DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Claus Holm

  1. Tidsskriftartikel › Forskning › Ikke peer reviewed
  2. Udgivet

    Anerkendelsens tyranni. / Holm, Claus.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 56, 2011, s. 34-40.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  3. Udgivet

    Den anden som belastning : om reproduktiv kloning. / Schmidt, Lars-Henrik; Holm, C.

    I: Slagmark, Nr. 35, 2002, s. 131-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  4. Udgivet

    Fra velfærd til velværd. / Schmidt, Lars-Henrik; Holm, Claus.

    I: Gjallerhorn: pædagogisk tidsskrift, Nr. 10, 2009, s. 34-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  5. Udgivet

    Hvad kan man udsætte et udsat barn for? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 77, 2016, s. 12-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  6. Udgivet

    Respekt for skam. / Holm, Claus.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 59, 2012, s. 24-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  7. Udgivet

    Terror? Tilkald pædagogikken! / Holm, Claus.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 75, 06.2016, s. 22-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  8. Tidsskriftartikel › Forskning › Peer reviewed
  9. Udgivet

    In pursuit of good teacher education : How can research inform policy? / Rasmussen, Jens; Holm, Claus.

    I: Reflecting Education, Bind 8, Nr. 2, 2012, s. 62-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Kulturen : barnagtig eller ungdommelig? / Kristensen, Jens Erik; Holm, Claus.

    I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 52, 2010, s. 7-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Liberalistisk lykkepædagogik og oppustet selvværd : eller mere intelligent pædagogik via brug af ny viden? / Holm, Claus; Knoop, Hans Henrik.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Bind 47, 06.2009, s. 2-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Livsduelighedens pædagogik. / Holm, Claus.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 70, 02.2015, s. 4-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Mapping the relationship between higher education and sustainable development. / Holm, Claus; Martinsen, Anders.

    I: Studia Paedagogica, Bind 20, Nr. 4, 2015, s. 71-84.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Afsendt

    Overcoming Barriers for the Valildation of Competences : A social-analytical mapping approach to the question of how to overcome barriers for validation of non-formal and informal learning i Denmark. / Holm, Claus.

    I: International Review of Education, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Paradigmeskift mod en ny livsdueligheds pædagogik. / Holm, Claus.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 51, Nr. 4, 2014, s. 62-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Rousseau som modsvar til forceret talentudvikling. / Holm, Claus; Nielsen, Jens Christian.

    I: idrottsforum.org, 15.10.2015, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Viser talentet sig selv vej? / Schmidt, Lars-Henrik; Holm, Claus.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 3, 2009, s. 22-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Tidsskriftartikel › Formidling
  19. Udgivet

    Autoritet : Tabt eller transporteret? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 44, 01.12.2008, s. 20-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  20. Udgivet

    Bær din stress dygtigt. / Schmidt, Lars-Henrik; Holm, C.

    I: Turbulens.net, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  21. Udgivet

    CV-loyalitetens ulidelige lethed. / Schmidt, Lars-Henrik; Holm, Claus.

    I: DMstud.bladet, Nr. 1, 2007, s. 15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  22. Udgivet

    DPU-leder: Ahlers' fejl-kampagne må ikke føre til accept af fejl. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 20.03.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  23. Udgivet

    DPU-leder: Arbejdsdelingen mellem forskning og politik skal forbedres. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 29.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  24. Udgivet

    DPU-leder: Det faglige indhold i pædagoguddannelsen er ikke godt nok. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 02.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  25. Udgivet

    DPU-leder: Tommy Ahlers' nye karakter 12+ er bestået. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 23.04.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  26. Udgivet

    DPU-leder: Uddannelsespolitik kan ikke alene udligne ulighed. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 27.02.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  27. Udgivet

    Den danske frygt for konkurrence. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 83, 2017, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  28. Udgivet

    Den udforbederlige dansker. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 52, 2010, s. 16-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  29. Udgivet

    Depression er en moderne succeshistorie. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 55, 2010, s. 28-30.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  30. Udgivet

    Det generøse universitet : mellem bullshit, brok og begejstring. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 50, 2010, s. 22-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  31. Udgivet

    Det normale menneske er en illusion. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 34, 2007, s. 6-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  32. Udgivet

    Er dansk læreruddannelse under internationalt niveau? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 53, 2010, s. 21-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  33. Udgivet

    Er praksis prima? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 31, 2006, s. 18-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  34. Udgivet

    Essay: Open-minded. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 23, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  35. Udgivet

    Fejl bedre! / Holm, Claus.

    I: Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse, Nr. 22., 03.2019, s. 5-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  36. Udgivet

    Fra velfærdsstat til konkurrencestat. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 28, 2006, s. 20-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  37. Udgivet

    Frøer og tudser : om brugen af lykkepiller. / Schmidt, Lars-Henrik; Holm, C.

    I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat, Bind 14, Nr. 79, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  38. Udgivet

    Frøer og tudser : om brugen af lykkepiller. / Schmidt, Lars-Henrik; Holm, C.

    I: Asterisk, Nr. 2, 2001, s. 12-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  39. Udgivet

    Fusionsledere skal begejstre. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 32, 2006, s. 20-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  40. Udgivet

    Har du noget at sige? / Holm, Claus.

    I: Universitetsavisen, 12.09.2008, s. 18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  41. Udgivet

    Hellere lide i fællesskabet end stå udenfor. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 46, 01.05.2009, s. 18-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  42. Udgivet

    Humaniora må komme med nye svar. / Holm, Claus.

    I: Information, 19.01.2011, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  43. Udgivet

    Høflighed som filter. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 38, 2007, s. 6-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  44. Udgivet

    I rask løb mod lykken. / Holm, Claus.

    I: Medlemsblad Fagligt selskab for Udviklingssygeplejersker og Kliniske oversygeplejersker, Nr. December, 2007, s. 15-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  45. Udgivet

    Kan Grundtvig og globalismens ånd finde melodien sammen? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 82, 2017, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  46. Udgivet

    Kan leg skabe fremtidens vindere? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 29, 2006, s. 12-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  47. Udgivet

    Kommentar: Investér i intetfang. / Holm, Claus.

    I: Information, 07.01.2011, s. 20-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  48. Udgivet

    Linedans med folkeskolen. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 30, 2006, s. 16-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  49. Udgivet

    Lær tolvtalspiger at trives med toppræstationer. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 84, 2017, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  50. Udgivet

    Negativ opdragelse er nødvendigt. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 36, 2007, s. 18-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  51. Udgivet

    Nutidens voksne vil udvikle, ikke opdrage. / Holm, Claus.

    I: Skolestart, 03.2019, s. 6-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  52. Udgivet

    Ny forskning har svært ved at slå forældet forskning af banen i folkeskolen. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 87, 2018, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  53. Udgivet

    Også du, min ven, er designer! / Schmidt, L.; Holm, Claus.

    I: Designmatters, Nr. 8, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  54. Udgivet

    Open-minded. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 23, 2005, s. 20-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  55. Udgivet

    Reform af konkurrencestaten skal gøre den legitim. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 85, 2018, s. 20-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  56. Udgivet

    Rend mig i forandringerne! / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 88, 2018, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  57. Udgivet

    Samvittighedsledelse. / Holm, Claus.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 45, 2008, s. 23-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  58. Udgivet

    Signalement af en tabers temperament. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 45, 01.03.2009, s. 24-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  59. Udgivet

    Sk@m i cyberspace. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 48, 01.09.2009, s. 16-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  60. Udgivet

    Skal vi fodre svin med humanister? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 24, 2005, s. 4-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  61. Udgivet

    Skam få dig. / Schmidt, L.; Holm, Claus.

    I: Turbulens.net, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  62. Udgivet

    Skam få dig. / Schmidt, L.; Holm, Claus.

    I: Månedsmagasinet Skolen, Nr. 6, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  63. Udgivet

    Skolen skaber ’soldater’ i nationernes konkurrence. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 55, 2010, s. 10-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  64. Udgivet

    Uroen stopper, når lærere bliver professionelle ledere. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 51, 2010, s. 6-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  65. Udgivet

    Usynlig universitetsledelse. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 8, 2002, s. 16-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  66. Udgivet

    Vi har brug for skammere. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 37, 2007, s. 16-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  67. Udgivet

    Viden er vigtigere end mavefornemmelser. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 35, 2007, s. 16-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  68. Udgivet

    Vidensmagtens tredeling. / Rasmussen, Jens; Kruse, Søren; Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 34, 2007, s. 24-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  69. Udgivet

    Vind tid ved først at vide, hvordan du bedst spilder den! / Holm, Claus; Nielsen, Jens Christian.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 72, 01.09.2015, s. 22-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  70. Udgivet

    Virkelighed er noget vi leger frem, når vi leger med magten. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 39, 2008, s. 6-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  71. Udgivet

    Væk mig, når viden får politiske virkninger. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 27, 2006, s. 24-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  72. Anmeldelse › Formidling
  73. Udgivet
  74. Leder › Forskning › Ikke peer reviewed
  75. Udgivet

    Almendannelse vil hellere dø end at blive moderniseret. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 78, 06.2016, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  76. Udgivet

    Det sjove læringsliv. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 79, 01.09.2016, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  77. Udgivet

    I Gladsaxe bliver børn livsduelige, men bliver de også neoliberale? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 77, 2016, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  78. Udgivet

    Måske er mors magt vores modstandskraft : hidtil har politiet været tilkaldt for at bekæmpe radikalisering og terror. Nu tilkaldes forældrene, pædagogerne og opdragerne også. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 80, 12.2016, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  79. Udgivet

    Tidlig indsats kan ikke stå alene. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 89, 03.2019, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  80. Udgivet

    Ville Hamlet have klaret sig bedre, hvis han havde singletasket og multiplexet? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, 29.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  81. Leder › Forskning › Peer reviewed
  82. Udgivet

    Fremtidens dagtilbud skal være seriøst sjovt. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 86, 2018, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  83. Udgivet

    Tidens fordummelse. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 85, 2018, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  84. Kommentar/debat › Formidling
  85. Udgivet

    Didaktikken er død, længe leve didaktikken. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 72, 12.2014, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  86. Udgivet

    Dumheder er dejlige at dele : men tænk dig om alene. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 58, 2011, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  87. Udgivet

    Læreres livsduelighed kræver mere lærdom. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 81, 2017, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  88. Bog › Forskning › Ikke peer reviewed
  89. Udgivet

    Forståelsens rasen : Om troværdig forskningsformidling. / Holm, Claus.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2006. 159 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  90. Udgivet

    Viden om uddannelse : Uddannelsesforskning, pædagogik og pædagogisk praksis. / Holm, Claus; Rasmussen, Jens; Kruse, Søren.

    1 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2007. 198 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  91. Bog › Formidling
  92. Udgivet

    Det snakkende demokrati : En konflikt og et valg mellem demokratiformer. / Schmidt, Lars-Henrik; Holm, C.

    1. udg. København : Danske Dagblades Forening, 2001. 16 s. (Danske Dagblades Forenings Debatserie; Nr. 11).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  93. Udgivet

    High on Love : Professionsetik for en menneskekærlig profession. / Holm, Claus.

    BUPL, 2008. 27 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  94. Antologi › Forskning › Peer reviewed
  95. Udgivet

    Evidens og dømmekraft : når evidens møder den pædagogiske praksis. / Holm, Claus (Redaktør); Thingholm, Hanne Balsby (Redaktør).

    Frederikshavn : Dafolo, 2017. 204 s. (Undervisning og læring).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  96. Udgivet

    Folkeskolen - efter reformen. / Rasmussen, Jens (Redaktør); Holm, Claus (Redaktør); Rash-Christensen, Andreas (Redaktør).

    1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. 279 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  97. Rapport › Forskning › Ikke peer reviewed
  98. Udgivet

    Årsberetning 2005. / Holm, Claus (Redaktør).

    København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2006. 174 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  99. Rapport › Forskning › Peer reviewed
  100. Udgivet

    MOBILIZING KNOWLEDGE IN DENMARK. / Holm, Claus.

    2011. 26 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  101. Rapport › Formidling
  102. Udgivet

    Information Literacy in the Upper Secondary School : A discussion paper. / Holm, Claus; Schreiber, Trine; Tønnesen, Pia Hvid; Friedrichsen, Annegret.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 39 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  103. Udgivet

    Informationskompetence i gymnasiet : et debatoplæg. / Holm, Claus; Schreiber, Trine; Tønnesen, Pia Hvid; Friedrichsen, Annegret.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 31 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  104. Ph.d.-afhandling › Forskning
  105. Udgivet

    Kampen om troværdigheden : Forskning i formidling. / Holm, Claus.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2012. 100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  106. Bidrag til bog/antologi › Forskning › Ikke peer reviewed
  107. Udgivet

    De sejrede, de så, de kom. / Schmidt, L.; Holm, Claus.

    Universitet til tiden. Århus : Klim, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  108. Udgivet

    Den rige personlighed er livsduelig. / Holm, Claus.

    Livsduelighedens pædagogik. red. / Anne Linder. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2015. s. 179-196 (Relationsprofessionsserien).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  109. Udgivet

    Fredfyldt ensomhed. / Holm, Claus.

    Mellemværender: Festskrift til Lars-Henrik Schmidt. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  110. Udgivet

    Professional ethics and the conscience of leadership. / Holm, Claus.

    Ethics for the early childhood educators. København : BUPL, 2015. s. 34-46.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  111. Udgivet

    Professionsetik og samvittighedsledelse. / Holm, Claus.

    Pædagogers etik. red. / Christian Aabro. København : BUPL, 2010. s. 92-102.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  112. Bidrag til bog/antologi › Forskning › Peer reviewed
  113. Udgivet

    Den samvittighedsløse organisation. / Holm, Claus.

    Arbejdslivets skyggesider. red. / Niels Christian Mossfeldt Nickelsen. Aarhus : Klim, 2013. s. 81-104.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  114. Udgivet

    Eksisterer der en dansk angst for opdragelse? / Holm, Claus.

    Angsten for opdragelse: dannelse i et samfundsetisk perspektiv. red. / Per Bjørn Foros; Arne Johan Vetlesen. 1. udg. Aarhus : Klim, 2014. s. 9-26.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  115. Udgivet

    Indledning. / Holm, Claus; Thingholm, Hanne Balsby.

    Evidens og dømmekraft: når evidens møder den pædagogiske praksis. red. / Claus Holm; Hanne Balsby Thingholm. Frederikshavn : Dafolo, 2017. s. 5-11 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  116. Udgivet

    Mobilising knowledge in higher education in Denmark. / Holm, Claus.

    The Impact of Research in Education: An international perspective. red. / Ben Levin; Jie Qi; Hilary Edelstein; Jacqueline Sohn. Bristol : Policy Press, 2013. s. 131-146.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Forrige 1 2 3 Næste