DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Frans Ørsted Andersen

Lektor, Ph.D, Lektor

Profile photo

Frans Ørsted Andersen

Lektor

  • DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Aarhus
Postaddresse:
Jens Chr. Skous Vej 4
1483, 549
8000
Aarhus C
Danmark

E-mail: frans@edu.au.dk

Mobil: +4521653749

Telefon: +4587163908

Publikationer

Kan ny amerikansk skoleform løse to samfundsproblemer i ét hug? Noget tyder på det!

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø., 1 apr. 2020, (Accepteret/In press) I : Kognition & Paedagogik. 116, 12 s.

Intensiv læring: Intensiv læring handler i sin essens om mestring og gode relationer

Andersen, F. Ø., 30 okt. 2019, 1 s. Fagbladet Folkeskolen.

A New Education Pathway for Marginalized Youth in the US: A Model for Europe? A Study of the Approach of the P-tech Schools.

Andersen, F. Ø. & Petersen, K. B., 15 aug. 2019, (Accepteret/In press) s. 1-1. 1 s.

Chris Madsen: 1876 - A Transformative Year

Andersen, F. Ø., 6 jun. 2019, I : Wild West History Association Journal. 12, 2, s. 38-49 11 s., 3.

Overraskende indhold i den digitale dannelse på p-tech skolerne: Digital dannelse er som forventet i centrum på de amerikanske p-tech-skoler. Men nogle af elementerne heri er meget overraskende

Andersen, F. Ø., 4 jun. 2019, 1 s. www.folkeskolen.dk : Fagbladet Folkeskolen.

Folkeskolen blev hans redning: Kendt dansk-amerikaner fra samfundets bund blev gang på gang reddet af de basale gode kundskaber og færdigheder, han havde fået med sig fra den danske folkeskole

Andersen, F. Ø., 1 jun. 2019, 1 s. Fagbladet Folkeskolen.

Chris Madsen: fynsk helt i USA - men uden spor på Fyn

Andersen, F. Ø., jun. 2019, Fynbogen 2019. Eichler Lorenzen, J. (red.). Odense: Mellemgaard, s. 47-61 (Fynbogen; Nr. 2019).

De amerikanske p-tech skoler har en succesrig dansk forløber: De nye amerikanske p-tech skoler, der primært er oprettet i belastede områder, har opnået (foreløbige) imponerende resultater, men de har en næsten glemt dansk forløber, nemlig de såkaldte t-klasser (7.-10. kl.) som vi havde i perioden 1959-75.

Andersen, F. Ø., 29 maj 2019, 1 s. Fagbladet Folkeskolen.

Hvad gør ghettoskolen, der kan sikre sine elever god uddannelse og vellønnede job? Vi kender alle ingredienserne, og selv om opskriften på p-tech gryderetten virker ny, har vi faktisk tilbudt den herhjemme i form af de såkaldte t-klasser tilbage i 1959-75.

Andersen, F. Ø., 21 maj 2019, 1 s. Fagbladet Folkeskolen.

Kan skolen løse to store samfundsproblemer i ét hug? Vi har såkaldte ghetto- og integrationsproblemer og mangler samtidig håndværkere, teknikere og IT-folk. Måske kan p-tech skolemodellen løse begge problemer?

Andersen, F. Ø., 17 maj 2019, 1 s. Fagbladet Folkeskolen.

Slaget ved Slim Buttes 9. september 1876 som det blev oplevet af den dansk-amerikanske kavalerist, Chris Madsen

Andersen, F. Ø., 22 feb. 2019, I : Krigshistorisk tidsskrift. 55, 1 - 2019, s. 29-43 14 s., 3.

Intensiv læring: Relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab

Andersen, F. Ø., Mølgaard, L., Wåst, T. & Nørgaard, L., 2019, Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. 158 s. (Undervisning og læring).

"Mål og mening, eksamen og evaluering" i uddannelsessystemet

Andersen, F. Ø., 3 dec. 2018, I : Kognition & Paedagogik. 28, 107, s. 2-6 4 s., 1.

Elevers motivation må ikke kun være drevet af ros og 12-taller

Andersen, F. Ø., 9 nov. 2018, 7 s.

Ridning som specialpædagogisk metode

Andersen, F. Ø. & Hoeg Agerbæk, M., 1 nov. 2018, I : Specialpaedagogik. 38, 3, s. 20-28 8 s., 3.

Arabia: det geografiske centrum

Andersen, F. Ø. & Piironen, T., 30 okt. 2018, Helsinki: vide verden. Lind Hansen, S. & Mogensen Larsen, S. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 199-219 20 s. 11. (vide verden, Bind Helsinki).

Dansk helt i USA: uden spor i Danmark

Andersen, F. Ø., 29 okt. 2018, I : Nordjyske Stiftstidende. s. 8 1 s.

Et liv på kanten: en biografisk fortælling om Chris Madsens utrolige liv

Andersen, F. Ø., 15 okt. 2018, Odense: Mellemgaard. 301 s.

Vestfynsk landarbejder stoppede Dalton-banden: Marshall Madsen - fynsk westernhelt i USA

Andersen, F. Ø., 17 sep. 2018, I : Fyens Stiftstidende. Sektion 1, s. 11 1 s., 16.

Feasibility of using flow interventions to increase motivation in an IT company

Andersen, F. Ø., 16 aug. 2018, s. 1. 1 s.

A new education pathway for marginalized youth in the US: a model for Denmark and Scandinavia? Reflections based on the approach of the P-tech schools

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø., 16 jun. 2018, I : Journal of the International Society for Teacher Education. 22, 1, s. 43-55 12 s., 4.

En ny vej at gå for udsatte unge i USA: en model for Danmark?

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø., 6 jun. 2018, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis . 15, s. 45-58 13 s., 5.

Feasibility of using flow interventions in an IT company

Andersen, F. Ø., 2 maj 2018, s. 1. 1 s.

Esbjergakademiet 2017: videnskabelig rapport på baggrund af følgeforskning

Andersen, F. Ø., Klange, E., Wilson, D. & Kristensen, R. M., 1 maj 2018, København: DPU, Aarhus Universitet. 128 s.

Training of trainers in Togo: Forskningsrapport om implement og Børnefondens camp i Togo for lærere ved erhvervs- og tekniske skoler i Kara september 2017

Andersen, F. Ø., Klange, E. & Larsen, N., 1 apr. 2018, København: DPU, Aarhus Universitet. 67 s.

An overview of flow-research: a current project of the European Flow Research Network

Andersen, F. Ø., Peifer, C., Freire, T., van den Hout, J., Wolters, G., Harmat, L., Heutte, J., Tan, J., Tavares, D., Simlesa, M., Pola, L., Ceja, L., Triberti, S. & Fonte, C., 1 mar. 2018, s. 1-2. 2 s.

Motiverende undervisning

Andersen, F. Ø., 7 dec. 2017, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 67 s. (Pædagogisk Rækkevidde; Nr. 6, Bind Motiverende undervisning).

Stresskulturen: og hvordan vi beskytter os mod den

Andersen, F. Ø., 16 nov. 2017, I : Tid & Tendenser. 22, 4, s. 86-91 5 s., 9.

Danske lærere skal uddannes mere og bedre

Andersen, F. Ø. & Bondo Christensen, A., 6 okt. 2017, I : Politiken, debatsektionen. s. 5 2 s.

Robusthed i praksis: individuelt og kollektivt

Mygind, M. (red.) & Andersen, F. Ø. (red.), 1 okt. 2017, København: Forlaget Mindspace. 250 s.

Robusthed via flowtilstande

Andersen, F. Ø., 1 okt. 2017, Robusthed i praksis: Individuelt og kollektivt. Mygind, M. & Ørsted Andersen, F. (red.). 1 udg. København: Forlaget Mindspace, Bind 1. s. 159-181 22 s.

Karakterdannelse er nøglen til uddannelse

Andersen, F. Ø. & Jørgensen, P. S., 19 jul. 2017, I : Politiken, debatsektionen. s. 5 1 s.

Finsk læreruddannelse i et dansk perspektiv: rapport over forskningsprojekter 2015 - 2017

Andersen, F. Ø., Wiskerchen, M. & Lund Honore, C., 5 jul. 2017, København: DPU, Aarhus Universitet. 64 s.

Erhvervspraktik på Esbjergakademiet

Andersen, F. Ø., 23 mar. 2017

Turboforløb kræver opfølgning

Andersen, F. Ø., 21 mar. 2017

Nyt lærerjob: byg bro mellem overbygning og erhvervsuddannelse

Andersen, F. Ø. & Medom, M., 3 mar. 2017

Esbjergakademiet: nyt turboforløb for unge på kanten

Andersen, F. Ø., 28 feb. 2017

May new school models minimize status of drop-out rates? reflexions and discussions based on the American P-tech model

Andersen, F. Ø. & Petersen, K. B., 28 feb. 2017. 1 s.

P-tech: en succesrig ny ungdomsuddannelse med job- og løngaranti

Andersen, F. Ø., 28 feb. 2017, I : Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen. 19, 1, s. 96-104 8 s., 10.

Rapport om DrengeAkademiet: de længerevarende betydninger af deltagelsen i DrengeAkademiet - rapport 2017

Andersen, F. Ø. & Bjerre-Madsen, C., 27 feb. 2017, København: DPU, Aarhus Universitet. 41 s.

Spørg O-raklet: Jeg har hørt om at man kan komme i "flow" mens man løber o-løb, men hvad er flow?

Andersen, F. Ø., 10 dec. 2016, I : Orientering. Magasin for dansk orienteringsforbund.. 65, 4, s. 14 1 s.

Pædagogik på kanten - USA

Andersen, F. Ø., 14 nov. 2016

En ny skoleform?

Andersen, F. Ø., 3 nov. 2016

Kognition, pædagogik og læring: turboforløb og intensiv læring for børn og unge

Andersen, F. Ø., Mølgaard, L. & Waast, T., 1 sep. 2016, I : Kognition & Paedagogik. 26, 101, s. 70-76 6 s., 10.

Mønsterbrydning for drenge på kanten

Andersen, F. Ø., 1 sep. 2016, Studier i pædagogisk sociologi. Dorf, H. & Rosendal Jensen, N. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 394-422 28 s. 15. (Asterisk; Nr. 10).

Introduktion

Andersen, F. Ø. & Linder, A., 1 aug. 2016, Professionel relationskompetence: stjernestunder i det relationelle univers. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 9-15 6 s. (Relationsprofessionsserien).

Inclusion of marginalized boys: a survey of a summer school using positive psychology interventions

Andersen, F. Ø., Nissen, P. & Poulsen, L., 20 maj 2016, I : Journal of Educational Issues. 2, 1, s. 231-247 17 s., 13.

Flow experience: empirical research and applications

Harmat, L. (red.), Andersen, F. Ø. (red.), Ullén, F. (red.), Wright, J. (red.) & Sadlo, G. (red.), 26 apr. 2016, Cham, Switzerland: Springer. 360 s.

Using ESM to study flow in a STEM project

Andersen, F. Ø., 26 apr. 2016, Flow experience: empirical research and applications. Harmat, L., Andersen, F. Ø., Ullén, F., Wright, J. & Sadlo, G. (red.). New York: Springer, s. 145-161 16 s.

Introduktion til Kognition og pædagogik nr. 99

Andersen, F. Ø., Aaltonen, K. & Traun, T., 15 mar. 2016, I : Kognition & Paedagogik. 26, 99, s. 2-8 1.

Inklusion af marginaliserede drenge: følgeforskning til drengeakademiet

Andersen, F. Ø., 15 dec. 2015, Perspektiver på inklusion. Bjerg Petersen, K. (red.). København: DPU, Aarhus Universitet, s. 219-240 21 s. (Cursiv; Nr. 17).

Hvor er nørderne, der skal sikre klimaomstillingen?

Andersen, F. Ø., 1 dec. 2015, I : Information. s. 16-17 2 s.

Den finske model: Hvordan sikres sammenhæng mellem forskning, uddannelse og undervisning i grundskolens fag?

Andersen, F. Ø., 28 nov. 2015, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 10, s. 7-16 10 s.

Pædagogik på kanten: især for drenge men også for piger

Andersen, F. Ø., 4 nov. 2015, 1. udg. København: Forlaget Mindspace. 155 s.

Drengeakademiet: Drengeakademiets langtidseffekt: trivsel, læring og personlig udvikling i tiden der fulgte. 2013-2015

Andersen, F. Ø., 1 nov. 2015, Frederikshavn: Dafolo. 68 s.

Forny optagelserne

Andersen, F. Ø., 18 feb. 2015, I : Fyens Stiftstidende. s. 20 1 s.

Flow i ledelse - det er god forretning

Andersen, F. Ø. & Csikszentmihalyi, M., 1 jan. 2015, God forretning: ledelse, flow og skabelse af mening. Madsen, C. (red.). 1. udg. Århus: Klim, s. vii-xvii 10 s.

Fra dreng på kanten til ung i fællesskabet: Drengeakademiet - et nyt tiltag for marginaliserede drenge i 14-16 års alderen

Andersen, F. Ø., aug. 2014, I : Ungdomsskolen. 6, s. 14-15 2 s.

Dygtige lærere er en forudsætning for folkeskolens resultater: og det står ikke godt til med nogen af delene

Andersen, F. Ø. & Egelund, N., maj 2014, I : Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis . 7, s. 47-48 2 s.

Fra dreng på kanten til ung i fællesskabet

Andersen, F. Ø., 7 mar. 2014, I : Berlingske Tidende. s. 25-25 1 s.

Drengeakademiet: trivsel, læring og personlig udvikling for drenge på kanten 2013-2014

Andersen, F. Ø. & Nissen, P., 2014, 1. udg. Frederikshavn: Dafolo. 58 s.

Giving students a voice: a preliminary study of the validity of an ultra brief outcome measure for students: the Learning Rating Scale LRS

Nissen, P., Lemire, S. & Andersen, F. Ø., 2014, I : Scottish Journal of Arts, Social Sciences and Scientific Studies. 17, 2, s. 23-33 11 s., 2.

Hvordan børn lærer sig nye handlemuligheder og kompetencer: en undersøgelse af indsatser i folkeskolen baseret på positiv psykologi

Andersen, F. Ø. & Tidmand, L., 2014, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 51, 2, s. 52-65 14 s.

Klasseledelse på finsk

Andersen, F. Ø. & Krejsler, J. B. (red.), 2014, Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik. Krejsler, J. & Moos, L. (red.). 1. udg. Frederikshavn: Dafolo, s. 373-392 20 s. (Undervisning og læring; Nr. 2014-8).

Fagligt dygtige lærere = bedre elever

Egelund, N. & Andersen, F. Ø., 22 dec. 2013, I : Berlingske Tidende. s. 29 1 s.

Positiv psykologi - en ny stor fortælling

Andersen, F. Ø. & Lavendt, E., 1 sep. 2013, I : Aarhus Stiftstidende. s. 21 1 s.

Lær af Trondheim

Andersen, F. Ø., 1 jun. 2013, I : Fyens Stiftstidende. s. 21 1 s.

Skole i verdensklasse

Andersen, F. Ø., 4 feb. 2013, I : Fyens Stiftstidende. s. 15 1 s.

Flow i hverdagen: Navigation mellem stress, kaos og kedsomhed

Andersen, F. Ø. & Hanssen, N., 1 feb. 2013, København: Dansk Psykologisk Forlag. 207 s.

Vend skoleblikket mod nord

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 1 feb. 2013, I : Information. s. 18-19 2 s.

Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon

Andersen, F. Ø. (red.), Christensen, G. (red.) & Sjøbu, A. (Oversætter), 2013, 1. udg. Oslo: Gyldendal Akademisk. 259 s.

Den positive psykologiens metoder: en hilsen fra Michael Eid

Andersen, F. Ø. & Vogel, J., 2013, Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. Andersen, F. Ø. & Christensen, G. (red.). 1. udg. Oslo: Gyldendal Akademisk, s. 22-28 7 s.

Flytmåling: flytteori, flytobservasjon og flytspørreskema

Andersen, F. Ø., 2013, Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. Andersen, F. Ø. & Christensen, G. (red.). 1. udg. Oslo: Gyldendal Akademisk, s. 29-40 12 s.

Introduksjon til den positive psykologiens metoder

Christensen, G. & Andersen, F. Ø., 2013, Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. Andersen, F. Ø. & Christensen, G. (red.). 1. udg. Oslo: Gyldendal Akademisk, s. 13-20 8 s.

Supplerende personale i grundskolen: Har lærerne brug for assistenter?

Andersen, F. Ø., Rasch-Christiansen, A., Højfeldt, G. & Piironen, T., 10 okt. 2012, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 49. årgang, 4, s. 291-305 14 s.

Den positive psykologis metoder: Forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention

Andersen, F. Ø., Mørck, L. L., Nissen, P. E. & Christensen, G., 20 sep. 2012, København: Dansk Psykologisk Forlag. 280 s.

Et nordisk komparativt perspektiv på resultater fra den danske forsøgsordning med undervisningsassistenter i grundskolen

Andersen, F. Ø., Højfeldt, G., Rasch-Christiansen, A. & Piironen, T., 20 sep. 2012, I : Kognition & Paedagogik. 22, 85, s. 46-64 18 s.

Introduktion til ny nordisk skole

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 20 sep. 2012, I : Kognition & Paedagogik. 22, 85, s. 6-12 6 s.

Redaktionelt forord

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 20 jun. 2012, I : Oekonomi og Politik. 85, 2, s. 1-2 2 s.

Flow i hverdagen: Navigasjon mellom stress, kaos og kjedsomhet

Andersen, F. Ø. & Hanssen, N., 25 maj 2012, Bergen: Fagbokforlaget. 205 s.

Perspektiver på Cooperative Learning: At samarbejde om læring

Andersen, F. Ø., Wahlgren, B., Qvortrup, L., Højfeldt, G. & Hildebrand Jensen, A., 18 apr. 2012, Frederikshavn: Dafolo. 128 s.

Goda lärmiljöer för barn

Andersen, F. Ø., Kragh-Müller, G. & Hvitved, L., 1 mar. 2012, Lund: Studentlitteratur. 233 s.

Videreutdanning i Norden: en komparativ analyse av strategier for videreutdanning av lærere

Andresen, B. B., Rasmussen, J., Andersen, F. Ø., Neset, T. & Horrigmo, A. M. J., 2012, Kristiansand: Oxford Research Norge. 24 s.

Anmeldelse: Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis

Andersen, F. Ø., sep. 2011, I : Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere. 15, 1, s. 12 1 s.

Positiv psykologi i skolen

Andersen, F. Ø., 1 jun. 2011, Frederikshavn: Dafolo. 155 s.

Forsker: Undervisningsassistenter er en nødvendighed

Andersen, F. Ø., 10 maj 2011, I : Månedsmagasine Skolen. Maj 2011, s. 12 1 s.

Sprogproblemer og negativ social arv kan brydes med tidlig indsats: en finsk ghettobørnehave viser hvordan

Andersen, F. Ø., Højfeldt, G. & Nordvik, S., 1 maj 2011, I : Specialpaedagogik. 31, 3, s. 37-49 12 s.

Flow i skolen

Andersen, F. Ø., 28 mar. 2011, I : Fleksibel læring. 2011, 5, s. 8-9 2 s.

Introduktion til pædagogiske trends

Andersen, F. Ø., 18 mar. 2011, I : Kognition & Paedagogik. 21, 79, s. 2-5 4 s.

Pædagogisk realtionsarbejde baseret på ICDP-programmet: et eksempel fra Charlotteskolen i Vejle

Andersen, F. Ø., 18 mar. 2011, I : Kognition & Paedagogik. 21, 79, s. 30-35 6 s.

Undervisning med brug af struktureret gruppearbejde: inspireret af Cooperative Learning på Petersmindeskolen i Vejle

Andersen, F. Ø., 18 mar. 2011, I : Kognition & Paedagogik. 21, 79, s. 70-81 12 s.

Sådan gør de i Finland

Andersen, F. Ø., 4 jan. 2011, I : Skolebestyrelsen. 1, s. 2-2 1 s.

Dansk specialpædagogik i et komparativt perspektiv

Andersen, F. Ø., 2011, Specialpædagogik : en grundbog. Christiansen, J., Mårtensson, B. D. & Torben, P. (red.). 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 94-112 18 s.

Den finske folkeskole er med PISA 2009 fortsat blandt verdens bedste: hvad er det, der virker?

Andersen, F. Ø., 2011, I : Politik. 14, 2, s. 19-28 10 s.

Den finske uddannelsessucces starter på grøn stue

Andersen, F. Ø. & Højfeldt, G., 2011, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 48, 4, s. 349-358 10 s.

Kooperativ læring i didaktisk praksis: positive resultater og videre anbefalinger fra Petersmindeskolen i Vejle

Andersen, F. Ø. & Højfeldt, G., 2011, I : Fleksibel læring. 11, 1, s. 10-13 4 s.

Mange måder at lære på

Knoop, H. H. (red.), Linstad, A. K., Andersen, F. Ø. & Chemi, T., 2011, 1 udg. Vejle: Vejle Kommune. 195 s.

Skoleplaner på vildspor

Andersen, F. Ø., 2011, I : Koebenhavns Kommuneskole. 104, 5, s. 4-6

Undervisningsassistent: hvorfor? hvornår? hvem? hvordan?

Andersen, F. Ø. & Højfeldt, G., 2011, København: Hans Reitzels Forlag. 144 s.

Undervisningsassistenter er vejen frem for folkeskolen

Andersen, F. Ø. & Rasch-Christensen, A., 2011, I : Asterisk. 60, s. 40-41 2 s.

Utbytte av videreutdanning: deltakerundersøkelsen 2011: utbytte av deltakelse i Kompetanse for kvalitet

Klewe, L., Andersen, F. Ø., Andresen, B. B., Topland, B. & Neset, T., 2011, 1 udg. Kristiansand: Oxford Research Norge. 73 s.

Radiatorlærerne løfter niveauet

Andersen, F. Ø. & Rasch-Christensen, A., 13 dec. 2010, I : Politiken. 1 s.

Skoleplaner på vildspor: modellen med børneskoler og ungeskoler er forældet

Andersen, F. Ø., 28 okt. 2010, I : Fyens Stiftstidende. s. 19 1 s.

Folkeskolen kan lære af Finland

Andersen, F. Ø., 4 sep. 2010, I : Kristeligt Dagblad. s. 7-7 1 s.

Mange måder at lære på: at udvikle og udforske nye former for skolepraksis

Andersen, F. Ø., aug. 2010, I : Specialpaedagogik. 30, 4, s. 41-48 8 s.

Kunsten at være

Andersen, F. Ø., 27 mar. 2010, I : Fyens Stiftstidende. s. 8-8 1 s.

Gør drenge og naturfag til skolens vindere

Andersen, F. Ø., 11 mar. 2010, I : Berlingske Tidende. s. 13

Mange måder at lære på: at udvikle og udforske nye former for skolepraksis

Andersen, F. Ø., 10 feb. 2010, I : Månedmagasinet Skolen. 2, s. 33-35 2 s.

Danish and Finnish PISA results in a comparative, qualitative perspective: how can the stable and distinct differences between the Danish and Finnish PISA results be explained?

Andersen, F. Ø., 2010, I : Educational Assessment, Evaluation and Accountability (Print). 25, 4, s. 159-175 16 s.

Den positive psykologis videnskabsteori og metode

Andersen, F. Ø. & Vogel, J., 2010, I : Kognition & Paedagogik. 20, 78, s. 64-79 15 s.

Evaluering i et dialogisk perspektiv: nordiske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv

Andersen, F. Ø., 2010, København: Dansk Psykologisk Forlag. 227 s.

Flow og fordybelse

Andersen, F. Ø., 2010, I : Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 1, 1, s. 32-48 16 s.

Gode læringsmiljøer for børn

Kragh-Müller, G. (red.), Andersen, F. Ø. (red.) & Hvitved, L. (red.), 2010, Kbh: Hans Reitzels Forlag. 300 s.

Gode læringsmiljøer for børn og skolepraksis der fremmer læring: En diskussion af relevante undersøgelser

Kragh-Müller, G. & Andersen, F. Ø., 2010, Gode læringsmiljøer for børn: Good Learning Environments for Children. Kbh: Hans Reitzels Forlag, s. 167-192 25 s.

Undervisningsdifferentiering: med brug af lærerassistenter

Andersen, F. Ø., 2010, Undervisningsdifferentiering: status og fremblik. Frederikshavn: Dafolo, s. 129-142 12 s.

Verdens bedste folkeskole: finsk og dansk læringsmiljø

Andersen, F. Ø., 2010, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 158 s.

En assistent til læreren

Andersen, F. Ø., 23 okt. 2009, I : Fyens Stiftstidende. s. 9 1 s.

Danske og finske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv - men en spcialpædagogisk vinkel: Kan den finske PISA-succes til dels forklares ud fra en række skolehverdagsdetaljer, der især gavner de svageste elever?

Andersen, F. Ø., 2009, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 46, 4, s. 203-222 19 s.

Danske og finske læringsmiljøer. Tydelighed, opmærksomhed og engagement i folkeskolens hverdag? De danske og finske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv

Andersen, F. Ø., 2009, 1 udg. København: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag. 325 s.

Den finske folkeskole: hvad kan vi lære

Andersen, F. Ø., 2009

Evaluering - i et dialogisk perspektiv

Andersen, F. Ø. & Frost, J. (red.), 2009, 1.udgave udg. Oslo: Cappelen Damm Akademisk. 221 s.

Finsk folkeskole: og dansk til en sammenligning

Andersen, F. Ø., 2009, Kbh: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag. 250 s.

Finske lærere er gladere end deres danske kolleger

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 20 okt. 2008, I : Asterisk. 43, s. 16-17 2 s.

Kreativitet og læring: En introduktion

Andersen, F. Ø., 28 sep. 2008, I : Kognition og Paedagogik. 18, 69, s. 4-17 14 s.

Succes i PISA: den finske model gavner især de svage elever. Hvad er det, de gør?

Andersen, F. Ø., 8 aug. 2008, I : Social Politik. 4, s. 19-24 6 s.

Dansk folkeskole og social arv

Andersen, F. Ø., 2008, Prøveoplæg: til kulturfagene. Poulsen, J. A., Bonnesen Wex, A. & Skovmand, K. (red.). København: Gyldendal, 2 s.

Explaining Danish and Finnish Students' PISA-score differences

Andersen, F. Ø., 2008, 4th European Conference on Positive Psychology: Book of Abstracts. Brdar, I. (red.). University of Rijeka, Croatia, s. 60-60 1 s.

Selvets udvikling: Evolution, flow og det gode samfund

Andersen, F. Ø. (Oversætter), 2008, 1 udg. København: Dansk Psykologisk Forlag. 450 s.

Dansk folkeskole og social arv

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 7 nov. 2007, I : Dagbladet Information. s. 18 1 s.

Elevens forudsætninger og lærerens differentiering af undervisningen

Andersen, F. Ø., Laursen, P. F., Brodersen, P., Agergaard, K. & Grønbæk Nielsen, N., 2007, Effektiv undervising: Didaktiske nærbilleder fra klasserummet. Holm, J. (red.). 1 udg. København: Gyldendals Lærerbibliotek, s. 149-168 19 s.

Expanding knowledge for child research

Andersen, F. Ø., 2007

Felst velgengni Finna i Pisa-rannsóknum i smáu atrithunum? Almenn kennsla og sérkennsla i Finnlandi

Andersen, F. Ø., 2007, I : Glæthur. 17, 1, s. 12-17

Finsk pædagogik:  finsk folkeskole

Andersen, F. Ø. & Altonen, K., 2007, 1 udg. Frederikshavn: Dafolo. 63 s.

Hej, skal vi lege? Leg udvikler dit barn

Andersen, F. Ø., 2007, I : Mama. 10, s. 44-45 2 s.

International Trends in Primary School Education: An overview based on case studies in Finland, Denmark and Japan

Andersen, F. Ø., 2007, I : www.legolearning.net.

Findes den finske PISA-succes i detaljen?

Andersen, F. Ø., 2006, I : Specialpaedagogik. 2006, Marts 2006

Flow og fordybelse: Virkelysten og det gode livs psykologi

Andersen, F. Ø., 2006, 1.udgave, 27. marts 2006 udg. København: Hans Reitzels Forlag. 200 s. (Socialpædagogisk Bibliotek).

Normal- og specialpædagogik i Finland: Findes den finske PISA-succes i detaljen?

Andersen, F. Ø., 2006, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 43. / 2006, nr.2

Et nyt læringslandskab: Flow, intelligens og det gode læringsmiljø

Andersen, F. Ø. & Knoop, H. H. (red.), 2005, 1. udgave maj 2005 udg. Virum, Danmark: Dansk Psykologisk Forlag. 248 s.

Findes Finlands PISA-succes i detaljen?

Andersen, F. Ø., 2005, I : Pædagogisk Orientering. 2005, Nr.3

Flow og de praktisk-musiske fag

Andersen, F. Ø., 2005, I : Håndarbejde i skolen. 40, 2

Flow og engagement i hverdagen

Andersen, F. Ø., 2005, 1.udgave november 2005 udg. Virum, København: Dansk Psykologisk Forlag. 178 s.

Flow-teorien, baggrund og anvendelse

Andersen, F. Ø., 2005, Et nyt læringslandskab: Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. 1.udgave august 2005 udg. Virum: Dansk Psykologisk Forlag, 248 s.

Folkeskolen skal sætte dagsordenen

Andersen, F. Ø., 2005, I : Nyheder fra uvm.dk. 2005, 27

Kids on Campus - an Optimal Japanese Learning Environment

Andersen, F. Ø., 2005, I : Artiklen er tilgængelig som internetartikel på www.legolearning.net og www.childresearch.net.

Litteraturen - lokomotivet i læreprocessen

Andersen, F. Ø. & Elbro, C., 2005, 1. udgave maj 2005 udg. København K.: Biblioteksstyrelsen. 50 s.

Exploring the Roots of Optimal Learning: A Story of Succesful Primary and Special Needs Education in Finland

Andersen, F. Ø., 2004

Flow, opmærksomhed og relationer: En håndsrækning til normal- og specialpædagogikken

Andersen, F. Ø. & Kristensen, R., 2004, 1. udgave marts 2004 udg. Frederikshavn: Dafolo. 120 s.

Flow-teorien - baggrund og anvendelse

Andersen, F. Ø., 2004, I : Kognition og Paedagogik. 52 / 14, 52

Mihaly Csikszentmihalyi - creator of the flow theory: A researcher - and a theory - with a profound impact on educational and developmental thinking and practice

Andersen, F. Ø., 2004

Mihaly Csikszentmihalyi - flow-teoriens skaber: En forsker - og en teori - med gennemslagskraft

Andersen, F. Ø., 2004, I : Nyhedsbrev - læringsstile. 1

Optimal Learning Environments - at Danish Primary Schools

Andersen, F. Ø., 2004, I : www.legolearning.net.

Optimale læringsmiljøer - på danske folkeskoler

Andersen, F. Ø., 2004, I : Nyhedsbrev - læringsstile. 2004, 1

Findes succesen i detaljen ?

Andersen, F. Ø., 2003, I : Skolen i morgen. 7., 1

Flow - læring med optimal motivation

Andersen, F. Ø., 2002, I : Skolen i morgen. nov. 2002

Flow og pædagogik. Læring med optimal motivation - flowteorien i pædagogisk praksis.

Andersen, F. Ø., 2002, 1. udg. Frederikshavn: Dafolo. 82 s.

Neurale netværk og dysleksi

Andersen, F. Ø., 1999, I : Psykologisk Pædagogisk Rådgivning. 1999, 1

Fremmedsprog og projektopgaven

Andersen, F. Ø., 1998, I : Sproglaereren. 1998, 4

Undervisingsdifferentiering i indskolingen: Former, farver og figurer

Andersen, F. Ø. & Andersen, M. W., 1996, Undervisningsdifferentiering i indskolingen.. 1996 udg. København: Malling Beck, 122 s.

Lege til idrætstimen

Andersen, F. Ø., 1990, 1990 udg. Odense: Amtscentralernes Forlag. 110 s.

EDB-ABC: Datalære og informatik

Andersen, F. Ø., 1986, 1986 udg. Fredensborg: Forlaget Studie og Erhverv. 54 s.

Paraplymappen

Andersen, F. Ø., 1984, 1984 udg. Fredensborg: Forlaget Studie og Erhverv. 76 s.

Projekter

Bruk av assistenter og lærere uten godkjent utdanning i grunnskolen

Andersen, F. Ø. & Horn, S.

<ingen navn>

01/04/201031/12/2010

Cooperative learning i folkeskolen

Andersen, F. Ø. & Brinck, M.

02/08/201001/01/2013

Drenge Akademiet

Andersen, F. Ø., Nissen, P. & Egelund, N.

01/03/201301/06/2018

Effekten af ICDP-programmet.

Andersen, F. Ø., Knoop, H. H., Chemi, T. & Lüthi, C.

<ingen navn>

01/09/200901/09/2011

En Öresundsmodell för interkulturell undervisning i gränsregioner

Andersen, F. Ø., Thorsted, S., Månsson, S. & Kupferberg, F.

01/06/201131/12/2011

European Flow Research Network

Andersen, F. Ø., Vivoll Straume, L., Vittersø, J., Engeser, S., Peifer, C., Løvoll, H., Schiepe-Tiska, A., Grüter, B., Wright, J., Harmat, L. & Martin-Krumm, C.

30/11/201230/06/2020

Evaluering av nasjonal strategi for videreutdanning av lærere

Andersen, F. Ø., Rasmussen, J., Klewe, L. & Andresen, B. B.

03/01/201131/10/2012

Finsk læreruddannelse - i nordisk perspektiv

Andersen, F. Ø., Aaltonen, K., Dahl, K. K. B., Klange, E. & Bjerre, J.

01/01/201601/12/2020

Finsk læreruddannelse i et dansk perspektiv

Andersen, F. Ø., Lund Honore, C. & Krzywacki, H.

01/11/201501/07/2017

Flow i hverdagen. Navigation mellem stress, kaos og kedsomhed

Andersen, F. Ø., Vivoll Straume, L. & Hanssen, N.

03/01/201130/06/2013

FoPP: Forskningsenhed for Positiv Psykologi

Knoop, H. H., Andersen, F. Ø., Ravn, I., Tange, N., Linstad, A. K. & Bjerre Poulsen, G.

23/06/2010 → …

Fulton-projektet

Andersen, F. Ø., Petersen, K. B., Klange, E. & Kristensen, R. M.

01/03/201801/03/2021

Følgeforskning af kommuners forsøg med undervisningsassistentordningen

Andersen, F. Ø., Egelund, N., Nissen, P. & Johannessen, T. J.

<ingen navn>

01/04/201001/11/2011

GoodWork Project (GWP)

Knoop, H. H., Andersen, F. Ø., Ravn, I. & Znaider, R.

01/07/200031/12/2015

Klasseledelse på finsk

Andersen, F. Ø., Piironen, T. & Tuominen, T.

01/03/201425/11/2015

LB-projektet

Andersen, F. Ø.

01/01/201731/12/2019

Learning-to-learn, dansk forsknings- og udviklingsprojekt

Andersen, F. Ø., Klewe, L., Thousig, E. & Mejding, J.

03/04/201325/11/2015

Livsduelighed på skoleskemaet

Andersen, F. Ø.

01/08/201601/08/2019

Læreruddannelse i Danmark

Dahl, K. K. B., Bjerre, J. & Andersen, F. Ø.

01/07/2017 → …

Materiale og pædagogiske metode projekt(MPM)

Andersen, F. Ø., Egelund, N., Hilling, S. & Nør-Hansen, B.

<ingen navn>

01/05/200701/06/2010

Nordisk flowforskningsnetværk

Andersen, F. Ø., Svinth, L., Ringsmose, C., Knoop, H. H., Vivoll Straume, L., Vittersø, J., Hakanen, J. & Gudmundsdottir, D.

01/09/201001/05/2013

Ny naturfag

Andersen, F. Ø. & Ingerslev, J.

01/01/201525/11/2015

Ny nordisk skole - best practice vedrørende integration på nordisk skoler

Andersen, F. Ø., Mester, A. & Aaltonen, K.

01/03/201330/06/2015

Positiv psykologi - styrker og trivsel i folkeskolen

Andersen, F. Ø., Bielefeldt, C. L., Fisker, H. & Tidmand, L.

01/04/201231/12/2014

Pædagogik på Kanten - 2

Petersen, K. B., Andersen, F. Ø. & Kristensen, R. M.

Aarhus Universitet

01/01/201731/12/2019

Pædagogik på Kanten - Pilotprojekt

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø.

01/01/201631/12/2016

Schools on the edge: Pædagogik på kanten/ Schools on the edge

Lund, L., Andersen, F. Ø. & Petersen, K. B.

01/06/201531/12/2015

Ro(man)tid

Andersen, F. Ø.

01/01/201731/12/2018

Student engagement in and motivation for STEM subjects (Science, Technology, Engineering & Math)

Andersen, F. Ø., Grud, J. & Kupiainen, S.

01/01/201331/12/2013

T-klasserne. En inklusionssucces?

Andersen, F. Ø.

<ingen navn>

01/01/200931/12/2010

Udvikling / styrkelse af svage og normale elever i Norden i skolens 6.-9.klasse

Egelund, N., Andersen, F. Ø., Hagtvet, B., Frost, J., Hautamäki, J., Kupiainnen, S., Dahler-Larsen, A. M. & Hilling, S.

<ingen navn>

01/12/200701/01/2009

Undervisning af tosprogede elever i folkeskolens ældste klasser (12-16 årige) - Komparative danske og finske eksempler

Andersen, F. Ø., Hvitved, L., Egelund, N., Kupiainen, S. & Aaltonen, K.

<ingen navn>

01/11/200831/12/2012

Undervisningsassistenter / lærerassistenter - et komparativt dansk-finsk skolelforskningsprojekt

Andersen, F. Ø.

<ingen navn>

01/01/201001/09/2012

Unges lyst til læring

Andersen, F. Ø., Pless, M., Katznelson, N., Hutters, C. & Sørensen, N. U.

01/01/201331/12/2015

Aktiviteter

"Unges lyst til læring" - referencegruppen for CEFU forskningsprojektet. (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
jan. 20132016

2015 SELF Conference

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
20 aug. 201524 aug. 2015

3. Konferenz der Deutsche für Positiv Psychologische Forschung

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
2 maj 20185 maj 2018

5th European Seminar on Flow Research

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
25 nov. 201627 nov. 2016

A Life on the Edge: The Colorful and Dramatic Life of Chris Madsen

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
23 maj 2019

A comparative study of Danish and Finnish primary schools

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
11 dec. 2006

Aarhus Kommune (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 aug. 20191 aug. 2022

Advisory Board for Science Center Flakkebjerg (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 nov. 201512 dec. 2018

Alt hvad du bør vide om psykologi

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
20 apr. 20191 jun. 2019

Alt hvad du bør vide om psykologi: Læringspsykologi

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
14 apr. 201519 maj 2015

Alt hvad du bør vide om psykologi: Læringspsykologi

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
13 apr. 2016

Arbejdsophold om positiv psykologisk forskning

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
10 feb. 20135 mar. 2013

Aspekter af godt pædagogisk arbejde / Good Work

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
1 feb. 2002

Associated to (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
28 sep. 200828 sep. 2009

Asterisk (Tidsskrift)

Frans Ørsted Andersen (Redaktør)
1 feb. 2009 → …

Asterisk live: skal vi dumpe karaktererne?: Hvordan evaluerer vi bedst?

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
10 feb. 2016

At ville vide alt om eleven - to traditionelle pædagogisk-psykologiske bud

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder), Lars-Henrik Schmidt (Foredragsholder), Steen Nepper Larsen (Foredragsholder)
11 dec. 2018

Bedre læremiljø i skolene

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
16 aug. 200617 aug. 2006

Bedømmelsesudvalg vedr ansættelse af nye adjunkter (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Formand)
1 sep. 20151 nov. 2015

Building Learning Capacity for Life

Frans Ørsted Andersen (Taler)
18 jun. 201320 jun. 2013

Børn og unges (mangel på) lyst til skole og uddannelse

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
3 maj 2016

Claremont Graduate Univerisity

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
27 feb. 200611 mar. 2006

Claremont Graduate University

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
25 feb. 200812 mar. 2008

Claremont Graduate University

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
9 okt. 201519 okt. 2015

Claremont Graduate University, California

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
27 feb. 200512 mar. 2005

Claremont Graduate University, California

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
16 feb. 200411 mar. 2004

Cooperative Learning: Meeting the Challenge of the 21st. Century - referencegruppe (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
12 maj 20141 jan. 2016

DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Aarhus (Organisation)

Kari Kragh Blume Dahl (Medlem), Per Fibæk Laursen (Medlem), Frans Ørsted Andersen (Medlem), Jørn Bjerre (Medlem), Karen Bjerg Petersen (Medlem), Bent B. Andresen (Medlem)
1 maj 2016

Danish-Finnish-Swedish Teacher Education Network (Ekstern organisation)

Kari Kragh Blume Dahl (Medlem), Frans Ørsted Andersen (Medlem), Jørn Bjerre (Medlem), Raisa Ahtiainen (Medlem), Laura Lampi (Medlem), Sirkku Kupiainen (Medlem), Risto Hotulainen (Formand), Eva Bejerot (Medlem)
15 jan. 2018

Dansk læreruddannelse i et finsk perspektiv

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
17 dec. 2018

Den finske folkeskole

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
3 sep. 2007

Den positive psykologis metoder

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
1 sep. 20131 dec. 2013

Det danske skolesystem i en globaliseret verden

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
21 maj 2008

Doctoral supervision for doctoral supervisors

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
24 feb. 201728 apr. 2017

Drengelæring

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
8 dec. 2015

Dynamic Assessment of Young Children

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
15 maj 200520 maj 2005

EARLI 2019 Biennial Conference

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
12 aug. 201916 aug. 2019

EDUCA 2006

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
27 jan. 200628 jan. 2006

Effektiv evalueringskultur

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
26 nov. 2007

Elsin 2013, 18th. International Conference, Billund Denmark

Frans Ørsted Andersen (Taler)
20 jun. 2013

Europe's Journal of Psychology (Tidsskrift)

Frans Ørsted Andersen (Fagfællebedømmer)
1 okt. 20141 okt. 2018

Evaluering i et dialogisk perspektiv

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
31 maj 20071 jun. 2007

Evalueringskultur - hvorfor går det så godt i Finland?

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
3 okt. 2006

Fifth European Conference on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Arrangør)
10 mar. 20091 jul. 2010

Finland in the PISA-studies - factors contributing to the results

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
9 okt. 200511 okt. 2005

Finsk folkeskole: Eksempler fra en effektiv undervisningskultur

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
13 sep. 2007

Finsk pædagogik - succesen er i detaljen

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
20 mar. 2006

Finsk rugekassekultur i dansk folkeskole?

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
5 feb. 2009

Flow - fordybelse, virkelyst og læring

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
21 nov. 2003

Flow - mellem stress, kaos og kedsomhed

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
2 dec. 2014

Flow - mellem stress, kaos og kedsomhed

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
3 dec. 2013

Flow and education

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
28 nov. 2004

Flow og fordybelse

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
4 nov. 2006

Flow og fordybelse

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
29 okt. 2007

Flow og hvorfor den finske skole er verdens bedste

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
9 okt. 2007

Flow og meditation

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
21 maj 2015

Flow og meditation

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
20 maj 2015

Flow og pædagogik.

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
16 mar. 2006

Folketingshøring om forskning og efteruddannelse inden for grundskolens fag, 4.2.14

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
4 feb. 2014

Forskningsenheden Pædagogik på Kanten

Karen Bjerg Petersen (Deltager), Frans Ørsted Andersen (Deltager)
1 jun. 201831 dec. 2021

Forskningsenheden for Læreruddannelse (RUTE: Research unit for teacher education) (Begivenhed)

Kari Kragh Blume Dahl (Formand), Jørn Bjerre (Medlem), Frans Ørsted Andersen (Medlem)
13 mar. 2018 → …

Fourth European Conference on Positive Psychology : Optimal human functioning

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
1 jul. 20085 jul. 2008

Fourth World Congress on Postive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Taler)
25 jun. 201528 jun. 2015

Frigiv menneskets ressourcer

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
29 okt. 2009

God undervisning og børnene på kanten af det sociale og faglige fællesskab.

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
22 maj 201723 maj 2017

GoodWork Project (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 jan. 200331 dec. 2003

Helsingfors Unviersitet

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
5 jan. 200812 jan. 2008

Helsingforsk Unviersitet

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
13 mar. 200816 mar. 2008

Helsinki Universitet

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
4 dec. 200615 dec. 2006

Hvad er livskvalitet?

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
10 nov. 2008

Hvad er opskriften på "Ny nordisk skole"?

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
15 jun. 2012

Hvordan pågår den intensiverede internationale import og eksport af pædagogiske idealer og fjendebilleder?

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder), Steen Nepper Larsen (Foredragsholder), Lars Qvortrup (Foredragsholder)
12 dec. 2016

Hvordan skabes bedre betingelser for børns læring?

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
7 feb. 2008

ICM 2018 - International Conference on Motivation

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
15 aug. 201817 aug. 2018

ISPA International School Psychology Colloquium

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
27 jul. 200431 jul. 2004

Improving pupils' and students' learning environment by using teacher assistants

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
27 maj 201328 maj 2013

Inclusion and flow at Scandinavian schools

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
27 jul. 2004

Institut for Klinisk Medicin - Dansk Center for Mindfulness (Organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem), Lone Overby Fjorback (Formand), Tatiana Chemi (Medlem)
15 okt. 2018

Introduktion til flow: forskning, teori og anvendelse

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
4 dec. 2017

Kids on Campus - an Optimal Japanese Learning Environment

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
6 mar. 2005

Kognition & Paedagogik (Tidsskrift)

Frans Ørsted Andersen (Redaktør)
1 jan. 20081 jan. 2022

Kognition & Paedagogik (Tidsskrift)

Frans Ørsted Andersen (Redaktør)
1 jan. 2007 → …

Kognition & Paedagogik (Tidsskrift)

Frans Ørsted Andersen (Redaktør)
9 aug. 2007 → …

Komiteen for etableringen af KRAFT (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 mar. 201331 dec. 2016

Kommissionen er nedsat af den socialdemokratiske folketingsgruppe men er i øvrigt upartisk. De 15 medlemmer deltager på baggrund af deres faglige ekspertise uafhængigt af deres politiske synspunkter (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
28 sep. 200828 sep. 2009

Kooperationskonferenz der Universitäten Aarhus-Kiel-Hamburg

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
27 maj 201328 maj 2013

Learning, Play, Time

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
30 jan. 2003

Leg og læring i dagtilbud og skole

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
12 maj 200413 maj 2004

Lektorbedømmelse på professionshøjskoler (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 aug. 20081 aug. 2018

Literacy as Worldmaking : NERA's 37th. Congress

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
4 mar. 20097 mar. 2009

Lysebu

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
23 nov. 200616 dec. 2006

Lyst, engagement og motivation for læring i folkeskolen

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
1 sep. 201330 nov. 2013

Lærerprofession.dk (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 maj 201230 jun. 2015

Læring og kreativitet i teori og praksis

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
8 jan. 2009

Læringspsykologi

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
4 nov. 2009

Master program, positive psychology, University of Iceland

Frans Ørsted Andersen (Gæsteunderviser)
21 jan. 201622 jan. 2016

Mestring og relationers betydning for god skolegang

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
14 mar. 2016

Mini-konference: Nye Perspektiver på Inklusion

Karen Bjerg Petersen (Taler), Frans Ørsted Andersen (Taler), Ulf Dalvad Berthelsen (Taler), Jørn Bjerre (Taler)
17 nov. 2017

Ministeriet for børn og undervisning (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 feb. 20161 jun. 2016

Mittuniversitetet

Frans Ørsted Andersen (Gæsteunderviser)
29 nov. 20154 dec. 2015

Mittuniversitetet (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
23 feb. 2018

Mittuniversitetet/Mid-Sweden University (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
12 apr. 2019

Naturfagene ud af boksen 2014: Drengeakademiet - læring og udvikling på kanten

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
3 sep. 2014

Ninth European Conference on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
25 jun. 201830 jun. 2018

Ninth European Conference on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
25 jun. 201830 jun. 2018

Nordisk folkeskolekonference

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
31 maj 20063 jun. 2006

Nordiske læringsmiljøer - de danske og finske PISA resultater i kvalitativ belysning

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
31 maj 2007

Ny nordisk skole

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
28 aug. 2013

Nære relationer, mestringsoplevelser og personlig udvikling for børn og unge på kanten

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
29 mar. 2019

Odensekonferencen: God og effektiv undervisning

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
13 sep. 2007

Oplæg på Bogforum om "Robusthed i praksis"

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
11 nov. 2017

Optimal Learning Environments and flow

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
7 mar. 2006

Optimal Learning Environments at primary schools across Scandinavia

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
27 feb. 2004

Optimale læringsmiljøer

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
1 feb. 201430 jun. 2014

Organet er oprettet i tilknytning til professionshøjskolerne i Danmark (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 feb. 2010 → …

PISA Nordic Cities

Frans Ørsted Andersen (Arrangør)
1 maj 20083 maj 2008

PISA-undersøgelsen og det danske uddannelsessystem

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
12 sep. 2005

Perspektiver på pædagogisk psykologisk rådgivning

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
15 maj 2018

Ph.D-bedømmelsesudvalg for Anni Mortensen, Aalborg Universitet (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 maj 201631 aug. 2016

PhD bedømmelsesudvalg på University of Eindhoven, Holland (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
6 dec. 20169 dec. 2016

Play to Learn, Play to Create, Play to Innovate : LEGO Idea Conference

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
8 apr. 2008

Play to Learn. Play to Create. Play to Innovate : LEGO Idea Conference

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
31 mar. 2009

Positiv psykologi i hverdagen: Flow i hverdagen

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
9 apr. 201521 maj 2015

Positive Occupational Health Psychology : Third International Seminar on Positive Occupational Health Psychology

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
3 jun. 20096 jun. 2009

Psykologien og det meningsfulde liv

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
29 sep. 2008

Pædagogik på kanten

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
1 dec. 2017

Pædagogik på kanten

Frans Ørsted Andersen (Arrangør)
25 jan. 2016

ReCreate. Research Center for Creative and Immersive Learning Environments (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 sep. 20141 sep. 2018

Reception LB Fonden - Uddeling af Fondsmidler

Karen Bjerg Petersen (Deltager), Frans Ørsted Andersen (Deltager)
11 dec. 2016

Referencegruppe til projekt om "mental robusthed for unge" (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
8 mar. 20161 aug. 2017

Robusthed i praksis

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder), Mette Marie Ledertoug (Foredragsholder), Nina Tange (Foredragsholder), Claus Holm (Foredragsholder), Eva Hertz (Foredragsholder), Mads Bab (Foredragsholder)
26 okt. 2017

Romantid

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
24 apr. 2019

Saitama University, Saitama

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
26 nov. 200410 dec. 2004

Scandinavian Journal of Educational Research (Tidsskrift)

Frans Ørsted Andersen (Fagfællebedømmer)
1 okt. 20141 okt. 2018

Seminar om læreruddannelsen

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
12 aug. 2008

Skal læreruddannelsen være finsk?

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder), Anders Bondo Christensen (Foredragsholder), Martin Bayer (Foredragsholder)
14 jun. 2018

Skolerigsdag 2009 : Folkeskolen som rugekasse og katapult

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
5 feb. 20096 feb. 2009

Styrkor och svagheter i grundskolan: Et dansk-finländskt seminarium om aktuella teman i grundskolan

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
5 nov. 2007

The Committee is connected to IPPA, International Positive Psychology Association (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
3 mar. 20091 sep. 2010

The First World Congress on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Deltager)
17 jun. 200922 jun. 2009

Third World Conference on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Taler)
27 jun. 201330 jun. 2013

Third World Congress on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Taler)
26 jun. 201330 jun. 2013

Tilhører Professionshøjskolen, UCC, København (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
15 sep. 2010 → …

Tilhører University College Lillebælt (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
15 sep. 2010 → …

Tilhører University College Lillebælt (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 aug. 20121 aug. 2015

Tillid til egne muligheder og alsidig udvikling? Hvordan trives danske elever?

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
18 aug. 2015

Turbolæring og intensive læringsforløb

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder), Søren Langager (Foredragsholder)
6 sep. 20174 okt. 2017

UC VIA (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 jan. 20181 jan. 2022

UFU-Uddannelses fagudvalg for masteruddannelser på AU VIDEN, ARTS (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 okt. 20121 okt. 2015

Udsyn til den finske folkeskole

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
21 sep. 2009

Ungdomspædagogisk netværk (Ekstern organisation)

Frans Ørsted Andersen (Medlem)
1 jan. 20141 jan. 2020

University of Iceland

Frans Ørsted Andersen (Gæsteunderviser)
20 jan. 2017

Vejen til flow

Frans Ørsted Andersen (Foredragsholder)
23 sep. 2016

Åbo Akademi University, Vasa,

Frans Ørsted Andersen (Gæsteforsker)
14 aug. 200521 aug. 2005