Aarhus Universitets segl

Cathrine Hasse

  1. 2023
  2. Udgivet

    Workplace Learning for Changing Social and Economic Circumstances : Socratic ignorance in processes of learning with technology. / Hasse, Cathrine.

    Workplace Learning for Changing Social and Economic Circumstances. red. / H. Bound; A. Edwards; K. Evans; A. Chia. London : Routledge, 2023. s. 76-90.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. 2022
  4. Udgivet

    Comment to Evolution without Inheritance: Steps to an Ecology of Learning by Tim Ingold. / Hasse, Cathrine.

    I: Current Anthropology, Bind 63, Nr. 25, 12.2022, s. 46-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskning

  5. Udgivet

    Communities, Collectives and Categories. / Bruun, Maja Hojer; Hasse, Cathrine.

    The Palgrave Handbook of the Anthropology of Technology. red. / Maja Bruun; Ayo Wahlberg; Rachel Douglas-Jones; Cathrine Hasse; Klaus Høyer; Dorthe Brogaard Kristensen; Brit Ross Winthereik. Singapore : Palgrave Macmillan, 2022. s. 381-398.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. Udgivet

    Humanism, Posthumanism, and New Humanism : How Robots Challenge the Anthropological Object. / Hasse, Cathrine.

    The Palgrave Handbook of the Anthropology of Technology. Singapore : Palgrave Macmillan, 2022. s. 145-164.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. Udgivet

    Language and Robots : from Relations to Processes of Relations. / Hasse, Cathrine.

    I: Technology and Language, Bind 3, Nr. 1, 2022, s. 127-135.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Learning with Potentials. / Hasse, Cathrine.

    Knowing from the Inside: Cross-Disciplinary Experiments with Matters of pedagogy. red. / Tim Ingold. London : Bloomsbury Academic, 2022. s. 21-40 (Alternative | Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. Udgivet

    The Palgrave Handbook of the Anthropology of Technology. / Bruun, Maja Hojer (Redaktør); Wahlberg, Ayo (Redaktør); Douglas-Jones, Rachel (Redaktør) et al.

    Singapore : Palgrave Macmillan, 2022. 808 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  10. Accepteret/In press

    Why Imagination needs Socratic Ignorance. / Hasse, Cathrine.

    The Philosophy of Imagination. London : Bloomsbury Academic, 2022.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsFormidling

  11. 2021
  12. Udgivet

    Material hermeneutics as cultural learning: from relations to processes of relations. / Hasse, Cathrine.

    I: A I & Society, 18.03.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Collective Visual Hermeneutics : How Posthumanist Learning Forms Perception with Technologies. / Hasse, Cathrine.

    Postphenomonology and Imaging. red. / Rosenberger Robert; Samantha Fried. New York : Lexington Books, 2021. s. 225-246 (Postphenomenology and the philosophy of technology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. Udgivet

    Educational robots : a new teachers challenge . / Hasse, Cathrine.

    I: Learning, Media & Technology (Print Edition), 2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. 2020
  16. Udgivet

    How robots challenge institutional practices. / Hasse, Cathrine.

    I: Learning, Culture and Social Interaction, Bind 26, 100223, 09.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Posthumanist learning : What robots and cyborgs teach us about being ultra-social. / Hasse, Cathrine.

    Abingdon : Routledge, 2020. 350 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  18. Udgivet

    Drawing the posthuman future? Inequality in children’s conceptual robot imaginaries. / Hasse, Cathrine.

    Designing robots, designing humans. Abingdon : Routledge, 2020. s. 88-110.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet

    Material concept formation: Inequality in children's conceptual robot imaginaries. / Hasse, Cathrine.

    Designing Robots, Designing Humans. London : Routledge, 2020. s. 88-110.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  20. Udgivet

    Posthumanist Learning and Education. / Hasse, Cathrine.

    The Bloomsbury Handbook of Posthumanism. red. / M. Rosendahl Thomsen; J. Wamberg. London : Bloomsbury Academic, 2020. s. 305-318.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  21. Udgivet

    Weaving together : Human-robot-relations of basketry and knitting. / Hasse, Cathrine.

    The Material Culture of Basketry : Practice, skill and embodied knowledge. red. / Stephanie Bunn. London : Bloomsbury Academic, 2020. s. 255-264.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. 2019
  23. Udgivet

    Introduction. / Hasse, Cathrine; Søndergaard, Dorte Marie.

    Designing robots, designing humans. red. / Cathrine Hasse; Dorte Marie Søndergaard. Abingdon : Routledge, 2019. s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    Posthuman learning: AI from novice to expert? / Hasse, Cathrine.

    I: A I & Society, Bind 34, Nr. 2, 06.2019, s. 355-364.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    The Vitruvian robot. / Hasse, Cathrine.

    I: A I & Society, Bind 34, Nr. 1, 03.2019, s. 91-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskningpeer review

  26. Udgivet

    Designing Robots, Designing Humans. / Hasse, Cathrine (Redaktør); Søndergaard, Dorte Marie (Redaktør).

    Routledge, 2019. 148 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    Learning matter : the force of educational technologies in cultural ecologies. / Hasse, Cathrine.

    Material Practice and Materiality: Too Long Ignored in Science Education. red. / Catherine Milne; Kathryn Scantlebury. Cham : Springer, 2019. s. 217-229 (Cultural Studies of Science Education , Bind 18).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  28. Udgivet

    Learning to interpret technological breakdowns: A path to technological literacy. / Tafdrup, Oliver Alexander; Andersen, Bjarke Lindsø; Hasse, Cathrine.

    Human-centered Digitalization and Services . red. / Marja Toivonen-Noro; Saari Eveliina. Springer, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  29. Udgivet

    Perspectives on Robots. / Sorenson, Jessica; Zawieska, Karolina; Vermeulen, Ben et al.

    S.l. : REELER, 2019. 250 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  30. Udgivet

    Special Issue on Ethnography in Human-Robot Interaction research. / Hasse, Cathrine; Trentemøller, Stine; Sorenson, Jessica.

    I: Paladyn: Journal of Behavioral Robotics, 2019, s. 180-181.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    The multi-variation approach : Cross-case analysis of ethnographic fieldwork. / Hasse, Cathrine.

    I: Paladyn, Bind 10, Nr. 1, 2019, s. 219-227.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. 2018
  33. Udgivet

    An Introduction to Postphenomenological Methodologies. / Aagaard, Jesper; Friis, Jan Kyrre Berg; Sorenson, Jessica et al.

    Postphenomenological Methodologies: New Ways in Mediating Techno-Human Relationships. red. / Jesper Aagaard; Jan Kyrre Berg Friis; Jessica Sorenson; Oliver Tafdrup; Cathrine Hasse. Lanham : Lexington Books, 2018. s. xi-xxx (Postphenomenology and the philosophy of technology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. Udgivet

    The use of ethnography to identify and address ethical, legal, and societal (ELS) issues. / Hasse, Cathrine; Trentemøller, Stine; Sorenson, Jessica.

    HRI 2018 - Companion of the 2018 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. Association for Computing Machinery, 2018. s. 393-394.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  35. Udgivet

    Perceptions of authority in a massive open online course : an Intercultural study. / Andersen, Bjarke Lindsø; Hasse, Cathrine; Na-songkhla, Jaitip et al.

    I: International Review of Education, Bind 64, Nr. 2, 09.02.2018, s. 221-239.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Afraid of robots? hold that thought: here's what robots really are ... / Hasse, Cathrine.

    Ginas webpage. Responsible Robotics Lorentz Center, 2018. s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsFormidling

  37. Udgivet

    Cultural-historical hyperobjects. / Hasse, Cathrine.

    The Challenges of Cultural Psychology: Historical Legacies and Future Responsibilities. Abingdon : Routledge, 2018. s. 357-368.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  38. Udgivet

    Postphenomenological Methodologies : New Ways in Mediating Techno-Human Relationships. / Aagaard, Jesper (Redaktør); Friis, Jan Kyrre Berg (Redaktør); Sorenson, Jessica (Redaktør) et al.

    Lanham : Lexington Books, 2018. 267 s. (Postphenomenology and the philosophy of technology).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  39. Udgivet

    Studying the telescopes of others : towards a postphenomenological methodology of participant observation. / Hasse, Cathrine.

    Postphenomenological methodologies: new ways in mediating techno-human relationships. red. / Jesper Aagaard; Jan Kyrre Berg Friis; Jessica Sorenson; Oliver Tafdrup; Cathrine Hasse. Lanham : Lexington Books, 2018. s. 241-259 (Postphenomenology and the philosophy of technology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  40. Udgivet

    Working with and Alongside Robots: Forms and Modes of Co-Working. / Seibt, Johanna; Borggreen, Gunhild Ravn; Fischer, Kerstin et al.

    Envisioning Robots in Society –Power, Politics, and Public Space, Proceedings of Robophilosophy 2018 / TRANSOR 2018, . red. / Mark Coeckelbergh; Janina Loh; Michael Funk; Johanna Seibt; Marco Nørskov. Holland : IOS Press, 2018. s. 125-132 (Frontiers in Artificial Intelligence and Applications, Bind 311).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  41. 2017
  42. Udgivet

    Innovation i kulturøkologier. / Hasse, Cathrine.

    I: Tidsskriftet Antropologi, Bind 75, Nr. 2, 01.10.2017, s. 3-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. Udgivet

    Technological literacy for teachers. / Hasse, Cathrine.

    I: Oxford Review of Education, Bind 43, Nr. 3, 04.05.2017, s. 365-378.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    Designing Robots, Designing Social Practice. / Blond, Lasse; Hasse, Cathrine.

    2017.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  45. Udgivet

    Research as relational agency : expert ethnographers and the cultural force of technologies. / Hasse, Cathrine.

    Working relationally in and across practices: a cultural-historical approach to collaboration. red. / Anne Edwards. Cambridge : Cambridge University Press, 2017. s. 229-247 13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  46. Udgivet

    Educational Technologies in a Cultural Learning Perspective. / Hasse, Cathrine (Redaktør); Davies, Chris (Redaktør).

    3 udg. Routledge, 2017. (Oxford Review of Education).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  47. Udgivet

    Kvantitative metoder i et kvalitativt projekt. / Hasse, Cathrine; Harrekilde, Stine.

    Forskningens maskinrum: typiske tværfaglige udfordringer. red. / Cathrine Hasse; Hanne Skov. København : U Press, 2017. s. 81-100.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  48. Udgivet

    Materielle ankre i ledelse af komplekse projekter. / Hasse, Cathrine.

    Forskningens maskinrum: typiske tværfaglige udfordringer. red. / Cathrine Hasse; Hanne Skov. København : U Press, 2017. s. 15-33.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  49. 2016
  50. Udgivet

    Studying robots in the wild. / Bruun, Maja Hojer; Hasse, Cathrine.

    What social robots can and should do : Proceedings of Robophilosophy 2016/TRANSOR 2016. red. / Soren Schack Andersen; Johanna Seibt; Marco Norskov; Marco Norskov. Amsterdam : IOS Press, 2016. s. 373-377 (Frontiers in Artificial Intelligence and Applications, Bind 290).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  51. Udgivet

    Robotter i folkeskolen : begrundelser, visioner, faktisk brug og udfordringer i normalklasser . / Esbensen, Gertrud Lynge; Hasse, Cathrine; Mathiasen, Mia Krogager et al.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2016. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  52. Udgivet

    Teknologiforståelse i et kulturperspektiv. / Hasse, Cathrine.

    I: Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, Nr. 1, 2016, s. 99-114.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. 2015
  54. Udgivet

    Studying social robots in practiced places. / Hasse, Cathrine; Bruun, Maja Hojer; Hanghøj, Signe.

    I: Techné: Research in Philosophy and Technology, Bind 19, Nr. 2, 05.12.2015, s. 143–165.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Tablets holder elever indendørs i frikvarteret. / Schilhab, Theresa; Hasse, Cathrine.

    2015, artikel.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  56. Udgivet

    A dialogue regarding ‘‘The material co-construction of hard science fiction and physics’’. / Hasse, Cathrine; Geeland, David; Prain, Vaughan .

    I: Cultural Studies of Science Education , Bind 10, Nr. 2, 2015, s. 941–949.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskningpeer review

  57. Udgivet

    An Anthropology of Learning in Epistemic Cultures. / Hasse, Cathrine.

    Epistemic and Learning Cultures: Wohin sich Universitäten entwickeln. red. / Ines Langemeyer; Martin Fischer; Michaela Pfadenhauer. Weinheim : Juventa Verlag, 2015. s. 34-45.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. Udgivet

    An anthropology of learning : on nested frictions and cultural engagements in organisations. / Hasse, Cathrine.

    Dordrecht : Springer, 2015. 320 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  59. Udgivet

    Multistable roboethics. / Hasse, Cathrine.

    Technoscience and postphenomenology: the Manhattan papers. red. / Jan Kyrre Berg O. Friis; Robert P. Crease. Lanham, MD : Rowman & Littlefield Publishers, 2015. s. 169-188 (Postphenomenology and the philosophy of technology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  60. Udgivet

    Robotten og Maigret. / Hasse, Cathrine.

    Den Humane Vending. red. / Sverre Raffnsøe. Gyldendal, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    TEKU-modellen : Teknologiforståelse i professionerne. / Hasse, Cathrine; Wallace, Jamie; Brok, Lene Storgaard et al.

    København : U Press, 2015. 228 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  62. Udgivet

    Technology in intersecting figured worlds. / Esbensen, Gertrud Lynge; Hasse, Cathrine.

    Techno-Anthropology in Health Informatics: methodologies for improving human technology relations for better health, better care and lower cost. red. / Lars Botin; Christian Nøhr; Pernille Bertelsen. Bind 215 IOS press : IOS Presss, 2015. s. 95-105.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  63. Udgivet

    The Anthropology of Learning. / Hasse, Cathrine.

    Springer, 2015.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  64. Udgivet

    The material co-construction of hard science fiction and physics. / Hasse, Cathrine.

    I: Cultural Studies of Science Education, Bind 10, Nr. 4, 2015, s. 921-940.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. 2014
  66. Udgivet

    Fremtidsteknologi (ud)danner mennesker. / Schilhab, Theresa; Hasse, Cathrine; Wallace, Jamie.

    I: Aktuel Naturvidenskab, Nr. 6, 2014, s. 44-46.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  67. Udgivet

    Menneskelige transformationer i laboratorier. / Hasse, Cathrine.

    Læringslaboratorier og -eksperimenter. red. / Dorthe Staunæs; Hanne Kirstine Adriansen; Katia Dupret; Steen Høyrup; Niels Christian Mossfeldt Nickelsen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2014. s. 171-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  68. Udgivet

    Omsorgsteknologier. / Hasse, Cathrine; Wallace, Jamie.

    Teknologi i sundhedspraksis. red. / Finn Olesen; Lotte Huniche. København : Munksgaard , 2014. s. 83-105.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  69. Udgivet

    Situating Technological Literacy in the Workplace. / Wallace, Jamie; Hasse, Cathrine.

    New Frontiers in Technological Literacy: Breaking with the Past. red. / John Dakers. Palgrave Macmillan, 2014.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  70. 2013
  71. Udgivet

    Anmeldelse af Maurice Bloch: Anthropology and the cognitive challenge : new departures in anthropology. / Hasse, Cathrine.

    I: Tidsskriftet Antropologi, Nr. 67, 10.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseForskningpeer review

  72. Udgivet

    Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne : sammenfattende rapport. / Haastrup, Lisbeth; Hasse, Cathrine; Pilegaard Jensen, Torben et al.

    København : KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488, 2013. 57 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  73. Udgivet

    Artefacts that talk : Mediating technologies as multistable signs and tools. / Hasse, Cathrine.

    I: Subjectivity: international journal of critical psychology, Bind 6, Nr. 1, 2013, s. 79-100.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    Breaking into the lab. / Hasse, Cathrine.

    I: Cultural Studies of Science Education, Bind 21, 2013, s. 611-613.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  75. Udgivet

    Forbløffende praksisser : et interventionslaboratorium. / Hasse, Cathrine; Brok, Lene Storgaard; Bjerg, H et al.

    Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2013. 133 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  76. Udgivet

    Teknologifetichisme eller teknologiforståelse? begærets funktion i omgangen med nye redskaber. / Hasse, Cathrine; Tafdrup, Oliver.

    Nye spørgsmål om teknikken. red. / Kasper Schiølin; Søren Riis. Aarhus Universitetsforlag, 2013. s. 303-323.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  77. Udgivet

    The Anthropological Paradigm of Practice-Based Learning. / Hasse, Cathrine.

    The International Handbook of Research in Professional and Practice-based learning. red. / Stephen Billett; Christian Harteis. Springer, 2013. s. 369-391.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  78. Udgivet

    Vygotskys sociokulturelle læringsteori. / Hasse, Cathrine.

    Læringsteori og didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 144-172.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  79. 2012
  80. Udgivet

    Break the Cultural Patterns : A review of ‘‘Breaking into the lab. Engineering progress for women in science.’’. / Hasse, Cathrine.

    I: Cultural Studies of Science Education, Bind 9, Nr. 2, 2012, s. 539-542.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Employee driven innovation : from spontaneous idea generation to new collective practices. / Hasse, Cathrine; Brandi, Ulrik.

    Employee-driven innovation: a new approach. red. / S. Høyrup; C. Hasse; K. Møller; M. Horst; M. Bonnafous. New York : Macmillan Publishers, 2012. s. 127-149.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  82. Udgivet

    Employee-driven innovation : a new approach. / Høyrup, Steen (Redaktør); Bonnafous-Boucher, Maria (Redaktør); Hasse, Cathrine (Redaktør) et al.

    New York : Palgrave Macmillan, 2012. 251 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  83. Udgivet

    Gender in innovative techno fantasies. / Hasse, Cathrine.

    The symbolic species evolved. red. / Theresa Schilhab; Stjernfelt Frederik; Deacon Terrence. Springer Science+Business Media, 2012. s. 263-281 (Biosemiotics Bookseries, Bind 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  84. Udgivet

    Metalogiske teknologiforståelser. / Søndergaard, Katia Dupret; Hasse, Cathrine.

    Teknologiforståelse : på skoler og hospitaler. red. / Katia Dupret; Cathrine Hasse. 1. udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2012. s. 238-259.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  85. Udgivet

    Praksislæring af teknologiske artefakter. / Tafdrup, Oliver; Hasse, Cathrine.

    Teknologiforståelse: på skoler og hospitaler. red. / Cathrine Hasse; Katia Dupret Søndergaard. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2012. s. 205-237.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  86. Udgivet

    Psychological anthropology. / Hasse, Cathrine.

    I: Mind, Culture, and Activity, Bind 19, Nr. 4, 2012, s. 385-387.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    Teknologiforståelse : på skoler og hospitaler. / Søndergaard, Katia Dupret (Redaktør); Hasse, Cathrine (Redaktør).

    1 udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2012. 250 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  88. Udgivet

    Teknologiforståelse i professionerne. / Hasse, Cathrine; Andersen, Bjarke Lindsø.

    Teknologiforståelse: på skoler og hospitaler. red. / Cathrine Hasse; Katia Dupret Søndergaard. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2012. s. 11-38.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  89. Udgivet

    The anthropology of learning and cognition. / Hasse, Cathrine.

    The cognitive encyclopedia of the sciences of learning. red. / Norbert Seel. Hamburg : Springer, 2012. s. 255-261.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  90. Udgivet

    The cultural context of science education. / Hasse, Cathrine; Sinding, Anne Bjerregaard.

    Science education research and practice in Europe : retrospective and prospective. red. / Doris Jorde; Justin Dillon. 1. udg. Rotterdam : Brill | Sense, 2012. s. 237-252 (Cultural perspectives in science education, Bind 5).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  91. Udgivet

    Universitetet : med teknologiforståelse som forandringsagent : køn og stærk objektivitet i et Akademia på vej mod »den tredje kultur«. / Hasse, Cathrine.

    I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat, Bind 24, Nr. 129, 2012, s. 54-62.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  92. 2011
  93. Udgivet

    Cultural work place patterns in Academia. / Hasse, Cathrine; Trentemøller, Stine.

    I: Science Studies, Bind 24, Nr. 1, 2011, s. 6-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    Foreword. / Hasse, Cathrine; Rolin, K.; Lõhkivi, E.

    I: Science Studies, Bind 24, Nr. 1, 2011, s. 4-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    Kulturanalyser i organisationer : Begreber, metoder og forbløffende læreprocesser. / Hasse, Cathrine.

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2011. 309 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  96. 2010
  97. Udgivet

    Hele samfundet betaler for opgør med humaniora. / Larsen, Steen Nepper; Hasse, Cathrine; Salamon, Karen Lisa Goldschmidt et al.

    I: Politiken, 17.09.2010, s. 7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  98. Udgivet

    Forskerens læreproces : et kritisk realistisk blik. / Hasse, Cathrine.

    Hvad er forskning?: Normer, videnskab, samfund. red. / Claus Emmeche; Jan Faye. Kbh : Nyt fra Samfundsvidenskaberne, 2010. s. 91-110.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  99. Udgivet

    Why innovation fails : the importance of bringing in a new concept of culture. / Brandi, Ulrik; Hasse, Cathrine.

    2010. Paper præsenteret ved Organizational learning, knowledge, and capabilities, Boston, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  100. 2009
  101. Udgivet

    Herkules, Klanen og Arbejdsbierne : motivation og innovation i tre arbejdspladskulturer. / Hasse, Cathrine.

    I: Ledelse i Dag, 07.08.2009, s. 5-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  102. Udgivet

    Didattica e Ricerca : L'abbandono della ricerca in fisica. / Hasse, Cathrine.

    I: Universitá e Scuola, Nr. 1, 2009, s. 19-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  103. Udgivet

    The Method of Culture Contrast. / Hasse, Cathrine; Trentemøller, Stine; Nissen, Morten (Redaktør) et al.

    I: Qualitative Research in Psychology, Bind 6, Nr. 1-2, 2009, s. 46-66.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  104. 2008
  105. Udgivet

    Acknowledging Materiality as Agential Literacy. / Hasse, Cathrine; Bruun, Maja Hojer.

    Gender and Citizenship in a Multicultural Context. red. / Elzbieta H. Oleksy; Andrea Petö; Berteke Waaldijk. Hamburg : Peter Lang, 2008. s. 121-137.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  106. Udgivet

    Break the Pattern! A critical enquiry into three scientific workplace cultures: Hercules, Caretakers and Worker Bees. / Hasse, Cathrine; Trentemøller, Stine.

    1 udg. Tartu : UPGEM, 2008. 241 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  107. Udgivet

    Cultural Body Learning : The social designation of institutional code-curricula. / Hasse, Cathrine.

    Body and learning. Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2008. s. 193-2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  108. Udgivet

    Cultural Models of Physics : An analysis of historical connections between hard sciences, humanities and gender in  physics. / Hasse, Cathrine.

    University Science and Mathematics Education in Transition. red. / Ole Skovsmose; Paola Valero; Ole Ravn Christensen. Copenhagen : Springer Publishing Company, 2008. s. 109-133.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  109. Udgivet

    Draw the Line! International Conference, Copenhagen 2008. Papers, proceedings and recommendations. / Hasse, Cathrine (Redaktør); Trentemøller, Stine (Redaktør); Sinding, Anne Bjerregaard (Redaktør).

    Tartu : UPGEM, 2008. 165 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  110. Udgivet

    Konstruktioner af køn i skolekulturer. / Hasse, Cathrine.

    I: Skolen i morgen, Bind 11, Nr. 8, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  111. Udgivet

    Kulturpsykologi : Kulturens rolle. / Hasse, Cathrine.

    København : Forlaget Frydenlund, 2008. 55 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  112. Udgivet

    Learning and transition in a culture of professional identities. / Hasse, Cathrine.

    I: European Journal of Psychology of Education, Bind 23, Nr. 2, 2008, s. 149-164.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  113. Udgivet

    Postphenomelogy : learning cultural perception in science. / Hasse, Cathrine.

    I: Human Studies, Bind 31, Nr. 1, 2008, s. 43-61.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  114. Udgivet

    UPGEM-research. / Hasse, Cathrine.

    2008. Poster session præsenteret ved EPWS annual conference 2008, Letland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  115. 2007
  116. Udgivet

    Kultur og kønspositioner i den nye colliderfysik. / Hasse, Cathrine.

    Kjønnsmakt i Norden: Konferanse i Oslo 2003 Torsdag 12. juni 2003. Oslo : Informasjons- og dokumentasjonssenter, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  117. Udgivet

    Kulturelle modeller : køn i kontekst. / Hasse, Cathrine.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 65, 2007, s. 24-40.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Forrige 1 2 Næste