Projekter pr. år
Personlig profil
Arbejdsområder
Jeg arbejder med strategiske projekter, der har til formål at sikre at Aarhus Universitetets studerende tilegner sig de mest relevante digitale kompetencer for lige præcis deres faglighed i løbet af deres studietid. Det indebærer kompetenceudvikling af undervisere og udvikling af uddannelsernes curriculum (indhold, metoder og kompetenceprofiler) i samarbejde med fagmiljøerne. Derudover er jeg CED's fakultetskontaktperson for Arts.
Emneord
- It-pædagogik og -didaktik
- teknologistøttet undervisning
- Educational it
- Universitetspædagogik
- Kompetenceudvikling
Fagområder
- Uddannelsesudvikling
- Digitale kompetencer
- Kompetenceudvikling
- Fakultetskontaktperson for Arts
- Curriculumudvikling
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Projekter
- 4 Afsluttet
-
Projekt Organisatorisk-Pædagogisk Implementering af BrightSpace
Hansen, J. S. (Projektleder), Sørensen, M. (Deltager), Hougaard, R. F. (Deltager), Pedersen, I. M. (Deltager), Nielsen, T. A. (Deltager), Rossen, D. S. (Deltager), Aagesen, B. (Deltager), Luther, A. (Deltager), Balslev, B. (Deltager), Rahbek, B. (Deltager), Hvid, D. (Deltager), Wolsgård, M. W. (Deltager), Alsholm, A.-M. (Deltager), Lauritzen, K. (Deltager), Bech, C. W. (Deltager), Færgemann, H. M. (Deltager), Gislev Kjærsgaard, T. (Deltager), Larsen, A. H. (Deltager), Møller, K. L. (Deltager), Godsk, M. (Deltager), Elving, P. R. (Deltager), Adolfsen, N. (Deltager), Stadel, C. (Deltager), Rosenbeck, P. (Deltager) & Præstegaard, B. (Deltager)
01/11/2020 → 31/12/2021
Projekter: Projekt › Andet
-
DiCu: Digital Curriculum
Bruun, M. H. (Deltager), Lehmann, N. O. (PI), Thomsen, M. R. (PI), Hasse, C. (Deltager), Dannesboe, K. I. (Deltager), Wallace, J. (Deltager) & Rossen, D. S. (PI)
01/01/2020 → 31/12/2023
Projekter: Projekt › Andet
-
PoBLI: Perception of Blended Learning Inventory - Development and validation
Lassesen, B. (Projektleder), Stenalt, M. H. (Deltager), Rossen, D. S. (Deltager) & Price, L. (Deltager)
01/10/2013 → 01/09/2015
Projekter: Projekt › Forskning
-
Go online
Godsk, M. (Projektleder), Rossen, D. S. (PI), Stenalt, M. H. (PI) & Alsholm, A.-M. (PI)
01/08/2008 → 01/07/2010
Projekter: Projekt › Andet
Publikation
-
Et nyt redskab til uddannelsesudvikling – digital og computationel analyse af kursusbeskrivelser
Hansen, R. R. & Rossen, D. S., 24 maj 2024.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Formidling
-
Drivers for effective redesign of courses with technology
Andersen, M., Dahl, M. R., Godsk, M. & Rossen, D. S., 1 maj 2022. 2 s.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Formidling
-
Fagdigitalitet: Inspirationskatalog
Hougaard, R. F., Rossen, D. S., Andersen, M., Jelsbak, V. A., Dahl, M. R. & Keiding, T. B., feb. 2022Publikation: Bog/antologi/rapport › Rapport › Rådgivning
Fil110 Downloads (Pure) -
Onlineundervisning: en praksisnær guide til planlægning, gennemførelse og evaluering
Hvid Stenalt, M. & Rossen, D. S., 2022, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 127 s.Publikation: Bog/antologi/rapport › Bog › Formidling
-
Do learning technologies contribute to reduce student drop-out? A systematic review
Lassesen, B., Stenalt, M. H., Rossen, D. S. & Bager-Elsborg, A., 2019, Personalised Learning. Diverse Goals. One Heart. ASCILITE 2019 Singapore. Wei, S. C. Y., Mun, C. K. & Alphonso, A. (red.). Singapore University of Social Sciences, s. 169-177 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review