Institut for Virksomhedsledelse

Erik Kloppenborg Madsen

  1. 2016
  2. Udgivet

    A History of Danish Advertising, Market Research, and Retailing: 1920-1960. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    The Routledge Companion to Marketing History. red. / D. G. Brian Jones; Mark Tadajewski. Routledge, 2016. s. 419-431 (Routledge Companions in Business, Management and Accounting).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. 2013
  4. Udgivet

    Advertising: rational planning or social waste? An academic encounter anno 1937. / Pedersen, Kurt; Madsen, Erik Kloppenborg.

    2013. Abstract fra 16th Biennial Conference on Historical Analysis & Research in Marketing (CHARM), Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  5. Udgivet

    From price theory to marketing management : Danish contributions 1930-60. / Madsen, Erik Kloppenborg; Pedersen, Kurt.

    I: Journal of Historical Research in Marketing, Bind 5, Nr. 2, 05.2013, s. 172-191.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. 2011
  7. Udgivet

    The "Copenhagen School" : Marketing theory between rigor, realism and relevance, 1925-1960. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    2011. Paper præsenteret ved Islands Universitet, Reykjavik, Island.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  8. 2010
  9. Udgivet

    Emerging marketing (1860-1960) : The case of Denmark. / Pedersen, Kurt; Madsen, Erik Kloppenborg.

    2010. Paper præsenteret ved Asia-Pacific Economic and Business History Conference, Wellington, New Zealand.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  10. Udgivet

    Et spejl af tiden? Hages haandbog i handelsvidenskab 1894-1954. / Tarbensen, Kenn; Pedersen, Kurt; Madsen, Erik Kloppenborg.

    I: Denmark. Statens Arkiver. Erhvervsarkivet. Aarbog (year), Bind 59, 2010, s. 85-120.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. 2009
  12. Udgivet

    Developing marketing theory in Denmark :  The role of Hages Haandbog. / Pedersen, Kurt; Madsen, Erik Kloppenborg; Tarbensen, Ken.

    2009. Paper præsenteret ved CHARM conference, Leicester, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  13. Udgivet

    Developing marketing theory in Denmark : The role of Hages Haandbog. / Madsen, Erik Kloppenborg; Pedersen, Kurt; Tarbensen, Kenn.

    Proceedings of the 14th Biennial Conference on Historical Analysis and Research in Marketing. red. / Richard A. Hawkins. CHARM Association, 2009. s. 73-74.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  14. Udgivet

    Erhvervsøkonomiens fødsel i industrialismens ånd. / Madsen, Erik Kloppenborg; Pedersen, Kurt.

    Modernitetens Verden. red. / Ole Høiris; Thomas Ledet. Århus : Aarhus Universitetsforlag, 2009. s. 325-340.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  15. 2007
  16. Udgivet

    Den skotske oplysningstænkning - og forståelsen af det moderne kommercielle samfund. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Oplysningens verden: Idé, historie, videnskab og kunst. red. / Ole Høiris; Thomas Ledet. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2007. s. 319-334.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  17. 2006
  18. Udgivet

    Philosophy of science : An overview. Introduction course for PhD students. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    2006, Slides.

    Publikation: AndetAndet bidragUndervisning

  19. 2001
  20. Udgivet

    Balancing Organisational Legitimacy and Economic Fitness: The environmental discourse on sustainability. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Environment and Wellbeing. Conference Proceedings. red. / Adrian J. Scott (ed.). Bath : University of Bath, 2001.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  21. Udgivet

    Environmental regulation and rationality. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Environmental regulation and rationality - multidisciplinary perspectives. red. / Suzanne C. Beckmann & E. Kloppenborg Madsen (eds). Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2001.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  22. Udgivet

    Environmental regulation and rationality - multidisciplinary perspectives. / Beckmann, Suzanne C. (Redaktør); Madsen, Erik Kloppenborg (Redaktør).

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2001. 224 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  23. Udgivet

    Institutional entrepreneurs? Corporate governance, legitimacy and the rhetoric of sustainability. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    2001. Paper præsenteret ved 5th Nordic Environmental Research Conference on the Ecological Modernisation of Society, University of Aarhus, Aarhus, Denmark, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  24. Udgivet

    Rationality deficits in behavioural intervention strategies. / Madsen, Erik Kloppenborg; Ølander, Carl Folke.

    Environmental regulation and rationality - multidisciplinary perspectives. red. / Suzanne C. Beckmann & E. Kloppenborg Madsen (eds). Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2001.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  25. 2000
  26. Udgivet

    Corporate legitimacy and the discourse on sustainability. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Ikke angivet. University of Leeds, 2000. s. s. 251-257.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  27. Udgivet

    How firms talk about sustainability and the societal role of business. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Marketing Contributions to Democratization and Socioeconomic Development. red. / Clifford J. Shultz; Bruno Grbac. Arizona State University, 2000. s. 72-87.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  28. Udgivet

    Sustainability as the integration of economics and ethics? Baden, Vienna/Austria. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Erik Hölzl (ed.) Fairness & Co-operation. WUV/Universitätsverlag, 2000. s. 219-223.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  29. 1999
  30. Udgivet

    Legitimacy and the Notion of Social Contracts for Business. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Proceedings from Macromarketing XXIV. 1999.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  31. Udgivet

    Legitimacy and the notion of social contracts for business. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1999.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  32. Udgivet

    Rationality deficits in behavioural intervention strategies. / Madsen, Erik Kloppenborg; Ølander, Carl Folke.

    1999.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  33. 1998
  34. Udgivet

    Environmental ethics and sustainability. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1998.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  35. Udgivet
  36. 1997
  37. Udgivet

    Effectiveness vs. appropriateness concerning regulation of consumers and households environmental behaviour. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1997. Paper præsenteret ved ?, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  38. Udgivet

    Preferences and beliefs concerning how to regulate consumers and households environmental behaviour. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1997. Paper præsenteret ved ?, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  39. Udgivet
  40. 1996
  41. Udgivet

    Behavioural change strategies concerning households environmental conduct. A critical view. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1996. Paper præsenteret ved Workshop on Value-based Management and Leadership, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  42. Udgivet

    How consumers talk about the environment. / Madsen, Erik Kloppenborg; Dahler-Larsen, Anne Marie.

    Social and economic representations. red. / C. Roland-Lévy. Paris : Université Paris Descartes, 1996. s. 1024-1039.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  43. Udgivet

    Miljøproblemer, holdninger og engagement. / Madsen, Erik Kloppenborg; Dahler-Larsen, Anne Marie.

    I: Miljøforskning, Nr. 25, 1996, s. 54-56.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  44. Udgivet

    The rhetorical approach to social psychology. / Madsen, Erik Kloppenborg; Dahler-Larsen, Anne Marie.

    1996. Paper præsenteret ved Third Nordic Business Environmental Management Network Conference, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  45. 1995
  46. Udgivet

    Environmental ethics - an introduction to environmental philosophy - DesJardins,JR. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    I: Journal of Business Ethics, Bind 14, Nr. 1, 1995, s. 42, 52, 62.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  47. Udgivet

    The nature and scope of marketing science. Lecture notes: Advanced Marketing. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Aarhus : Aarhus School of Business, Department of Marketing, 1995.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  48. 1994
  49. Udgivet

    Conceptualizing behavioural change strategies within a framework of communicative action. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1994. Paper præsenteret ved CSEC seminar on sustainability, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  50. Udgivet

    Kohlbergs teori om moralsk udvikling og argumentation. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1994.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  51. Udgivet

    On the implications of conflict between systemic and life world perspectives in the construction of environmental problems. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1994. Paper præsenteret ved The IAREP/SABE Conference: Integrating Views on Economic Behavior, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  52. 1993
  53. Udgivet

    Beyond legal and economic means of behavioural regulation. The moral-practical dimension. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1993. Paper præsenteret ved The First Copenhagen Workshop on Organizational Ethics, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  54. Udgivet

    Conceptualizing counterproductive interaction effects in a system-life world framework. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1993. Paper præsenteret ved SABE Conference: Incentives and Values as Foundations of Social Order, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  55. 1992
  56. Udgivet

    Etik og kommunikativ handlen. Om Habermas diskursetik. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1992.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  57. Udgivet

    Handlingsteori eller beslutningsteori. Den moralske dimension. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1992.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  58. Udgivet
  59. 1991
  60. Udgivet

    On the significance of selfreflexion and communication in rational decesion making. Coping with ambiguity and uncertainty in choice situations. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1991. Paper præsenteret ved IAREP/SASE Conference: Interdisciplinary approaches to the study of economic problems, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  61. Udgivet

    Rationalitetsparadokser, beslutningstagning og etik. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1991.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  62. 1990
  63. Udgivet

    Er marketingkonceptet et hensigtsmæssigt grundlag for afsætningsøkonomiske beslutninger? / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1990. Paper præsenteret ved Den afsætningsøkonomiske konference: Ud af 80erne - ind i 90erne. København, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  64. 1989
  65. Udgivet

    Beyond the expected utility proposition in rational decision making. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Understanding Economic Behaviour (Series A). red. / Klaus Grunert & Folke Ölander. Dordrecht : Kluwer Academic Publishers, 1989. s. s. 183-197.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  66. Udgivet

    Normativitet og rationalitet i økonomisk-administrative fag. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Århus : Aarhus Universitetsforlag, 1989.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  67. 1988
  68. Udgivet
  69. Udgivet

    Etik og strategisk rationalitet. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Produktionsfilosofi. red. / Ulli Zeitler. København : Teknisk Forlag, 1988. s. s. 85-102.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  70. 1987
  71. Udgivet

    Rationalitetsbegrebet i økonomisk-administrative discipliner og rationalitetsunderskudet i normativ-analytisk ledelsesteori. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Århus : Handelshøjskolen i Århus, Institut for Markedsøkonomi, 1987.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  72. 1986
  73. Udgivet

    Realisme, instrumentalisme og modeller : Notat til undervisningen i erhvervsøkonomisk videnskabsteori. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1 s. Aarhus : Handelshøjskolen i Århus. 1986, forelæsningsnotat.

    Publikation: AndetAndet bidragUndervisning

  74. 1985
  75. Udgivet

    Rationalitetsbegreber i samfundsvidenskaberne. / Knudsen, Chr. (Redaktør); Madsen, Erik Kloppenborg (Redaktør).

    København : Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck, 1985. 402 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  76. Udgivet

    Rationalitetskomplekser og rationalitetsproblemer i erhvervsøkonomien. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Rationalitetsbegreber i samfundsvidenskaberne. red. / Chr. Knudsen & Erik Kloppenborg Madsen. København : Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck, 1985. s. s. 313-334.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  77. 1984
  78. Udgivet

    Erhvervsøkonomi som "praktisk" orienteret disciplin. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Videnskabsteori for HA-studiet. red. / Erik Maaløe; Heine Andersen. Århus, 1984. s. 246-262 (Internt undervisningsmateriale: F. Nr. 38).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  79. Udgivet

    Nogle almene aspekter af debatten om den afsætningsøkonomiske disciplins genstandsområde med særlig henblik på distinktionen mellem positive og normative teorier og modeller. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    Videnskabsteoretiske grundlagsproblemer i økonomiske discipliner. red. / Heine Andersen; Christian Knudsen. København : Akademisk Forlag, 1984. s. 44-82.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  80. 1983
  81. Udgivet

    Instrumental reasoning and the lack of criticism in managerial disciplines. / Madsen, Erik Kloppenborg.

    1983. Paper præsenteret ved Journal of Management Studies Conference: What is Management, Managing an Enterprise?, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review