Förskjutningar i innehåll i SFO/Fritidshem i Skandinavien : – mellan den nordiska modellens och konkurrensstatens logik . / Kjær, Bjørg; Falkner, Carin ; Ludvigsson, Ann; Knutas, Agneta; Øksnes, Maria.
I: Pedagogisk Forskning i Sverige, 08.03.2022.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Diagnoser i et kulturelt/antropologisk perspektiv : Med autisme som eksempel. / Kjær, Bjørg.
København : Hans Reitzels Forlag, 2022. 9 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Inklusion på dagsordenen : Inklusion som vision og praktisk pædagogik – hvad er det blevet til og hvordan? . / Kjær, Bjørg.
2022. 11 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør); Morin, Anne (Redaktør); Kjær, Bjørg (Redaktør).
2022.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Voicing the silenced : one million voices and the Danish disability experience. / Kjær, Bjørg.
I: Social Work and Society, 2022.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Ikke som de andre: Forældreskab når børn problematiseres. / Kjær, Bjørg.
I: Nordiske Udkast, Bind 49, Nr. 1, 04.2021, s. 61-72.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Ulighed, stigma og social retfærdighed: pædagogisk arbejde med børnehavebørn i udsatte positioner. . / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 58, Nr. 1, 03.2021, s. 50-61.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Tradition and Transformation in Danish Early Childhood Education and Care. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg.
Oxford Research Encyclopedia of Education. red. / William Pink. Oxford : Oxford University Press, 2021.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Anerkendelse med specialpædagogisk indspil. / Kjær, Bjørg; Danneskiold-Samsøe, Ida.
I: Børns Hverdag, Nr. 6, 12.2020, s. 26-28.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Læring og oplæring i Eksperimental Institutionen. / Kjær, Bjørg; Danneskiold-Samsøe, Ida.
I: Børns Hverdag, Nr. 6, 12.2020, s. 10-12.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Academics as play and the social as discipline : school readiness in Denmark. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.
I: International Journal of Early Years Education, Bind 28, Nr. 3, 07.2020, s. 246-261 .Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Det er ikke mangel på farlig leg, der skaber mistrivsel, Claus Holm. / Hansen, Helle Rabøl; Kjær, Bjørg.
I: Berlingske Tidende, 24.05.2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kommentar/debat › Formidling
Appendiks : om forskningsprojektets empiri og metode. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg; Kryger, Niels; Westerling, Allan.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 243-251.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Det ikke-parate barn : når risiko-, optimerings-, og diagnosetænkning mødes. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Kryger, Niels.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 66-95.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Parate børn i mødet mellem pædagoger og forældre. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg; Kryger, Niels; Westerling, Allan.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 230-242.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
At gøre børn parate til dagen, skolen og livet : arbejdet med det sociale og det faglige i daginstitutionen. / Bach, Dil; Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 33-65.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Familiepraksis og forældreperspektiver. / Westerling, Allan; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg.
Parate børn : forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 160-184.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Indledning. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg; Kryger, Niels; Westerling, Allan.
Parate børn : forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 7-32.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Når lokale vidensformer møder færdige kortlægningsprogrammer. / Kryger, Niels; Westerling, Allan; Kjær, Bjørg.
Parate børn : Forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 96-131.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Tid, tilpasning og konflikt : pædagogers møde med forældre. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg; Bach, Dil.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 132-159.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Ikke som andre børn : forældreskab når børn klassificeres som børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg.
I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 57, Nr. 3, 2020, s. 59-73.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Indefra og udefra : nærhed og distance i antropologisk arbejde. / Kjær, Bjørg.
Inklusion og eksklusion: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Janne Hedegaard Hansen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 137-148.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Når du kommer i skole, så går det altså ikke! - børnehavens afslutning som overgangsritual. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.
I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Bind 2019, Nr. 4, 2019, s. 7-16.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Reflexive professional subjects : knowledge and emotions in the collaborations between teachers and educational - psychological consultants in a Danish school context. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg.
I: International Studies in Sociology of Education, Bind 28, Nr. 2, 2019, s. 168-185.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Pædagoger som forældrevejledere. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.
I: Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse, Bind 2, Nr. 2, 08.11.2018, s. 32-47.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Parents of the welfare state : pedagogues as parenting guides. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg; Palludan, Charlotte; Bach, Dil.
I: Social Policy and Society, Bind 17, Nr. 3, 31.01.2018, s. 467-480 .Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
The reflective methodologists : a cultural analysis of Danish pedagogues’ individualised silence and collective articulations. / Kjær, Bjørg.
I: Outlines, Bind 19, Nr. 1, 2018, s. 91-113.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Professionelt samarbejde som nøglen til inkluderende børnefællesskaber : resultater fra forskningsprojektet: "Inklusion mellem pædagogik og arbejdsmiljø". / Kjær, Bjørg; Albertsen, Karen; Limborg, Hans Jørgen.
I: 0 - 14, Bind 27, Nr. 1, 03.2017, s. 54-57.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Afvigelse : normalitetens grænser. / Kjær, Bjørg.
Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber. red. / Eva Gulløv; Gritt Bykærholm Nielsen; Ida Wentzel Winther. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 93-107 (Pædagogik og Samfund; Nr. 1).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Different forms of concerted cultivation: the case of Denmark. / Dannesboe, Karen Ida; Bach, Dil; Kjær, Bjørg.
2017. Paper præsenteret ved ECER 2017, Copenhagen, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Vidensformer og følelser i professionelle relationer. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
Når professioner samarbejder: praksis med udsatte børn og unge. red. / Cecilie Kolonda Moesbye-Jensen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 121-144.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Forældresamarbejde med elever i komplicerede læringssituationer. / Kjær, Bjørg; Kryger, Niels.
Specialpædagogik i læreruddannelsen. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson ; Torben Pedersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 293-305.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
PPR´s konsultative funktion : Følsomme relationer og professionelle identiteter på spil. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 53, Nr. 1, 2016, s. 53-74.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Inklusion i daginstitutioner : mellem pædagogik og arbejdsmiljø. / Albertsen, Karen; Kjær, Bjørg; Limborg, Hans Jørgen; Fournaise, Maria.
Valby : TeamArbejdsliv, 2015. 65 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
PPR's konsultative funktion - fra kamp til støtte : Følsomme relationer og professionelle identiteter kæmper ofte, når PPR skal støtte skolemedarbejdere med akut behov for hjælp til inklusionsarbejdet. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
2015, Webartikel.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning › peer review
Lekens rolle i skandinaviske skolefritidsordninger og fritidshjem : en analyse av offentlige dokumenter. / Øksnes, Maria; Knutas, Agneta; Ludvigsson, Ann; Falkner, Carin ; Kjær, Bjørg.
I: Barn, Bind 32, Nr. 3, 2014, s. 107-123.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Inclusive Kindergarten Pedagogy: good practice and good practitioners : A cultural perspective on assessing the quality of inclusive settings. / Kjær, Bjørg.
I: Nordic Studies in Education, 2013.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Pedagogic learning plans and children with special needs : transforming and anchoring - or maintaining and negotiating? / Kjær, Bjørg.
I: Arv: Nordic yearbook of folklore, Bind 69, 2013, s. 61-88.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Pædagogisk co-creation. / Mehlsen, Camilla; Kjær, Bjørg; Nielsen, Birger Steen.
I: Børn og Unge Forskning, Nr. 19, 2013, s. 4-8.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
14 forskere: Børnedebatten er kørt af sporet. / Andersen, Peter Østergaard ; Ellegaard, Thomas; Gulløv, Eva; Hedegaard, Mariane; Hjort, Katrin ; Kampmann, Jan; Kjær, Bjørg; Nielsen, Birger Steen ; Nielsen, Klaus; Plum, Maja; Palludan, Charlotte; Rasmussen, Kim; Schmidt, Camilla; Sommer, Dion.
I: Information, 11.05.2012, s. 18.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik › Formidling
De reflekterende metodikere : Om pædagogers individualiserede tavshed og kollektive italesættelse. / Kjær, Bjørg.
Læring og udvikling i daginstitutioner. red. / Lone Svinth; Charlotte Ringsmose. Dansk Psykologisk Forlag, 2012. s. 60-90.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Børn og barndom på fritidshjem : et folkloristisk studie af fortolkning og forhandling om barnlig identitet. / Kjær, Bjørg.
2. oplag udg. Eget forlag, 2011. 230 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Forhandlinger om barnlig identitet : normaliserende identitetsarbejde i en skolefritidsordning. / Kjær, Bjørg.
Pædagogens bog om individ, institution og samfund. red. / Anja Kastrup Jensen; Vivi Topp Meyer. København : Akademisk Forlag, 2011. s. 41-62 (Professionsserien).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Æstetiske forhandlinger om barnlig identitet : normaliserende identitetsarbejde på et fritidshjem. / Kjær, Bjørg.
I: Barn, Bind 29, Nr. 2, 2011, s. 9-26.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Børn som meddelere : folkloristik og etnologi. / Kjær, Bjørg; Petersen, Anne .
Den lille bog om metode: sådan undersøger du børnekultur og børns perspektiv. red. / Anne Petersen. Via Systime, 2010. s. 15-26.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Fra meddeler til informant : en introduktion. / Petersen, Anne (Redaktør); Kjær, Bjørg.
Den lille bog om metode: sådan undersøger du børnekultur og børns perspektiv. Via Systime, 2010. s. 4-7.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Forord/efterskrift › Formidling
Inkluderende pædagogik : god praksis og gode praktikere. / Kjær, Bjørg.
Akademisk Forlag, 2010. 286 s. (Professionsserien).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Basispladspædagogik og institutionskultur : om god praksis i pædagogisk arbejde med børn i psykosociale vanskeligheder i Københavns Kommune. / Kjær, Bjørg.
København, 2009. 212 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Danska förskollärares arbete med pedagogiska läroplaner och barn med särskilda behov. / Kjær, Bjørg.
Skolvardag och framtidsambitioner: etnologiska perspektiv på utbildning. red. / Göran Nygren; Birgitta Meurling. Uppsala Universitet, 2009. s. Side 49-73 (Rapportserie, Forum för skolan som kulturmiljö och arbetsplats).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning › peer review
Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg.
Når loven møder børns institutioner. red. / Jesper Olesen. Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2007. s. 145-179.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Framtiden och ögonblickets dans : om möten mellan barn, pedagoger, medhjälpare och föräldrar. / Kjær, Bjørg.
Kulturnavigering i skolan. red. / Gösta Arvastson; Billy Ehn. Stockholm : Gleerups, 2007. s. 125-132.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Når loven møder børns institutioner. / Olesen, Jesper (Redaktør); Palludan, Charlotte; Kjær, Bjørg; Lohmann, Gert.
1. udgave udg. København : Danmarks Paedagogiske Universitetsforlag, 2007. 214 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Sårbare børn og deres familier. / Kjær, Bjørg.
Individ, institution og samfund. red. / Peter Mikkelsen; Signe Holm-Larsen. Kroghs Forlag, 2007. s. 48-68 (Pædagoguddannelsen i fokus).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise; Rasmussen; Bøgeskov.
Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2006. 18 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Kompendium/lecture notes › Undervisning
Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.
Pædagogiske læreplaner i dagtilbud: undervisningsmateriale. 2006. s. 23-41.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Pædagogiske læreplaner i dagtilbud : undervisningsmateriale. / Kjær, Bjørg (Redaktør); Stilling Olesen, Jesper.
København, 2006. 115 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Kompendium/lecture notes › Undervisning
At blive sig selv ved at være en anden. / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. red. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 110-111.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
At få øje på hverdagskompetencer. / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. red. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 100-101.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Børn med særlige behov : Rummelighed og individuel indsats - med den pædagogiske læreplan som fælles forankringspunkt. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.
11 s. Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender. 2005, Nationalt styredokument.Publikation: Andet › Andet bidrag › Formidling
Børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.
Informationshåndbog om pædagogiske læreplaner i dagtilbud. København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Børn og barndom på fritidshjem : Et folkloristisk studie af fortolkning og forhandling om barnlig identitet. / Kjær, Bjørg.
Danmarks Pædagogiske Universitet og Göteborgs universitet, 2005. 230 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Fra mundtlighed til skriftlighed og tilbage igen. / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 174-179.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Guldguiden : læring i dagtilbud. / Olesen, Jesper (Redaktør); Kjær, B. (Redaktør); Herskind, M. (Redaktør); Nygaard Jensen, M. (Redaktør); Nørgaard, C. (Redaktør); Windfeldt, A. (Redaktør).
1 udg. Kbh : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. 217 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
Informationshåndbog om pædagogiske læreplaner i dagtilbud. / Olesen, Jesper (Redaktør); Kjær, B. (Redaktør).
København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. 162 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
Måltidet : et socialt og kulturelt mødested. / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. red. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 104-105.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
På tværs af projekterne - hvad træder frem? / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 203-211.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Skriftlighed - hvordan? / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. red. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 180-183.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Sociale kompetencer. / Kjær, Bjørg; Olesen, J.
Guldguiden. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. s. 90-94.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Den lille forskel? om pædagogmedhjælperes billeder af os og dem : fortællinger og forhandlinger om arbejdsmæssig identitet. / Kjær, Bjørg.
Midt imellem: jubilæumsskrift i anledning af Pædagogisk Medhjælperforbunds 30 års jubilæum. red. / Søs Bayer; Jan Simon Petersen. Forlaget Børn og Unge, 2004. s. 40-80.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Hvordan opfatter børn deres institutionsliv? kan vi vide det - hvordan? / Kjær, Bjørg.
2004, Forskning/udvikling.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning
Pædagogiske læreplaner i dagtilbud - undervisningsmateriale. / Olesen, Jesper (Redaktør); Kjær, B. (Redaktør); Lohmann, G. (Redaktør); Mikkelsen, P. (Redaktør); Poulsgaard, K. (Redaktør); Hygum, E. (Redaktør); Bjerre, T. (Redaktør); Windfeldt, L. (Redaktør).
København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2004. 115 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
Pædagogmedhjælperens kompetencer : Den lille forskel? Om pædagogmedhjælperes billeder af os og dem. Fortællinger og forhandlinger om arbejdsmæssig identitet. / Kjær, Bjørg.
København : Learning Lab Denmark / Danmarks Pædagogiske Universitet, 2004. 47 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
The Little Difference? On Daycare Assistants´ Images of Us and Them - Narratives and Negotiations about Occupational Identity. / Kjær, Bjørg.
ARV: Nordic Yearbook of Folklore. Stockholm : The Royal Adolphus Academy, Uppsala på forlaget Almquist, 2004. s. 197-235.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Børns køn, alder og etnicitet : Bermudatrekant eller spændstig triade. / Kjær, Bjørg.
I: Kvinneforskning, Nr. 3, 2003, s. 13-31.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Forældre og forældresamarbejde : hvordan omtales forældre og hvordan udtaler de sig? / Kjær, Bjørg.
Udvikling og perspektiver: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2003. s. 105-123 (Dagtilbud til børn : rapport, Bind 3). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning › peer review
Keys, calf and communication : children narrating age by means of objects. / Kjær, Bjørg.
Toy research in the late twentieth century : selection of papers presented at the International Toy Research Conference, Halmstad University. Bind 2: Toys as communication 2003. s. 317-328.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning › peer review
Selvfølgelighed, sproglighed og tavshed. / Kjær, Bjørg.
Feltarbejde blandt børn: metodologi og etik i etnografisk børneforskning. red. / Eva Gulløv; Susanne Højlund. Gyldendal, 2003. s. 121-129.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Sølvguiden. / Kjær, Bjørg (Redaktør); Jensen, Noona (Redaktør); Nørgaard, Camilla (Redaktør).
Kbh : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2003. 98 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
Barndomssyn og børnekultur : Mangfoldighed, identitet og kultur. / Kjær, Bjørg.
I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 18, 2002, s. 69-72.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Barndomssyn, børn og kultur. / Kjær, Bjørg.
I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 18, 2002, s. 69-72.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Calf, coffee, keys and communication : childhood and adulthood - mutual constructs. / Kjær, Bjørg.
Younger than yesterday - older than tomorrow: cultural perspectives on contemporary childhood and youth. red. / Marit Anne Hauan; Gry Heggli. Turku : NNF Publications, 2002. s. 27-41 (NNF Publications, Bind 11).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Det pædagogiske indhold i dagtilbudene. / Kjær, Bjørg; Smidt, Søren.
Pædagogik og politik i kommunerne: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2002. s. 107-131 (Dagtilbud til børn : rapport, Bind 1). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning › peer review
Forebyggelse og integration : børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg; Mikkelsen, Peter; Malmgreen, Marianne.
Pædagogik og politik i kommunerne: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2002. s. 77-106 (Dagtibud til børn : rapport, Bind 1). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning › peer review
Barndom, voksendom, pædagogdom : pædagogen, den professionelle fornuft og magten : om pædagogens praksis som diskursiv handling, om magtsprog og modsprog og om fritidshjemmet som rituel arena. / Kjær, Bjørg.
Danskbogen. red. / Anne Petersen. Klim, 2001. s. 114-139.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Barndom før og nu : Fortællinger om tid, generationer, professionalisme og det gode liv. / Kjær, Bjørg.
I: Nord Nytt, Nr. 77, 1999, s. 19-33.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Childhood narrated and negotiated : on children´s, parents´ and teachers´ views on childhood. / Kjær, Bjørg.
I: Children's Folklore Review, Bind 21, Nr. 1, 1998, s. 35-42.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Børnekultur og ungdomskultur : om brede og smalle kulturbegreber. / Kjær, Bjørg.
I: Tradisjon, Bind 27, Nr. 1, 1997, s. 45-52.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Childhood Narrated, Privately and Professionally. / Kjær, Bjørg.
ARV, Nordic Yearbook of Folklore. Stockholm : The Royal Adolphus Academy, Uppsala på forlaget Almquist, 1997. (ARV, Nordic Yearbook of Folklore).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Børnekultur og kulturbegreb : nogle overvejelser om teori og praksis. / Kjær, Bjørg.
I: BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur, Nr. 37, 1996, s. 85-94.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Marginalization processes, youth problems, culture and ethnicity. / Kjær, Bjørg.
Contemporary folklore: changing world view and tradition. red. / Mare Kõiva. Tartu : Insitute of Estonian Language & Estonian Museum of Literature, 1996.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning › peer review
Etik. / Kjær, Bjørg (Redaktør).
København : NEFA Norden = Nordisk Etnologisk Folkloristisk Arbejdsgruppe, 1995. 144 s. (Nord Nytt: Nordisk tidsskrift for kulturforskning; Nr. 60).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Narrativ kulturanalyse. / Kjær, Bjørg.
Udstødelsesprocesser blandt unge i København. red. / Kirsten Marie Bovbjerg. København : Social- og Sundhedsforvaltningen i København, 1995. s. 15-55.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning › peer review
Udstødelsesprocesser blandt unge i København. / Bovbjerg, Kirsten Marie; Kjær, Bjørg.
København : Social- og Sundhedsforvaltningen i København, 1995. 129 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
"Det er bare noget, vi leger" : barndommen som kulturelt begreb - om pædagogisk og folkloristisk barneleg. / Kjær, Bjørg.
I: Nord Nytt, Nr. 49, 1993, s. 28-40, 124.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
1.b's legebog. / Kjær, Bjørg; Skole- og Fritidsforvaltningen, Brøndby.
15 s. PPR Brøndby. 1993, Rapport.Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
Legen lever. 1.b. / Kjær, Bjørg.
13 s. PPR Brøndby. 1993.Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
Legen lever. Det er bare noget, vi leger. / Kjær, Bjørg.
13 s. PPR Brøndby. 1993, Rapport.Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
Livscyklus. / Rørbye, Birgitte (Redaktør); Kjær, Bjørg (Redaktør); Blaakilde, Anne Leonora (Redaktør).
I: Nord Nytt: Nordisk tidsskrift for kulturforskning, Nr. 49, 1993.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
"Herfra hvor jeg står" : om at opfatte sin omverden og forholde sig til den. / Kjær, Bjørg.
I: Nord Nytt, Nr. 41, 1990, s. 91-95.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Det folk, det folk. / Kjær, Bjørg.
I: Nord Nytt, Nr. 42, 1990, s. 3-8.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review