Projekter pr. år
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 3 Afsluttet
-
The formation of students' perception of ability and gender differences in orientations towards STEM
Andersen, I. G. (PI) & Smith, E. (Deltager)
01/09/2018 → 31/08/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
Gendered peer effects? The impact of same-gender peers’ cognitive and non-cognitive traits on student outcomes
Andersen, I. G. (PI) & Smith, E. (Deltager)
01/05/2018 → 30/04/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
ESCU: Exploring School Culture
Reimer, D. (PI), Smith, E. (Deltager), Andersen, I. G. (Deltager) & Sortkær, B. (Deltager)
01/03/2018 → 31/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Dissecting study groups: A focus group investigation of informal small group work in anatomy
Møller, A. L., Smith, E. & Musaeus, P., 5 feb. 2025, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 20, 37Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Ekspertgruppen om køn tager næppe fejl
Smith, E., 17 maj 2024, I: Skolemonitor.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kommentar/debat
-
Every Break You Take: Advancing Seasonal Comparison Research with Digital Trace Data
Reimer, D., Smith, E. & Dumont, H., 2024.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Åben adgang -
Gender Differences in Math and Science Academic Self-Concepts and the Association With Female Climate in 8th Grade Classrooms
Andersen, I. G. & Smith, E., maj 2024, I: The Journal of Early Adolescence. 44, 5, s. 545-578 34 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil3 Citationer (Scopus)26 Downloads (Pure) -
Gender differences in reading? Gendered patterns in silent reading speed growth from intensive longitudinal digital trace data
Smith, E. & Reimer, D., 2024.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Åben adgang
Aktiviteter
-
Kønsforskelle i skolen
Smith, E. (Foredragsholder)
4 dec. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Gender differences in reading? Gendered patterns in silent reading speed growth from intensive longitudinal digital trace data
Smith, E. (Foredragsholder) & Reimer, D. (Foredragsholder)
15 aug. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Every Break You Take: Advancing Seasonal Comparison Research with Digital Trace Data
Reimer, D. (Foredragsholder) & Smith, E. (Foredragsholder)
14 aug. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Exploring Seasonal Variation and Inequality in Reading Speed Growth: Insights from Intensive Longitudinal Digital Trace Data
Smith, E. (Foredragsholder)
16 maj 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Kønsforskelle i faglige præstationer - fordomme og forklaringer
Smith, E. (Foredragsholder)
23 nov. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Presse/medier
-
Nyt studie: Det er danske pigers fritidslæsning, der bringer dem foran drengene
11/09/2023
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Ny undersøgelse: Det er ikke skolens skyld, at drenge læser mindre end piger
12/12/2022
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Gutter får større utbytte av å gå på skole enn jentene
03/10/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-