DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Elisa Nadire Caeli

Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Det danske samfund har gennemgået en udvikling fra et industrisamfund til et videns- og netværkssamfund, hvor it og medier er integreret i vores dagligdag og i skolen. Vi omgiver os med internettet, sociale medier og mobile teknologier – og i stigende grad nu også digitale fabrikationsteknologier, som er denne artikels omdrejningspunkt. Den samfundsmæssige og teknologiske udvikling bevirker, at kravene til skolen udvikler sig hurtigt i disse år. Hvor uddannelse tidligere handlede om at lære eleverne et bestemt stof, handler det i dag om at sikre sig, at eleverne udvikler kompetencer til at navigere og finde vej i en fremtid, vi endnu ikke kender. At de udvikler kompetencer til at begå sig i det 21. århundrede.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
TidsskriftLedelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse
Vol/bind20
Nummer6
Sider (fra-til)14-19
Antal sider6
ISSN2446-1717
StatusUdgivet - mar. 2017
Eksternt udgivetJa

Bibliografisk note

Temanummer: Ledelse af det 21. århundredes kompetencer

    Forskningsområder

  • Designtænkning, Digital fabrikation, 21. århundredes kompetencer, Læreprocesser, Dybdelæring, Refleksion

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 120179062