

    EDB-ABC : Datalære og informatik. / Andersen, Frans Ørsted.

    1986 udg. Fredensborg : Forlaget Studie og Erhverv, 1986. 54 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  98. Udgivet

    Flow, opmærksomhed og relationer : En håndsrækning til normal- og specialpædagogikken. / Andersen, Frans Ørsted; Kristensen, Rene.

    1. udgave marts 2004 udg. Frederikshavn : Dafolo, 2004. 120 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  99. Udgivet

    Gode læringsmiljøer for børn. / Kragh-Müller, Grethe (Redaktør); Andersen, Frans Ørsted (Redaktør); Hvitved, Louise (Redaktør).

    Kbh : Hans Reitzels Forlag, 2010. 300 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  100. Udgivet

    Lege til idrætstimen. / Andersen, Frans Ørsted.

    1990 udg. Odense : Amtscentralernes Forlag, 1990. 110 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  101. Udgivet

    Paraplymappen. / Andersen, Frans Ørsted.

    1984 udg. Fredensborg : Forlaget Studie og Erhverv, 1984. 76 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  102. Antologi › Forskning › Peer reviewed
  103. Udgivet

    Den positive psykologiens metoder : forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. / Andersen, Frans Ørsted (Redaktør); Christensen, Gerd (Redaktør); Sjøbu, Ane (Oversætter).

    1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. 259 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  104. Udgivet

    Flow experience : empirical research and applications. / Harmat, László (Redaktør); Andersen, Frans Ørsted (Redaktør); Ullén, Fredrik (Redaktør); Wright, Jon (Redaktør); Sadlo, Gaynor (Redaktør).

    Cham, Switzerland : Springer, 2016. 360 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  105. Rapport › Forskning › Ikke peer reviewed
  106. Udgivet

    Esbjergakademiet 2017 : videnskabelig rapport på baggrund af følgeforskning. / Andersen, Frans Ørsted; Klange, Esben; Wilson, Daniel; Kristensen, Rune Müller.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2018. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  107. Udgivet

    Mange måder at lære på. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Linstad, Anne Kirketerp; Andersen, Frans Ørsted; Chemi, Tatiana.

    1 udg. Vejle : Vejle Kommune, 2011. 195 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  108. Udgivet

    Pædagogik på Kanten : En rapport. / Petersen, Karen Bjerg (Redaktør); Andersen, Frans Ørsted (Redaktør).

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2020. 87 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  109. Udgivet

    Training of trainers in Togo : Forskningsrapport om implement og Børnefondens camp i Togo for lærere ved erhvervs- og tekniske skoler i Kara september 2017. / Andersen, Frans Ørsted; Klange, Esben; Larsen, Niels.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2018. 67 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Forrige 1 2 Næste