Projekter pr. år
Personlig profil
Profil
Det bærende fokus i mit arbejde er at få indblik i udvikling og understøttelse af universitetsundervisere, med et særligt fokus på den sundhedsvidenskabelige uddannelseskontekst. Jeg er specielt interesseret i, hvordan sociale og kulturelle faktorer i universitetsverdenen påvirker udviklingen af ens identitet som underviser, og hvordan akademikere opfatter og giver mening til denne rolle. Min baggrund er cand.mag. i læring og forandringsprocesser og en bachelorgrad i idræt fra Aalborg Universitet.
Arbejdsområder
Min forskning fokusere på identitetsdannelse blandt universitetsundervisere og hvordan de navigerer en kompleks akademisk kontekst. Jeg anvender kvalitative forskningsmetoder og specialiserer mig i brugen af lyddagbøger og kvalitative interviews.
Desuden underviser jeg instruktorer og studenterundervisere for at støtte og assistere dem med deres første undervisningserfaringer.
Emneord
- Universitetspædagogik
- Undervisning
- Voksenlæring
- Læring i arbejdslivet
- Organisatorisk læring
Fagområder
- Universitetsundervisning
- Sundhedsvidenskabelig Uddannelse
- Kultur og Identitetsdannelse
- Socio-kulturelle Læringsteorier
- Kvalitative Forskningsmetoder
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 1 Igangværende
-
TIME: Teaching In Medical and Health Sciences Education
Christensen, M. K. (PI), Weissmann, E. A. (Deltager), Kjær, L. B. (Deltager), O’Neill, L. D. (Samarbejdspartner), Leijon , M. (Samarbejdspartner) & Mahon, K. (Samarbejdspartner)
17/10/2022 → 02/11/2026
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
- 1 Tidsskriftartikel
-
Exploring early career academic teacher identities: using the audio diary method for reflection and research
Christensen, M. K. & Weissmann, E. A., 2025, (Accepteret/In press) I: Teaching in Higher Education.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang