Kan dit barn se forskel på et digitalt menneske og et rigtigt menneske? / Caeli, Elisa Nadire; Telving, Thomas.
I: Berlingske, 19.10.2022, s. 24-25.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
Teacher Education and Computational Thinking : Measuring Pre-service Teacher Conceptions and Attitudes. / Yadav, Aman; Caeli, Elisa Nadire; Ocak, Ceren et al.
ITiCSE 2022 - Proceedings of the 27th ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. Bind 1 2022. s. 547-553.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning
Manglen på kvindelige it-folk starter i folkeskolen. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.
Teknologiens Mediehus - Version2. 2022.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Computational Thinking in Compulsory Education: Why, What, and How? A Societal and Democratic Perspective. / Caeli, Elisa Nadire.
Aarhus Universitet, 2022.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
Professor og ph.d-studerende vil have teknologiforståelse på skemaet: Forhåbentlig tager politikerne opråb alvorligt denne gang. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.
I: Altinget.dk, 27.08.2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Kommentar/debat/letter to the editor › Formidling
Teknologiforståelse. / Caeli, Elisa Nadire.
Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2020. 68 s. (Pædagogisk rækkevidde; Nr. 17).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Integrating Computing into K-16 Education : Scaffolding Teacher and Student Learning in STEM Disciplines. / Odden, Tor Ole; Yadav, Aman; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm et al.
ITiCSE '20 - Proceedings of the 2020 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. Association for Computing Machinery, 2020. s. 517-518.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review
Computational thinking in compulsory education : a survey study on initiatives and conceptions. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.
I: Educational Technology Research and Development, Bind 68, Nr. 1, 2020, s. 551-573.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Teknologiforståelse i skolens praksis : Datalogisk design til autentisk problemløsning. / Caeli, Elisa Nadire; Dybdal, Martin.
I: Læring og Medier, Bind 12, Nr. 22, 2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Teknologikritik i skolen : et demokratisk perspektiv på teknologiforståelse. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.
Fagdidaktik og demokrati. red. / Claus Haas; Christina Matthiesen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. s. 307-330.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Unplugged Approaches to Computational Thinking : a Historical Perspective. / Caeli, Elisa Nadire; Yadav, Aman.
I: TechTrends, Bind 64, Nr. 1, 2020, s. 29-36.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Der er brug for teknologiforståelse. / Caeli, Elisa Nadire.
I: Asterisk, Bind December 2019, Nr. 92, 12.2019, s. 34-35.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Kommentar/debat/letter to the editor › Forskning
Fanget ind! Hvorfor er nogle apps så vanedannende? / Caeli, Elisa Nadire.
Gyldendal. 2019.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Undervisning
Danske elevers teknologiforståelse : resultater fra ICILS-undersøgelsen 2018. / Bundsgaard, Jeppe; Bindslev, Sofie Gry; Caeli, Elisa Nadire et al.
1 udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 244 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Datalogisk tænkning og teknologiforståelse i folkeskolen tur-retur. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.
I: Læring og Medier, Bind 11, Nr. 19, 30.04.2019.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Datalogisk tænkning : hvad er status, og hvad er der brug for? / Caeli, Elisa Nadire.
I: Plenum, Nr. 3, 04.2019, s. 58-62.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Drop intelligenstest – dét ville være intelligent. / Caeli, Elisa Nadire.
I: Information, Bind 75. årgang, Nr. 044, 21.02.2019, s. 16.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kommentar/debat
Does your ‘private’ data picture meet the beauty standards of society? / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.
Sciencenordic.com. 2019.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Peter Naurs datalogitanker er blevet uhyggeligt aktuelle. / Caeli, Elisa Nadire.
Teknologiens Mediehus - Version2. 2019.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Computational thinking in elementary classrooms : measuring teacher understanding of computational ideas for teaching science. / Yadav, Aman; Krist, Christina; Good, Jon et al.
I: Computer Science Education, Bind 28, Nr. 4, 20.12.2018, s. 371-400.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Lever dit databillede op til samfundets skønhedsidealer? / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.
2018, Forskerzonen.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Historisk inspiration til teknologiforståelse i praksis. / Caeli, Elisa Nadire.
I: Magasinet om læring, Bind 4, Nr. 6, 11.2018, s. 30-33.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
I Singapore er skolebørn bedst – og superstressede. / Caeli, Elisa Nadire.
I: Politiken, kroniken, 01.08.2018, s. 5-6.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
Test og karakterer sorterer efter en fattig farveskala – det kan gøres bedre. / Caeli, Elisa Nadire.
I: Jyllands-Posten, 05.05.2018, s. 23.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kommentar/debat
Debat: At lære programmering i skolen er ikke nok – og det vidste vi også for 50 år siden. / Caeli, Elisa Nadire.
I: Politiken Skoleliv, 13.04.2018.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kommentar/debat
Singapores uddannelsessystem og læringsmiljø : om gode faglige resultaters omkostninger for skolebørn. / Caeli, Elisa Nadire; Chan, Michael.
I: Unge Paedagoger, Nr. 1, 03.2018, s. 68-78.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation. / Caeli, Elisa Nadire; Schultz, Charlotte Agerby.
I: Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse, Bind 20, Nr. 6, 4, 03.2017, s. 14-19.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Målopfyldelse igennem taksonomier : At finde balancen mellem det læringsfremmende og det læringshæmmende. / Caeli, Elisa Nadire; Andersen, Peter.
Læringsmål og taksonomiske redskaber. red. / Elisa Nadire Caeli; Anne Marie Vinther. Dafolo, 2015. s. 5-22 (Undervisning og læring).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling