Fagdidaktiske perspektiver på computational thinking
Elisa Nadire Caeli (Oplægsholder)
11 okt. 2022
Integrating Computing into K-16 Education: Scaffolding Teacher and Student Learning in STEM Disciplines
Tor Ole Odden (Paneldeltager), Aman Yadav (Paneldeltager), Cathrine Wahlstrøm Tellefsen (Paneldeltager) & Elisa Nadire Caeli (Andet)
18 jun. 2020
Datalogi og teknologiforståelse i skolen: Historiske erfaringer og eksempler på praksis
Elisa Nadire Caeli (Oplægsholder)
18 dec. 2019
Menneskelig vs. kunstig intelligens i et læringsperspektiv: Hvad skal børn og unge vide og kunne?
Elisa Nadire Caeli (Foredragsholder)
14 nov. 2019
Computer- og informationskompetence samt datalogisk tænkning i dansk folkeskole: fortid, nutid og fremtid
Elisa Nadire Caeli (Foredragsholder)
5 nov. 2019
Education in a Digitalized World: Authentic Project-Based Learning
Elisa Nadire Caeli (Foredragsholder)
29 aug. 2019
Teknologiforståelse på skemaet
Elisa Nadire Caeli (Paneldeltager)
10 apr. 2019
Datalogi og uddannelse – fra 1966 og frem til i dag
Elisa Nadire Caeli (Foredragsholder)
2 apr. 2019
Datalogi som menneskelig aktivitet – et oplæg om Peter Naur (DIKU Bits)
Elisa Nadire Caeli (Oplægsholder)
17 dec. 2018
Firedimensional uddannelse og teknologi – et dansk (ud)dannelsesperspektiv
Elisa Nadire Caeli (Oplægsholder)
6 dec. 2018
Students’ Development of Computational Thinking in K-9
Elisa Nadire Caeli (Oplægsholder)
22 okt. 2018
Teknologi i skolen er mere end kodning
Elisa Nadire Caeli (Oplægsholder)
3 okt. 2018
Computational Thinking in Primary and Secondary Education: A Quantitative Survey Study on Initiatives and Conceptions
Elisa Nadire Caeli (Oplægsholder) & Jeppe Bundsgaard (Oplægsholder)
5 sep. 2018
WERA-IRN Meeting, Zurich/Zug University of Teacher Education, Schweiz
Elisa Nadire Caeli (Deltager)
30 aug. 2018 → 2 sep. 2018
Computer Science Education (Tidsskrift)
Elisa Nadire Caeli (Fagfællebedømmer)
jul. 2018 → …
Læring og medier (LOM) (Tidsskrift)
Elisa Nadire Caeli (Fagfællebedømmer)
apr. 2018 → …
Michigan State University
Elisa Nadire Caeli (Gæsteforsker)
18 okt. 2017 → 29 nov. 2017
Nanyang Technological University
Elisa Nadire Caeli (Gæsteforsker)
28 jul. 2017
Datainformeret ledelse for læring
Elisa Nadire Caeli (Arrangør)
5 okt. 2016
Studietur i Auckland, New Zealand
Elisa Nadire Caeli (Deltager)
21 nov. 2015 → 1 dec. 2015
Målstyret undervisning i danskfaget
Elisa Nadire Caeli (Arrangør)
1 dec. 2014
Kan dit barn se forskel på et digitalt menneske og et rigtigt menneske?
Caeli, E. N. & Telving, T., 19 okt. 2022, I: Berlingske. s. 24-25 2 s.Teacher Education and Computational Thinking: Measuring Pre-service Teacher Conceptions and Attitudes
Yadav, A., Caeli, E. N., Ocak, C. & Macann, V., 7 jul. 2022, ITiCSE 2022 - Proceedings of the 27th ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. Bind 1. s. 547-553 7 s.Manglen på kvindelige it-folk starter i folkeskolen
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 27 maj 2022, Teknologiens Mediehus - Version2.Computational Thinking in Compulsory Education: Why, What, and How? A Societal and Democratic Perspective
Caeli, E. N., mar. 2022, Aarhus Universitet.Professor og ph.d-studerende vil have teknologiforståelse på skemaet: Forhåbentlig tager politikerne opråb alvorligt denne gang
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 27 aug. 2021, I: Altinget.dk.Teknologiforståelse
Caeli, E. N., 10 sep. 2020, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 68 s. (Pædagogisk rækkevidde; Nr. 17).Integrating Computing into K-16 Education: Scaffolding Teacher and Student Learning in STEM Disciplines
Odden, T. O., Yadav, A., Tellefsen, C. W. & Caeli, E. N., jun. 2020, ITiCSE '20 - Proceedings of the 2020 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. Association for Computing Machinery, s. 517-518 2 s.Computational thinking in compulsory education: a survey study on initiatives and conceptions
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 2020, I: Educational Technology Research and Development. 68, 1, s. 551-573 23 s.Teknologiforståelse i skolens praksis: Datalogisk design til autentisk problemløsning
Caeli, E. N. & Dybdal, M., 2020, I: Læring og Medier. 12, 22, 21 s.Teknologikritik i skolen: et demokratisk perspektiv på teknologiforståelse
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 2020, Fagdidaktik og demokrati. Haas, C. & Matthiesen, C. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 307-330 Unplugged Approaches to Computational Thinking: a Historical Perspective
Caeli, E. N. & Yadav, A., 2020, I: TechTrends. 64, 1, s. 29-36 8 s.Der er brug for teknologiforståelse
Caeli, E. N., dec. 2019, I: Asterisk. December 2019, 92, s. 34-35 2 s.Fanget ind! Hvorfor er nogle apps så vanedannende?
Caeli, E. N., 18 nov. 2019, Gyldendal.Danske elevers teknologiforståelse: resultater fra ICILS-undersøgelsen 2018
Bundsgaard, J., Bindslev, S. G., Caeli, E. N., Pettersson, M. & Rusmann, A., 5 nov. 2019, 1 udg. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 244 s.Datalogisk tænkning og teknologiforståelse i folkeskolen tur-retur
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 30 apr. 2019, I: Læring og Medier. 11, 19, 30 s.Datalogisk tænkning: hvad er status, og hvad er der brug for?
Caeli, E. N., apr. 2019, I: Plenum. 3, s. 58-62Drop intelligenstest – dét ville være intelligent
Caeli, E. N., 21 feb. 2019, I: Information. 75. årgang, 044, s. 16 1 s.Does your ‘private’ data picture meet the beauty standards of society?
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 12 feb. 2019, Sciencenordic.com.Peter Naurs datalogitanker er blevet uhyggeligt aktuelle
Caeli, E. N., 18 jan. 2019, Teknologiens Mediehus - Version2.Computational thinking in elementary classrooms: measuring teacher understanding of computational ideas for teaching science
Yadav, A., Krist, C., Good, J. & Caeli, E. N., 20 dec. 2018, I: Computer Science Education. 28, 4, s. 371-400 30 s.Lever dit databillede op til samfundets skønhedsidealer?
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 29 nov. 2018Historisk inspiration til teknologiforståelse i praksis
Caeli, E. N., nov. 2018, I: Magasinet om læring. 4, 6, s. 30-33 4 s.I Singapore er skolebørn bedst – og superstressede
Caeli, E. N., 1 aug. 2018, I: Politiken, kroniken. s. 5-6 2 s.Test og karakterer sorterer efter en fattig farveskala – det kan gøres bedre
Caeli, E. N., 5 maj 2018, I: Jyllands-Posten. s. 23Debat: At lære programmering i skolen er ikke nok – og det vidste vi også for 50 år siden
Caeli, E. N., 13 apr. 2018, I: Politiken Skoleliv.Singapores uddannelsessystem og læringsmiljø: om gode faglige resultaters omkostninger for skolebørn
Caeli, E. N. & Chan, M., mar. 2018, I: Unge Paedagoger. 1, s. 68-78 11 s.Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation
Caeli, E. N. & Schultz, C. A., mar. 2017, I: Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse. 20, 6, s. 14-19 6 s., 4.Målopfyldelse igennem taksonomier: At finde balancen mellem det læringsfremmende og det læringshæmmende
Caeli, E. N. & Andersen, P., 16 jun. 2015, Læringsmål og taksonomiske redskaber. Caeli, E. N. & Vinther, A. M. (red.). Dafolo, s. 5-22 17 s. (Undervisning og læring).