Projekter pr. år
Personlig profil
Arbejdsområder
Som lektor i anvendt læringsteknologi underviser jeg i universitetets pædagogikprogram med fokus på at integrere digitale teknologier i undervisningen i videregående uddannelse. Min forskning undersøger effektive undervisningsdesigns, der kan understøtte læring, med det formål at forbedre vores forståelse af succesfuld undervisning og læring.
Forskning
I min forskning undersøger jeg, søger jeg at forbedre vores forståelse af succesfuld undervisning og læring for at skabe læringsmiljøer, der støtter lærere og studerende i udviklingen af deres kompetencer. Med disse mål for øje betragter jeg en grundig analyse af de kognitive, meta-kognitive og motivationsprocesser, der ligger til grund for læring og undervisning, samt kombinationen af forskellige forskningsmetodikker (eksperimenter, kvasi-eksperimenter, interviews) centrale komponenter i min forskning. Min forskning er tværfaglig ved at inddrage ideer fra uddannelse, psykologi såvel som fra lingvistik.
Forskningsinteresser
Instruktionsdesign, digitale læringsmiljøer, kunstig intelligens, video, feedback, ekspertise (faglig viden, professionel vision, overbevisninger).
Emneord
- Kompetenceudvikling
- Indlæringspsykologi
- Didaktik
- It og læring
Fagområder
- Fagområde
- Instructional design
- Digital learning environments
- Kunstig Intelligens
- Feedback
- Video
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Noticing Relational Perspectives
Prilop, C. N. (PI) & Nielsen, B. L. (CoPI)
01/04/2025 → 31/03/2028
Projekter: Projekt › Forskning
-
Teacher educators’ knowledge, beliefs, and use of AI
Prilop, C. N. (PI), Weber, K. E. (PI), Hoya, F. (PI) & Mah, D. (PI)
01/02/2024 → 28/02/2027
Projekter: Projekt › Forskning
-
Students’ knowledge, beliefs, and use of AI
Hoya, F. (PI), Weber, K. E. (PI), Prilop, C. N. (PI) & Mah, D. (PI)
01/01/2024 → 31/12/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
Emerging researchers on video in teacher education network
Prilop, C. N. (Projektleder) & Weber, K. E. (Projektleder)
01/03/2022 → …
Projekter: Projekt › Andet
-
SelfF Loops: Fostering core practices of inclusive teaching by digital self and external feedback
Prilop, C. N. (PI), Kleinknecht, M. (PI) & Schwedler-Diesener, A. (Deltager)
01/10/2021 → 30/09/2022
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Effekte der wahrgenommenen Nützlichkeit, subjektiven Norm und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen auf die Nutzungsdauer von KI-Tools bei Lehramtsstudierenden
Hoya, F., Mah, D., Prilop, C. N., Jacobsen, L. & Weber, K. E., 27 jan. 2025.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Fostering pre-service teachers’ classroom management knowledge, self-efficacy, and professional vision: The effect of different expert feedback and pre-service teachers' feedback perceptions during online video analysis.
Prilop, C. N., Rotsaert, T. & Vanderlinde, R., apr. 2025, I: Teaching and Teacher Education. 157, s. 1-12 12 s., 104949.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Noticing Relational Perspectives: workshopmateriale
Nielsen, B. L. & Prilop, C. N., maj 2025, 25 s.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Undervisning
-
Partnerskaber mellem elever og AI: Nye arbejdsmetoder med generativ AI
Dalsgaard, C. & Prilop, C. N., feb. 2025, I: Læring og Medier. 17, 31, s. 1-30 30 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
The effects of an AI feedback coach on students’ peer feedback quality, composition, and feedback experience
Hansen, R. R., Hougaard, R. F., Møller, K. L., Lindberg, A. B., Nielsen, T. A. & Prilop, C. N., 8 feb. 2025, I: Læring og Medier. 17, 31, s. 1-31 32 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
234 Downloads (Pure)
Aktiviteter
-
Effects of (standardized) feedback on student teachers’ professional vision and feedback perceptions
Prilop, C. N. (Foredragsholder) & Weber, K. E. (Foredragsholder)
jul. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Fostering pre-service teachers’ professional competence with digital practicum environments
Prilop, C. N. (Foredragsholder)
24 jun. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Change in Beliefs of Pre-service Teachers about Feedback after a Video-Based Intervention
Holstein, A. (Foredragsholder), Prilop, C. N. (Foredragsholder), Weber, K. E. (Foredragsholder) & Kleinknecht, M. (Foredragsholder)
jun. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Effects of (standardized) feedback on student teachers’ professional vision and feedback perceptions
Prilop, C. N. (Foredragsholder) & Weber, K. E. (Foredragsholder)
jun. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Invited Talk: Macht gutes Feedback die Meisterin bzw. den Meister? Empirische Studien zum Peer- und Expert*innen-Feedback in der Lehrkräftebildung
Kleinknecht, M. (Foredragsholder) & Prilop, C. N. (Foredragsholder)
30 maj 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Priser
-
Best of JURE Award - EARLI SIG 1 + SIG 4 Conference
Prilop, C. N. (Modtager), Anders, D. (Modtager), Weber, K. E. (Modtager) & Kleinknecht, M. (Modtager), jun. 2022
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser
-
JURE Keynote Award at the EARLI SIG 11
Prilop, C. N. (Modtager), 2022
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser
-
Outstanding Paper Award
Weber, K. E. (Modtager), Prilop, C. N. (Modtager) & Kleinknecht, M. (Modtager), 2019
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser
-
Shortlisted for the Best of JURE award
Hansen, R. R. (Modtager), Prilop, C. N. (Modtager) & Nielsen, T. A. (Modtager), 26 jun. 2024
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser
Presse/medier
-
-
Videobaseret feedback åbner døre til dybere refleksion
14/12/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Dr. Christopher Prilop von der EARLI SIG 11 ausgezeichnet [Christopher Prilop receives award from the EARLI SIG 11]
21/06/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie