20042024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forskning

Christian forsker i online uddannelse og digitale teknologiers læringspotentialer. Han har fokus på de områder, hvor digitale teknologier kan udvide mulighedsrummet for både undervisnings- og læringsaktiviteter. Han beskæftiger sig primært med elevers og studerendes perspektiv gennem undersøgelser af, hvordan digitale værktøjer kan anvendes til at styrke elevers og studerendes handlekraft.

Christian forsker også i de nye faglige (digitale) kompetencer, som teknologier bringer med sig, og han undersøger, hvordan vi kan forstå digitale kompetencer som elementer af eksisterende (udvidede) fagligheder.

Undervisning

Christian underviser på kandidatuddannelsen i It-didaktisk design, der er en delvist online uddannelse, der uddanner it-didaktiske designere. Uddannelsen er i sig selv tilrettelagt som et it-didaktisk design, der selv undersøger og eksperimenterer med digitale teknologier inden for uddannelse.

Emneord

  • It og medier
  • It og læring
  • Internet
  • It-pædagogik og -didaktik
  • It og videndeling
  • Gymnasiepædagogik
  • Læringsteorier

Fagområder

  • Online uddannelse
  • Digitale kompetencer
  • Teknologiers læringspotentialer
  • Digitale læringsrum

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Christian Dalsgaard er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller