DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Frans Ørsted Andersen

  1. 2020
  2. Udgivet

    Chris Madsens ungdom på Fyn : En omtumlet tid med store konsekvenser. / Andersen, Frans Ørsted.

    Fynbogen 2020. red. / Jens Eichler Lorenzen. Odense : Mellemgaard, 2020. s. 8-21 1.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  3. Accepteret/In press

    Kan ny amerikansk skoleform løse to samfundsproblemer i ét hug? Noget tyder på det! / Petersen, Karen Bjerg; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition & Paedagogik, Nr. 116, 01.04.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet

    Hvad kan vi gøre ved danskernes manglende tid og lyst til læsning? / Andersen, Frans Ørsted; Drejer Jørgensen, Mette; Spure Nielsen, Jeppe .

    I: Laesepaedagogen, Bind 68, Nr. 2, 03.2020, s. 16-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Forord : til Pædagogik på kanten - en rapport. / Petersen, Karen Bjerg; Andersen, Frans Ørsted.

    Pædagogik på kanten: en rapport. red. / Karen Bjerg Petersen; Frans Ørsted Andersen. Kbh. : DPU, Aarhus Universitet, 2020. s. 5-6.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskning

  6. Udgivet

    P-tech : en succesrig amerikansk ungdomsuddannelse for unge på kanten. / Petersen, Karen Bjerg; Andersen, Frans Ørsted.

    Pædagogik på Kanten: en rapport. red. / Karen Bjerg Petersen; Frans Ørsted Andersen. Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2020. s. 20-35.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  7. Udgivet

    Pædagogik på Kanten : En rapport. / Petersen, Karen Bjerg (Redaktør); Andersen, Frans Ørsted (Redaktør).

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2020. 87 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  8. 2019
  9. Udgivet

    Chris Madsen: 1876 - A Transformative Year. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Wild West History Association Journal, Bind 12, Nr. 2, 3, 06.06.2019, s. 38-49.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    A New Education Pathway for Marginalized Youth in the US: A Model for Europe? A Study of the Approach of the P-tech Schools. / Andersen, Frans Ørsted; Petersen, Karen Bjerg.

    2019. Poster session præsenteret ved EARLI 2019 Biennial Conference, Aachen, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  11. Udgivet

    Intensiv læring : Relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab. / Andersen, Frans Ørsted; Mølgaard, Lise; Wåst, Tine; Nørgaard, Lisbet.

    Frederikshavn : Dafolo, 2019. 158 s. (Undervisning og læring).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  12. 2018
  13. Udgivet

    Feasibility of using flow interventions to increase motivation in an IT company. / Andersen, Frans Ørsted.

    2018. 1 Poster session præsenteret ved ICM 2018 - International Conference on Motivation , Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  14. Udgivet

    A new education pathway for marginalized youth in the US : a model for Denmark and Scandinavia? Reflections based on the approach of the P-tech schools . / Petersen, Karen Bjerg; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Journal of the International Society for Teacher Education, Bind 22, Nr. 1, 4, 16.06.2018, s. 43-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    En ny vej at gå for udsatte unge i USA : en model for Danmark? . / Petersen, Karen Bjerg; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis , Nr. 15, 5, 06.06.2018, s. 45-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Feasibility of using flow interventions in an IT company. / Andersen, Frans Ørsted.

    2018. 1 Abstract fra 3. Konferenz der Deutsche Gesellschaft für Positiv Psychologische Forschung, Bochum, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  17. Udgivet

    Esbjergakademiet 2017 : videnskabelig rapport på baggrund af følgeforskning. / Andersen, Frans Ørsted; Klange, Esben; Wilson, Daniel; Kristensen, Rune Müller.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2018. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  18. Udgivet

    Training of trainers in Togo : Forskningsrapport om implement og Børnefondens camp i Togo for lærere ved erhvervs- og tekniske skoler i Kara september 2017. / Andersen, Frans Ørsted; Klange, Esben; Larsen, Niels.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2018. 67 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  19. Udgivet

    An overview of flow-research : a current project of the European Flow Research Network. / Andersen, Frans Ørsted; Peifer, Corinna ; Freire, Teresa; van den Hout, Jef; Wolters, Gina; Harmat, László; Heutte, Jean; Tan, Jasmine; Tavares, Dionisia; Simlesa, Milija; Pola, Linda; Ceja, Lucia; Triberti, Stefano; Fonte, Carla.

    2018. 1-2 Abstract fra Ninth European Conference on Positive Psychology, Budapest, Ungarn.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  20. 2017
  21. Udgivet

    Motiverende undervisning. / Andersen, Frans Ørsted.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 67 s. (Pædagogisk Rækkevidde; Nr. 6, Bind Motiverende undervisning).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  22. Udgivet

    Robusthed via flowtilstande. / Andersen, Frans Ørsted.

    Robusthed i praksis: Individuelt og kollektivt. red. / Malene Mygind; Frans Ørsted Andersen. Bind 1 1. udg. København : Forlaget Mindspace, 2017. s. 159-181.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  23. Udgivet

    Finsk læreruddannelse i et dansk perspektiv : rapport over forskningsprojekter 2015 - 2017. / Andersen, Frans Ørsted; Wiskerchen, Mikkel; Lund Honore, Camilla.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2017. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  24. Udgivet

    May new school models minimize status of drop-out rates? reflexions and discussions based on the American P-tech model. / Andersen, Frans Ørsted; Petersen, Karen Bjerg.

    2017. Abstract fra ISfTE Conference Denmark, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  25. Udgivet

    P-tech: en succesrig ny ungdomsuddannelse med job- og løngaranti. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 19, Nr. 1, 10, 28.02.2017, s. 96-104.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  26. Udgivet

    Rapport om DrengeAkademiet : de længerevarende betydninger af deltagelsen i DrengeAkademiet - rapport 2017. / Andersen, Frans Ørsted; Bjerre-Madsen, Caroline.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2017. 41 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  27. 2016
  28. Udgivet

    Kognition, pædagogik og læring : turboforløb og intensiv læring for børn og unge. / Andersen, Frans Ørsted; Mølgaard, Lise; Waast, Tine.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 26, Nr. 101, 10, 01.09.2016, s. 70-76.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Mønsterbrydning for drenge på kanten. / Andersen, Frans Ørsted.

    Studier i pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf; Niels Rosendal Jensen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2016. s. 394-422 15 (Asterisk; Nr. 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Inclusion of marginalized boys : a survey of a summer school using positive psychology interventions. / Andersen, Frans Ørsted; Nissen, Poul; Poulsen, Line .

    I: Journal of Educational Issues, Bind 2, Nr. 1, 13, 20.05.2016, s. 231-247.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Flow experience : empirical research and applications. / Harmat, László (Redaktør); Andersen, Frans Ørsted (Redaktør); Ullén, Fredrik (Redaktør); Wright, Jon (Redaktør); Sadlo, Gaynor (Redaktør).

    Cham, Switzerland : Springer, 2016. 360 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Using ESM to study flow in a STEM project. / Andersen, Frans Ørsted.

    Flow experience: empirical research and applications. red. / László Harmat; Frans Ørsted Andersen; Fredrik Ullén; Jon Wright; Gaynor Sadlo. New York : Springer, 2016. s. 145-161.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  33. 2015
  34. Udgivet

    Inklusion af marginaliserede drenge : følgeforskning til drengeakademiet. / Andersen, Frans Ørsted.

    Perspektiver på inklusion. red. / Karen Bjerg Petersen. København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. s. 219-240 (Cursiv; Nr. 17).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. Udgivet

    Den finske model : Hvordan sikres sammenhæng mellem forskning, uddannelse og undervisning i grundskolens fag? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Nr. 10, 28.11.2015, s. 7-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Pædagogik på kanten : især for drenge men også for piger. / Andersen, Frans Ørsted.

    1. udg. København : Forlaget Mindspace, 2015. 155 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  37. Udgivet

    Drengeakademiet : Drengeakademiets langtidseffekt: trivsel, læring og personlig udvikling i tiden der fulgte. 2013-2015. / Andersen, Frans Ørsted.

    Frederikshavn : Dafolo, 2015. 68 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  38. Udgivet

    Flow i ledelse - det er god forretning. / Andersen, Frans Ørsted; Csikszentmihalyi, Mihaly.

    God forretning: ledelse, flow og skabelse af mening. red. / Claus Madsen. 1. udg. Århus : Klim, 2015. s. vii-xvii.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  39. 2014
  40. Udgivet

    Fra dreng på kanten til ung i fællesskabet : Drengeakademiet - et nyt tiltag for marginaliserede drenge i 14-16 års alderen. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Ungdomsskolen, Nr. 6, 08.2014, s. 14-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  41. Udgivet

    Dygtige lærere er en forudsætning for folkeskolens resultater : og det står ikke godt til med nogen af delene. / Andersen, Frans Ørsted; Egelund, Niels.

    I: Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis , Nr. 7, 05.2014, s. 47-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Drengeakademiet : trivsel, læring og personlig udvikling for drenge på kanten 2013-2014. / Andersen, Frans Ørsted; Nissen, Poul.

    1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. 58 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  43. Udgivet

    Giving students a voice : a preliminary study of the validity of an ultra brief outcome measure for students: the Learning Rating Scale LRS. / Nissen, Poul; Lemire, Sebastian ; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Scottish Journal of Arts, Social Sciences and Scientific Studies, Bind 17, Nr. 2, 2, 2014, s. 23-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    Hvordan børn lærer sig nye handlemuligheder og kompetencer : en undersøgelse af indsatser i folkeskolen baseret på positiv psykologi. / Andersen, Frans Ørsted; Tidmand, Louise .

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 51, Nr. 2, 2014, s. 52-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    Klasseledelse på finsk. / Andersen, Frans Ørsted; Krejsler, John B. (Redaktør).

    Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik. red. / John Krejsler; Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 373-392 (Undervisning og læring; Nr. 2014-8).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  46. 2013
  47. Udgivet

    Flow i hverdagen : Navigation mellem stress, kaos og kedsomhed. / Andersen, Frans Ørsted; Hanssen, Nina.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2013. 207 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  48. Udgivet

    Den positive psykologiens metoder : en hilsen fra Michael Eid. / Andersen, Frans Ørsted; Vogel, Jenny.

    Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. 1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. s. 22-28.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  49. Udgivet

    Den positive psykologiens metoder : forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. / Andersen, Frans Ørsted (Redaktør); Christensen, Gerd (Redaktør); Sjøbu, Ane (Oversætter).

    1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. 259 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  50. Udgivet

    Flytmåling : flytteori, flytobservasjon og flytspørreskema . / Andersen, Frans Ørsted.

    Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. 1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. s. 29-40.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  51. Udgivet

    Introduksjon til den positive psykologiens metoder. / Christensen, Gerd; Andersen, Frans Ørsted.

    Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. 1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. s. 13-20.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  52. 2012
  53. Udgivet

    Supplerende personale i grundskolen : Har lærerne brug for assistenter? / Andersen, Frans Ørsted; Rasch-Christiansen, Andreas; Højfeldt, Gitte; Piironen, Taru.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 49. årgang, Nr. 4, 10.10.2012, s. 291-305.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. Udgivet

    Den positive psykologis metoder : Forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. / Andersen, Frans Ørsted; Mørck, Line Lerche; Nissen, Poul Erik; Christensen, Gerd.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. 280 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  55. Udgivet

    Et nordisk komparativt perspektiv på resultater fra den danske forsøgsordning med undervisningsassistenter i grundskolen. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte; Rasch-Christiansen, Andreas; Piironen, Taru.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 20.09.2012, s. 46-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Introduktion til ny nordisk skole. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 20.09.2012, s. 6-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Udgivet

    Redaktionelt forord. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina .

    I: Oekonomi og Politik, Bind 85, Nr. 2, 20.06.2012, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet

    Flow i hverdagen : Navigasjon mellom stress, kaos og kjedsomhet. / Andersen, Frans Ørsted; Hanssen, Nina.

    Bergen : Fagbokforlaget, 2012. 205 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  59. Udgivet

    Goda lärmiljöer för barn. / Andersen, Frans Ørsted; Kragh-Müller, Grethe; Hvitved, Louise.

    Lund : Studentlitteratur, 2012. 233 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  60. Udgivet

    Videreutdanning i Norden : en komparativ analyse av strategier for videreutdanning av lærere. / Andresen, Bent B.; Rasmussen, Jens; Andersen, Frans Ørsted; Neset, Tore; Horrigmo, Aase Marthe J.

    Kristiansand : Oxford Research Norge, 2012. 24 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  61. 2011
  62. Udgivet

    Sprogproblemer og negativ social arv kan brydes med tidlig indsats : en finsk ghettobørnehave viser hvordan. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte; Nordvik, Sara.

    I: Specialpaedagogik, Bind 31, Nr. 3, 01.05.2011, s. 37-49.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Dansk specialpædagogik i et komparativt perspektiv. / Andersen, Frans Ørsted.

    Specialpædagogik : en grundbog. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson; Pedersen Torben. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 94-112.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  64. Udgivet

    Den finske folkeskole er med PISA 2009 fortsat blandt verdens bedste : hvad er det, der virker? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Politik, Bind 14, Nr. 2, 2011, s. 19-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Den finske uddannelsessucces starter på grøn stue. / Andersen, Frans Ørsted; Højfeldt, Gitte .

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 48, Nr. 4, 2011, s. 349-358.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. Udgivet

    Mange måder at lære på. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Linstad, Anne Kirketerp; Andersen, Frans Ørsted; Chemi, Tatiana.

    1 udg. Vejle : Vejle Kommune, 2011. 195 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  67. Udgivet

    Utbytte av videreutdanning : deltakerundersøkelsen 2011: utbytte av deltakelse i Kompetanse for kvalitet. / Klewe, Lars; Andersen, Frans Ørsted; Andresen, Bent B.; Topland, Beate; Neset, Tore.

    1 udg. Kristiansand : Oxford Research Norge, 2011. 73 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  68. 2010
  69. Udgivet

    Mange måder at lære på : at udvikle og udforske nye former for skolepraksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Specialpaedagogik, Bind 30, Nr. 4, 08.2010, s. 41-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Mange måder at lære på : at udvikle og udforske nye former for skolepraksis. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Månedmagasinet Skolen, Nr. 2, 10.02.2010, s. 33-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  71. Udgivet

    Danish and Finnish PISA results in a comparative, qualitative perspective : how can the stable and distinct differences between the Danish and Finnish PISA results be explained? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Educational Assessment, Evaluation and Accountability (Print), Bind 25, Nr. 4, 2010, s. 159-175.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    Evaluering i et dialogisk perspektiv : nordiske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv. / Andersen, Frans Ørsted.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2010. 227 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  73. Udgivet

    Gode læringsmiljøer for børn og skolepraksis der fremmer læring : En diskussion af relevante undersøgelser. / Kragh-Müller, Grethe; Andersen, Frans Ørsted.

    Gode læringsmiljøer for børn: Good Learning Environments for Children. Kbh : Hans Reitzels Forlag, 2010. s. 167-192.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  74. Udgivet

    Verdens bedste folkeskole : finsk og dansk læringsmiljø. / Andersen, Frans Ørsted.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2010. 158 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  75. 2009
  76. Udgivet

    Danske og finske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv - men en spcialpædagogisk vinkel : Kan den finske PISA-succes til dels forklares ud fra en række skolehverdagsdetaljer, der især gavner de svageste elever? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 46, Nr. 4, 2009, s. 203-222.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    Danske og finske læringsmiljøer. Tydelighed, opmærksomhed og engagement i folkeskolens hverdag? De danske og finske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv. / Andersen, Frans Ørsted.

    1 udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2009. 325 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  78. Udgivet

    Finsk folkeskole : og dansk til en sammenligning. / Andersen, Frans Ørsted.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. 250 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  79. 2008
  80. Udgivet

    Finske lærere er gladere end deres danske kolleger. / Andersen, Frans Ørsted; Aaltonen, Kristina.

    I: Asterisk, Nr. 43, 20.10.2008, s. 16-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  81. Udgivet

    Kreativitet og læring : En introduktion. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 18, Nr. 69, 28.09.2008, s. 4-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Udgivet

    Succes i PISA : den finske model gavner især de svage elever. Hvad er det, de gør? / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Social Politik, Nr. 4, 08.08.2008, s. 19-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    Explaining Danish and Finnish Students' PISA-score differences. / Andersen, Frans Ørsted.

    4th European Conference on Positive Psychology: Book of Abstracts. red. / Ingrid Brdar. University of Rijeka, Croatia, 2008. s. 60-60.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  84. Udgivet

    Selvets udvikling : Evolution, flow og det gode samfund. / Andersen, Frans Ørsted (Oversætter).

    1 udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 450 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  85. 2006
  86. Udgivet

    Flow og fordybelse : Virkelysten og det gode livs psykologi. / Andersen, Frans Ørsted.

    1.udgave, 27. marts 2006 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2006. 200 s. (Socialpædagogisk Bibliotek).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  87. 2005
  88. Udgivet

    Flow og engagement i hverdagen. / Andersen, Frans Ørsted.

    1.udgave november 2005 udg. Virum, København : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. 178 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  89. 1999
  90. Udgivet

    Neurale netværk og dysleksi. / Andersen, Frans Ørsted.

    I: Psykologisk Pædagogisk Rådgivning, Bind 1999, Nr. 1, 1999.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review