Institut for Virksomhedsledelse

Christa Thomsen

  1. 2019
  2. Accepteret/In press

    Intern kommunikation under forandring. / Aggerholm, Helle Kryger; Asmuß, Birte; Ditlevsen, Marianne Grove; Frandsen, Finn; Johansen, Winni; Kastberg, Peter; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    2 udg. Frederiksberg : Forlaget Samfundslitteratur, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

  3. Accepteret/In press

    Netværkskommunikation. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    Introduktion til kommunikationsmodeller. red. / Marianne Wolff Lundholt . København : Forlaget Samfundslitteratur, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Accepteret/In press

    Public Sector Change Management and Communication: Complexity, Accountability and Legitimacy. / Aggerholm, Helle Kryger; Thomsen, Christa.

    The Handbook of Public Sector Communication: Handbooks in Communication and Media. red. / Vilma Luoma-aho; Maria Jose Canel. 1st . udg. Wiley, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. 2018
  6. Udgivet

    The articulation of paradoxical tensions through multiple voices in public sector organisations: negotiating employee involvement. / Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup.

    2018. Abstract fra ICA 2018 PRECONFERENCE | THURSDAY, MAY 24, 2018 VOICE AND VOICES: EXPLORING TENSIONS BETWEEN PLURIVOCITY AND UNIVOCITY , Prague, Tjekkiet.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  7. Udgivet

    Reviewing corporate social responsibility communication: A legitimacy perspective. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    I: Corporate Communications, Bind 23, Nr. 4, 2018, s. 492-511.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  8. Udgivet

    Sustainability. / Thomsen, Christa.

    Encyclopedia of Strategic Communication. red. / Robert L. Heath; Winni Johansen. Boston : Wiley-Blackwell, 2018. s. 1626-1635.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  9. 2017
  10. Udgivet

    Conflicting Stakeholder interests in CSR employee communication. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    2017. Abstract fra 4th International CSR Communication Conference , Vienna, Østrig.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  11. Udgivet

    Sensemaking, contradictions and tensions in CSR employee communication. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    2017. Abstract fra CCI Conference , New York, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  12. Udgivet

    Strategic planning. / Aggerholm, Helle Kryger; Thomsen, Christa.

    The International Encyclopedia of Organizational Communication. red. / Craig R. Scott; Laurie Lewis; James R. Barker; Joann Keyton; Timothy Kuhn; Paaige K. Turner. Wiley, 2017. (Wiley-Blackwell-ICA International Encyclopedias of Communication Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    The Communicative Stance of CSR: Reflections on the Value of CSR Communication. / Golob, Ursa; Verk, Nataša; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa; Elving, Wim; Podnar, Klement.

    I: Corporate Communications, Bind 22, Nr. 2, 2017, s. 166-177.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. 2016
  15. Udgivet

    Shaping Social, Economic and Environmental Change with Dialogic Talk. / Thomsen, Christa.

    2016. Abstract fra The fifth biennial International Symposium on Cross‐Sector Social Interactions, Toronto, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  16. Udgivet

    Legitimation as a particular mode of strategic communication in the public sector. / Aggerholm, Helle Kryger; Thomsen, Christa.

    I: International Journal of Strategic Communication, Bind 10, Nr. 3, 2016, s. 195-206.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. 2015
  18. Udgivet

    Cross Sector Partnership. / Thomsen, Christa.

    Dictionary of Corporate Social Responsibility. red. / Samuel Idowu; Nicholas Capaldi; Matthias S. Fifka; Liangrong Zu; René Schmidpeter. Cham : Springer, 2015. (CSR, Sustainability, Ethics & Governance).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Issue Management. / Thomsen, Christa.

    Dictionary of Corporate Social Responsibility. red. / Samuel Idowu; Nicholas Capaldi; Matthias S. Fifka; Liangrong Zu; René Schmidpeter. Cham : Springer, 2015. (CSR, Sustainability, Ethics & Governance).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Knowledge Management. / Thomsen, Christa.

    Dictionary of Corporate Social Responsibility. red. / Samuel Idowu; Nicholas Capaldi; Matthias S. Fifka; Liangrong Zu; René Schmidpeter. Cham : Springer, 2015. (CSR, Sustainability, Ethics & Governance).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Network. / Thomsen, Christa.

    Dictionary of Corporate Social Responsibility. red. / Samuel Idowu; Nicholas Capaldi; Matthias S. Fifka; Liangrong Zu; René Schmidpeter. Cham : Springer, 2015. (CSR, Sustainability, Ethics & Governance).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Social Clauses. / Thomsen, Christa.

    Dictionary of Corporate Social Responsibility. red. / Samuel Idowu; Nicholas Capaldi; Matthias S. Fifka; Liangrong Zu; René Schmidpeter. Cham : Springer, 2015. (CSR, Sustainability, Ethics & Governance).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Strategic Communication : The Role of Polyphony in Management Team Meetings. / Aggerholm, Helle Kryger; Thomsen, Christa.

    The Routledge Handbook of Strategic Communication . red. / Derina Holtzhausen; Ansgar Zerfass. New York : Routledge, 2015. s. 172-189.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    The bad, the ugly and the good : new challenges for CSR communication. / Elving, Wim J.L.; Golob, Ursa ; Podnar, Klement ; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    I: Corporate Communications, Bind 20, Nr. 2, 2015, s. 118-127.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. 2014
  26. Udgivet

    Do SMEs perceive environmental aspects of sustainability as a strategic issue? / Madsen, Henning; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa; Ulhøi, John Parm.

    I: International Journal of Sustainable Strategic Management, Bind 4, Nr. 4, 2014, s. 359 - 375.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    EDITORIAL NOTE. CSR Communication Theory and Practice. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa; Golob, Ursa; Elving, Wim; Schultz, Friederike ; Podnar, Klement.

    CSR communication conference 2013. Proceedings: The second international CSR communication conference, Aarhus University, 18-20 September 2013. red. / Anne Ellerup Nielsen; Christa Thomsen; Ursa Golob; Wim Elving; Friederike Schultz; Klement Podnar. Ljubljana : University of Ljubljana, 2014. s. 7.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  28. Udgivet

    Editorial. / Lauring, Jakob; Thomsen, Christa; Poulfelt, Flemming.

    I: Danish Journal of Management & Business, Bind 78, Nr. 2, 2014, s. 3-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Strategizing by Networks : The Case of Danish Government-Initiated Strategic Network Communication Campaigns for Corporate Social Responsibility (CSR). / Thomsen, Christa.

    2014. Abstract fra International Communication Association Preconference, Seattle, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  30. Udgivet

    The Discursive Construction of Legitimacy in CSR Communication Research. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    2014. Abstract fra 2nd International CSR Communication Conference, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet

    The social and environmental responsibility of companies : Strategic integration and focus beyond the easy solutions. / Madsen, Henning; Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup; Ulhøi, John Parm.

    I: Danish Journal of Management and Business, Bind 78, Nr. 2, 2014, s. 53-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. 2013
  33. Udgivet

    CSR communication : quo vadis? / Golob, Ursa; Podnar, Klement; Elving, Wim; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa; Schultz, Friederike.

    I: Corporate Communications, Bind 18, Nr. 2, 2013, s. 176-192.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    Corporate Reporting : An Integrated Approach to Legitimacy Claims. / Ditlevsen, Marianne Grove; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    I: Journal of Modern Accounting and Auditing, Bind 9, Nr. 12, 2013, s. 1637-1643.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Reviewing CSR management and marketing communication research: A discourse approach. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    2013. Abstract fra International Communication Association preconference "CSR and Communication. Extending the Agenda" in London on 17 June., London, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  36. Udgivet

    Sustainability. / Thomsen, Christa.

    Encyclopedia of Corporate Social Responsibility. red. / Samuel O. Idowu; Nicholas Capaldi; Ananda Das Gupta; Liangrong Zu. Berlin : Springer, 2013.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Sustainability in a global context: How does local factor affect the outcomes of CSR activities in international business units? / Thomsen, Christa; Lauring, Jakob.

    2013. Paper præsenteret ved European Academy of Management, Istanbul, Tyrkiet.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  38. 2012
  39. Udgivet

    CSR Communication – An emerging field. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    I: Hermes, Bind 49, 2012, s. 7-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  40. Udgivet

    Communicating Change in Public Organizations : The Discursive Construction of Managerial Legitimation Towards Internal Stakeholders. / Thomsen, Christa; Aggerholm, Helle Kryger; Asmuss, Birte.

    2012. Abstract fra Conference on Corporate Communication 2012, New York, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  41. Udgivet

    Corporate social responsibility (CSR) management and marketing communication : Research streams and themes. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    I: Hermes, Bind 49, 2012, s. 49-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Do Companies care about the environment and do they dare communicate it? / Madsen, Henning; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa; Ulhøi, John Parm.

    2012. Paper præsenteret ved 12th Conference of the European Academy of Management, Rotterdam, Holland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  43. Udgivet

    Stakeholder Engagement. / Thomsen, Christa.

    Encyclopedia of Corporate Social Responsibility. red. / Samuel O. Idowu; Nicholas Capaldi; Ananda Das Gupta; Liangrong Zu. Berlin : Springer, 2012.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    The Integration of CSR into Corporate Communication in Large European Companies. / Dr Pollach, Irene; Johansen, Trine S.; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    I: Journal of Communication Management, Bind 16, Nr. 2, 2012, s. 204-216.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    The Role of Organization-wide Meetings in the Communicative Practice of Strategy : The Creation of Organizational Unity and Commitment or Tension and Paradoxes. / Aggerholm, Helle; Thomsen, Christa.

    I: International Journal of Strategic Communication, Bind 6, Nr. 2, 2012, s. 127-150.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    The role of recontextualization for the multivocal, ambiguous nature of strategizing. / Aggerholm, Helle; Asmuss, Birte; Thomsen, Christa.

    I: Journal of Management Inquiry, Bind 21, Nr. 4, 2012, s. 409-424.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. 2011
  48. Udgivet

    Organizational dialogue : A conceptual framework for an interdisciplinary understanding. / Thomsen, Christa; Andersen, Hanne Leth.

    2011. Paper præsenteret ved Academy of Management Annual Meeting 2011 , San Antonio, Texas, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  49. Udgivet

    A review of CSR communication research : management and marketing approaches. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    Communicating Social Responsibility. Proceedings, CSR Communication Conference, Amsterdam, October 26-28, 2011. red. / Wim Elving; Ursa Golob; Friederike Schultz; Anne Ellerup Nielsen; Christa Thomsen; Klement Podnar. Amsterdam : University of Amsterdam, 2011. s. 1-27.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  50. Udgivet

    Conceptualising employer branding in sustainable organisations. / Aggerholm, Helle; Andersen, Sophie Esmann; Thomsen, Christa.

    I: Corporate Communications, Bind 16, Nr. 2, 2011, s. 105-123.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    Corporate Reporting : An Integrated Approach to Legitimacy Claims. / Ditlevsen, Marianne Grove; Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup.

    Conference on Corporate Communication 2011 – Proceedings. Baruch College / CUNY, New York, in association with Corporate Communications: An International Journal. 2011. s. 192-198.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  52. Udgivet

    Exploring the practice of CSR from a corporate communication perspective. / Nielsen, Anne Ellerup; Laursen, Bo; Jørgensen, Poul Erik Flyvholm; Dr Pollach, Irene; Schmeltz, Line; Thomsen, Christa; Trapp, Leila.

    2011. Paper præsenteret ved The Conference on Corporate Communication 2011, New York, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  53. Udgivet

    Making sense of CSR implementation among CSR managers : Exploring local strategies. / Thomsen, Christa; Jørgensen, Poul Erik Flyvholm; Laursen, Bo; Nielsen, Anne Ellerup; Pollach, Irene; Schmeltz, Line; Trapp, Leila.

    Communicating Social Responsibility. Proceedings, CSR Communication Conference, Amsterdam, 26-28, 2011. red. / Wim Elving; Ursa Golob; Friederike Schultz; Anne Ellerup Nielsen; Christa Thomsen; Klement Podnar. Amsterdam : University of Amsterdam, 2011. s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  54. Udgivet

    Organizational sustainability : Paradoxes in the standardization of sustainability. / Linneberg, Mai Skjøtt; Thomsen, Christa.

    2011. Paper præsenteret ved 27th EGOS Colloquium, Gothenburg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  55. Udgivet

    Små og mellemstore virksomheders sociale og miljømæssige ansvar : Strategisk integration og fokus ud over de nemme løsninger? / Madsen, Henning; Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup; Ulhøi, John Parm.

    2011. Paper præsenteret ved Workshop om Bæredygtighed og Social Ansvarlighed, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  56. Udgivet

    Strategic Communication: The Role of Polyphony in Management Team Meetings. / Aggerholm, Helle Kryger; Thomsen, Christa.

    2011. Paper præsenteret ved ICA pre-conference "Strategic Communication - A concept at the center of applied communications", May 26, 2011, Annual Conference of the International Communication Association, Boston, Mass., USA, Boston, Mass., USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  57. Udgivet

    Sustainable Development : The Role of Network Communication. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    I: Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Bind 18, 2011, s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet

    The CSR Discourses of Higher Education Institutions on the Web : Stakeholder Orientation and Market Performance. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    University Performance Management: The Silent Managerial Revolution at Danish Universities. red. / Jens Erik Kristensen; Hanne Nørreklit; Morten Raffnsøe-Møller. Kbh. : Djøf Forlag, 2011. s. 157-174.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  59. Udgivet

    The battle for legitimacy and reputation : Corporate communication challenges in implementing CSR. / Pollach, Irene; Nielsen, Anne Ellerup; Laursen, Bo; Thomsen, Christa; Trapp, Leila; Schmeltz, Line; Jørgensen, Poul Erik Flyvholm.

    2011. Abstract fra The Conference on Corporate Communication 2011, New York, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  60. Udgivet

    Virksomhedens bæredygtighed : En teoretisk diskussion af paradokser i standardisering af bæredygtighed. / Linneberg, Mai Skjøtt; Thomsen, Christa.

    I: Ledelse og Erhvervsoekonomi, Bind 75, Nr. 1, 2011, s. 21-34.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. 2010
  62. Udgivet

    Strategy as practice : - en ny måde at tænke strategi på. / Asmuss, Birte; Thomsen, Christa; Aggerholm, Helle.

    I: Boersen, Nr. 1. sektion, 31.03.2010, s. 48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  63. Udgivet

    Adopting a Competitive Approach to Managing and Communicating CSR and Environmental Activities : Diverse or Similar Strategies? / Madsen, Henning; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa; Ulhøi, John Parm.

    Papers of Corporate Responsibility Conference 2010. Euromed Management School, Marseille.. 2010.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  64. Udgivet

    Bæredygtighed gennem netværkskommunikation. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    Miljø, energi og arbejdsmiljø. red. / Helle Vang Andersen. København : Børsen Forum A/S, 2010. (Børsen Ledelseshåndbøger).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  65. Udgivet

    CSR - Corporate Communication som social ansvarlighed. / Thomsen, Christa.

    Corporate communication - et tværfagligt perspektiv. red. / Birgitte Norlyk. København : Hans Reitzels Forlag, 2010. s. 97-111.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  66. Udgivet

    Employer Branding as Sustainable Relationship Building and Value Creation : Combining Branding, Human Resource Management and Corporate Social Responsibility Perspectives. / Aggerholm, Helle; Andersen, Sophie Esmann; Thomsen, Christa.

    Conference on Corporate Communication 2010, June 4-7, Wroxton College, Wroxton, England. 2010. red. / Christina M. Genest; Goodman Michael B.; Roslyn Petelin. Corporate Commmunication International at Baruch College/CUNY, 2010. s. 1-15.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  67. Udgivet

    Fastholdelseskommunikation i en krisetid - en ny bæredygtig praksis. / Aggerholm, Helle; Thomsen, Christa.

    I: Ledelse i Dag, Nr. 1, januar, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  68. Udgivet

    Implementation of corporate social responsibility : the role of public relations. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    Matters of Communication. 2010.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  69. Udgivet

    Organization-wide meetings communicating corporate strategy : the creation of unity and commitment or tension and paradoxes? / Aggerholm, Helle; Thomsen, Christa.

    2010. Paper præsenteret ved EGOS Colloquium 2010. Sub-theme 23: Energizing the Paradox Perspective: A Response to Organizational Tensions, Lissabon, Portugal.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  70. Udgivet

    Organizational sense-making in strategy development and implementation : the interrelation of text and talk. / Aggerholm, Helle; Asmuss, Birte; Thomsen, Christa.

    Talk, Text and Tools in the Practice of Strategy. First International Strategy as Practice Workshop in North America. August 5, 2010, HEC Montréal, Canada. 2010.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  71. Udgivet

    The Business of Social Responsibility : Practicing and Communicating CSR. / Lauring, Jakob; Thomsen, Christa.

    Corporate Social Responsibility: Challenges and Practices. red. / Peter Dobers. Stockholm : Santérus Förlag, 2010. s. 197-216.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  72. Udgivet

    The pragmatics of Corporate Social Responsibility (CSR) across cultures. / Thomsen, Christa.

    Pragmatics across Languages and Cultures. red. / Anna Trosborg. Berlin : Mouton de Gruyter, 2010. s. 571-596 (Handbooks of Pragmatics, Bind 7).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  73. 2009
  74. Udgivet

    A Study of Business Universities' Use of CSR: A Corporate Marketing Perspective. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    2009. Paper præsenteret ved 4th International Research Days on Marketing Communications - Marketing Communications in a Hypermodern Society, Århus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  75. Udgivet

    Branding SMEs on CSR: An Exemplary Analysis of Counterproductive Argumentation. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    Proceedings of the 14th International Conference on Corporate and Marketing Communications: Developments and Challenges. 2009. s. 78-83.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  76. Udgivet

    Business Schools' Communication of CSR on their Websites: a Pilot Study. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    13th Anniversary Global Reputation Institute Conference. 2009. s. 1-22.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  77. Udgivet

    Business Schools' Use of CSR as a Corporate Marketing Strategy. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    Contemplating the corporate marketing, identity and communication. red. / Klement Podnar; John Balmer. Taylor & Francis, 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  78. Udgivet

    CSR communication in small and medium-sized enterprises : a study of the attitudes and beliefs of middle managers. / Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup.

    I: Corporate Communications, Bind 14, Nr. 2, 2009, s. 176-189.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. Udgivet

    Collective ideals and practices in sustainable development : Managing corporate identity. / Lauring, Jakob; Thomsen, Christa.

    I: Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Bind 16, Nr. 1, 2009, s. 38-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    Employer branding i et offentligt perspektiv. / Thomsen, Christa.

    Employer branding som disciplin. red. / Henrik Engelund; Brit Buchhave. København : Samfundslitteratur, 2009. s. 241-252 (Den kommunikerende organisation).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  81. Udgivet

    Etisk kommunikation. / Thomsen, Christa.

    Medie- og kommunikationsleksikon. red. / Søren Kolstrup; Gunhild Agger; Per Jauert; Kim Schrøder. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. s. 125-126.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  82. Udgivet

    Ideals and Practices in CSR Identity Making : The Case of Equal Opportunities. / Lauring, Jakob; Thomsen, Christa.

    I: Employee Relations, Bind 31, Nr. 1, 2009, s. 25-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    Informationskampagne. / Thomsen, Christa.

    Medie- og kommunikationsleksikon. red. / Søren Kolstrup; Gunhild Agger; Per Jauert; Kim Schrøder. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. s. 206-207.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  84. Udgivet

    Intern kommunikation under forandring. / Aggerholm, Helle; Asmuss, Birte; Ditlevsen, Marianne Grove; Frandsen, Finn; Johansen, Winni; Kastberg, Peter; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    København : Samfundslitteratur, 2009. 320 s. (Den kommunikerende organisation).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  85. Udgivet

    Investigating CSR communication in SMEs : A case study among Danish middle-managers. / Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup.

    I: Business Ethics, Bind 18, Nr. 1, 2009, s. 83-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  86. Udgivet

    Kommunikation af samfundsansvar som strategiudvikling. / Thomsen, Christa.

    2009, Blogindlæg.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  87. Udgivet

    Management Conversations as CSR Strategy Development and Governance. / Thomsen, Christa; Asmuss, Birte.

    2009. Abstract fra EABIS Colloquium 2009. The Role and Purpose of Business in Society: Challenges and Issues for Global and Corporate Governance, Barcelona, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  88. Udgivet

    Management Conversations in Danish Companies : Communicating Corporate Values and Strategies. / Aggerholm, Helle; Andersen, Mona Agerholm; Asmuss, Birte; Thomsen, Christa.

    I: Corporate Communications, Bind 14, Nr. 3, 2009, s. 264-279.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  89. Udgivet

    Netværkskommunikation. / Thomsen, Christa.

    Medie- og kommunikationsleksikon. red. / Søren Kolstrup; Gunhild Agger; Per Jauert; Kim Schrøder. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. s. 371-372.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  90. Udgivet

    Offentlig kommunikation. / Thomsen, Christa.

    Medie- og kommunikationsleksikon. red. / Søren Kolstrup; Gunhild Agger; Per Jauert; Kim Schrøder. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. s. 386-387.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  91. Udgivet

    Risikokommunikation. / Thomsen, Christa.

    Medie- og kommunikationsleksikon. red. / Søren Kolstrup; Gunhild Agger; Per Jauert; Kim Schrøder. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. s. 469-470.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  92. Udgivet

    Social Marketing. / Thomsen, Christa.

    Medie- og kommunikationsleksikon. red. / Søren Kolstrup; Gunhild Agger; Per Jauert; Kim Schrøder. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. s. 487-488.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  93. Udgivet

    Stakeholder. / Thomsen, Christa.

    Medie- og kommunikationsleksikon. red. / Søren Kolstrup; Gunhild Agger; Per Jauert; Kim Schrøder. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. s. 499-500.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  94. Udgivet

    Strategy as Practice - en ny måde at forstå medarbejdernes rolle i strategiprocesser. / Asmuss, Birte; Thomsen, Christa; Aggerholm, Helle.

    I: GarudaNyt, Bind 13, Nr. 2, 2009, s. 12-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  95. Udgivet

    The Organization of Corporate Communication and Corporate Social Responsibility in Large European Companies. / Pollach, Irene; Johansen, Trine Susanne; Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    Proceedings of the 14th International Conference on Corporate and Marketing Communications. 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  96. 2008
  97. Udgivet

    CSR Communication: A SME-oriented Approach. / Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup.

    Proceedings from the 72nd Annual ConventionThe Association for Business Communication - Influence and Responsibility:  Expanding Roles, Relationships, Requirements. red. / Catherine Nickerson. Association for Business Communication, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  98. Udgivet

    Conversations in Organizations : The role of internal conversations for doing leadership. / Asmuß, Birte; Thomsen, Christa.

    What is an organization?: Materiality, agency and discourse: a tribute to the work of James R. Taylor : proceedings of the first international conference of the Language, Organization and Governance Research Group. red. / Chantal Benoit-Barné. Université de Montréal, Language, Organization and Governance Research Group, Dept. of Communication, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  99. Udgivet

    Conversations in Organizations : The Role of Internal Conversations for Doing Leadership. / Thomsen, Christa; Asmuss, Birte.

    What is an Organization?: Materiality, Agency and Discourse: a tribute to the work of James R. Taylor : proceedings of the first international conference of the Language, Organization and Governance Research Group. red. / Chantal Benoit-Barné. Université de Montréal, Language, Organization and Governance Research Group, Dept. of Communication, 2008. s. 31-32.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  100. Udgivet

    Conversations in management : Results from a Danish survey study. / Aggerholm, Helle; Andersen, Mona Agerholm; Asmuß, Birte; Thomsen, Christa.

    Proceedings of the Conference on Corporate Communication 2008. red. / Christina M. Genest; Michael B. Goodman. Corporate Commmunication International at Baruch College/CUNY, 2008. s. 1-15.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  101. Udgivet

    Corporate Responsibility : Co-creating Change with Local Networks. / Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup.

    Corporate Responsibility & Sustainability: Leadership and Organisational Change. Cranfield University: European Academy for Business in Society, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  102. Udgivet

    Etik i organisationer : Fra gode hensigter til bedre handlemuligheder. / Thomsen, Christa.

    I: Tidsskrift for Arbejdsliv, Nr. 2, 2008, s. 107-109.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  103. Udgivet

    Forskningssamarbejde dokumenterer socialt ansvar - og hvordan det betaler sig. / Thomsen, Christa; Holm Sørensen, Lars.

    Danmarks Erhvervsforskningsbarometer 2007/2008. København : Djøf Forlag, 2008. s. 56-58 (Uden navn).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  104. Udgivet

    Ledelsessamtaler : Resultater fra en dansk spørgeskemaundersøgelse. / Aggerholm, Helle; Andersen, Mona Agerholm; Asmuss, Birte; Jørgensen, Gitte Skou; Thomsen, Christa.

    Aarhus : Aarhus School of Business, Aarhus University, Centre for Corporate Communication, 2008. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  105. Udgivet

    Managing Projects with CSR in mind :  CSR knowledge communication in Project Management. / Kampf, Constance; Thomsen, Christa.

    Proceedings of the Conference on Corporate Communication 2008. red. / Christina M. Genest; Michael B. Goodman. Corporate Commmunication International at Baruch College/CUNY, 2008. s. 217-228.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  106. Udgivet

    Practicing the business of corporate social responsibility: A process perspective. / Thomsen, Christa; Lauring, Jakob.

    I: International Journal of Business Governance and Ethics, Bind 4, Nr. 2, 2008, s. 117-131.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  107. Udgivet

    Précis-writing, revision and editing : Piloting the European Master in Translation. / Schjoldager, Anne Gram; Rasmussen, Kirsten Wølch; Thomsen, Christa.

    I: Meta: Translators' Journal, Bind 53, Nr. 4, December, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  108. Udgivet

    Quelles stratégies discursives pour quelle conduite de responsabilité sociale de l'entreprise? Quelques caractéristiques du discours sur la responsabilité sociale de l'entreprise. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    L'énonciation dans tous ses états: Mélanges offerts à Henning Nølke à l'occasion de ses soixante ans. red. / Merete Birkelund; Maj-Britt Mosegaard Hansen; Coco Norén. Bern : Peter Lang, 2008. s. 233-255.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  109. Udgivet

    Rundbordssamtaler. / Thomsen, Christa.

    Kommunikation og organisationsforandring. red. / Helle Alrø; Søren Frimann. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2008. s. 205-225 (Interpersonel Kommunikation i Organisationer; Nr. 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  110. Udgivet

    Strategisk CSR-kommunikation i SMVer - er scenariet realistisk? / Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup.

    Forretning eller ansvar? Social ansvarlighed i små og mellemstore virksomheder. red. / Mette Morsing; Steen Vallentin; Steen Hildebrandt. København : Børsen, 2008. s. 167-190.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  111. Udgivet

    Strategisk CSR-kommunikation og ledelse. / Nielsen, Anne Ellerup; Thomsen, Christa.

    Corporate Social Responsibility. red. / Helle Bank Jørgensen; Jan Stentoft Arlbjørn; Anne Mette Christiansen; Dennis van Liempd. København : Børsen Forum A/S, 2008. (Børsen Ledelseshåndbøger).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  112. 2007
  113. Udgivet

    How Strategic is CSR Communication in SMEs? A Danish Case Study. / Thomsen, Christa; Nielsen, Anne Ellerup.

    The Emerging Global Governance Paradigm: The Role of Business and its Implications for Companies, Stakeholders and Society. EABIS, ESADE, 2007. s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Forrige 1 2 Næste