DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Frans Ørsted Andersen

  1. 1984
  2. Udgivet

    Paraplymappen. / Andersen, Frans Ørsted.

    1984 udg. Fredensborg : Forlaget Studie og Erhverv, 1984. 76 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  3. 1986
  4. Udgivet

    EDB-ABC : Datalære og informatik. / Andersen, Frans Ørsted.

    1986 udg. Fredensborg : Forlaget Studie og Erhverv, 1986. 54 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  5. 1990
  6. Udgivet

    Lege til idrætstimen. / Andersen, Frans Ørsted.

    1990 udg. Odense : Amtscentralernes Forlag, 1990. 110 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  7. 1996
  8. Udgivet

    Undervisingsdifferentiering i indskolingen : Former, farver og figurer. / Andersen, Frans Ørsted; Andersen, Michael Wahl.

    Undervisningsdifferentiering i indskolingen.. 1996. udg. København : Malling Beck, 1996.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  9. 1998
  10. Udgivet

    Fremmedsprog og projektopgaven. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Sproglaereren, Bind 1998, Nr. 4, 1998.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  11. 1999
  12. Udgivet

    Neurale netværk og dysleksi. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Psykologisk Pædagogisk Rådgivning, Bind 1999, Nr. 1, 1999.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. 2002
  14. Udgivet

    Flow - læring med optimal motivation. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Skolen i morgen, Bind nov. 2002, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  15. Udgivet

    Flow og pædagogik. Læring med optimal motivation - flowteorien i pædagogisk praksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2002. 82 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  16. 2003
  17. Udgivet

    Findes succesen i detaljen ? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Skolen i morgen, Bind 7., Nr. 1, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  18. 2004
  19. Udgivet

    Flow-teorien - baggrund og anvendelse. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 52 / 14, Nr. 52, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  20. Udgivet

    Mihaly Csikszentmihalyi - flow-teoriens skaber : En forsker - og en teori - med gennemslagskraft. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Nyhedsbrev - læringsstile, Nr. 1, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  21. Udgivet

    Optimal Learning Environments - at Danish Primary Schools. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: www.legolearning.net, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  22. Udgivet

    Optimale læringsmiljøer - på danske folkeskoler. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Nyhedsbrev - læringsstile, Bind 2004, Nr. 1, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  23. Udgivet

    Flow, opmærksomhed og relationer : En håndsrækning til normal- og specialpædagogikken. / Andersen, Frans Ørsted; Kristensen, Rene.

    1. udgave marts 2004 udg. Frederikshavn : Dafolo, 2004. 120 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  24. Udgivet
  25. Udgivet
  26. 2005
  27. Udgivet

    Findes Finlands PISA-succes i detaljen? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Pædagogisk Orientering, Bind 2005, Nr. Nr.3, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  28. Udgivet

    Flow og de praktisk-musiske fag. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Håndarbejde i skolen, Bind 40, Nr. 2, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  29. Udgivet

    Folkeskolen skal sætte dagsordenen. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Nyheder fra uvm.dk, Bind 2005, Nr. 27, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  30. Udgivet

    Kids on Campus - an Optimal Japanese Learning Environment. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Artiklen er tilgængelig som internetartikel på www.legolearning.net og www.childresearch.net, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  31. Udgivet

    Et nyt læringslandskab : Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. / Andersen, Frans Ørsted; Knoop, H. H. (Redaktør).

    1. udgave maj 2005 udg. Virum, Danmark : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. 248 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  32. Udgivet

    Flow og engagement i hverdagen. / Andersen, Frans Ørsted.

    1.udgave november 2005 udg. Virum, København : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. 178 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  33. Udgivet

    Litteraturen - lokomotivet i læreprocessen. / Andersen, Frans Ørsted; Elbro, Carsten.

    1. udgave maj 2005 udg. København K. : Biblioteksstyrelsen, 2005. 50 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  34. Udgivet

    Flow-teorien, baggrund og anvendelse. / Andersen, Frans Ørsted.

    Et nyt læringslandskab: Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. 1.udgave august 2005. udg. Virum : Dansk Psykologisk Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  35. 2006
  36. Udgivet

    Findes den finske PISA-succes i detaljen? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Specialpaedagogik, Bind 2006, Nr. Marts 2006, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  37. Udgivet

    Normal- og specialpædagogik i Finland : Findes den finske PISA-succes i detaljen? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 43. / 2006, Nr. nr.2, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  38. Udgivet

    Flow og fordybelse : Virkelysten og det gode livs psykologi. / Andersen, Frans Ørsted.

    1.udgave, 27. marts 2006 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2006. 200 s. (Socialpædagogisk Bibliotek).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  39. 2007
  40. Udgivet

    Felst velgengni Finna i Pisa-rannsóknum i smáu atrithunum? Almenn kennsla og sérkennsla i Finnlandi. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Glæthur, Bind 17, Nr. 1, 2007, s. 12-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  41. Udgivet

    Hej, skal vi lege? Leg udvikler dit barn. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Mama, Nr. 10, 2007, s. 44-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  42. Udgivet

    International Trends in Primary School Education : An overview based on case studies in Finland, Denmark and Japan. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: www.legolearning.net, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  43. Udgivet

    Finsk pædagogik :  finsk folkeskole. / Andersen, Frans Ørsted; Altonen, Kristina.

    1 udg. Frederikshavn : Dafolo, 2007. 63 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  44. Udgivet

    Elevens forudsætninger og lærerens differentiering af undervisningen. / Andersen, Frans Ørsted; Laursen, Per Fibæk; Brodersen, Peter; Agergaard, Karsten; Grønbæk Nielsen, Niels.

    Effektiv undervising: Didaktiske nærbilleder fra klasserummet. red. / Jonas Holm. 1. udg. København : Gyldendals Lærerbibliotek, 2007. s. 149-168.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  45. Udgivet

    Dansk folkeskole og social arv. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina.

    I: Dagbladet Information, 07.11.2007, s. 18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  46. Udgivet

    Expanding knowledge for child research. / Andersen, Frans Ørsted.

    2007, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  47. 2008
  48. Udgivet

    Finske lærere er gladere end deres danske kolleger. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina.

    I: Asterisk, Nr. 43, 20.10.2008, s. 16-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  49. Udgivet

    Kreativitet og læring : En introduktion. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 18, Nr. 69, 28.09.2008, s. 4-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. Udgivet

    Succes i PISA : den finske model gavner især de svage elever. Hvad er det, de gør? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Social Politik, Nr. 4, 08.08.2008, s. 19-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    Selvets udvikling : Evolution, flow og det gode samfund. / Andersen, Frans Ørsted (Oversætter).

    1 udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 450 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  52. Udgivet

    Dansk folkeskole og social arv. / Andersen, Frans Ørsted.

    Prøveoplæg: til kulturfagene. red. / Jens Aage Poulsen; Ane Bonnesen Wex; Keld Skovmand. København : Gyldendal, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  53. Udgivet

    Explaining Danish and Finnish Students' PISA-score differences. / Andersen, Frans Ørsted.

    4th European Conference on Positive Psychology: Book of Abstracts. red. / Ingrid Brdar. University of Rijeka, Croatia, 2008. s. 60-60.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  54. 2009
  55. Udgivet

    Danske og finske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv - men en spcialpædagogisk vinkel : Kan den finske PISA-succes til dels forklares ud fra en række skolehverdagsdetaljer, der især gavner de svageste elever? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 46, Nr. 4, 2009, s. 203-222.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Evaluering - i et dialogisk perspektiv. / Andersen, Frans Ørsted; Frost, Jørgen (Redaktør).

    1.udgave udg. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2009. 221 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  57. Udgivet

    Finsk folkeskole : og dansk til en sammenligning. / Andersen, Frans Ørsted.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. 250 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  58. Udgivet

    Danske og finske læringsmiljøer. Tydelighed, opmærksomhed og engagement i folkeskolens hverdag? De danske og finske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv. / Andersen, Frans Ørsted.

    1 udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2009. 325 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  59. Udgivet

    En assistent til læreren. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Fyens Stiftstidende, 23.10.2009, s. 9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  60. Udgivet
    Den finske folkeskole : hvad kan vi lære. Andersen, Frans Ørsted (Andet). 2009. Filmkompagniet.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Formidling

  61. 2010
  62. Udgivet

    Danish and Finnish PISA results in a comparative, qualitative perspective : how can the stable and distinct differences between the Danish and Finnish PISA results be explained? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Educational Assessment, Evaluation and Accountability (Print), Bind 25, Nr. 4, 2010, s. 159-175.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Den positive psykologis videnskabsteori og metode. / Andersen, Frans Ørsted; Vogel, Jenny.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 20, Nr. 78, 2010, s. 64-79.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  64. Udgivet

    Flow og fordybelse. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 1, Nr. 1, 2010, s. 32-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  65. Udgivet

    Mange måder at lære på : at udvikle og udforske nye former for skolepraksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Specialpaedagogik, Bind 30, Nr. 4, 08.2010, s. 41-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. Udgivet

    Mange måder at lære på : at udvikle og udforske nye former for skolepraksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Månedmagasinet Skolen, Nr. 2, 10.02.2010, s. 33-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  67. Udgivet

    Evaluering i et dialogisk perspektiv : nordiske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv. / Andersen, Frans Ørsted.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2010. 227 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  68. Udgivet

    Verdens bedste folkeskole : finsk og dansk læringsmiljø. / Andersen, Frans Ørsted.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2010. 158 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  69. Udgivet

    Gode læringsmiljøer for børn. / Kragh-Müller, Grethe (Redaktør); Andersen, Frans Ørsted (Redaktør); Hvitved, Louise (Redaktør).

    Kbh : Hans Reitzels Forlag, 2010. 300 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  70. Udgivet

    Undervisningsdifferentiering : med brug af lærerassistenter. / Andersen, Frans Ørsted.

    Undervisningsdifferentiering: status og fremblik. Frederikshavn : Dafolo, 2010. s. 129-142.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  71. Udgivet

    Gode læringsmiljøer for børn og skolepraksis der fremmer læring : En diskussion af relevante undersøgelser. / Kragh-Müller, Grethe; Andersen, Frans Ørsted.

    Gode læringsmiljøer for børn: Good Learning Environments for Children. Kbh : Hans Reitzels Forlag, 2010. s. 167-192.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  72. Udgivet

    Kunsten at være. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Fyens Stiftstidende, 27.03.2010, s. 8-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  73. Udgivet

    Radiatorlærerne løfter niveauet. / Andersen, Frans Ørsted; Rasch-Christensen, Andreas.

    I: Politiken, 13.12.2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  74. Udgivet

    Folkeskolen kan lære af Finland. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kristeligt Dagblad, 04.09.2010, s. 7-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  75. Udgivet

    Gør drenge og naturfag til skolens vindere. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Berlingske Tidende, 11.03.2010, s. 13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  76. Udgivet

    Skoleplaner på vildspor : modellen med børneskoler og ungeskoler er forældet. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Fyens Stiftstidende, 28.10.2010, s. 19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  77. 2011
  78. Udgivet

    Anmeldelse: Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere, Bind 15, Nr. 1, 09.2011, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  79. Udgivet

    Den finske folkeskole er med PISA 2009 fortsat blandt verdens bedste : hvad er det, der virker? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Politik, Bind 14, Nr. 2, 2011, s. 19-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    Den finske uddannelsessucces starter på grøn stue. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte .

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 48, Nr. 4, 2011, s. 349-358.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Flow i skolen. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Fleksibel læring, Bind 2011, Nr. 5, 28.03.2011, s. 8-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  82. Udgivet

    Forsker: Undervisningsassistenter er en nødvendighed. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Månedsmagasine Skolen, Bind Maj 2011, 10.05.2011, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  83. Udgivet

    Introduktion til pædagogiske trends. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 79, 18.03.2011, s. 2-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  84. Udgivet

    Kooperativ læring i didaktisk praksis : positive resultater og videre anbefalinger fra Petersmindeskolen i Vejle. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte .

    I: Fleksibel læring, Bind 11, Nr. 1, 2011, s. 10-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  85. Udgivet

    Pædagogisk realtionsarbejde baseret på ICDP-programmet : et eksempel fra Charlotteskolen i Vejle. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 79, 18.03.2011, s. 30-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  86. Udgivet

    Skoleplaner på vildspor. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Koebenhavns Kommuneskole, Bind 104, Nr. 5, 2011, s. 4-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  87. Udgivet

    Sprogproblemer og negativ social arv kan brydes med tidlig indsats : en finsk ghettobørnehave viser hvordan. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte; Nordvik, Sara.

    I: Specialpaedagogik, Bind 31, Nr. 3, 01.05.2011, s. 37-49.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. Udgivet

    Sådan gør de i Finland. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Skolebestyrelsen, Nr. 1, 04.01.2011, s. 2-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  89. Udgivet

    Undervisning med brug af struktureret gruppearbejde : inspireret af Cooperative Learning på Petersmindeskolen i Vejle. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 79, 18.03.2011, s. 70-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  90. Udgivet

    Undervisningsassistenter er vejen frem for folkeskolen. / Andersen, Frans Ørsted; Rasch-Christensen, Andreas.

    I: Asterisk, Nr. 60, 2011, s. 40-41.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  91. Udgivet

    Positiv psykologi i skolen. / Andersen, Frans Ørsted.

    Frederikshavn : Dafolo, 2011. 155 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  92. Udgivet

    Undervisningsassistent : hvorfor? hvornår? hvem? hvordan? . / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte .

    København : Hans Reitzels Forlag, 2011. 144 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  93. Udgivet

    Utbytte av videreutdanning : deltakerundersøkelsen 2011: utbytte av deltakelse i Kompetanse for kvalitet. / Klewe, Lars; Andersen, Frans Ørsted; Andresen, Bent B.; Topland, Beate; Neset, Tore.

    1 udg. Kristiansand : Oxford Research Norge, 2011. 73 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  94. Udgivet

    Mange måder at lære på. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Linstad, Anne Kirketerp; Andersen, Frans Ørsted; Chemi, Tatiana.

    1 udg. Vejle : Vejle Kommune, 2011. 195 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  95. Udgivet

    Dansk specialpædagogik i et komparativt perspektiv. / Andersen, Frans Ørsted.

    Specialpædagogik : en grundbog. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson; Pedersen Torben. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 94-112.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  96. 2012
  97. Udgivet

    Et nordisk komparativt perspektiv på resultater fra den danske forsøgsordning med undervisningsassistenter i grundskolen. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte; Rasch-Christiansen, Andreas; Piironen, Taru.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 20.09.2012, s. 46-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  98. Udgivet

    Introduktion til ny nordisk skole. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 20.09.2012, s. 6-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  99. Udgivet

    Redaktionelt forord. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina .

    I: Oekonomi og Politik, Bind 85, Nr. 2, 20.06.2012, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  100. Udgivet

    Supplerende personale i grundskolen : Har lærerne brug for assistenter? / Andersen, Frans Ørsted; Rasch-Christiansen, Andreas; Højfeldt, Gitte; Piironen, Taru.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 49. årgang, Nr. 4, 10.10.2012, s. 291-305.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  101. Udgivet

    Den positive psykologis metoder : Forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. / Andersen, Frans Ørsted; Mørck, Line Lerche; Nissen, Poul Erik; Christensen, Gerd.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. 280 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  102. Udgivet

    Flow i hverdagen : Navigasjon mellom stress, kaos og kjedsomhet. / Andersen, Frans Ørsted; Hanssen, Nina.

    Bergen : Fagbokforlaget, 2012. 205 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  103. Udgivet

    Goda lärmiljöer för barn. / Andersen, Frans Ørsted; Kragh-Müller, Grethe; Hvitved, Louise.

    Lund : Studentlitteratur, 2012. 233 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  104. Udgivet

    Perspektiver på Cooperative Learning : At samarbejde om læring. / Andersen, Frans Ørsted; Wahlgren, Bjarne; Qvortrup, Lars; Højfeldt, Gitte ; Hildebrand Jensen, Annette.

    Frederikshavn : Dafolo, 2012. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  105. Udgivet

    Videreutdanning i Norden : en komparativ analyse av strategier for videreutdanning av lærere. / Andresen, Bent B.; Rasmussen, Jens; Andersen, Frans Ørsted; Neset, Tore; Horrigmo, Aase Marthe J.

    Kristiansand : Oxford Research Norge, 2012. 24 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  106. 2013
  107. Udgivet

    Flow i hverdagen : Navigation mellem stress, kaos og kedsomhed. / Andersen, Frans Ørsted; Hanssen, Nina.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2013. 207 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  108. Udgivet

    Den positive psykologiens metoder : forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. / Andersen, Frans Ørsted (Redaktør); Christensen, Gerd (Redaktør); Sjøbu, Ane (Oversætter).

    1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. 259 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  109. Udgivet

    Den positive psykologiens metoder : en hilsen fra Michael Eid. / Andersen, Frans Ørsted; Vogel, Jenny.

    Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. 1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. s. 22-28.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  110. Udgivet

    Flytmåling : flytteori, flytobservasjon og flytspørreskema . / Andersen, Frans Ørsted.

    Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. 1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. s. 29-40.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  111. Udgivet

    Introduksjon til den positive psykologiens metoder. / Christensen, Gerd; Andersen, Frans Ørsted.

    Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. 1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. s. 13-20.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  112. Udgivet

    Lær af Trondheim. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Fyens Stiftstidende, 01.06.2013, s. 21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  113. Udgivet

    Positiv psykologi - en ny stor fortælling. / Andersen, Frans Ørsted; Lavendt, Ebbe.

    I: Aarhus Stiftstidende, 01.09.2013, s. 21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  114. Udgivet

    Skole i verdensklasse. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Fyens Stiftstidende, 04.02.2013, s. 15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  115. Udgivet

    Vend skoleblikket mod nord. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina.

    I: Information, 01.02.2013, s. 18-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  116. Udgivet

    Fagligt dygtige lærere = bedre elever. / Egelund, Niels; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Berlingske Tidende, 22.12.2013, s. 29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  117. 2014
  118. Udgivet

    Dygtige lærere er en forudsætning for folkeskolens resultater : og det står ikke godt til med nogen af delene. / Andersen, Frans Ørsted; Egelund, Niels.

    I: Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis , Nr. 7, 05.2014, s. 47-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  119. Udgivet

    Fra dreng på kanten til ung i fællesskabet : Drengeakademiet - et nyt tiltag for marginaliserede drenge i 14-16 års alderen. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Ungdomsskolen, Nr. 6, 08.2014, s. 14-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Forrige 1 2 Næste