Projekter pr. år
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 12 Afsluttet
-
Panelundersøgelse om elevers inklusion og udvikling
Dyssegaard, C. B. & Egelund, N.
01/10/2013 → 01/11/2016
Projekter: Projekt › Forskning
-
Drenge Akademiet
Andersen, F. Ø. (Deltager), Nissen, P. (Deltager) & Egelund, N. (Deltager)
01/03/2013 → 01/06/2018
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Undersøgelse af kommunernes omstillingsproces til øget inklusion i folkeskolen
Tetler, S. (Projektleder), Egelund, N. (Deltager), Dyssegaard, C. B. (Deltager), Hedegaard-Sørensen, L. (Deltager) & Morin, A. (Deltager)
24/01/2013 → 18/03/2015
Projekter: Projekt › Forskning
-
Miniudbud om kortlægning af metoder til vurdering af skoleparathed i forbindelse med skolestarten i en række vestlige lande
Broström, S. (Deltager), Larsen, M. S. (Projektleder), Steenberg, K. (Deltager), Ringsmose, C. (Deltager), Egelund, N. (Deltager), Skov, P. (Deltager) & Klewe, L. (Deltager)
22/11/2012 → 22/11/2013
Projekter: Projekt › Forskning
-
Systematisk forskningskortlægning af den internationale forskning om effekt på elever af inklusion
Tetler, S. (Deltager), Egelund, N. (Deltager), Holm, A. (Deltager), Breilid, N. (Deltager) & Persson, B. (Deltager)
01/01/2012 → 31/08/2012
Projekter: Projekt › Forskning
-
Gennemførelse i uddannelsessystemet: hvilke barrierer er der?
Egelund, N., 2022, Signatur, forskning, pædagogik og forbedring . Frederikshavn: Dafolo, s. 18-24 (Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis; Nr. Jubilæumsnummer, Bind 2022).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Inklusion i et historisk perspektiv
Egelund, N., 2022, I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 42, 123, s. 17-27 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Danish Teachers' Attitude Towards Inclusive Education: Results and Analyze of Moberg Attitude Scale
Korenaga, K. & Egelund, N., 2021, I: Bulletin of Kochi University. 8 s.Bidragets oversatte titel :Danske læreres holdning til inkluderende undervisning: Resultater fra analyse ved hjælp af Moberg Attitude Scale Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Fil115 Downloads (Pure) -
Mulighederne for at styrke søgning og gennemførelse af erhvervsuddannelserne
Egelund, N. & Dyssegaard, C. B., 2021, I: Kognition & Pædagogik. 30, 116, s. 6-14 9 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Special needs education and the inclusion process in Denmarks: conceptual and practical challenges at national and local level
Egelund, N. & Dyssegaard, C. B., 2021, Dialogues between Northern and Eastern Europe on the Development of Inclusion: Theoretical and Practical Perspectives. Bahdanovich Hanssen, N., Hansen, S.-E. & Ström, K. (red.). London: Routledge, s. 52-65 14 s. (New Perspectives on Learning and Instruction).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Præstationskultur - nyttig eller skadelig?
Niels Egelund (Foredragsholder)
15 jun. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
”Praksisnær undervisning” Hvad betyder det for elevernes læring – specielt for de gymnasiefremmede drenge
Egelund, N. (Foredragsholder)
20 nov. 2018Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
An account of the Danish system
Niels Egelund (Foredragsholder)
17 jun. 2018Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Inklusion
Niels Egelund (Foredragsholder)
4 jun. 2018 → 6 jun. 2018Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Paneldebat med James Heckman
Niels Egelund (Foredragsholder)
24 maj 2018 → 26 maj 2018Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag