• Jens Chr. Skous Vej 4, 1483, 549 /Kbh:D139

    8000 Aarhus C

    Danmark

1984 …2024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forskning

  1. Udsatte børn og unge
  2. Trivsel og udvikling generelt
  3. Komparativ nordisk uddannelsesforskning med særlig fokus på finsk skole
  4. Flow og indre motivation
  5. Professionsuddannelsernes krise: mangel og frafald (især lærere og pædagoger)
  6. Drengenes/ mændenes situation i skole og uddannelse
  7. Talentudvikling indenfor idræt og idrætsskoler
  8. Bostedernes arbejder med borgere med Borderline Personlighedsforstyrrelse
  9. Forsvarets veteraner: erindringer, trivsel og læring
  10. Følgeforskning til særlige forløb med intensiv læring mv.

Emneord

  • Læring, didaktik og uddannelse
  • nordisk komparativ uddannelsesforskning
  • læringsmiljø
  • læring
  • Trivsel, livskvalitet, subjektiv well-being,
  • Inklusion
  • klasseledelse
  • Undervisningsdifferentiering
  • Undervisningsassistenter
  • Special pædagogik
  • finsk pædagogik
  • kvalitet i skolen
  • Relationskompetence
  • Cooperative learning
  • flow
  • motivation for læring
  • lyst til læring
  • Pædagogisk psykologi
  • Positiv psykologi
  • International komparativ uddannelsesforsknig
  • Klasserumsledelse
  • ICDP-programmet
  • LP-programmet
  • Flow
  • Undervisningsassistenter
  • Cooperative learning
  • Karakterstyrker
  • Undervisningsdifferentiering
  • Effektiv undervisning
  • Styrkebaseret undervisning
  • Ny nordisk skole
  • Motivation for STEM-fag (Science, Technology, Engineering & Math)
  • Drengepædagogik

Fagområder

  • Pædagogisk psykologi
  • Positiv psykologi
  • Kognitiv psykologi
  • Komparativ uddannelsesforskning
  • Klinisk psykologi

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Frans Ørsted Andersen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller