DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Claus Holm

  1. Udgivet

    Institutleder: Man bliver ikke fuld af faglig trivsel af at drikke øl – man bliver bare fuld. / Holm, Claus.

    I: Politiken, 02.09.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  2. Udgivet

    DPU-leder: Legende læring må ikke gå ud over basal omsorg i dagtilbuddene. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 26.08.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  3. Udgivet

    DPU-leder om forståelsespapir: Regeringen vil tage voksenansvar. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 17.07.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  4. Udgivet

    Slap nu af: Børn og unge forventer alt for meget af livet. / Holm, Claus.

    I: Politiken, 08.06.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  5. Udgivet

    DPU-leder: Arbejdsdelingen mellem forskning og politik skal forbedres. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 29.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  6. Udgivet

    Ville Hamlet have klaret sig bedre, hvis han havde singletasket og multiplexet? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, 29.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  7. Udgivet

    DPU-leder vil samle stridende forskere: "Troværdigheden risikerer at ryge, hvis forskningen bliver en politisk kastebold". / Holm, Claus.

    I: Politiken Skoleliv, 15.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  8. Udgivet

    DPU-leder: Det faglige indhold i pædagoguddannelsen er ikke godt nok. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 02.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  9. Udgivet

    DPU-leder: Tommy Ahlers' nye karakter 12+ er bestået. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 23.04.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  10. Udgivet

    DPU-leder: Ahlers' fejl-kampagne må ikke føre til accept af fejl. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 20.03.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  11. Udgivet

    1000 dage. Anbefalinger til forbedring af den tidlige indsats. / Holm, Claus; Winther-Lindqvist, Ditte Alexandra.

    2019. 11 s.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivning

  12. Udgivet

    Fejl bedre! / Holm, Claus.

    I: Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse, Nr. 22., 03.2019, s. 5-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  13. Udgivet

    Nutidens voksne vil udvikle, ikke opdrage. / Holm, Claus.

    I: Skolestart, 03.2019, s. 6-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  14. Udgivet

    Tidlig indsats kan ikke stå alene. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 89, 03.2019, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  15. Udgivet

    DPU-leder: Uddannelsespolitik kan ikke alene udligne ulighed. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 27.02.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  16. Udgivet

    Forsker: Uddannelse kan ikke kompensere for samfundets ulighed. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 03.02.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  17. Udgivet

    Debat: Læreruddannelsen kan sagtens lykkes inden for de eksisterende rammer. / Holm, Claus.

    I: Politiken, 22.01.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  18. Udgivet

    Enøjet fokus på faglighed svækker folkeskolen. / Holm, Claus.

    I: Politiken, Bind Sektion 2, 06.11.2018, s. 5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  19. Udgivet

    DPU-leder : falsk alarm om danske skoleelevers læsefærdigheder. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 02.11.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  20. Udgivet

    DPU-leder : lærerne skal vurdere behov for lektiehjælp – ikke forældrene. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 28.06.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  21. Udgivet

    Institutleder : fremtidens dagtilbud skal være seriøst sjove. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 13.06.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  22. Udgivet

    Pædagogiske kandidater fra DPU er på kraftig fremmarch. / Holm, Claus.

    I: Danske Kommuner, Nr. 11, 07.06.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  23. Udgivet

    Institutleder : målet med at studere er ikke lykke. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 24.05.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  24. Udgivet

    Institutleder : stop med at tale om 12-talspiger. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 22.04.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  25. Udgivet

    DPU-leder : professionsoprøret kan veksles til en udvikling af velfærdsstaten. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 17.04.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  26. Udgivet

    Ansvaret for ringere læseresultater ligger (også) i madpakken og hos far og mor. / Holm, Claus.

    I: Berlingske Tidende, Bind Sektion 1, 17.01.2018, s. 32.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  27. Udgivet

    Fremtidens dagtilbud skal være seriøst sjovt. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 86, 2018, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  28. Udgivet

    Ny forskning har svært ved at slå forældet forskning af banen i folkeskolen. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 87, 2018, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  29. Udgivet

    Reform af konkurrencestaten skal gøre den legitim. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 85, 2018, s. 20-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  30. Udgivet

    Rend mig i forandringerne! / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 88, 2018, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  31. Udgivet

    Tidens fordummelse. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 85, 2018, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  32. Udgivet

    Danske lærere skal ikke spises af med en kandidat light. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 26.10.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  33. Udgivet

    Cepos-kritik af offentlig forskning rammer langt forbi. / Holm, Claus.

    I: Altinget.dk, 22.08.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  34. Udgivet

    Evidens og dømmekraft : når evidens møder den pædagogiske praksis. / Holm, Claus (Redaktør); Thingholm, Hanne Balsby (Redaktør).

    Frederikshavn : Dafolo, 2017. 204 s. (Undervisning og læring).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  35. Udgivet

    Indledning. / Holm, Claus; Thingholm, Hanne Balsby.

    Evidens og dømmekraft: når evidens møder den pædagogiske praksis. red. / Claus Holm; Hanne Balsby Thingholm. Frederikshavn : Dafolo, 2017. s. 5-11 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Udgivet

    National strategi for forskningsbaseret undervisning? / Holm, Claus.

    Evidens og dømmekraft: når evidens møder den pædagogiske praksis. red. / Claus Holm; Hanne Balsby Thingholm. Frederikshavn : Dafolo, 2017. s. 131-159 8 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet

    Den danske frygt for konkurrence. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 83, 2017, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  38. Udgivet

    Kan Grundtvig og globalismens ånd finde melodien sammen? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 82, 2017, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  39. Udgivet

    Lær tolvtalspiger at trives med toppræstationer. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 84, 2017, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  40. Udgivet

    Læreres livsduelighed kræver mere lærdom. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 81, 2017, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  41. Udgivet

    Fri mig for forældet snak om fritidsrøveri. / Holm, Claus.

    I: Information, 12.12.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  42. Udgivet

    Måske er mors magt vores modstandskraft : hidtil har politiet været tilkaldt for at bekæmpe radikalisering og terror. Nu tilkaldes forældrene, pædagogerne og opdragerne også. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 80, 12.2016, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  43. Udgivet

    Det sjove læringsliv. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 79, 01.09.2016, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  44. Udgivet

    Hvordan spilder vi børns tid på en nyttig måde? / Holm, Claus.

    I: Dagbladet Information, 10.08.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  45. Udgivet

    Kritikken af konkurrence-staten bliver lidt for letkøbt. / Holm, Claus.

    I: Dagbladet Information, 02.06.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  46. Udgivet

    Almendannelse vil hellere dø end at blive moderniseret. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 78, 06.2016, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  47. Udgivet

    Terror? Tilkald pædagogikken! / Holm, Claus.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 75, 06.2016, s. 22-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  48. Udgivet

    Vi skal genopfinde arbejdsdelingen mellem forskning og politik. / Holm, Claus.

    2016, Leder.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  49. Udgivet

    Hvad kan man udsætte et udsat barn for? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 77, 2016, s. 12-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  50. Udgivet

    I Gladsaxe bliver børn livsduelige, men bliver de også neoliberale? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 77, 2016, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  51. Udgivet

    Pip-pædagogik : Forventninger er til for at blive skruet op. Men hvor højt sigter du? / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 76, 12.2015, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  52. Udgivet

    Engage yourself in becoming a rich person. / Holm, Claus.

    I: ASEMagazine, Nr. 7, 11.2015, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  53. Udgivet

    Optimistic expectations. / Holm, Claus.

    I: ASEMagazine, Nr. 7, 11.2015, s. 4-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  54. Udgivet

    Sleeping through class to success. / Holm, Claus.

    I: ASEMagazine, Nr. 7, 11.2015, s. 12-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  55. Udgivet

    Rousseau som modsvar til forceret talentudvikling. / Holm, Claus; Nielsen, Jens Christian.

    I: idrottsforum.org, 15.10.2015, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Vind tid ved først at vide, hvordan du bedst spilder den! / Holm, Claus; Nielsen, Jens Christian.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 72, 01.09.2015, s. 22-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  57. Udgivet

    Become your own confessor. / Holm, Claus.

    I: ASEMagazine, Nr. 6, 01.02.2015, s. 24-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AnmeldelseFormidling

  58. Udgivet

    Getting to be Denmark? Get the recipe here! / Holm, Claus.

    I: ASEMagazine, Nr. 6, 01.02.2015, s. 4-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  59. Udgivet

    You must learn to change your life! / Holm, Claus.

    I: ASEMagazine, Nr. 6, 01.02.2015, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  60. Udgivet

    Legende læring : en enorm, seriøs og ubrugt læringsressource. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 73, 02.2015, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  61. Udgivet

    Livsduelighedens pædagogik. / Holm, Claus.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 70, 02.2015, s. 4-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  62. Udgivet

    Den rige personlighed er livsduelig. / Holm, Claus.

    Livsduelighedens pædagogik. red. / Anne Linder. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2015. s. 179-196 (Relationsprofessionsserien).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  63. Udgivet

    Getting to Finland. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 74, 2015, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  64. Udgivet

    Mapping the relationship between higher education and sustainable development. / Holm, Claus; Martinsen, Anders.

    I: Studia Paedagogica, Bind 20, Nr. 4, 2015, s. 71-84.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Myndig på den professionelle måde : på vej mod den improviserede koreografs dømmekraft. / Holm, Claus.

    Umyndiggørelse. red. / Cecilie Eriksen; Joel Haviv. 1. udg. Aarhus : Klim, 2015. s. 93-116 (Moderne Arbejdsliv, Bind 4).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  66. Udgivet

    Ny styring af lærernes autonomi? / Holm, Claus.

    Folkeskolen - efter reformen. red. / Jens Rasmussen; Claus Holm; Andreas Rasch-Christensen . København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 247-270.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  67. Udgivet

    Professional ethics and the conscience of leadership. / Holm, Claus.

    Ethics for the early childhood educators. København : BUPL, 2015. s. 34-46.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  68. Udgivet

    Skolereformen kræver mindst ti års fokuseret indsats. / Holm, Claus; Rasmussen, Jens.

    I: Folkeskolen, Bind 132, Nr. 10, 2015, s. 20-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  69. Udgivet

    Folkeskolen - efter reformen. / Rasmussen, Jens (Redaktør); Holm, Claus (Redaktør); Rash-Christensen, Andreas (Redaktør).

    1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. 279 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  70. Udgivet

    Udsatte børn skal presses til et bedre liv. / Holm, Claus.

    I: Information, 19.12.2014, s. 19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  71. Udgivet

    Didaktikken er død, længe leve didaktikken. / Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 72, 12.2014, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  72. Udgivet

    Voksnes opdragelsessvigt er et svigt af verden : Efterkrigstidens voksne har ikke taget ansvar for deres opdragelsesopgave. Derfor må kommende generationer af børn og unge opdrage sig selv – og de voksne. / Holm, Claus.

    I: Dagbladet Information, 21.10.2014, s. 18-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  73. Udgivet

    De dygtigste forskeres frihed udnyttes dårligst. / Holm, Claus.

    I: Dagbladet Information, 19.06.2014, s. 20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  74. Udgivet

    Den satans konkurrencestat : Op til jordskredsvalget 1973 blev velfærdsstaten kaldt "den satans stat". 40 år efter elsker vi velfærdsstaten og hader konkurrencestaten. Forsimplet? Ja, men det virker! / Holm, Claus.

    I: Berlingske Tidende, 12.04.2014, s. 14-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  75. Udgivet

    Respekter din skam, den gør dig duelig : om at fremelske livsduelige personer. / Holm, Claus.

    Professionel kærlighed : er der plads til følelser i professionelle relationer?. Dafolo, 2014. s. 971-111 (Pædagogik og læring - DAFOLO). (Pædagogik og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  76. Udgivet
  77. Udgivet

    May the force of comparison be with you : be ready to compare yourself with others or to be compared is the slogan of our global age. / Holm, Claus.

    I: ASEMagazine, Nr. 4, 01.2014, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  78. Udgivet

    Eksisterer der en dansk angst for opdragelse? / Holm, Claus.

    Angsten for opdragelse: dannelse i et samfundsetisk perspektiv. red. / Per Bjørn Foros; Arne Johan Vetlesen. 1. udg. Aarhus : Klim, 2014. s. 9-26.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  79. Udgivet

    Paradigmeskift mod en ny livsdueligheds pædagogik. / Holm, Claus.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 51, Nr. 4, 2014, s. 62-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet
  81. Udgivet
  82. Udgivet

    Morten Østergaard er en ny Napoleon : Ifølge uddannelsesministeren er masseuniversitetet ikke et valg mellem Humboldt eller humbug, men er det et valg mellem Humboldt og Napoleon? / Holm, Claus.

    I: Information, 17.06.2013, s. 13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  83. Udgivet

    Grey hope. / Holm, Claus.

    I: ASEMagazine, Nr. 3, 01.05.2013, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  84. Udgivet
  85. Udgivet

    Uddannelsessystemet er arbejdsmarkedets nye reservehær : Vil regeringen opnå et konkurrencedygtigt arbejdsfællesskab, skal danskere aftjene en værnepligt i uddannelsessystemet, der trimmer arbejdsmarkedets reservehær via livslang læring . / Holm, Claus.

    I: Information, 11.03.2013, s. 13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  86. Udgivet

    Den dårlige, den dygtige og den dyre forskel : ideen om, at de dårligst uddannede skal have mindre i løn for at styrke konkurrenceevnen, er tvivlsom. Danmarks fordel er netop, at lønforskellene mellem lavt- og højtuddannede er relativt små . / Holm, Claus.

    I: Information, 28.01.2013, s. 13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  87. Udgivet

    Den samvittighedsløse organisation. / Holm, Claus.

    Arbejdslivets skyggesider. red. / Niels Christian Mossfeldt Nickelsen. Aarhus : Klim, 2013. s. 81-104.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  88. Udgivet

    En forsker skal have to guder : Forskere skal ikke kun dyrke grundforskningen, de skal også dyrke den anvendte forskning, som fremmer vækst, velfærd og udvikling. Kan de begge dele, så kommer de i himlen. / Holm, Claus.

    I: OMNIBUS, Nr. 4, 2013, s. 11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  89. Udgivet

    Mobilising knowledge in higher education in Denmark. / Holm, Claus.

    The Impact of Research in Education: An international perspective. red. / Ben Levin; Jie Qi; Hilary Edelstein; Jacqueline Sohn. Bristol : Policy Press, 2013. s. 131-146.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  90. Afsendt

    Overcoming Barriers for the Valildation of Competences : A social-analytical mapping approach to the question of how to overcome barriers for validation of non-formal and informal learning i Denmark. / Holm, Claus.

    I: International Review of Education, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    Væk mig når viden skaber vækst. / Holm, Claus.

    I: Information, 14.11.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  92. Udgivet

    Når intellektuelle og eksperter bidrager med viden. / Holm, Claus.

    I: Information, 11.10.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  93. Udgivet

    Frafald er en frihed. / Holm, Claus.

    I: Information, 08.10.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  94. Udgivet

    Kampen om troværdigheden : Forskning i formidling. / Holm, Claus.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2012. 100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  95. Udgivet

    Skoler i hele landet, forny jer! / Holm, Claus.

    I: Information, 22.08.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  96. Udgivet
  97. Udgivet

    The generous researcher. / Holm, Claus.

    I: ASEMagazine, Nr. 2, 05.2012, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  98. Udgivet

    Den danske angst for opdragelse : Vi mangler voksne, der tør tage et opdragelsesansvar. Sådan lyder det fra to norske forskere, der er aktuelle med bogen "Angsten for opdragelse". Det gælder også i Danmark. / Holm, Claus.

    I: Berlingske Tidende, 21.04.2012, s. 25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  99. Udgivet

    Hvad er livsduelighed? / Holm, Claus.

    I: Ny Nordisk Pædagogik?, 2012, s. 21-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  100. Udgivet

    Preface. / Holm, Claus.

    Decoding the meanings of learning at work in Asia and Europe. red. / Lynne Chisholm; Katharina Lunardon; Annette Ostendorf; Pier Paolo Pasqualoni. Innsbruck : Innsbruck University Press, 2012. s. 7 (Conference Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskning

Forrige 1 2 3 Næste