Psykologisk Institut

Dion Sommer

  1. 2019
  2. Udgivet

    Det er nu, at Mette F. skal holdes fast på bedre normeringer. / Sommer, Dion.

    I: Politiken, 18.08.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  3. Afsendt

    LEG : Til alle tider. / Sommer, Dion.

    1 udg. Samfundslitteratur, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  4. Accepteret/In press

    Epigenetik og udviklingstransaktioner i den tidlige tilknytningsrelation. / Thomsen, Emilie Sloth; Sommer, Dion.

    I: Psyke & Logos, 15.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Forord af Dion Sommer. / Sommer, Dion.

    Udviklende øjeblikke: Tilknytning og udvikling i pædagogisk arbejde. red. / Rikke Yde Tordrup. 2. . udg. København : Akademisk Forlag, 2019. s. 11-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftFormidling

  6. Accepteret/In press

    Pædagogers komplekse fagligheder i robotalderen : Generation fremtid på spil. / Sommer, Dion.

    Pædagogens kompetencer. red. / Daniela Cecchin; Vibeke Sieling. Akademisk Forlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  7. Udgivet

    Barndom - historiske forandringer i børnesyn og inddragelse af barnets perspektiv. / Sommer, Dion.

    Barndomspædagogik i dagtilbud. red. / Daniela Cecchin. 2. udg. København : Akademisk Forlag, 2019. s. 47-71 (Fagbog til specialiseringen).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  8. Accepteret/In press

    Den fremtidsparate skole i robotalderen : - en vision. / Sommer, Dion.

    Hvorfor går børn i skole?: Om hvad de skal møde i undervisningen. red. / Ole Løw; Elsebeth Jensen. Akademisk Forlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  9. Udgivet

    Early Childhood Education (ECE) in the Nordic Countries: Universal Challenges to the Danish Model : Towards A Future ECE Paradigm. / Sommer, Dion.

    Nordic Families, Children and Early Childhood Education. red. / Susanne Garvis; Heidi Harju-Luukkainen; Sonja Sheridan; Pia Williams. Palgrave Macmillan, 2019. s. 193-212 (Studies in Childhood and Youth).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Udgivet

    Från Utvecklingspsykologi till Utvecklingsvetenskap. / Sommer, Dion; Falkenberg, Sofia.

    Malmø : Gleerups Utbildning AB, 2019. 135 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  11. Under udarbejdelse

    RESILIENS. / Sommer, Dion.

    1 udg. København : Samfundslitteratur, 2019. 150 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  12. Under udarbejdelse

    UDVIKLINGSVIDENSKAB : - det nye paradigme. / Sommer, Dion.

    1 udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2019. 300 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  13. 2018
  14. Udgivet

    Langsigtede konsekvenser af børns anbringelse uden for hjemmet : Er den danske anbringelsespraksis det bedste for barnet? / Vesterby, Cæcilie Sloth; Larsen, Lars; Sommer, Dion.

    2018, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  15. Udgivet

    Benægterne : eller kunsten at snakke uden om Pisa-kritik. / Sommer, Dion.

    2 s. Folkeskolen.dk. 2018, Blog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  16. Udgivet

    Fremtidsparat? Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. / Sommer, Dion (Redaktør); Klitmøller, Jacob (Redaktør).

    København : Hans Reitzels Forlag, 2018. 398 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  17. Udgivet

    Hinsides PISA - alternative stier mod fremtiden. / Sommer, Dion; Klitmøller, Jacob.

    Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. red. / Dion Sommer; Jacob Klitmøller. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 361-387.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  18. Udgivet

    Indledning - bliv fremtidsparat. / Sommer, Dion; Klitmøller, Jacob.

    Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. red. / Dion Sommer; Jacob Klitmøller. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 11-48.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  19. Udgivet

    Tidlig start-pædagogik i den fremtidsparate daginstitution - et alternativ. / Sommer, Dion.

    Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. red. / Dion Sommer; Jacob Klitmøller. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 159-189.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  20. Udgivet

    Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole : - en vision. / Klitmøller, Jacob; Sommer, Dion.

    Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. red. / Dion Sommer; Jacob Klitmøller. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 215-240.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  21. Udgivet

    Utvikling : fra utviklingspsykologi til utviklingsvitenskap. / Sommer, Dion.

    Oslo : Universitetsforlaget, 2018. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  22. Udgivet

    Barns rätt till deltagande i två kulturer : Mayaguatemalanska och skandinaviska föräldrars syn på yngre barn. / Pramling Samuelsson, Ingrid ; Sommer, Dion; González, Monica Berger.

    Mångfald i tidiga åldrar: Interkulturellt lärande. red. / Ann Farrell; Ingrid Pramling Samuelsson. Bind 1 1. udg. Stockholm : Studentlitteratur, 2018. s. 119-152.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Associations between older maternal age, use of sanctions, and children’s socio-emotional development through 7, 11, and 15 years. / Trillingsgaard, Tea; Sommer, Dion.

    I: European Journal of Developmental Psychology, Bind 15, Nr. 2, 2018, s. 141-155.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. 2017
  25. Udgivet

    Fadertilknytning i det udforskende rum - en korrektion af tilknytningsteorien. / Schrøder, Nanna; Sommer, Dion.

    I: Psyke & Logos, Bind 38, Nr. 1, 22.11.2017, s. 246-264.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    En faglig anmelderstemme fra fortiden : - en replik til Allan Holmgren. / Sommer, Dion.

    I: P Psykologernes fagmagasin, 15.11.2017, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  27. Udgivet

    Leg mellem fortid og fremtid : - et nyt paradigme. / Sommer, Dion.

    Lek. red. / Øksnes Maria ; Torben Hangaard Rasmussen. Cappelen Damm, 2017. s. 18-49 (Barndom i barnehagen; Nr. 4).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  28. Udgivet

    Fra Udviklingspsykologi til udviklingsvidenskab : En revolution. / Sommer, Dion.

    Seminarer.dk. 2017, Artikel.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  29. Udgivet

    Archaeology and developmental psychology : A brief survey of ancient athenian toys. / Sommer, Maria; Sommer, Dion.

    I: American Journal of Play, Bind 9, Nr. 3, 15.09.2017, s. 341-355.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    Pas på det robuste barn! / Sommer, Dion.

    I: Information, Nr. Sektion 1, 28.06.2017, s. 16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  31. Udgivet

    Elevens læring og udvikling : - fra politiseret pædagogik til børneperspektiv. / Sommer, Dion.

    Pædagogik og lærerfaglighed: - 18 bidrag. red. / Karen Marie Hedegaard; Anja Madsen Kvols; Benedikte Vilslev Petersen. Aarhus : Klim, 2017. s. 119-133 (Lærerens grundfaglighed).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  32. Udgivet

    Gik alle børneforskere frem på rad... hvad pædagoger og dagtilbud kan betyde for børns udvikling . / Sommer, Dion.

    I: Tidsskriftet 0-14, Nr. 2, 2017, s. 83-83.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  33. Udgivet

    Udvikling : Fra udviklingspsykologi til udviklingsvidenskab . / Sommer, Dion.

    København : Samfundslitteratur, 2017. 113 s. (Professionernes begreber).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  34. 2016
  35. Udgivet

    Så kom PISA. Var du PISA-parat? NejJ? Så bliv det nu!! / Sommer, Dion.

    2016, Blog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  36. Udgivet

    Er du PISA-parat? Nej? Så bliv det i tide! / Sommer, Dion.

    2016, Blog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  37. Udgivet

    INKLUSION 3. Arbejd med social inklusion og frem faglig inklusion. / Sommer, Dion.

    2016, Blog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  38. Udgivet

    Children's rights to participation in two cultures : Guatemala Maya and Scandinavian parent views of young children. / Pramling Samuelsson, Ingrid; Sommer, Dion; González, Monica Berger.

    Diversity in the early years: Intercultural learning and teaching. red. / Ann Farell; Ingrid Pramling Samuelsson. Oxford : Oxford University Press, 2016. s. 156-176.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  39. Udgivet

    "Stå fast - Sig Nej" : Stop tidlig skolestart og test i vuggestue og børnehave. / Sommer, Dion.

    I: Tidskriftet 0-14 årige, Bind 26, Nr. 1, 01.03.2016, s. 38-40.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  40. Udgivet

    INKLUSION 2. Hvordan strukturel inklusion kan føre til personlig inklusion. / Sommer, Dion.

    2016, BLOG.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  41. Udgivet

    INKLUSION - Kontroversiel, men hvad er det? / Sommer, Dion.

    2016, Blog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  42. Udgivet

    Fra kompetencebarnet til konkurrencebarnet : - eller hvordan den politiserede pædagogik stjal vuggestue- og børnehavebarnet. / Sommer, Dion.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 77, 2016, s. 28-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  43. Udgivet

    Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole - en vision. / Klitmøller, Jacob; Sommer, Dion.

    I: Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, Bind 2, Nr. 3, 2016, s. 3-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. 2015
  45. Udgivet

    Globalt studie afslører en godt gemt hemmelighed : Piger er ikke kun bedst til sprog, men også til matematik og naturfag. / Sommer, Dion.

    2015, Blogindlæg.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  46. Udgivet

    Literacy læring og leg - med skole og hjem som baser. / Sommer, Dion.

    I: Viden om Literacy, Nr. 17, 30.03.2015, s. 84-90.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  47. Udgivet

    Barndom : Historiske forandringer i børnesyn og inddragelse af barnets perspektiv. / Sommer, Dion.

    Barndomspædagogik i dagtilbud. red. / Daniela Cecchin. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 47-71.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  48. Udgivet

    Børn i institution og skole : Læring, dannelse og udvikling i globaliseringen. / Klitmøller, Jacob; Sommer, Dion.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 9-38.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  49. Udgivet

    Børns læring, dannelse og udvikling : Sammenfatning og pejlinger mod fremtiden. / Sommer, Dion; Klitmøller, Jacob.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 313-327.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  50. Udgivet

    Care, socialization and play in ancient Attica : A developmental childhood archaeological approach. / Sommer, Maria; Sommer, Dion.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2015. 198 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  51. Udgivet

    Hva fungerer, og hva fungerer ikke, på længre sikt? / Sommer, Dion.

    I: Barnehagefolk, Nr. 2, 2015, s. 36-42.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  52. Udgivet

    Læring og grundsyn i det foranderlige samfund : Pædagogisk professionalisering til fremtiden. / Sommer, Dion.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 205-227.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Udgivet

    Læring, dannelse og udvikling : Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. / Klitmøller, Jacob (Redaktør); Sommer, Dion (Redaktør).

    København : Hans Reitzels Forlag, 2015. 338 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  54. Udgivet

    Resiliens i fremtiden : Integrative metateoretiske bidrag. / Christiansen, Ida Bering; Sommer, Dion.

    I: Psyke & Logos, Bind 36, Nr. 2, 2015, s. 198-218.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Småbørns læring : Hvad sker der, når skolen rykker ned i daginstitutionen? / Sommer, Dion.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 35, Nr. 102, 2015, s. 20-30.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  56. Udgivet

    Tidligt i skole eller legende læring? Evidensen om langtidsholdbar læring og udvikling i daginstitutionen. / Sommer, Dion.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 61-81.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  57. 2014
  58. Udgivet

    Opdragelsen er aldrig forsvundet : Forskning bekræfter på ingen måde billedet af voksne, som ikke tør opdrage deres børn. / Sommer, Dion.

    I: Politiken, 03.12.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  59. Udgivet

    Kortisol. Småbørns stress skal tages alvorligt. / Sommer, Dion.

    I: Politiken, 23.05.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  60. Udgivet

    Kammertonen, ja . men hvis? / Sommer, Dion.

    I: Jyllands-Posten, 17.01.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  61. Udgivet

    Adult attachment and the perceived cost of housework and child care. / Trillingsgaard, Tea; Sommer, Dion; Lasgaard, Mathias; Elklit, Ask.

    I: Journal of Reproductive and Infant Psychology, Bind 32, Nr. 5, 2014, s. 508-519.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  62. Udgivet

    Barndomspsykologi : Små barn i en ny tid. / Sommer, Dion.

    Bergen : Fagbokforlaget, 2014. 322 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  63. Udgivet

    En nøgtern konstatering : Anmeldelse af J. B. Krejsler, A. Ahrenkiel & C. Schmidt (red.): Kampen om daginstitutionen. Frydenlund, 2013. / Sommer, Dion.

    I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Nr. 4, 2014, s. 94-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  64. 2013
  65. Udgivet

    Barnsynen spökar i klassrummet. / Sommer, Dion.

    I: Pedagogiska Magasinet, Nr. 4, 21.11.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  66. Udgivet

    Early childhood care and education - A child perspective paradigm. / Sommer, Dion; Samuelsson, Ingrid Pramling; Hundeide, Karsten.

    I: European Early Childhood Education Research Journal, Bind 21, Nr. 4, 2013, s. 459-475.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. 2012
  68. Udgivet

    14 forskere: Børnedebatten er kørt af sporet. / Andersen, Peter Østergaard ; Ellegaard, Thomas; Gulløv, Eva; Hedegaard, Mariane; Hjort, Katrin ; Kampmann, Jan; Kjær, Bjørg; Nielsen, Birger Steen ; Nielsen, Klaus; Plum, Maja; Palludan, Charlotte; Rasmussen, Kim; Schmidt, Camilla; Sommer, Dion.

    I: Information, 11.05.2012, s. 18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  69. Udgivet

    A childhood psychology : Young children in changing times. / Sommer, Dion.

    Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2012. 289 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  70. Udgivet

    Barn i senmoderniteten : Barndomspsykologiske perspektiver. / Sommer, Dion.

    Bergen : Fagbokforlaget, 2012. 318 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  71. Udgivet

    Børn af ældre mødre er sundere end børn af unge mødre. / Sommer, Dion.

    I: Ugeskrift for Læger, Nr. 39, 2012, s. 2280.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatForskning

  72. Udgivet

    Förord. / Sommer, Dion.

    Kärnämnen i förskolan: Nycklar till livslångt lärande. red. / Barbro Bruce; Bim Riddersporre. Stockholm : Natur & Kultur, 2012. s. 11-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftFormidling

  73. 2011
  74. Udgivet

    Mangel på pædagoger i vuggestuerne. / Jørgensen, Per Schultz; Klingenberg, Lars; Pedersen, Henning ; Sommer, Dion; Sølvhøj, Jacob.

    I: Politiken, 13.10.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  75. Udgivet

    Hippiepædagogik: Minister og skolemand leverer plat skoleideologi for de mindste børn. / Sommer, Dion.

    I: Politiken, 12.08.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  76. Udgivet

    Barnperspektiv och barnens perspektiv i teori och praktik. / Sommer, Dion; Samuelsson, Ingrid Pramling ; Hundeide, Karsten.

    Stockholm : Liber, 2011. 288 s. (Internationella perspektiv på förskolepedagogik och småbarnsutveckling , Bind 2).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  77. Udgivet

    Fra barndom til faktura. / Jørgensen, Per Schultz; Sommer, Dion; Hviid, Karen Pernille; Halse, John Aasted ; Hansen, Margrethe Bruun; Sigsgaard, Erik; Juul, Jesper; Nielsen, Klaus; Ellegaard, Thomas; Winter-Lindqvist, Ditte Alexander; Hedegaard, Mariane; Højholt, Charlotte; Bang, Jytte Susanne.

    I: Psykolog Nyt, Nr. 18, 2011, s. 6-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  78. Udgivet

    Läring och barnperspektiv. / Sommer, Dion.

    Barns lärande i ett livslangt perspektiv. red. / Pia Williams; Sonja Sheridan. Stockholm : Liber, 2011. s. 88-100.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  79. Udgivet

    Resiliens - Forskning - Begreber - Modeller. / Sommer, Dion.

    I: Psyke og Logos, Bind 32, Nr. 2, 2011, s. 372-394.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. 2010
  81. Udgivet

    Børn i senmoderniteten : Barndomspsykologiske perspektiver. / Sommer, Dion.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2010. 335 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  82. Udgivet

    Child perspectives and children's perspectives in theory and practice. / Sommer, Dion (Redaktør); Pramling-Samuelsson, I. (Redaktør); Hundeide, Karsten (Redaktør).

    New York : Springer Science+Business Media, 2010. 245 s. (International perspectives on early childhood education and development, Bind 2).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  83. Udgivet

    Hvad er resiliens? / Sommer, Dion.

    Mønsterbrud i opbrud. red. / Jytte Birk Sørensen. Frederikshavn : Dafolo, 2010. s. 22-50 (Pædagogik og udvikling).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  84. Udgivet

    In search of child perspectives and children's perspectives in childhood and developmental psychology. / Sommer, Dion; Pramling-Samuelsson, Ingrid; Hundeide, Karsten.

    OMEP. Book of abstracts. 2010. s. 1.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  85. Udgivet

    Introduction: Child perspectives and children's perspectives - the Scandinavian context. / Sommer, Dion; Pramling-Samuelsson, I.

    Child perspectives and children's perspectives in theory and practice. red. / Dion Sommer; Ingrid Pramling Samuelsson; Karsten Hundeide. New York : Springer Science+Business Media, 2010. s. 1-23 (International perspectives on early childhood education and development, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  86. Udgivet

    Part I - In search of child perspectives and children's perspectives in childhood sociology and developmental psychology. / Sommer, Dion.

    Child perspectives and children's perspectives in theory and practice. red. / Dion Sommer; I. Pramling-Samuelsson; K. Hundeide. New York : Springer Science+Business Media, 2010. s. 25-82 (International perspectives on early childhood education and development, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  87. Udgivet

    Part IV - Summary, discussion and conclusion. / Sommer, Dion; Pramling-Samuelsson, I.

    Child perspectives and children's perspectives in theory and practice. red. / Dion Sommer; Ingrid Pramling-Samuelsson; Karsten Hundeide. New York : Springer Science+Business Media, 2010. s. 197-221 (International perspecitves on early childhood education and development, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  88. 2009
  89. Udgivet

    Foranderlige mænd/fædre? Et prospektivt studie af fader-barn relationen. / Sommer, Dion.

    2009. Abstract fra Foranderlige Mænd og Maskuliniteter i Ligestillede Samfund, Roskilde, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  90. Udgivet

    Hvor involverede er fædre? En longitudinel undersøgelse af fader-barn relationen. / Sommer, Dion.

    2009. Paper præsenteret ved Foranderlige Mænd og Maskuliniteter i Ligestillede Samfund, Roskilde, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  91. 2008
  92. Udgivet

    Børnefamilien - dynamik og relationer. / Sommer, Dion.

    Familie og børn i en opbrudstid. red. / Lars Dencik; Per Schultz Jørgensen; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 205-275.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  93. Udgivet

    Familie og børn - tal og tendenser. / Sommer, Dion.

    Familie og børn i en opbrudstid. red. / Lars Dencik; Per Schultz Jørgensen; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 48-106.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  94. Udgivet

    Familie og børn i en opbrudstid. / Dencik, Lars (Redaktør); Jørgensen, Per Schultz (Redaktør); Sommer, Dion (Redaktør).

    København : Hans Reitzels Forlag, 2008. 437 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  95. Udgivet

    Familien - kontinuitet og forandring. / Sommer, Dion; Jørgensen, Per Schultz; Dencik, Lars.

    Familie og børn i en opbrudstid. red. / Lars Dencik; Per Schultz Jørgensen; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 13-47.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  96. Udgivet

    Findes det reflekterende barn i det refleksivt moderne? Kritiske vurderinger. / Sommer, Dion.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 28, Nr. 81, 2008, s. 27-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  97. Udgivet

    Lever familien? - Ja, men det er en ny familie. / Dencik, Lars; Jørgensen, Per Schultz; Sommer, Dion.

    I: Berlingske Tidende, 2008, s. 23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  98. 2007
  99. Udgivet

    Barndomspsykologiens læringssyn. / Sommer, Dion.

    Teorier om læring: - en læringspsykologisk antologi. red. / Tom Ritchie. Lille Værløse : Billesø, 2007. s. 181-204.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  100. Udgivet

    Novice eller kompetent? Uppfattningar och missuppfattningar av utvecklingspsykologins nya barnsyn. / Sommer, Dion.

    I: Locus, Bind 19, Nr. 1-2, 2007, s. 57-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  101. 2006
  102. Udgivet

    Hjemme er godt - men ude er bedre. / Sommer, Dion.

    I: Jyllands-Posten, 24.11.2006, s. 9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  103. Udgivet

    Barndomssociologi som børneperspektiv? En udviklingspsykologisk vurdering. / Sommer, Dion.

    I: www.bin-norden.net/publikationer.html, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  104. Udgivet

    Innledning. / Johansen, Jan-Birger; Sommer, Dion.

    Oppdragelse, danning og sosialisering i læringsmiljøer. red. / J.-B. Johansen; D. Sommer. Oslo : Universitetsforlaget, 2006. s. 11-22.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  105. Udgivet

    Oppdragelse, danning og sosialisering i læringsmiljøer. / Johansen, Jan-Birger (Redaktør); Sommer, Dion (Redaktør).

    Oslo : Universitetsforlaget, 2006. 220 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  106. Udgivet

    Oppdragelse, sosialisering og verdiformidling i senmoderniteten - nye perspektiver. / Sommer, Dion.

    Oppdragelse, danning og sosialisering i læringsmiljøer. red. / J.-B. Johansen; D. Sommer. Oslo : Universitetsforlaget, 2006. s. 23-58.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  107. 2005
  108. Udgivet

    Barndomspsykologi. Utveckling i en förandrad värld. / Sommer, Dion.

    2. rev. udg. Stockholm : Runa Förlag, 2005. 304 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  109. Udgivet

    Barndomspsykologiska fasetter. / Sommer, Dion.

    Stockholm : Liber Förlag, 2005. 280 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  110. Udgivet

    Forord. / Sommer, Dion.

    Det legende lærende barn. red. / Ingrid Pramlin-Samuelsson; Maj Asplund Carlsson. København : Hans Reitzels Forlag, 2005. s. 3-5.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskning

  111. Udgivet

    Situation og relation - et barndomspsykologisk perspektiv. / Sommer, Dion.

    Relationer i psykologien. red. / T. Ritchie. Værløse : Billesø, 2005. s. 171-201.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  112. Udgivet

    Theoretical implications of recent advances in research on everyday life of young children in modern welfare states. / Dencik, Lars; Sommer, Dion; m.fl.

    Childhoods 2005 Oslo. Children and youth in emerging and transforming societies. Program and abstracts. Childhoods 2005 Oslo, Childwatch International Research Network(CWI), University of Oslo, Norway, 2005. s. 449.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  113. Udgivet

    Values at stake in late modernity. / Sommer, Dion.

    I: International Journal of Early Childhood, Bind 37, Nr. 1, 2005, s. 95-116.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  114. 2004
  115. Udgivet

    Opdragelse i senmoderniteten: sammenbrud eller sammenhæng? / Sommer, D.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 24, Nr. 69, 2004, s. 7-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  116. 2003
  117. Udgivet

    Barndomspsykologi : Udvikling i en forandret verden. / Sommer, D.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2003. 303 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Forrige 1 2 Næste