Projekter pr. år
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Viden Om: Sprog- og læsekompetencer hos tosprogede elever
Højen, A. (Bevillingshaver), Bleses, D. (Deltager), Munkedal, S. (Projektkoordinator), Rathe, A. B. (Projektkoordinator), Andersen, S. C. (Samarbejdspartner) & Poulsen, M. (Samarbejdspartner)
25/10/2017 → 29/12/2017
Projekter: Projekt › Forskning
-
The Puzzle of Danish
Christiansen, M. H. (Projektkoordinator), Tylén, K. (Deltager), Fusaroli, R. (Deltager), Bleses, D. (Deltager), Højen, A. (Deltager), Trecca, F. (Deltager), Dideriksen, C. (Deltager) & Ishkhanyan, B. (Deltager)
01/09/2017 → 31/08/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
Child Disruptiveness Compromises Parents’ Elaborative Reminiscing Style
Svane, R. P., Trecca, F., Hoff, E., Højen, A., Bleses, D. & Laursen, B., 19 jul. 2024.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning
-
Cognitive Skill Development of Danish Children Placed in Foster Care
Svane, R. P., Trecca, F., Laursen, B., Højen, A. & Bleses, D., 2024.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning
-
Context and education affect the quality of parents' speech to children
Hoff, E. C., Trecca, F., Højen, A., Laursen, B. P. & Bleses, D., 2024, I: Journal of Applied Developmental Psychology. 91, 15 s., 101632.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang4 Citationer (Scopus) -
Does Representational Mind-Mindedness Translate into Observable Parenting Behaviours?
Svane, R. P., Væver, M. S., Højen, A., Bleses, D. & Egmose, I., 2024.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning
-
Effects of an Infant/Toddler Intervention at 1-Year Follow-Up: Sustained Impacts to Preschool Entry
Bleses, D., Trecca, F., Højen, A., Justice, L., Slot, P. & Purtell, K. M., 16 okt. 2024, (E-pub ahead of print) I: Educational Researcher.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Child disruptiveness moderates the impact of parent speech quality on child development
Trecca, F. (Foredragsholder), Svane, R. P. (Andet), Hoff, E. (Andet), Bleses, D. (Foredragsholder) & Laursen, B. (Andet)
19 jul. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Derfor er sporgindsatser så vigtige
Bleses, D. (Foredragsholder)
23 nov. 2018Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Folkemødet
Højen, A. (Deltager), Bleses, D. (Deltager), Antorini, C. (Deltager), Bjerg, L. (Deltager) & Rasmussen, L. (Deltager)
15 jun. 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Human capital formation. Educational problems in the welfare state
Bleses, D. (Foredragsholder)
24 maj 2018Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Hvordan børn lærer sprog, og hvad voksne kan gøre
Bleses, D. (Foredragsholder)
20 mar. 2018Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Priser
-
The Puzzle of Danish
Christiansen, M. H. (Modtager), Tylén, K. (Modtager), Bleses, D. (Modtager), Højen, A. (Modtager) & Fusaroli, R. (Modtager), 2017
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser
Presse/medier
-
-
Sprogtræning til socialt udsatte etårige: Kan vuggestue ændre deres liv?
11/06/2018
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
-
-