DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Dorte Kousholt

  1. 2020
  2. Udgivet

    Contradictions and conflicts : Researching school as conflictual social practice. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    I: Theory & Psychology, Bind 30, Nr. 1, 02.2020, s. 36-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Accepteret/In press

    Modsætninger i skolens hverdagsliv – perspektiver fra børn, lærere og forældre. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    Hvorfor går børn i skole. red. / Ole Løw; Elsebeth Jensen. Akademisk Forlag, 2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. 2019
  5. Udgivet

    Parental collaboration in relation to children's school lives - advanced regulation or an opportunity for solidarity? / Hojholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 32, Nr. 8, 09.2019, s. 1048-1063.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Engaging with conflicts as transmethodology in research practice and analysis. / Kousholt, Dorte.

    2019. Paper præsenteret ved International Society for Theoretical Psychology (ISTP), Copenhagen 2019, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  7. Udgivet

    Researching children's changing participation and communities in school : children's perspectives on dealing with contradictory conditions in everyday school life. . / Kousholt, Dorte.

    2019. Paper præsenteret ved First International Conference on Children and Youth in Everyday Life and Professional Practices, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  8. Udgivet

    Skolevanskeligheder set fra forældres perspektiver - om organisering af forældresamarbejde som opgave for PPR. / Kousholt, Dorte.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 56, Nr. 2, 04.2019, s. 69-84.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    Children's everyday transitions : children’s engagements across life contexts. / Kousholt, Dorte.

    Children's transitions in everyday life and institutions. red. / Mariane Hedegaard; Marilyn Fleer. London : Bloomsbury Academic, 2019. s. 145-165 (Transitions in childhood and youth).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Udgivet

    Developing knowledge through participation and collaboration : Research as mutual learning processes. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    I: Annual Review of Critical Psychology (Online), Bind 16, 2019, s. 575-604.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Inside out : what we (don’t) talk about when we talk about research. / Simovska, Venka; Lagermann, Laila Colding; Abduljalil, Heba Salah Y; Mørck, Line Lerche; Kousholt, Dorte.

    I: Qualitative Research, Bind 19, Nr. 2, 2019, s. 113-130.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Insisterende nytænkning af inklusion, fællesskab og følelser. / Khawaja, Iram; Kousholt, Dorte; Mathiassen, Charlotte.

    I: Nordiske Udkast, Bind 46, Nr. 1, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  13. Udgivet

    Samarbejde om forskelle – forældres samarbejde om børns fælles skoleliv. / Kousholt, Dorte.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Nr. 113, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. 2018
  15. Udgivet

    Forældreperspektiver på skolevanskeligheder : om udsathed knyttet til konflikter om skolen. / Kousholt, Dorte.

    I: Unge Paedagoger, Nr. 4, 12.2018, s. 26-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Indledende refleksion over analyseprocesser og kvalitetsdimensioner. / Bøttcher, Louise; Kousholt, Dorte; Winther-Lindqvist, Ditte Alexandra.

    Kvalitative analyseprocesser: med eksempler fra det pædagogisk psykokologiske felt. red. / Louise Bøttcher; Dorte Kousholt; Ditte Winther-Lindqvist. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2018. s. 17-38.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  17. Udgivet

    Forældres samarbejde om børns fællesskaber i skolen : forbundethed og forskelle. / Kousholt, Dorte.

    Konflikter om børns skoleliv. red. / Charlotte Højholt; Dorte Kousholt. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2018. s. 226-253.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    Konflikter om børns skoleliv. / Højholt, Charlotte (Redaktør); Kousholt, Dorte (Redaktør).

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2018. 288 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  19. Udgivet

    Om at forske i konflikter om børns skoleliv. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    Konflikter om børns skoleliv. red. / Charlotte Højholt; Dorte Kousholt. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2018. s. 22-57.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  20. Udgivet

    Children participating and developing agency in and across various social practices. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    International handbook of early childhood education. red. / Marilyn Fleer; Bert van Oers. Cham : Springer, 2018. s. 1581-1597 (Springer International Handbooks of Education Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  21. Udgivet

    Indledning. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    Konflikter om børns skoleliv. red. / Charlotte Højholt; Dorte Kousholt. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2018. s. 8-21.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. Udgivet

    Introduktion. / Bøttcher, Louise; Kousholt, Dorte; Winther-Lindqvist, Ditte Alexandra.

    Kvalitative analyseprocesser - med eksempler fra det pædagogisk psykologiske felt. red. / Louise Bøttcher; Dorte Kousholt; Ditte Winther-Lindqvist. Samfundslitteratur, 2018. s. 11-16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  23. Udgivet

    Kvalitative analyseprocesser : med eksempler fra det pædagogisk psykologiske felt. / Bøttcher, Louise; Kousholt, Dorte; Winther-Lindqvist, Ditte Alexandra.

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2018. 316 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    Praksisteoretisk analyse : børnefamiliers hverdagsliv som eksempel. / Kousholt, Dorte.

    Kvalitative analyseprocesser: med eksempler fra det pædagogisk psykologiske felt. red. / Louise Bøttcher; Dorte Kousholt; Ditte Winther-Lindqvist. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2018. s. 263-286.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  25. Udgivet

    The collectivity of family conduct of life and parental self-understanding. / Højholt, Charlotte; Juhl, Pernille; Kousholt, Dorte.

    Nordic dialogues on children and families. red. / Elin Eriksen Ødegaard; Susanne Garvis . Abingdon, Oxon : Routledge, 2018. s. 13-26 (Evolving Families; Nr. 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. 2017
  27. Udgivet

    Børn sociale deltagelse og fællesskaber. / Kousholt, Dorte; Testmann, Lærke.

    Grundfaglig viden om pædagogiske miljøer og aktiviteter. red. / Trine Holst Mortensen. København : Akademisk Forlag, 2017. s. 57-78.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  28. Udgivet

    Dialectic and conflicts : researching school as conflictual social practice. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    2017. Paper præsenteret ved International Society for Theoretical Psychology, ISTP, Tokyo, 2017: 'The Ethos of Theorizing', Tokyo, Japan.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  29. Udgivet

    Leder. / Testmann, Lærke; Kousholt, Dorte; Mathiassen, Charlotte.

    I: Nordiske Udkast, Bind 45, Nr. 1, 2017, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  30. Udgivet

    Samarbejde med forældre om børns fælles liv i institutioner. / Kousholt, Dorte.

    Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Torsten Erlandsen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 287 - 305.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  31. Udgivet

    Theorizing about conflicts in the social practice of the school : Introduction to symposium part I & II. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    2017. Paper præsenteret ved International Society for Theoretical Psychology, ISTP, Tokyo, 2017: 'The Ethos of Theorizing', Tokyo, Japan.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  32. 2016
  33. Udgivet

    Collaborative research with children : exploring contradictory conditions of conduct of everyday life. / Kousholt, Dorte.

    Psychology and the conduct of everyday life. red. / Ernst Schraube; Charlotte Højholt. Hove : Routledge, 2016. s. 241-258.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. 2015
  35. Udgivet

    What is characteristic about research on education at the DPU and trends and initiatives in expanding and developing new perspectives? / Mørck, Line Lerche; Kousholt, Dorte.

    2015. Abstract fra ‘Everyday Life, Culture and Learning’, Belo Horizonte, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  36. Udgivet

    Barns gemenskaber och utsatta positioner : inklusion och fritidspedagogik. / Kousholt, Dorte.

    Fritidspedagogik med barnperspektiv. red. / Pernille Hviid; Charlotte Højholt. 1. udg. Lund : Studentlitteratur, 2015. s. 173-192.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet
  38. Udgivet

    Children’s inclusion in school investigated as conflictual cooperation. / Kousholt, Dorte.

    2015. Abstract fra Resistance and renewal, Coventry, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  39. Udgivet

    Familieliv : idealer, udfordringer, indsatser. / Kousholt, Dorte (Redaktør).

    I: Nordiske Udkast, Bind 43, Nr. 1, 2015, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  40. Udgivet

    Parental collaboration and children’s communities in school. / Kousholt, Dorte.

    2015. Paper præsenteret ved Resistance and renewal, Coventry, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  41. Udgivet

    “An old lady among the wild boys” : – examining the work of gender in research practices . / Kousholt, Dorte.

    2015. Paper præsenteret ved The Work of Gender in the Lives of Children and Young People, Tromsø, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  42. 2014
  43. Udgivet

    Forældresamarbejde og inklusion : Afdækning af et vidensfelt i bevægelse. / Knudsen, Hanne; Larsen, Maja Røn (Redaktør); Jartoft, Vibeke; Kousholt, Dorte; Raith, Johanne Kløvborg; Akselvoll, Maria Ørskov.

    Forældresamarbejde og inklusion: Afdækning af et vidensfelt i bevægelse. red. / Maja Røn Larsen. København, 2014.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  44. Udgivet

    Fritidspædagogik, faglighed og fællesskaber. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte; Stanek, Anja Hvidtfeldt.

    1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. 102 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  45. Udgivet

    Participant observation of children’s communities : exploring subjective aspects of social practice. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    I: Qualitative Research in Psychology, Bind 11, Nr. 3, 2014, s. 316-334.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    Practice research. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    Encyclopedia of critical psychology. red. / Thomas Teo. Bind 3 Dordrecht : Springer, 2014. s. 1485-1488 (Springer Reference).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Samarbejde mellem pædagoger og forældre – set fra familiers hverdagsliv. / Kousholt, Dorte.

    Morgendagens pædagoger: grundlæggende viden og færdigheder. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2014. s. 119-133.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  48. 2013
  49. Udgivet

    Conduct of family life – organizing conflictual communities. / Kousholt, Dorte.

    2013. Paper præsenteret ved ISTP , Santiago di Chile, Chile.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  50. Udgivet

    Conflicts and transformations of conduct of life in the family. / Kousholt, Dorte.

    2013.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  51. Udgivet

    Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2011 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen). / Larsen, Michael Søgaard; Kampmann, Jan; Persson, Sven; Moser, Thomas; Ploug, Niels; Kousholt, Dorte; Sommersel, Hanna Bjørnøy.

    København : Dansk Clearinghouse for uddannelsesforskning, 2013. 175 s. (Clearinghouse-forskningsserien; Nr. 14).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  52. Udgivet

    Vidensbaseret indsats over for udsatte børn i dagtilbud - modelprogram : VIDA-forskningsrapport 3. Forældreinddragelse. / Kousholt, Dorte; Berliner, Peter.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2013. 87 s. (VIDA-forskningsserien; Nr. 2013:06).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  53. 2012
  54. Udgivet

    Change through participation : research as taking part in learning processes. / Kousholt, Dorte.

    2012. Paper præsenteret ved second marxism and psychology conference, Morelia, Mexico.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  55. Udgivet

    Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2010 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen). / Larsen, Michael Søgaard; Kousholt, Dorte; Ploug, Niels; Moser, Thomas; Kampmann, Jan.

    København : Dansk Clearinghouse for uddannelsesforskning, DPU, Aarhus Universitet, 2012. 131 s. (Clearinghouse Forskningsserien, Bind 10).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  56. Udgivet

    Børnefællesskaber og udsatte positioner i SFO : inklusion og fritidspædagogik. / Kousholt, Dorte.

    Fritidspædagogik og børneliv. red. / Pernille Hviid; Charlotte Højholt. 1. udg. Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 192-214.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  57. Udgivet

    Family problems : exploring dilemmas and complexities of organising everyday family life. / Kousholt, Dorte.

    Children, childhood, and everyday life: children's perspectives . red. / Hedegaard Mariane; Karin Aronsson; Charlotte Højholt; Oddbjørg Skjær Ulvik. Charlotte, NC : Information Age Publishing, 2012. s. 125-139.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. Udgivet

    Far, mor, børn og skilsmisse. / Kousholt, Dorte.

    I: Psykolog Nyt, Bind 66, Nr. 14, 2012, s. 26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  59. Udgivet

    Forældreinddragelse i Vida. / Berliner, Peter; Kousholt, Dorte.

    Vidensbaseret indsats overfor udsatte børn i dagtilbud - modelprogram: statusrapport. red. / Bente Jensen. Bind 3: Midtvejsanalyser København : VIDA-projektet, 2012. s. 85-111 (VIDA-forskningsserien, Bind 2012:01).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  60. Udgivet

    Forældreinvolvering i Vida-projektet : follow-up undersøgelser. / Berliner, Peter; Kousholt, Dorte.

    Vidensbaseret indsats overfor udsatte børn i dagtilbud - modelprogram: VIDA statusrapport 4. Udviklingstendenser. red. / Bente Jensen. København : VIDA-projektet, Aarhus Universitet, Institut for Uddannelse og Pædagogik, 2012. s. 41-50 (VIDA-forskningsserien; Nr. 2012:02).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    Om at observere sociale fællesskaber. / Kousholt, Dorte; Højholt, Charlotte.

    Deltagerobservation: en metode til undersøgelse af psykologiske fænomener. red. / Jacob Klitmøller; Klaus Nielsen; Martin Pedersen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 77-90.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  62. Udgivet

    VIDA - Knowledge-based efforts for socially disadvantaged children in daycare - an inclusive ECEC program : VIDA status report 1. Design and methods. / Jensen, Bente (Redaktør); Holm, Anders; Wang, Camilla; Kousholt, Dorte; Ravn, Ib; Larsen, Michael Søgaard; Rasmussen, Ove Steiner; Berliner, Peter; Andersen, Thomas Yung; Brandi, Ulrik.

    Copenhagen : VIDA-projektet, Aarhus Universitet, Institut for Uddannelse og Pædagogik, 2012. 101 s. (VIDA research series; Nr. 2012:01).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  63. Udgivet

    Vidensbaseret indsats overfor udsatte børn i dagtilbud - modelprogram : Statusrapport. / Jensen, Bente; Berliner, Peter; Brandi, Ulrik; Ravn, Ib; Kousholt, Dorte; Holm, Anders; Steiner Rasmussen, Ove; Kristoffersen, Kristina ; Margrethe Nielsen, Margit; Stougaard, Karen; Kristensen Rasmussen, Mette.

    København : VIDA-projektet, 2012. 112 s. (VIDA-forskningsserien 2012:01).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  64. 2011
  65. Udgivet

    Vidensbaseret indsats overfor udsatte børn i dagtilbud - modelprogram : Statusrapport 1. Design og metode. / Jensen, Bente (Redaktør); Holm, Anders; Wang , Camilla ; Kousholt, Dorte; Ravn, Ib; Larsen, Michael Søgaard; Steiner Rasmussen, Ove; Berliner, Peter; Yung Andersen, Thomas; Brandi, Ulrik.

    DPU, Aarhus Universitet, 2011. 112 s. (VIDA-forskningsserien; Nr. 1, Bind 2011).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  66. Udgivet

    Forældres opfattelse af forældreinddragelse og –samarbejde – belyst i kvalitative studier. / Berliner, Peter; Kousholt, Dorte.

    VIDA-projektet. Vidensbaseret indsats over for socialt udsatte børn i dagtilbud med forældreinddragelse: Tillæg til Kvalifikationsmappen 2010-2012. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  67. Udgivet

    Børnefællesskaber og familieliv : børns hverdagsliv på tværs af daginstitution og hjem. / Kousholt, Dorte.

    1 udg. Kbh. : Dansk Psykologisk Forlag, 2011. 248 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  68. Udgivet

    Etiske fordringer og multiple temporaliteter : forord. / Kofoed, Jette; Kousholt, Dorte.

    I: Nordiske Udkast, Bind 39, Nr. 1/2, 2011, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  69. Udgivet

    Familiearbejde med hverdagen i centrum. / Kousholt, Dorte.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 55, 2011, s. 8-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  70. Udgivet

    Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2009 i institutioner for de 0-6 årige. / Larsen, Michael Søgaard; Jensen, Bente; Kousholt, Dorte; Johansson, Inge; Moser, Thomas; Niels, Ploug.

    I: Clearinghouse-forskningsserien, Bind 2011, Nr. 7, 2011, s. 1-137.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  71. Udgivet

    Forskningssamarbejde og gensidige læreprocesser. / Kousholt, Dorte; Højholt, Charlotte.

    Børn i vanskeligheder: samarbejde på tværs. red. / Charlotte Højholt. Dansk Psykologisk Forlag, 2011. s. 207-237.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  72. Udgivet

    Muligheder i familiearbejde set fra børns og forældres hverdagsliv. / Kousholt, Dorte.

    Børn i vanskeligheder: samarbejde på tværs. red. / Charlotte Højholt. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2011. s. 119-145.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  73. Udgivet

    Researching family through the everyday lives of children across home and day care in Denmark. / Kousholt, Dorte.

    I: Ethos, Bind 39, Nr. 1, 2011, s. 98-114.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    Udgangspunkt for fornyelse af forældreinvolvering ved Vida Basis+programmets start. / Berliner, Peter; Kousholt, Dorte.

    Vidensbaseret indsats over for udsatte børn i dagtilbud - modelprogram: Statusrapport 2. Baseline . red. / Bente Jensen. 1. udg. København : VIDA-projektet, 2011. s. 49-64 (VIDA-forskningsserien; Nr. 2011:03).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  75. Udgivet

    Videnbaseret indsats over for udsatte børn i dagtilbud – modelprogram : VIDA-Statusrapport 2. Baseline. / Jensen, Bente; Brandi, Ulrik; Kousholt, Dorte; Berliner, Peter; Yung Andersen, Thomas; Hellmund, Gunnar; Holm, Anders.

    København : VIDA-projektet, 2011. 144 s. (VIDA-forskningsserien; Nr. 2011:03).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  76. Udgivet

    ‘Slope of exclusion’ : when belonging to children’s communities is at stake. . / Kousholt, Dorte.

    2011.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  77. 2010
  78. Udgivet

    Fagkoordination som universitetspædagogisk ressource. Udviklingsrapport. / Kousholt, Dorte.

    2010.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  79. 2009
  80. Udgivet

    Børns og forældres perspektiver på familiearbejde : Familiearbejde fra et hverdagslivsperspektiv. / Kousholt, Dorte.

    2009.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  81. Udgivet

    Family Work and The Everyday Life of Children. / Kousholt, Dorte.

    2009. Paper præsenteret ved Development of Competences in Childhood and Youth, Lillehammer, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  82. Udgivet

    Investigating Children's Difficulties As Part Of a Life Across Different Contexts. / Kousholt, Dorte.

    2009. Paper præsenteret ved European Congress of Psychology, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  83. Udgivet

    Researching Conduct of Life across Children's Life Contexts. / Højholt, Charlotte; Kousholt, Dorte.

    2009. Paper præsenteret ved ISTP 2009 'East', 'West', 'South', 'North': Challenges and Transformations in Theoretical Psychology, Nanjing, Kina.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  84. 2008
  85. Udgivet

    The Everyday Life of Children Across Early Childhood Institution and The Family. / Kousholt, Dorte.

    I: Australian Research in Early Childhood Education, Bind 15, Nr. 1, 2008, s. 13-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  86. Udgivet

     Family Work and The Everyday Life of Children : Across The ‘Specific' and The ‘General'. / Kousholt, Dorte.

    2008. Paper præsenteret ved International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR). Ecologies of Diversities, San Diego, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  87. 2007
  88. Udgivet

    Familieliv fra et børneperspektiv : Fællesskaber i børns liv. / Kousholt, Dorte.

    I: Nordiske Udkast, Bind 35, Nr. 2, 2007, s. 40-53.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  89. Udgivet

    Nye krav til teori, metode og praksis II. / Kousholt, Dorte.

    I: Nordiske Udkast, Bind 35, Nr. 1, 2007, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  90. 2006
  91. Udgivet

    Nordiske Udkast : Tidsskrift for kritisk samfundsforskning. / Kousholt, Dorte (Redaktør).

    Mangler titel. 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  92. Udgivet

    Familieliv fra et børneperspektiv : Fællesskaber i børns liv. / Kousholt, Dorte.

    1 udg. Roskilde : Roskilde Universitetscenter, 2006. 292 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  93. 2005
  94. Udgivet

    Børns hverdagsliv på tværs af daginstitution og familie. / Kousholt, Dorte.

    Forældresamarbejde: Forskning i fællesskab. 1. udgave. udg. Dansk Psykologisk Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  95. Udgivet

    Forældreperspektiver på samarbejde mellem daginstitution og hjem. / Kousholt, Dorte.

    Forældresamarbejde: Forskning i fælleskab. 1. udgave. udg. Dansk Psykologisk Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  96. Udgivet

    Hvad jeg lærte om forskning i min sovepose ... / Kousholt, Dorte.

    2005, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  97. Udgivet

    The everyday life of Children Across Early childhood Institution and The Family. / Kousholt, Dorte.

    2005. Paper præsenteret ved International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR), Sevilla, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  98. 1999
  99. Udgivet

    Resultatundersøgelse af unges ophold i hybler. Et forsøg på at måle behandlingseffekten. / Kousholt, Dorte.

    1999.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  100. 1998
  101. Udgivet

    Alt hvad vi laver har med sprog at gøre". Evaluering af 3 kurser i sprogstimulering udbudt til daginstitutioner. / Kousholt, Dorte; Raymond, Camilla.

    1998.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  102. Udgivet

    I Sisyfos' fodspor. Brugerundersøgelse af unge misbrugeres relationer til narkobehandlingssystemet. / Kousholt, Dorte; Christoffersen (nu Bostrup), Mette.

    Københavns Kommune, 1998.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  103. Udgivet

    Stoffer i de unges verden. / Kousholt, Dorte.

    I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat, Nr. 56, 1998.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  104. 1995
  105. Udgivet

    Fantasi og angstfantasier hos børn. / Kousholt, Dorte.

    I: Psykologisk Set, Nr. 16, 1995.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling