Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Dorte Marie Søndergaard

Who are ready for results? Reflections on the Multivoicedness of Useful Research

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Standard

Who are ready for results? Reflections on the Multivoicedness of Useful Research. / Staunæs, Dorthe; Søndergaard, Dorte Marie.

I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 21, Nr. 1, 2008, s. 3-18.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Harvard

Staunæs, D & Søndergaard, DM 2008, 'Who are ready for results? Reflections on the Multivoicedness of Useful Research', International Journal of Qualitative Studies in Education, bind 21, nr. 1, s. 3-18.

APA

Staunæs, D., & Søndergaard, D. M. (2008). Who are ready for results? Reflections on the Multivoicedness of Useful Research. International Journal of Qualitative Studies in Education, 21(1), 3-18.

CBE

Staunæs D, Søndergaard DM. 2008. Who are ready for results? Reflections on the Multivoicedness of Useful Research. International Journal of Qualitative Studies in Education. 21(1):3-18.

MLA

Vancouver

Staunæs D, Søndergaard DM. Who are ready for results? Reflections on the Multivoicedness of Useful Research. International Journal of Qualitative Studies in Education. 2008;21(1):3-18.

Author

Staunæs, Dorthe ; Søndergaard, Dorte Marie. / Who are ready for results? Reflections on the Multivoicedness of Useful Research. I: International Journal of Qualitative Studies in Education. 2008 ; Bind 21, Nr. 1. s. 3-18.

Bibtex

@article{53dbe500977511dcbf68000ea68e967b,
title = "Who are ready for results?: Reflections on the Multivoicedness of Useful Research",
abstract = "Hvordan vurderes nytten af forskning i en tid, hvor universitetsforskningen bliver stadig mere kommercialiseret? Artiklen tager udgangspunkt i et forskningsprojekt i et stort privat firma og analyserer modtagelsen af resultaterne, s{\aa}dan som den varierede over tid og mellem forskellige grupper og interesser indenfor firmaets landskab. Det analytiske fokus er blandt andet rettet mod de mange og skiftende kr{\ae}fter, der var involveret i de forskellige modtageres vurderinger af forskningsnytte. Sp{\o}rgsm{\aa}let om forskeres arbejdsbetingelser og begrebet om forskningsintegritet diskuteres.",
keywords = "forskning, nytte,, rekvireret forskning, poststrukturalisme, universiteter, new public management, gement, research, useful research, poststructuralism, universities, new public management ",
author = "Dorthe Staun{\ae}s and S{\o}ndergaard, {Dorte Marie}",
year = "2008",
language = "English",
volume = "21",
pages = "3--18",
journal = "International Journal of Qualitative Studies in Education",
issn = "0951-8398",
publisher = "Routledge",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Who are ready for results?

T2 - Reflections on the Multivoicedness of Useful Research

AU - Staunæs, Dorthe

AU - Søndergaard, Dorte Marie

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - Hvordan vurderes nytten af forskning i en tid, hvor universitetsforskningen bliver stadig mere kommercialiseret? Artiklen tager udgangspunkt i et forskningsprojekt i et stort privat firma og analyserer modtagelsen af resultaterne, sådan som den varierede over tid og mellem forskellige grupper og interesser indenfor firmaets landskab. Det analytiske fokus er blandt andet rettet mod de mange og skiftende kræfter, der var involveret i de forskellige modtageres vurderinger af forskningsnytte. Spørgsmålet om forskeres arbejdsbetingelser og begrebet om forskningsintegritet diskuteres.

AB - Hvordan vurderes nytten af forskning i en tid, hvor universitetsforskningen bliver stadig mere kommercialiseret? Artiklen tager udgangspunkt i et forskningsprojekt i et stort privat firma og analyserer modtagelsen af resultaterne, sådan som den varierede over tid og mellem forskellige grupper og interesser indenfor firmaets landskab. Det analytiske fokus er blandt andet rettet mod de mange og skiftende kræfter, der var involveret i de forskellige modtageres vurderinger af forskningsnytte. Spørgsmålet om forskeres arbejdsbetingelser og begrebet om forskningsintegritet diskuteres.

KW - forskning

KW - nytte,

KW - rekvireret forskning

KW - poststrukturalisme

KW - universiteter

KW - new public management

KW - gement

KW - research

KW - useful research

KW - poststructuralism

KW - universities

KW - new public management

M3 - Journal article

VL - 21

SP - 3

EP - 18

JO - International Journal of Qualitative Studies in Education

JF - International Journal of Qualitative Studies in Education

SN - 0951-8398

IS - 1

ER -