DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Christian Dalsgaard

  1. 2021
  2. Udgivet

    Digital competence across boundaries : beyond a common Nordic model of the digitalisation of K-12 schools? / Olofsson, Anders D.; Lindberg, J. Ola; Pedersen, Alex Young; Arstorp, Ann-Thérèse; Dalsgaard, Christian; Einum, Even; Caviglia, Francesco; Ilomáki, Liisa; Veermans, Marjaana; Hákkinen, Páivi; Willermark, Sara.

    I: Education Inquiry, 06.09.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Sprogteknologier: Er de snyd eller læringsunderstøttende ressourcer? / Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian.

    I: Sprogforum, Bind 72, 06.2021, s. 47-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet
  5. 2020
  6. Udgivet

    Det digitale instinkt : Gymnasieelevers digitale praksis. / Boie, Mette Alma Kjærsholm; Dalsgaard, Christian; Caviglia, Francesco.

    I: Læring og medier (LOM), Bind 13, Nr. 23, 12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    Jubilæumsnummer - 10 år med Læring og Medier i Danmark. / Buus, Lillian; Christensen, Inger-Marie F.; Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    I: Læring og Medier, Nr. 21, 12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  8. Udgivet

    Digitale kompetencer : Kernefaglighed og digital faglighed. / Boie, Mette Alma Kjærsholm; Dalsgaard, Christian; Caviglia, Francesco.

    Nye kompetencer i gymnasiet: Innovative, digitale, globale og karrierekompetencer. red. / Lea Lund; Laura C. Felby. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 75-98.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  9. Udgivet

    Reflective Mediation : Toward a Sociocultural Conception of Situated Reflection. / Dalsgaard, Christian.

    I: Frontline Learning Research, Bind 8, Nr. 1, 07.02.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet
  11. Udgivet

    Introduktion til digitale kompetenceområder. / Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian.

    Aarhus : Aarhus Universitet, 2020. 76 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  12. Udgivet
  13. 2019
  14. Udgivet

    Embracing Dropouts in MOOCs : Exploring Potentials of Invisible Learners. / Dalsgaard, Christian; Gislev Kjærsgaard, Tom.

    I: Journal of Interactive Media in Education, Bind 1, Nr. 1, 3, 2019, s. 1-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Hvordan kan vi understøtte de studerendes akademiske digitale kompetencer på de videregående uddannelser? Et 2-årigt udviklingsprojekt på tværs af 5 danske uddannelsesinstitutioner. / Nørgård, Rikke Toft; Harbo, Karen; Aaen, Janus Holst; Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian.

    2019. Abstract fra DUN Konferencen 2019, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  16. Udgivet

    Introduktion til akademiske digitale kompetencer. / Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian; Donovan, Maria Margaret O.

    Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet, 2019. 56 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  17. Udgivet

    New educational formats for professional development : Accommodating the Invisible Learners. / Dalsgaard, Christian; Gislev Kjærsgaard, Tom.

    Networked Professional Learning: Emerging and Equitable Discourses for Professional Development. red. / Allison Littlejohn; Jimmy Jaldemark; Emmy Vrieling-Teunter; Femke Nijland. Cham : Springer, 2019. s. 37-54 (Research in Networked Learning, Bind 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    Usynlige studerende i åbne online forløb : nye muligheder for efteruddannelse. / Dalsgaard, Christian; Gislev Kjærsgaard, Tom.

    I: Læring og medier (LOM), Bind 12, Nr. 21, 2019, s. 1-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. 2018
  20. Udgivet

    Online hotseat tutorials : students as partners in supervision collectives . / Bengtsen, Søren Smedegaard; Nørgård, Rikke Toft; Dalsgaard, Christian; Morini, Luca.

    2018. Abstract fra EADTU Conference , Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  21. Udgivet

    Students' digital learning environments. / Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian; Davidsen, Jacob; Ryberg, Thomas.

    Proceedings of the 11th International Conference on Networked Learning 2018. red. / Milan Bajic; Nina Bonderup Dohn; Maarten de Laat; Petar Jandric; Thomas Ryberg. Leeds, 2018. s. 165-172.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  22. Udgivet

    Indblik : arbejdsprocesser og kompetencer i mediefag. / Dalsgaard, Christian.

    Fagdidaktik i mediefag. red. / Mimi Olsen. Frederiksberg : Frydenlund, 2018. s. 69-82 (Didaktik).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  23. Udgivet

    Outside in and inside out : new hybrid Education Patterns. / Kohls, Christian; Köppe, Christian; Pedersen, Alex Young; Dalsgaard, Christian.

    Proceedings of the 23rd European Conference on Pattern Languages of Programs. New York : Association for Computing Machinery, 2018. s. 1-9 (ACM International Conference Proceeding Series; Nr. 21).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  24. Udgivet

    Studerendes digitale læringsmiljøer : læringsplatform eller medieøkologi? / Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian; Davidsen, Jacob; Ryberg, Thomas.

    I: Læring og medier (LOM), Bind 10, Nr. 18, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Theory into practice : situated reflection in product-oriented courses. / Dalsgaard, Christian.

    I: Education Inquiry, Bind 9, Nr. 3, 2018, s. 267-283 .

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. 2017
  27. Udgivet

    Digitale kompetenceområder. / Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian; Donovan, Maria Margaret O; Thomsen, Mette Brinch.

    Aarhus Universitet, 2017.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  28. Udgivet

    Dialogic literacy : contexts, competences and dispositions. / Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian; Delfino, Manuela; Pedersen, Alex Young.

    I: L1-Educational Studies in Language and Literature, Bind 17, 2017, s. 1-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. 2016
  30. Udgivet

    Students’ educational use of Facebook groups. / Dalsgaard, Christian.

    I: Educational Media International, Bind 53, Nr. 4, 09.11.2016, s. 261-273.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Building OOC layers on top of existing courses. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Kjær, Arne; Donovan, Maria Margaret O.

    MOOCs in Europe: Overview of papers representing a collective European response on MOOCs as presented during the HOME conference in Rome November 2015. red. / Darco Jansen; Lizzie Konings. European Association of Distance Teaching Universities (EADTU), 2016. s. 9-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  32. Udgivet

    Opening up education - some pedagogical considerations. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Kjær, Arne; Donovan, Maria Margaret O.

    MOOCs in Europe: overview of papers representing a collective European response on MOOCs as presented during the HOME conference in Rome November 2015. red. / Darco Jansen; Lizzie Konings. European Association of Distance Teaching Universities (EADTU), 2016. s. 122-127.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  33. Udgivet

    Tema: It-Didaktisk Design: Udvikling af online uddannelse. / Nørgård, Rikke Toft; Bengtsen, Søren Smedegaard; Dalsgaard, Christian; Larsen, Anders Hjortskov.

    2016. Abstract fra DUN Konferencen 2016, Nyborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  34. Udgivet

    MOOCs in higher education - opportunities and threats : or how small can a learning unit be in university degree programmes? / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Kjær, Arne; Donovan, Maria Margaret O.

    Conference proceedings of the online, open and flexible higher education conference: enhancing european higher education; “Opportunities and impact of new modes of teaching". European Association of Distance Teaching Universities (EADTU), 2016. s. 543-553.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  35. Udgivet

    Student Facebook groups as a third space : between social life and schoolwork. / Aaen, Janus Holst; Dalsgaard, Christian.

    I: Learning, Media and Technology, Bind 41, Nr. 1, 2016, s. 160-186.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. 2015
  37. Udgivet

    Dimensions of Openness : Beyond the Course as an Open Format in Online Education. / Dalsgaard, Christian; Thestrup, Klaus.

    I: International Review of Research in Open and Distributed Learning, Bind 16, Nr. 6, 12.2015, s. 78-97.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Opportunities and threats of the MOOC movement for higher education: the European perspective. / Schuwer, Robert; Gil-Jaurena, Ines; Hakan Aydin, Cengiz; Costello, Eamon; Dalsgaard, Christian; Brown, Mark; Jansen, Darco; Teixeira, Antonio.

    I: International Review of Research in Open and Distributed Learning, Bind 16, Nr. 6, 12.2015, s. 20-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Udgivet

    Kompetencer i produktionsorienterede forløb - faser og processer. / Dalsgaard, Christian.

    Aarhus : Aarhus Universitet, 2015. 62 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  40. Udgivet

    Håndværk og visioner : designfaglighed på humaniora. / Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian; Nørgaard, Palle.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 10, Nr. 18, 2015, s. 66-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Udgivet

    Kompetencer i produktionsorientede forløb - Lærererfaringer og -refleksioner. / Dalsgaard, Christian (Redaktør); Nystrøm, Ole; Andersen, Bonnie Bay; Jørgensen, Birgitte Holm.

    Aarhus : Aarhus Universitet, 2015. 18 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologi

  42. Udgivet

    MOOCs in Europe: A Literature Review. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Donovan, Maria Margaret O.

    2015.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  43. Udgivet

    MOOCs without the M : Open Online Courses as an educational strategy for Opening up Education in smaller language areas. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Kjær, Arne; Donovan, Maria Margaret O.

    The Online, Open and Flexible Higher Education Conference. Hagen : EADTU, 2015. s. 39-55.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  44. Udgivet

    Net-based guerrilla didactics. / Smedegaard Ernst Bengtsen, Søren; Dalsgaard, Christian; Mathiasen, Helle.

    Academic Bildung in Net-Based Higher Education : Moving beyond learning. red. / Trine Fossland; Helle Mathiasen; Mariann Solberg. Routledge, 2015. s. 107-127.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  45. 2014
  46. Udgivet

    Hovedrapport 2014 : Undervisningsorganisering, former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelse, 4. runde, 2012-2014. / Mathiasen, Helle; Aaen, Janus Holst; Dalsgaard, Christian; Degn, Hans-Peter; Thomsen, Mette Brinch.

    Aarhus Universitet, Center for undervisningsudvikling og digitale medier, 2014. 235 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  47. Udgivet
  48. Udgivet

    Opening up education the Danish way : Considerations based on the redesign of a Master programme in ICT-based Educational Design. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Kjær, Arne; Donovan, Maria Margaret O.

    2014. Paper præsenteret ved EADTU Conference 2014: The Open and Flexible Higher Education Conference, Krakow, Polen.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  49. Udgivet

    Students' use of Facebook for peer-to-peer learning. / Dalsgaard, Christian.

    2014. Paper præsenteret ved Networked Learning Conference 2014, Edinburgh, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  50. 2013
  51. Udgivet

    Læring, undervisning og præmisser. / Bech, Christian Winther; Thomsen, Mette Brinch; Dalsgaard, Christian; Degn, Hans-Peter; Gregersen, Claus; Mathiasen, Helle.

    2013.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  52. Udgivet
  53. Udgivet

    Collaborative Tools in Upper Secondary School - Why? / Mathiasen, Helle; Degn, Hans-Peter; Bech, Christian Winther; Dalsgaard, Christian; Gregersen, Claus.

    Proceedings of the international conference E-learning 2013. Prag : International Association for Development, IADIS, 2013. s. 287-295.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  54. Udgivet

    Learning potentials of the ubiquitous internet : Using mobile technologies to support the individual, social and physical context of the learner. / Dalsgaard, Christian; Pedersen, Nicholai Friis; Aaen, Janus Holst.

    2013. Paper præsenteret ved IADIS International Conference on Mobile Learning 2013, Lissabon, Portugal.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  55. Udgivet

    Læring på tværs af kontekster : læringspotentialer i mobilt medieret information og kommunikation. / Dalsgaard, Christian; Pedersen, Nicholai Friis; Aaen, Janus Holst.

    I: Læring og Medier, Bind 6, Nr. 10, 21.02.2013, s. 1-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Anvendelse af digitale undervisningsmaterialer i AVU, HF og gymnasiet : en forskningsrapport om Projekt e-læring. / Aaen, Janus Holst; Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    Aarhus : Aarhus Universitet, 2013. 46 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  57. Udgivet

    Digital vs. analoge materialer i undervisningen. / Degn, Hans-Peter; Dalsgaard, Christian.

    Hovedrapport 2013: Undervisningsorganisering, former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelse, 3. runde, 2012-2013. 2013. s. 137.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  58. Udgivet
  59. 2012
  60. Udgivet

    2. statusrapport for Projekt e-læring. / Aaen, Janus Holst; Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    Aarhus : Center for Undervisningsudvikling, Aarhus Universitet, 2012.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  61. Udgivet
  62. Udgivet

    Perspektiver og tendenser. / Bech, Christian Winther; Dalsgaard, Christian; Degn, Hans-Peter; Gregersen, Claus; Mathiasen, Helle.

    Undervisningsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af fag og gymnaisale uddannelser: Hovedrapport 2012. red. / helle mathiasen. Aarhus : CUDIM, AU, 2012. s. 109-114.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  63. Udgivet

    Undervisingsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser: Overbliksrapport 2012. / Bech, Christian Winther; Dalsgaard, Christian; Degn, Hans-Peter; Gregersen, Claus; Mathiasen, Helle.

    Aarhus : CUDIM, AU, 2012. 13 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  64. Udgivet

    Talking Head is not Dead : Facilitating Online Learning Using Basic Lecture Capturing. / Godsk, Mikkel; Dalsgaard, Christian.

    2012. Paper præsenteret ved EdMedia 2012 - World Conference on Educational Media and Technology , Denver, Colorado, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  65. Udgivet

    Statusrapport for Projekt e-læring. / Aaen, Janus Holst; Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    Center for Undervisningsudvikling, Aarhus Universitet, 2012.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  66. Udgivet

    Anvendeligheden af it i undervisningen. / Dalsgaard, Christian; Bech, Christian Winther.

    Undervisningsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af fag og gymnaisale uddannelser: Hovedrapport 2012. Aarhus, 2012. s. 34-48.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  67. Udgivet

    Behov for nytænkning af struktur. / Gregersen, Claus; Dalsgaard, Christian.

    Undervisningsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af fag og gymnaisale uddannelser: Hovedrapport 2012. Aarhus : Center for Undervisningsudvikling, Aarhus Universitet, 2012. s. 49-58.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  68. Udgivet

    It-værktøjer i undervisningen – sociale medier og webtjenester dominerer. / Bech, Christian Winther; Dalsgaard, Christian.

    Undervisningsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af fag og gymnaisale uddannelser: Hovedrapport 2012. Aarhus : Center for Undervisningsudvikling, Aarhus Universitet, 2012. s. 24-34.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  69. 2011
  70. Udgivet

    Afsluttende sammenfatning, DEL 2, Hovedrapport : forskningsrapport. / Mathiasen, Helle; Degn, Hans-Peter; Dalsgaard, Christian; Bech, Christian Winther; gregersen, claus .

    2011. 3 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  71. Udgivet

    Overbliksrapport : Forskningsrapport, DEL 1. / Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian; Bech, Christian Winther; gregersen, claus ; Degn, Hans-Peter.

    2011. 21 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  72. Udgivet

    Mellem det personlige og det faglige : om forskerblogs. / Dalsgaard, Christian.

    I: MedieKultur, Bind 27, Nr. 51, 2011, s. 146-168.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    Personlige læringsmiljøer: Universitetsuddannelse på internettet. / Dalsgaard, Christian.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 6, Nr. 11, 2011, s. 8-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    Vidensmedier på nettet. / Dalsgaard, Christian.

    2011, Artikel.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  75. Udgivet

    Vidensmediers liv på nettet. / Dalsgaard, Christian.

    Nye vidensmedier: Kultur, læring, kommunikation. red. / Hans Jørn Nielsen; Helene Høyrup; Hans Dam Christensen. Samfundslitteratur, 2011. s. 171-189.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  76. 2010
  77. Udgivet

    Internettet som personaliseret og socialt medie. / Dalsgaard, Christian.

    I: Læring og Medier, Nr. 5, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. Udgivet

    Kan mobiltelefonen skabe refleksion i undervisningen? Medialisering som refleksivt redskab. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Skaanes, Thea.

    I: Læring og Medier, Nr. 5, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. Udgivet

    Læring i videnssamfundet : Om vidensformidling, videnskonstruktion og vidensdeling. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian.

    I: Læring og Medier, Nr. 5, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  80. 2009
  81. Udgivet

    E-Learning Concepts in Higher Education. / Sorensen, Elsebeth Korsgaard; Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    2009. Paper præsenteret ved ICELW 2009 The International Conference on E-Learning in the Workplace, New York, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  82. Udgivet

    From transmission to dialogue: Personalised and social knowledge media. / Dalsgaard, Christian.

    I: MedieKultur, Bind 46, 2009, s. 18-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    Implementering af Lyd, Video og Interaktive Medier i Undervisningen. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    I: Læring og Medier, Nr. 2, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  84. Udgivet

    Supporting Transparency between Students. / Dalsgaard, Christian.

    2009. Paper præsenteret ved ICELW 2009 The International Conference on E-Learning in the Workplace, New York, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  85. Udgivet

    Touch the World - and communicate the experience via Mobile Phones : When mobile media promote personalised learning processes at museums. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Bjerregaard, Peter; Skaanes, Thea.

    I: International Committee for Museums of Ethnography (ICME) News, Nr. 53, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  86. Udgivet

    Touch the World - and communicate the experience via Mobile Phones : When mobile media promote personalised learning processes at museums. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Engelbrecht, Kristian; Lemminger, Rolf; Skaanes, Thea.

    Mobile learning cultures across education, work and leisure. red. / Norbert Pachler; Judith Seipold. 2009. s. 59-61.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  87. Udgivet

    Transparency in Cooperative Online Education. / Dalsgaard, Christian; Paulsen, Morten Flate.

    I: International Review of Research in Open and Distributed Learning, Bind 10, Nr. 3, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. 2008
  89. Udgivet

    Læring og Medier nr. 2, 2009 : Implementering af lyd, video og interaktive medier i undervisningen. / Dalsgaard, Christian (Redaktør).

    I: Læring og medier (LOM), 01.12.2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  90. Udgivet

    A Typology for Web 2.0. / Dalsgaard, Christian; Sorensen, Elsebeth Korsgaard.

    Proceedings of ECEL 2008: The 7th European Conference on e-Learning. 2008. s. 272-279.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  91. Udgivet

    Digital Dialogue in the Game of Collaborative Knowledge Building : A Democratic Endeavour on the Intercultural Arena. / Sorensen, Elsebeth Korsgaard; Fibiger, Bo; Dalsgaard, Christian.

    Proceedings of ECGBL 2008: The 2nd European Conference on Games Based Learning. 2008. s. 423-432.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  92. Udgivet

    Digital forskningsformidling - Kommunikative potentialer ved at anvende Web 2.0 til videnskonstruktion. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian.

    I: Læring og Medier, Nr. 1, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. Udgivet

    Digital learning resources as systemic innovation: Country report Denmark. / Dalsgaard, Christian.

    OECD, 2008. 53 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  94. Udgivet

    Pragmatic Podcasting: How to Easily Facilitate Podcasting. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel; Gregersen, Bjørn Møller; Gråbæk, David.

    2008. Paper præsenteret ved EUNIS 2008 - Vision IT - Visions for use of IT in Higher Education, Århus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  95. Udgivet

    Self-Organized Learning Environments and University Students' Use of Social Software : A Systems Theoretical Perspective. / Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    I: International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, Bind 5, Nr. 2, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. Udgivet

    Social networking sites: Transparency in online education. / Dalsgaard, Christian.

    2008. Paper præsenteret ved EUNIS 2008 - Vision IT - Visions for use of IT in Higher Education, Århus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  97. 2007
  98. Udgivet

    Beyond blended learning! Undiscovered potentials for e-learning in organizational learning. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Kjær, Arne.

    I: E-learning Papers, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  99. Udgivet

    Self-organized Learning Environments : Using Conference Systems in Higher Education. / Dalsgaard, Christian; Mathiasen, Helle.

    EISTA '07 Proceedings. Bind I International Institute of Informatics and Systemics, 2007. s. 290-294.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  100. Udgivet

    The POL Model: Using a Social Constructivist Framework to Develop Blended and Online Learning. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    EUNIS 2007. EUNIS, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  101. Udgivet

    Transforming traditional lectures into problem-based blended learning: challenges and experiences. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    I: Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, Bind 22, Nr. 1, 2007, s. 29-42.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  102. Udgivet

    Åbne læringsressourcer - mod en sociokulturel teori om læringsressourcer. / Dalsgaard, Christian.

    2007. 293 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  103. 2006
  104. Udgivet

    E-læring i organisationer: Mellem specialisering og fælles forståelse. / Dalsgaard, Christian.

    Århus : Center for It og Læring, 2006.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  105. Udgivet

    Kan blended learning overskride e-læringens begrænsninger? Lederuddannelse som blended learning. / Dalsgaard, Christian.

    Århus : Center for It og Læring, 2006.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  106. Udgivet

    Konferencesystemers potentialer i forhold til projektarbejde : En empirisk undersøgelse af brugen af et konferencesystem. / Dalsgaard, Christian; Mathiasen, Helle.

    Læring og it: kompetenceudvikling på de videregående uddannelser. red. / Helle Mathiasen. Århus : Aarhus Universitetsforlag, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  107. Udgivet

    Læringsstile flytter fokus fra selve læringen - Om informationsbehandling over for socialkonstruktivisme. / Dalsgaard, Christian.

    Læringens og tænkningens stil: En antologi om stilteorier. red. / Peter Andersen. Billesø, 2006. s. 234-245.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  108. Udgivet

    Rethinking e-learning : Shifting the focus to learning activities. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian.

    Enhancing Learning Through Technology. red. / Elsebeth K. Sorensen; Daithí Murchú. Idea Group Publishing, 2006. s. 184-202.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  109. Udgivet

    Social software: E-learning beyond learning management systems. / Dalsgaard, Christian.

    I: European Journal of Open, Distance and E-Learning, Bind 2006, Nr. 2, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  110. Udgivet

    Students' use of social software in self-organized learning environment. / Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    Ikke angivet. Syddansk Universitet, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  111. 2005
  112. Udgivet

    From learning objects to learning activities : References as an alternative to pedagogical metadata. / Dalsgaard, Christian.

    Proceedings of E-Learn 2005: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, & Higher Education. red. / Griff Richards. Association for the Advancement of Computing in Education, 2005. s. 1263-1269.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  113. Udgivet

    Identification of the BOLDIC pedagogical tradition WP6A. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian.

    2005. 43 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  114. Udgivet

    Learning frameworks as an alternative to repositories. / Dalsgaard, Christian.

    Proceedings of the ICL2005. red. / Michael E. Auer; Ursula Auer; Roland Mittermeir. Stollfuß Medien, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  115. Udgivet

    Læringsstile flytter fokus fra læring. / Dalsgaard, Christian.

    I: Folkeskolen.dk, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  116. Udgivet

    Pedagogical quality in e-learning : Designing e-learning from a learning theoretical approach. / Dalsgaard, Christian.

    I: E-Learning and Education, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  117. Udgivet

    Samarbejde - kooperation eller kollaboration? / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian.

    I: Tidsskrift for universiteternes efter- og videreuddannelse, Bind 5, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Forrige 1 2 Næste