Projekter pr. år
Personlig profil
Profil
Christian er ph.d.-studerende på projektet Transformative Learning of Student Veterans in Transition into Education, og underviser på Generel Pædagogik og Uddannelsesvidenskab.
Hans forskning fokuserer på studerende veteraners (re)integrations- og overgangsprocesser. Han anvender fokusgruppe- og narrativ interviewdata, samt dokumentarisk metode og transformativ læringsteori.
Han administrerer desuden DPU’s læsegruppe om Forsvaret og veteraner som er et tilbud til alle DPU-studerende.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Generel Pædagogik, Kandidat, Persontransformerende læreprocesserog udfordringer i Afghanistan-veteranerslivshistorier om at gå fra Forsvaret i Afghanistan til civil i Danmark, DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse
Dimissionsdato: 19 sep. 2019
Emneord
- Læring som tilblivelse
- Læring og diversitet
- Kompetenceudvikling
Fagområder
- Studerende veteraner
- Transformativ læring og tilblivelse
- Dokumentarisk metode
- Tavs viden
- (Re)integrationsprocesser
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Projekter
- 1 Igangværende
-
Soldater og veteraner: profession, trivsel, dannelse og læring
Andersen, F. Ø. (PI), Hammershøj, L. G. (Deltager), Tutenges, S. (Deltager), Pedersen, C. L. (Deltager) & Hersom, C. (Deltager)
01/12/2024 → 01/12/2027
Projekter: Projekt › Forskning
-
Danish Veteran Challenges and Support Structures: An Overview to Enable Transnational Analysis
Lund Pedersen, C. & Wieser, C., 23 apr. 2024, I: Journal of Veterans Studies. 10, 2, s. 15-32 17 s.Bidragets oversatte titel :Danske Veteraners Udfordringer og Adgang til Støtte: En Oversigt til at Muliggøre Transnational Analyse Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Veteran Transition from Military to Civilian Life: Towards a Sociocultural Framework for Social Support
Lund Pedersen, C. & Wieser, C., jun. 2021, I: Scandinavian Journal of Military Studies. 4, 1, s. 158–171 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang3 Citationer (Scopus) -
Student Veterans’ Transition and Reintegration into Education: A Transnational Scoping Review
Lund Pedersen, C. & Wieser, C., 2024, I: International Journal of Lifelong Education. 43, 6, s. 603-624 22 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Review › Forskning › peer review
Åben adgang