DPU

Aarhus Universitets segl

Dorthe Staunæs

  1. 2023
  2. Afsendt

    Affectively charged diversity work: Antibias-technologies as tools or pedagogies of discomfort? / Staunæs, Dorthe; Mengel, Pil.

    I: Gender, Work and Organization, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Accepteret/In press

    Forhåbningsfulde ting. Diversitetsarbejde som stemningsarbejde i uddannelsesorganisationer. / Staunæs, Dorthe; Vertelyté, Manté.

    (Farve-)blinde vinkler – om racialisering, ulighed og andetgørelse i uddannelsessystemet . red. / Iram Khawaja; Laila Lagermann. Nyt fra Samfundsvidenskaberne, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Accepteret/In press

    How racial matter comes to matter. Animacy, memory work, and childhood dolls. / Staunæs, Dorthe; Khawaja, Iram; Vertelyté, Manté.

    I: Body & Society, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Under udarbejdelse

    Kort over det der forsvinder. Performative kartografier af diversitetsarbejde i akademia. / Staunæs, Dorthe; Mengel, Pil.

    I: LEDERLIV – inspiration til livet som leder, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Accepteret/In press

    Performative Carthographies. Re-animating the archive. / Staunæs, Dorthe; Mengel, Pil.

    Post-Foundational Approaches to Inquiry. red. / Alecia Y. Jackson; Lisa A. Mazzei. Routledge, 2023. s. 12.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. Under udarbejdelse

    Performative vendinger. Introduktion til nyere feministisk teori. / Staunæs, Dorthe; Brøgger, Katja.

    Samfundslitteratur, 2023. 600 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  8. Accepteret/In press

    The Politics of Feminist New Materialisms: Insights from Experimenting with Academic Practices. / Allhutter, Doris ; Bargetz, Brigitte ; Brøgger, Katja et al.

    Methods and Genealogies of New Materialisms. red. / Iris van der Tuin . 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. 2022
  10. Udgivet

    Affirmative Critique. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre; Bank, Mads.

    I: Ephemera: Theory & politics in organization, Bind 22, Nr. 3, 11.2022, s. 183-217.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Køn, etnicitet og skoleliv. / Staunæs, Dorthe.

    2. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2022. 386 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  12. Udgivet

    Det lovende er kønsklogt og responsivt : En kortlægning af pædagogiske og didaktiske interventioner vedr. køn i naturfag, matematik og STEM-aktiviteter i grundskolen. / Staunæs, Dorthe; Plauborg, Helle; Kaastrup, Camilla Mengel et al.

    Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2022. 60 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  13. Udgivet

    Interspecies pedagogies : More-than-human experiments with leadership in/of the Anthropocene. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre.

    Affective experimentation : methodologies of world-making. red. / Britta Timm Knudsen; Mads Krogh; Carsten Stage. Cham : Routledge, 2022. s. 69-92.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. Udgivet

    Kønsklog skole. / Staunæs, Dorthe; Plauborg, Helle; Mengel, Pil (Medlem af forfattersamarbejde).

    31 s. København : Aarhus Universitet, DPU. 2022.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

  15. Udgivet

    Nærmere en kønsklog skole. / Staunæs, Dorthe.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Nr. 124, 2022, s. 29-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  16. Udgivet

    Tilblivelser i og af et sorglandskab. / Juelskjær, Malou (Redaktør); Staunæs, Dorthe (Medlem af forfattersamarbejde); Raffnsøe, Sverre (Medlem af forfattersamarbejde).

    S.l. : Forlaget Tekstil Poesi, 2022. 120 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  17. 2021
  18. Udgivet

    Etisk datasans og dataledelse : - når data gør mere end de viser. / Staunæs, Dorthe; Bjerg, Helle; Juelskjær, Malou et al.

    I: LEDERLIV – inspiration til livet som leder, 16.09.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  19. Udgivet

    Datasans. / Staunæs, Dorthe; Bjerg, Helle; Juelskjær, Malou et al.

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2021. 326 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  20. Udgivet

    From Tolerance Work to Pedagogies of Unease: Affective Investments in Danish Antiracist Education. / Vertelyté, Manté; Staunæs, Dorthe.

    I: Nordic Journal of Studies in Educational Policy, Bind 7, Nr. 3, 2021, s. 126-135.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Shooting the elephant in the (prayer)room : Politics of moods, racial hauntologies and idiomatic diffractions. / Hvenegård-Lassen, Kirsten; Staunæs, Dorthe.

    Higher Education Hauntologies: Living with Ghosts for a Justice-to-come . red. / Vivienne Bozalek; Michalinos Zembylas; Siddique Motata; Dorothee Holscher. Abingdon : Routledge, 2021. s. 50-62 (Routledge Research In Higher Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. 2020
  23. Udgivet

    In the mood of data and measurements : experiments as affirmative critique, or how to curate academic value with care. / Staunæs, Dorthe; Brøgger, Katja.

    I: Feminist Theory, Bind 21, Nr. 4, 12.2020, s. 429–445.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    #MeToo kalder på viden. / Staunæs, Dorthe; Andreassen, Rikke; Bissenbakker, Mons et al.

    I: Politiken, debatsektionen, 07.10.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  25. Udgivet

    Race Matters in Intersectional Feminisms. / Hvenegård-Lassen, Kirsten; Staunæs, Dorthe.

    I: NORA - Nordic Journal of Feminist and Gender Research, Bind 28, Nr. 3, 07.2020, s. 224-236.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Affirmativ kritik: Håb og begejstring, uhygge og vrede. Samtale mellem Mads Bank, Dorthe Staunæs og Sverre Raffnsøe. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre; Bank, Mads.

    I: Nordiske Udkast, Bind 48, Nr. 1, 2020, s. 40-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    At tænke med heste : Eksperimenter med at udvikle respons-abel ledelse i en antropocæn tidsalder. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre.

    Den ydmyge leder. red. / Karsten Mellon. Frederikshavn : Dafolo, 2020. s. 81-98.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  28. Udgivet

    Hvad er affirmativ kritik. Respons på responsen. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre; Bank, Mads.

    I: Nordiske Udkast, Bind 48, Nr. 1, 2020, s. 58-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Intersectionality, yes but how? Approaches and conceptualisations in Nordic feminist research and activism. / Hvenegård-Lassen, Kirsten; Staunæs, Dorthe; Lund, Rebecca.

    I: NORA - Nordic Journal of Feminist and Gender Research, Bind 28, Nr. 3, 2020, s. 173-182.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  30. Udgivet

    Strejfet af en tåre : at læse affekt gennem friktionelle begreber. / Staunæs, Dorthe; Pors, Justine Grønbæk.

    Eklektiske analysestrategier. red. / Emil Husted; Justine Grønbæk Pors. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. s. 39-61.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  31. Udgivet

    The will not to know : Data leadership, necropolitics and ethnic-racialised student subjectivities . / Staunæs, Dorthe; Conrad, Jon Sparre Bach.

    Theorising identity and subjectivity in eductional leadership. red. / Richard Niesche; Amanda Heffernan. Abingdon : Routledge, 2020. s. 126-140 (Routledge Critical Studies in Educational Leadership, Management and Administration Book Series , Bind 5).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. 2019
  33. Udgivet

    Staying with the trouble of data. The performative organizational effects of data as matters of care in educational organizations and leadership. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre.

    2019. Abstract fra 14TH ORGANIZATION STUDIES WORKSHOP: TECHNOLOGY AND ORGANIZATION, Grækenland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  34. Udgivet

    The Will Not To Know. Data and the precarious practices of letting racialized subjectivities live and die. / Staunæs, Dorthe; Bach Conrad, Jon Sparre.

    2019. Abstract fra NERA. Annual Congress of Nordic Educational Research Association, Uppsala, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  35. Udgivet

    'Green with envy' : affects and gut feelings as an affirmative, immanent, and trans-corporeal critique of new motivational data visualizations. / Staunæs, Dorthe.

    Performative approaches to education reforms : exploring intended and unintended effects of reforms morphing as they move. red. / Dorthe Staunæs; Katja Brøgger; John Benedicto Krejsler. London : Routledge, 2019. s. 65-77 (SPIBs (Special Issues as Books) ).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Udgivet

    Alt hvad jeg selv behøver, er en lille smule motivation : Eksperimenter med diffraktion. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre; Nissen, Morten.

    At skulle ville: Om motivationsarbejde og motivationens tilblivelse og effekter. red. / Kristine Bagge Kousholt; John Benedicto Krejsler; Morten Nissen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2019. s. 43-68.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet

    Elefanten i (bede)rummet. Raciale forsvindingsnumre, stemningspolitik og idiomatisk diffraktion. / Hvenegaard-Lassen, Kirsten; Staunæs, Dorthe.

    I: Kvinder, Køn & Forskning, Nr. 1-2, 2019, s. 44-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Introduction : how reforms morph while they move : performative approaches to education and their un/intended effects. / Staunæs, Dorthe; Brøgger, Katja; Krejsler, John Benedicto.

    Performative approaches to education reforms : exploring intended and unintended effects of reforms morphing as they move. red. / Dorthe Staunæs; Katja Brøgger; John Benedicto Krejsler. Abingdon : Routledge, 2019. s. 1-8 (SPIBs (Special Issues as Books) ).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  39. Udgivet

    Mere end en motiverende samtale : eksperimenter med motiverende æstetik. / Nissen, Morten; Raffnsøe, Sverre; Staunæs, Dorthe.

    At skulle ville – Om motivationsarbejde og motivationens tilblivelse og effekter. red. / Kristine Kousholt; John Benedicto Krejsler; Morten Nissen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2019. s. 201-227.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  40. Udgivet
  41. 2018
  42. Udgivet

    Datas hvad: Diversitetsliteracy som del af dataliteracy. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Bjerg, Helle et al.

    Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2018. s. 1-17.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  43. Udgivet

    Vovestykker, der flytter standarden for den modige leder. / Staunæs, Dorthe.

    Den modige leder. red. / Karsten Mellon. Frederikshavn : Dafolo, 2018. s. 7-12 (Ledelse for læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskningpeer review

  44. Udgivet

    Datas hvordan : kapabilitet til etisk data-literacy. Arbejdspapir no. 2. / Juelskjær, Malou; Bjerg, Helle; Olesen, Kristian Gylling et al.

    2018. s. 1-22.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  45. Udgivet

    How reforms morph as they move : performative approaches to education reforms and their un/ intended effects. / Staunæs, Dorthe; Brøgger, Katja; Krejsler, John Benedicto.

    I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 31, Nr. 5, 12.04.2018, s. 345-352.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  46. Udgivet

    Er Foucault en middelalderlig, skamfuld eller ukritisk tænker? / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre.

    I: Dagbladet Information, Bind Debat, 22.03.2018, s. 14-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  47. Udgivet

    The elephant in the prayer room : exploring the non/ephemeral effects of racialized atmospheres and mood politics. / Staunæs, Dorthe; Hvenegaard-Lassen, Kirsten.

    2018. Abstract fra Race in Contemporary Denmark, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  48. Udgivet

    "Green with envy" : affects and gut feelings as an affirmative, immanent, and trans-corporeal critique of new motivational data visualizations. / Staunæs, Dorthe.

    I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 31, Nr. 5, 2018, s. 409-421.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    Affective pedagogies, Equine-assisted experiments and Post-human leadership. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre.

    I: Body & Society, Bind 25, Nr. 1, 2018, s. 57-89.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. Udgivet

    Datas hvad: Data gør mere end de viser : Arbejdspapir no 1. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Bjerg, Helle et al.

    Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2018. s. 1-20.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  51. Udgivet

    Governing the intermediary spaces : reforming school and subjectivities through liminal motivational technologies. / Staunæs, Dorthe; Bjerg, Helle.

    Critical analyses of educational reforms in an era of transnational governance. red. / Thomas S. Popkewitz; Elisabeth Hultquist; Sverker Lindblad. Cham : Springer, 2018. s. 197-212 (Educational Governance Research, Bind 7).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  52. Udgivet

    Misundelse, skam og uskyld. Postpsykologiske tanker om subjektivering, selvledelse og nye motivationsteknologier. / Staunæs, Dorthe.

    I: Nordiske Udkast, Bind 46, Nr. 1, 2018, s. 4-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  53. 2017
  54. Udgivet

    Med fokus på lille Fatimas og Oles læring - en modell for skoleutvikling : Slutrapport for følgeevaluering av Flerårig skoleutviklingsprosjekt i utsatte områder 2012-2017. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Stiberg-Jamt, Rune et al.

    København : DPU - Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, 2017. 91 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  55. Udgivet

    Affective methodologies and experimenting with affirmative critiques of educational leadership. / Staunæs, Dorthe.

    2017. Abstract fra ECER. European Education Research Association Annual conference, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  56. Udgivet

    Entering the prayer room : exploring the non/ephemeral effects of racialized atmospheres and mood politics. / Staunæs, Dorthe; Hvenegaard-Lassen, Kirsten.

    2017. Abstract fra Diverse organizing/organizational diversity – Methodological questions and activist practices, Frederiksberg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  57. Udgivet

    Grøn af misundelse, rød af skam og hvid som uskylden. postpsykologiske tanker om nye motivationsteknologier, følelsesøkonomi og affirmativ kritik. / Staunæs, Dorthe.

    I: Lederliv, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  58. Udgivet

    Repræsenteret af data : motiveret af grafer og søjlediagrammer. / Staunæs, Dorthe; Brøgger, Katja.

    I: Tidsskrift for Arbejdsliv, Bind 19, Nr. 4, 2017, s. 51-54.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskning

  59. 2016
  60. Udgivet

    Designing leadership chairs : experiments with affirmative critique of leadership and environmentality. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe.

    I: Reconceptualizing Educational Research Methodology, Bind 7, Nr. 2, 04.11.2016, s. 35-51.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. Udgivet

    Notes on inventive methodologies and affirmative critiques of an affective edu-future. / Staunæs, Dorthe.

    I: Research in Education, Bind 96, Nr. 1, 28.10.2016, s. 62-70.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  62. Udgivet

    Data visualisations as motivational technologies : a child-centred perspective. / Staunæs, Dorthe; Wied, Kia.

    2016. Abstract fra ECER: European Conference of Educational Research 2016, Dublin, Irland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  63. Udgivet

    The principal is present : producing psy-ontologies through post/psychology-informed leadership practices II. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou.

    Interrupting the psy-disciplines in education. red. / Eva Bendix Petersen; Zsuzsa Millei. London : Palgrave Macmillan, 2016. s. 75-92.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  64. Udgivet

    Using motivation as a thinking experiment. / Staunæs, Dorthe; Nissen, Morten.

    2016. Abstract fra DASTS. Danish STS Annual conference 2016, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  65. Udgivet

    En antikveret forståelse af ledelse. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre.

    I: Berlingske Tidende, 24.05.2016, s. 29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  66. Udgivet

    Attuning the research/er through post-human encounters. / Staunæs, Dorthe.

    2016. Paper præsenteret ved Affective Inequalities, Tampere, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  67. Udgivet

    Et forsvar for universitetets hjerteblod. / Larsen, Steen Nepper; Sarauw, Laura Louise; Staunæs, Dorthe.

    I: Information, 18.04.2016, s. 16-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  68. Udgivet

    A "post-psychological" curiosity of subjectivities and standards. / Nissen, Morten; Staunæs, Dorthe; Bank, Mads.

    I: Theory & Psychology, Bind 26, Nr. 2, 05.04.2016, s. 137-143.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Orchestrating intensities and rhythms : how postpsychologies are assisting new educational standards and reforming subjectivities. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou.

    I: Theory & Psychology, Bind 26, Nr. 2, 05.04.2016, s. 182-201.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Standards and (self)implosion : how the circulation of affects accelerates the spread of standards and intensifies the embodiment of colliding, temporal ontologies. / Brøgger, Katja; Staunæs, Dorthe.

    I: Theory & Psychology, Bind 26, Nr. 2, 05.04.2016, s. 223-242.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet

    The accidental potential of diffractive thinking technologies : mapping and colouring social differentiation in/of school. / Staunæs, Dorthe; Brown, Rikke; Bjerg, Helle.

    2016. Paper præsenteret ved NERA 2016, Helsinki, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  72. Udgivet

    Studying Policy Transfer through the Lens of Social Network Analysis. / Staunæs, Dorthe; Brøgger, Katja; Steiner-Khamsi, Gita et al.

    2016. Abstract fra The Comparative and International Education Society (CIES), Conference 2016, Vancouver, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  73. Udgivet
  74. Udgivet

    Mellemrum to : køn, etnografi og psykologi. / Staunæs, Dorthe; Hansen, Rasmus Præstmand; Mohr, Sebastian.

    I: Kvinder, Køn & Forskning, Bind 25, Nr. 2-3, 2016, s. 46-51.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  75. 2015
  76. Udgivet

    "And then we do it in Norway" : learning leadership and Nordic whiteness through affective contact zones. / Staunæs, Dorthe; Hvenegaard-Lassen, Kirsten.

    Affectivity and race: studies from a Nordic context. red. / Rikke Andreasen; Kathrine Vitus. Farnham, Surrey : Ashgate, 2015. s. 77-94.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  77. Udgivet

    Det forsvundne frikvarter : at lede efter læring i mellemrummene. / Staunæs, Dorthe; Bjerg, Helle.

    At lede efter læring. red. / Helle Bjerg; Nanna Vaaben. 1. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. s. 233-254.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  78. Udgivet

    Producing curious affects : visual methodology as a an affecting and conflictual wunderkammer. / Staunæs, Dorthe; Kofoed, Jette.

    I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 28, Nr. 10, 23.09.2015, s. 1229-1248.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. Udgivet

    Experimenting with affects and senses : a performative pop-up-laboratory (self) critically revisited. / Staunæs, Dorthe; Kofoed, Jette.

    Affective methodologies: developing cultural research strategies for the study of affects. red. / Britta Timm Knudsen; Carsten Stage. 1. udg. Basingstoke, Hampshire : Palgrave Macmillan, 2015. s. 45-68.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  80. Udgivet

    Thinking educational policy and management through (frictional) concepts of affects. / Staunæs, Dorthe; Pors, Justine Grønbæk.

    Education policy and contemporary theory: implications for research. red. / Kalervo N. Gulson; Matthew Clarke; Eva Bendix Petersen. Abingdon : Routledge, 2015. s. 99-109.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  81. Udgivet

    Den læringsledede skole "all-inclusive"? / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou.

    I: Skolen i Morgen, Bind 19, Nr. 2, 2015, s. 12-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  82. Udgivet

    Eleverne, der skulle blive så dygtige, som de kunne : kategorisering og potentialitet i skolens lærings- og testarrangementer. / Hamre, Bjørn; Kousholt, Kristine; Staunæs, Dorthe et al.

    I: Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 52, Nr. 3, 2015, s. 21-43.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    Hesitancy as ethics. / Staunæs, Dorthe; Kofoed, Jette.

    I: Reconceptualizing Educational Research Methodology, Bind 6, Nr. 1, 2015, s. 24-39.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  84. Udgivet

    Margaret Wetherell: Affect and emotion: a new social science understanding : London: Sage, 2012. / Staunæs, Dorthe.

    I: European Journal of Women's Studies, Bind 22, Nr. 1, 2015, s. 109-112.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseForskning

  85. Udgivet

    Visuel metode som affektivt Wunderkammer. / Staunæs, Dorthe; Kofoed, Jette.

    Metodefestival og øyeblikksrealismer: eksperimenterende kvalitative forskningspassasjer. red. / Ann Merete Otterstad; Anne B. Reinertsen. 1. udg. Bergen : Fagbokforlaget, 2015. s. 337-360.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  86. 2014
  87. Udgivet

    En etisk forsvarlig tøven. / Kofoed, Jette; Staunæs, Dorthe.

    Konflikt i kvalitative studier. red. / Lene Tanggaard; Frederik Thuesen; Kathrine Vitus. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 231-258 (Sociologi; Nr. 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  88. Udgivet
  89. Udgivet

    Gode resultater er blitt bedre? Evaluering av nasjonalt utdanningstilbud i ledelse for styrene i barnehager. Slutrapport. / Staunæs, Dorthe; Knudsen, Hanne; Jensen, Bente et al.

    Oslo : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2014. 125 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  90. Udgivet

    Klasseledelse – ”all inclusive” : læringscentreret ledelse af sanser, affekter og rytmer. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe.

    Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik. red. / John Benedicto Krejsler; Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 151-171 (Undervisning og læring; Nr. 2014-8).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  91. Udgivet

    Learning to stay ahead of time : moving leadership experiences experimentally. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre.

    I: Management & Organizational History, Bind 9, Nr. 2, 2014, s. 184-201.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  92. Udgivet

    Læringscentreret skoleledelse : Tænketeknologier til forskningsinformeret skoleledelse. / Bjerg, Helle; Staunæs, Dorthe.

    Frederikshavn : Dafolo, 2014. 150 s. (Læringsløft).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  93. Udgivet

    Læringslaboratorier og -eksperimenter. / Staunæs, Dorthe (Redaktør); Adriansen, Hanne Kirstine (Redaktør); Dupret, Katia (Redaktør) et al.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2014. 283 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  94. Udgivet

    Læringslaboratorier og læringseksperimenter. / Staunæs, Dorthe; Nickelsen, Niels Christian Mossfeldt; Dupret, Katia et al.

    Læringslaboratorier og -eksperimenter. red. / Dorthe Staunæs; Hanne Adriansen; Katia Dupret; Steen Høyrup; Niels Christian Nickelsen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2014. s. 7-32.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  95. Udgivet

    Postpsykologisk subjektiveringsteori : problemet med personligheden version 2.0 . / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou.

    Personlighedspsykologi: en grundbog om personlighed og subjektivitet. red. / Jesper Danmeyer; Simo Køppe. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 315-346.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  96. Udgivet

    Pædagogisk skoleledelse version 2.0. / Bjerg, Helle; Staunæs, Dorthe.

    I: Skolen i Morgen, Bind 17, Nr. 8, 2014, s. 2-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  97. Udgivet

    Visuel metode som affektivt wunderkammer. / Staunæs, Dorthe; Kofoed, Jette.

    Konflikt i kvalitative studier. red. / Lene Tanggaard; Frederik Thuesen; Kathrine Vitus. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 143-172 (Sociologi; Nr. 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  98. Udgivet

    Walk the talk : da ledelsen gik på laboratorium. / Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre.

    Læringslaboratorier og -eksperimenter. red. / Dorthe Staunæs; Hanne Kirstine Adriansen; Katia Dupret; Steen Høyrup; Niels Christian Mossfeldt Nickelsen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2014. s. 195-224.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  99. 2013
  100. Udgivet
  101. Udgivet

    Drejninger og dissonanser : en samtale om affekt. / Staunæs, Dorthe; Danbolt, Mathias; Pedersen, Christina Hee.

    I: Kvinder, Køn & Forskning, Bind 22, Nr. 3-4, 2013, s. 9-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  102. Udgivet

    Editorial: Desire and (self-)management : post-lenses on Nordic intakes of transnational tendencies. / Staunæs, Dorthe; Krejsler, John B.

    I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 26, Nr. 9, 2013, s. 1097-1100.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  103. Udgivet

    The return of the Freudian Couch® : managing affectivity through technologies of comfort. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe; Ratner, Helene Gad.

    I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 26, Nr. 9, 2013, s. 1132-1152.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  104. Udgivet
  105. Udgivet

    Tænketeknologier : forandringer består - projekter forgår. / Staunæs, Dorthe; Bjerg, Helle.

    I: Skolen i Morgen, Bind 16, Nr. 8, 2013, s. 4-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  106. 2012
  107. Udgivet

    Glem Kina, glem kvinderne og husk kønnene. / Staunæs, Dorthe.

    2012.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  108. Udgivet

    Entangled research(ers) : or how to create empirical knowledge when you are always already entangled with the world. / Brøgger, Katja ; Staunæs, Dorthe.

    2012. Paper præsenteret ved Feminist Materialisms, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  109. Udgivet

    Feel it! Das Management der Emotionen. / Staunæs, Dorthe; Illouz, Eva; Williams, Linda et al.

    Die Mact der Gefühle : Emotionen in Management, Organisation und Kultur. red. / Jörg Metelmann; Timon Beyes. Berlin : Berlin University Press, 2012. s. 23-56.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  110. Udgivet

    Professionsløft - gennem ledelse og organisationsudvikling : forskningsoversigt til 4-10 konsortiet. / Staunæs, Dorthe; Bjerg, Helle.

    2012, arbejdspapirer til forskningsprojektet 4-10 professionsløft.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  111. Udgivet

    Psy-ledelse : ledelse af/i uddannelsesorganisationer efter den affektive vending. / Staunæs, Dorthe.

    I: Kvinder, Koen og Forskning, Bind 21, Nr. 3, 2012, s. 62-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  112. 2011
  113. Udgivet

    Når det potentielle bliver det der ledes på. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Knudsen, Hanne et al.

    I: Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere, Bind 14, Nr. 6, 01.02.2011, s. 2-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Forrige 1 2 Næste