DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Bjørg Kjær

  1. 2020
  2. Udgivet

    Appendiks : om forskningsprojektets empiri og metode. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg; Kryger, Niels; Westerling, Allan.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 243-251.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet

    Det ikke-parate barn : når risiko-, optimerings-, og diagnosetænkning mødes. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Kryger, Niels.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 66-95.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Udgivet

    Parate børn i mødet mellem pædagoger og forældre. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg; Kryger, Niels; Westerling, Allan.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 230-242.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. Udgivet

    At gøre børn parate til dagen, skolen og livet : arbejdet med det sociale og det faglige i daginstitutionen. / Bach, Dil; Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 33-65.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. Udgivet

    Familiepraksis og forældreperspektiver. / Westerling, Allan; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg.

    Parate børn : forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 160-184.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. Udgivet

    Indledning. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg; Kryger, Niels; Westerling, Allan.

    Parate børn : forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 7-32.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. Udgivet

    Når lokale vidensformer møder færdige kortlægningsprogrammer. / Kryger, Niels; Westerling, Allan; Kjær, Bjørg.

    Parate børn : Forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 96-131.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. Udgivet

    Tid, tilpasning og konflikt : pædagogers møde med forældre. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg; Bach, Dil.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 132-159.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Accepteret/In press

    Ikke som andre børn : Forældreskab når børn klassificeres som børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. 2019
  12. Afsendt

    Academics as play and the social as disciplin. School Readiness in Denmark. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg; Bach, Dil.

    I: International Journal of Early Years Education, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Indefra og udefra : nærhed og distance i antropologisk arbejde. / Kjær, Bjørg.

    Inklusion og eksklusion: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Janne Hedegaard Hansen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 137-148.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. Udgivet

    Når du kommer i skole, så går det altså ikke! - børnehavens afslutning som overgangsritual. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.

    I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Bind 2019, Nr. 4, 2019, s. 7-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Reflexive professional subjects : knowledge and emotions in the collaborations between teachers and educational - psychological consultants in a Danish school context. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg.

    I: International Studies in Sociology of Education, Bind 28, Nr. 2, 2019, s. 168-185.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. 2018
  17. Udgivet

    Pædagoger som forældrevejledere. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.

    I: Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse, Bind 2, Nr. 2, 08.11.2018, s. 32-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Parents of the welfare state : pedagogues as parenting guides. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg; Palludan, Charlotte; Bach, Dil.

    I: Social Policy and Society, Bind 17, Nr. 3, 31.01.2018, s. 467-480 .

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    The reflective methodologists : a cultural analysis of Danish pedagogues’ individualised silence and collective articulations. / Kjær, Bjørg.

    I: Outlines, Bind 19, Nr. 1, 2018, s. 91-113.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. 2017
  21. Udgivet

    Professionelt samarbejde som nøglen til inkluderende børnefællesskaber : resultater fra forskningsprojektet: "Inklusion mellem pædagogik og arbejdsmiljø". / Kjær, Bjørg; Albertsen, Karen; Limborg, Hans Jørgen.

    I: 0 - 14, Bind 27, Nr. 1, 03.2017, s. 54-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Afvigelse : normalitetens grænser. / Kjær, Bjørg.

    Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber. red. / Eva Gulløv; Gritt Bykærholm Nielsen; Ida Wentzel Winther. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 93-107 (Pædagogik og Samfund; Nr. 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Different forms of concerted cultivation: the case of Denmark. / Dannesboe, Karen Ida; Bach, Dil; Kjær, Bjørg.

    2017. Paper præsenteret ved ECER 2017, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  24. Udgivet

    Vidensformer og følelser i professionelle relationer. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.

    Når professioner samarbejder: praksis med udsatte børn og unge. red. / Cecilie Kolonda Moesbye-Jensen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 121-144.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  25. 2016
  26. Udgivet

    Forældresamarbejde med elever i komplicerede læringssituationer. / Kjær, Bjørg; Kryger, Niels.

    Specialpædagogik i læreruddannelsen. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson ; Torben Pedersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 293-305.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    PPR´s konsultative funktion : Følsomme relationer og professionelle identiteter på spil. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 53, Nr. 1, 2016, s. 53-74.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. 2015
  29. Udgivet

    Inklusion i daginstitutioner : mellem pædagogik og arbejdsmiljø. / Albertsen, Karen; Kjær, Bjørg; Limborg, Hans Jørgen; Fournaise, Maria.

    Valby : TeamArbejdsliv, 2015. 65 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  30. Udgivet
  31. 2014
  32. Udgivet

    Lekens rolle i skandinaviske skolefritidsordninger og fritidshjem : en analyse av offentlige dokumenter. / Øksnes, Maria; Knutas, Agneta; Ludvigsson, Ann; Falkner, Carin ; Kjær, Bjørg.

    I: Barn, Bind 32, Nr. 3, 2014, s. 107-123.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. 2013
  34. Afsendt

    Inclusive Kindergarten Pedagogy: good practice and good practitioners : A cultural perspective on assessing the quality of inclusive settings. / Kjær, Bjørg.

    I: Nordic Studies in Education, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Pedagogic learning plans and children with special needs : transforming and anchoring - or maintaining and negotiating? / Kjær, Bjørg.

    I: Arv: Nordic yearbook of folklore, Bind 69, 2013, s. 61-88.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Pædagogisk co-creation. / Mehlsen, Camilla; Kjær, Bjørg; Nielsen, Birger Steen.

    I: Børn og Unge Forskning, Nr. 19, 2013, s. 4-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  37. 2012
  38. Udgivet

    14 forskere: Børnedebatten er kørt af sporet. / Andersen, Peter Østergaard ; Ellegaard, Thomas; Gulløv, Eva; Hedegaard, Mariane; Hjort, Katrin ; Kampmann, Jan; Kjær, Bjørg; Nielsen, Birger Steen ; Nielsen, Klaus; Plum, Maja; Palludan, Charlotte; Rasmussen, Kim; Schmidt, Camilla; Sommer, Dion.

    I: Information, 11.05.2012, s. 18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  39. Udgivet

    De reflekterende metodikere : Om pædagogers individualiserede tavshed og kollektive italesættelse. / Kjær, Bjørg.

    Læring og udvikling i daginstitutioner. red. / Lone Svinth; Charlotte Ringsmose. Dansk Psykologisk Forlag, 2012. s. 60-90.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  40. 2011
  41. Udgivet

    Børn og barndom på fritidshjem : et folkloristisk studie af fortolkning og forhandling om barnlig identitet. / Kjær, Bjørg.

    2. oplag udg. Eget forlag, 2011. 230 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  42. Udgivet

    Forhandlinger om barnlig identitet : normaliserende identitetsarbejde i en skolefritidsordning. / Kjær, Bjørg.

    Pædagogens bog om individ, institution og samfund. red. / Anja Kastrup Jensen; Vivi Topp Meyer. København : Akademisk Forlag, 2011. s. 41-62 (Professionsserien).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  43. Udgivet

    Æstetiske forhandlinger om barnlig identitet : normaliserende identitetsarbejde på et fritidshjem. / Kjær, Bjørg.

    I: Barn, Bind 29, Nr. 2, 2011, s. 9-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. 2010
  45. Udgivet

    Børn som meddelere : folkloristik og etnologi. / Kjær, Bjørg; Petersen, Anne .

    Den lille bog om metode: sådan undersøger du børnekultur og børns perspektiv. red. / Anne Petersen. Via Systime, 2010. s. 15-26.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  46. Udgivet

    Fra meddeler til informant : en introduktion. / Petersen, Anne (Redaktør); Kjær, Bjørg.

    Den lille bog om metode: sådan undersøger du børnekultur og børns perspektiv. Via Systime, 2010. s. 4-7.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftFormidling

  47. Udgivet

    Inkluderende pædagogik : god praksis og gode praktikere. / Kjær, Bjørg.

    Akademisk Forlag, 2010. 286 s. (Professionsserien).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  48. 2009
  49. Udgivet

    Basispladspædagogik og institutionskultur : om god praksis i pædagogisk arbejde med børn i psykosociale vanskeligheder i Københavns Kommune. / Kjær, Bjørg.

    København, 2009. 212 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  50. Udgivet

    Danska förskollärares arbete med pedagogiska läroplaner och barn med särskilda behov. / Kjær, Bjørg.

    Skolvardag och framtidsambitioner: etnologiska perspektiv på utbildning. red. / Göran Nygren; Birgitta Meurling. Uppsala Universitet, 2009. s. Side 49-73 (Rapportserie, Forum för skolan som kulturmiljö och arbetsplats).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  51. 2007
  52. Udgivet

    Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg.

    Når loven møder børns institutioner. red. / Jesper Olesen. Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2007. s. 145-179.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Udgivet

    Framtiden och ögonblickets dans : om möten mellan barn, pedagoger, medhjälpare och föräldrar. / Kjær, Bjørg.

    Kulturnavigering i skolan. red. / Gösta Arvastson; Billy Ehn. Stockholm : Gleerups, 2007. s. 125-132.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  54. Udgivet

    Når loven møder børns institutioner. / Olesen, Jesper (Redaktør); Palludan, Charlotte; Kjær, Bjørg; Lohmann, Gert.

    1. udgave udg. København : Danmarks Paedagogiske Universitetsforlag, 2007. 214 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  55. Udgivet

    Sårbare børn og deres familier. / Kjær, Bjørg.

    Individ, institution og samfund. red. / Peter Mikkelsen; Signe Holm-Larsen. Kroghs Forlag, 2007. s. 48-68 (Pædagoguddannelsen i fokus).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  56. 2006
  57. Udgivet

    Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise; Rasmussen; Bøgeskov.

    Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2006. 18 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notesUndervisning

  58. Udgivet

    Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.

    Pædagogiske læreplaner i dagtilbud: undervisningsmateriale. 2006. s. 23-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  59. Udgivet

    Pædagogiske læreplaner i dagtilbud : undervisningsmateriale. / Kjær, Bjørg (Redaktør); Stilling Olesen, Jesper.

    København, 2006. 115 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notesUndervisning

  60. 2005
  61. Udgivet

    At blive sig selv ved at være en anden. / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. red. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 110-111.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  62. Udgivet

    At få øje på hverdagskompetencer. / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. red. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 100-101.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  63. Udgivet

    Børn med særlige behov : Rummelighed og individuel indsats - med den pædagogiske læreplan som fælles forankringspunkt. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.

    11 s. Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender. 2005, Nationalt styredokument.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  64. Udgivet

    Børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.

    Informationshåndbog om pædagogiske læreplaner i dagtilbud. København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  65. Udgivet

    Børn og barndom på fritidshjem : Et folkloristisk studie af fortolkning og forhandling om barnlig identitet. / Kjær, Bjørg.

    Danmarks Pædagogiske Universitet og Göteborgs universitet, 2005. 230 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  66. Udgivet

    Fra mundtlighed til skriftlighed og tilbage igen. / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 174-179.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  67. Udgivet

    Guldguiden : læring i dagtilbud. / Olesen, Jesper (Redaktør); Kjær, B. (Redaktør); Herskind, M. (Redaktør); Nygaard Jensen, M. (Redaktør); Nørgaard, C. (Redaktør); Windfeldt, A. (Redaktør).

    1 udg. Kbh : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. 217 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  68. Udgivet

    Informationshåndbog om pædagogiske læreplaner i dagtilbud. / Olesen, Jesper (Redaktør); Kjær, B. (Redaktør).

    København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. 162 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  69. Udgivet

    Måltidet : et socialt og kulturelt mødested. / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. red. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 104-105.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  70. Udgivet

    På tværs af projekterne - hvad træder frem? / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 203-211.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  71. Udgivet

    Skriftlighed - hvordan? / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. red. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 180-183.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  72. Udgivet

    Sociale kompetencer. / Kjær, Bjørg; Olesen, J.

    Guldguiden. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 90-94.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  73. 2004
  74. Udgivet

    Den lille forskel? om pædagogmedhjælperes billeder af os og dem : fortællinger og forhandlinger om arbejdsmæssig identitet. / Kjær, Bjørg.

    Midt imellem: jubilæumsskrift i anledning af Pædagogisk Medhjælperforbunds 30 års jubilæum. red. / Søs Bayer; Jan Simon Petersen. Forlaget Børn og Unge, 2004. s. 40-80.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  75. Udgivet

    Hvordan opfatter børn deres institutionsliv? kan vi vide det - hvordan? / Kjær, Bjørg.

    2004, Forskning/udvikling.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  76. Udgivet

    Pædagogiske læreplaner i dagtilbud - undervisningsmateriale. / Olesen, Jesper (Redaktør); Kjær, B. (Redaktør); Lohmann, G. (Redaktør); Mikkelsen, P. (Redaktør); Poulsgaard, K. (Redaktør); Hygum, E. (Redaktør); Bjerre, T. (Redaktør); Windfeldt, L. (Redaktør).

    København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2004. 115 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  77. Udgivet

    Pædagogmedhjælperens kompetencer : Den lille forskel? Om pædagogmedhjælperes billeder af os og dem. Fortællinger og forhandlinger om arbejdsmæssig identitet. / Kjær, Bjørg.

    København : Learning Lab Denmark / Danmarks Pædagogiske Universitet, 2004. 47 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  78. Udgivet

    The Little Difference? On Daycare Assistants´ Images of Us and Them - Narratives and Negotiations about Occupational Identity. / Kjær, Bjørg.

    ARV: Nordic Yearbook of Folklore. Stockholm : The Royal Adolphus Academy, Uppsala på forlaget Almquist, 2004. s. 197-235.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  79. 2003
  80. Udgivet

    Børns køn, alder og etnicitet : Bermudatrekant eller spændstig triade. / Kjær, Bjørg.

    I: Kvinneforskning, Nr. 3, 2003, s. 13-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Forældre og forældresamarbejde : hvordan omtales forældre og hvordan udtaler de sig? / Kjær, Bjørg.

    Udvikling og perspektiver: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2003. s. 105-123 (Dagtilbud til børn : rapport, Bind 3). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  82. Udgivet

    Keys, calf and communication : children narrating age by means of objects. / Kjær, Bjørg.

    Toy research in the late twentieth century : selection of papers presented at the International Toy Research Conference, Halmstad University. Bind 2: Toys as communication 2003. s. 317-328.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  83. Udgivet

    Selvfølgelighed, sproglighed og tavshed. / Kjær, Bjørg.

    Feltarbejde blandt børn: metodologi og etik i etnografisk børneforskning. red. / Eva Gulløv; Susanne Højlund. Gyldendal, 2003. s. 121-129.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  84. Udgivet

    Sølvguiden. / Kjær, Bjørg (Redaktør); Jensen, Noona (Redaktør); Nørgaard, Camilla (Redaktør).

    Kbh : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2003. 98 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  85. 2002
  86. Udgivet

    Barndomssyn og børnekultur : Mangfoldighed, identitet og kultur. / Kjær, Bjørg.

    I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 18, 2002, s. 69-72.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  87. Udgivet

    Barndomssyn, børn og kultur. / Kjær, Bjørg.

    I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 18, 2002, s. 69-72.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  88. Udgivet

    Calf, coffee, keys and communication : childhood and adulthood - mutual constructs. / Kjær, Bjørg.

    Younger than yesterday - older than tomorrow: cultural perspectives on contemporary childhood and youth. red. / Marit Anne Hauan; Gry Heggli. Turku : NNF Publications, 2002. s. 27-41 (NNF Publications, Bind 11).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  89. Udgivet

    Det pædagogiske indhold i dagtilbudene. / Kjær, Bjørg; Smidt, Søren.

    Pædagogik og politik i kommunerne: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2002. s. 107-131 (Dagtilbud til børn : rapport, Bind 1). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  90. Udgivet

    Forebyggelse og integration : børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg; Mikkelsen, Peter; Malmgreen, Marianne.

    Pædagogik og politik i kommunerne: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2002. s. 77-106 (Dagtibud til børn : rapport, Bind 1). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  91. 2001
  92. Udgivet

    Barndom, voksendom, pædagogdom : pædagogen, den professionelle fornuft og magten : om pædagogens praksis som diskursiv handling, om magtsprog og modsprog og om fritidshjemmet som rituel arena. / Kjær, Bjørg.

    Danskbogen. red. / Anne Petersen. Klim, 2001. s. 114-139.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  93. 1999
  94. Udgivet

    Barndom før og nu : Fortællinger om tid, generationer, professionalisme og det gode liv. / Kjær, Bjørg.

    I: Nord Nytt, Nr. 77, 1999, s. 19-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. 1998
  96. Udgivet

    Childhood narrated and negotiated : on children´s, parents´ and teachers´ views on childhood. / Kjær, Bjørg.

    I: Children's Folklore Review, Bind 21, Nr. 1, 1998, s. 35-42.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  97. 1997
  98. Udgivet

    Børnekultur og ungdomskultur : om brede og smalle kulturbegreber. / Kjær, Bjørg.

    I: Tradisjon, Bind 27, Nr. 1, 1997, s. 45-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  99. Udgivet

    Childhood Narrated, Privately and Professionally. / Kjær, Bjørg.

    ARV, Nordic Yearbook of Folklore. Stockholm : The Royal Adolphus Academy, Uppsala på forlaget Almquist, 1997. (ARV, Nordic Yearbook of Folklore).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  100. 1996
  101. Udgivet

    Børnekultur og kulturbegreb : nogle overvejelser om teori og praksis. / Kjær, Bjørg.

    I: BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur, Nr. 37, 1996, s. 85-94.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  102. Udgivet

    Marginalization processes, youth problems, culture and ethnicity. / Kjær, Bjørg.

    Contemporary folklore: changing world view and tradition. red. / Mare Kõiva. Tartu : Insitute of Estonian Language & Estonian Museum of Literature, 1996.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  103. 1995
  104. Udgivet

    Etik. / Kjær, Bjørg (Redaktør).

    København : NEFA Norden = Nordisk Etnologisk Folkloristisk Arbejdsgruppe, 1995. 144 s. (Nord Nytt: Nordisk tidsskrift for kulturforskning; Nr. 60).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  105. Udgivet

    Narrativ kulturanalyse. / Kjær, Bjørg.

    Udstødelsesprocesser blandt unge i København. red. / Kirsten Marie Bovbjerg. København : Social- og Sundhedsforvaltningen i København, 1995. s. 15-55.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  106. Udgivet

    Udstødelsesprocesser blandt unge i København. / Bovbjerg, Kirsten Marie; Kjær, Bjørg.

    København : Social- og Sundhedsforvaltningen i København, 1995. 129 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  107. 1993
  108. Udgivet

    "Det er bare noget, vi leger" : barndommen som kulturelt begreb - om pædagogisk og folkloristisk barneleg. / Kjær, Bjørg.

    I: Nord Nytt, Nr. 49, 1993, s. 28-40, 124.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  109. Udgivet

    1.b's legebog. / Kjær, Bjørg; Skole- og Fritidsforvaltningen, Brøndby.

    15 s. PPR Brøndby. 1993, Rapport.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  110. Udgivet

    Legen lever. 1.b. / Kjær, Bjørg.

    13 s. PPR Brøndby. 1993.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  111. Udgivet

    Legen lever. Det er bare noget, vi leger. / Kjær, Bjørg.

    13 s. PPR Brøndby. 1993, Rapport.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  112. Udgivet

    Livscyklus. / Rørbye, Birgitte (Redaktør); Kjær, Bjørg (Redaktør); Blaakilde, Anne Leonora (Redaktør).

    I: Nord Nytt: Nordisk tidsskrift for kulturforskning, Nr. 49, 1993.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  113. 1990
  114. Udgivet

    "Herfra hvor jeg står" : om at opfatte sin omverden og forholde sig til den. / Kjær, Bjørg.

    I: Nord Nytt, Nr. 41, 1990, s. 91-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  115. Udgivet

    Det folk, det folk. / Kjær, Bjørg.

    I: Nord Nytt, Nr. 42, 1990, s. 3-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  116. Udgivet

    Folkloristisk formidling. / Kjær, Bjørg.

    I: Nord Nytt, Nr. 42, 1990, s. 28-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  117. 1989
  118. Udgivet

    5. september 2013. / Kjær, Bjørg; Blaakilde, Anne.

    I: Nord Nytt, Nr. 36, 1989, s. 24-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  119. 1988
  120. Udgivet

    Børnefolklore i øjenhøjde : om pigers forhold til frække ord og sange. / Kjær, Bjørg.

    I: Folk og Kultur, 1988, s. 31-46.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review