DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Elisa Nadire Caeli

  1. 2020
  2. Udgivet

    Teknologiforståelse. / Caeli, Elisa Nadire.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2020. 68 s. (Pædagogisk rækkevidde; Nr. 17).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  3. Udgivet

    Integrating Computing into K-16 Education : Scaffolding Teacher and Student Learning in STEM Disciplines. / Odden, Tor Ole; Yadav, Aman; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Caeli, Elisa Nadire.

    ITiCSE '20 - Proceedings of the 2020 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. Association for Computing Machinery, 2020. s. 517-518.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  4. Udgivet

    Computational thinking in compulsory education : a survey study on initiatives and conceptions. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.

    I: Educational Technology Research and Development, Bind 68, Nr. 1, 2020, s. 551-573.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Teknologiforståelse i skolens praksis : Datalogisk design til autentisk problemløsning. / Caeli, Elisa Nadire; Dybdal, Martin.

    I: Læring og Medier, Bind 12, Nr. 22, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Unplugged Approaches to Computational Thinking : a Historical Perspective. / Caeli, Elisa Nadire; Yadav, Aman.

    I: TechTrends, Bind 64, Nr. 1, 2020, s. 29-36.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. 2019
  8. Udgivet

    Der er brug for teknologiforståelse. / Caeli, Elisa Nadire.

    I: Asterisk, Bind December 2019, Nr. 92, 12.2019, s. 34-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatForskning

  9. Udgivet

    Fanget ind! Hvorfor er nogle apps så vanedannende? / Caeli, Elisa Nadire.

    Gyldendal. 2019.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationUndervisning

  10. Udgivet

    Danske elevers teknologiforståelse : resultater fra ICILS-undersøgelsen 2018. / Bundsgaard, Jeppe; Bindslev, Sofie Gry; Caeli, Elisa Nadire; Pettersson, Morten; Rusmann, Anna.

    1 udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 244 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  11. Udgivet

    Datalogisk tænkning og teknologiforståelse i folkeskolen tur-retur. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.

    I: Læring og Medier, Bind 11, Nr. 19, 30.04.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Datalogisk tænkning : hvad er status, og hvad er der brug for? / Caeli, Elisa Nadire.

    I: Plenum, Nr. 3, 04.2019, s. 58-62.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  13. Udgivet

    Drop intelligenstest – dét ville være intelligent. / Caeli, Elisa Nadire.

    I: Information, Bind 75. årgang, Nr. 044, 21.02.2019, s. 16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  14. Udgivet

    Does your ‘private’ data picture meet the beauty standards of society? / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.

    Sciencenordic.com. 2019.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  15. Udgivet

    Peter Naurs datalogitanker er blevet uhyggeligt aktuelle. / Caeli, Elisa Nadire.

    Teknologiens Mediehus - Version2. 2019.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  16. 2018
  17. Udgivet

    Computational thinking in elementary classrooms : measuring teacher understanding of computational ideas for teaching science. / Yadav, Aman; Krist, Christina; Good, Jon; Caeli, Elisa Nadire.

    I: Computer Science Education, Bind 28, Nr. 4, 20.12.2018, s. 371-400.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Lever dit databillede op til samfundets skønhedsidealer? / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.

    2018, Forskerzonen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  19. Udgivet

    Historisk inspiration til teknologiforståelse i praksis. / Caeli, Elisa Nadire.

    I: Magasinet om læring, Bind 4, Nr. 6, 11.2018, s. 30-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  20. Udgivet

    I Singapore er skolebørn bedst – og superstressede. / Caeli, Elisa Nadire.

    I: Politiken, kroniken, 01.08.2018, s. 5-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  21. Udgivet

    Test og karakterer sorterer efter en fattig farveskala – det kan gøres bedre. / Caeli, Elisa Nadire.

    I: Jyllands-Posten, 05.05.2018, s. 23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  22. Udgivet

    Debat: At lære programmering i skolen er ikke nok – og det vidste vi også for 50 år siden. / Caeli, Elisa Nadire.

    I: Politiken Skoleliv, 13.04.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  23. Udgivet

    Singapores uddannelsessystem og læringsmiljø : om gode faglige resultaters omkostninger for skolebørn. / Caeli, Elisa Nadire; Chan, Michael.

    I: Unge Paedagoger, Nr. 1, 03.2018, s. 68-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  24. 2017
  25. Udgivet

    Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation. / Caeli, Elisa Nadire; Schultz, Charlotte Agerby.

    I: Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse, Bind 20, Nr. 6, 4, 03.2017, s. 14-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  26. 2015
  27. Udgivet

    Målopfyldelse igennem taksonomier : At finde balancen mellem det læringsfremmende og det læringshæmmende. / Caeli, Elisa Nadire; Andersen, Peter.

    Læringsmål og taksonomiske redskaber. red. / Elisa Nadire Caeli; Anne Marie Vinther. Dafolo, 2015. s. 5-22 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling