Berit Lassesen

  1. 2019
  2. Udgivet

    Kan videregående uddannelser mindske frafald ved hjælp af læringsteknologi? Et systematisk review. / Stenalt, Maria Hvid; Lassesen, Berit; Rossen, Dorte Sidelmann; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 14, Nr. 26, 01.04.2019, s. 82-102.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2018
  4. Udgivet

    Lykkes peer-feedback altid? 4 perspektiver på et undervisningseksperiment på jura : Hvordan kan kursusevaluering informere projektet? -Demonstration af et udviklingsværktøj. / Lassesen, Berit.

    2018. Abstract fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks konference 2018, Vingsted, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  5. Udgivet

    Mindsker inddragelse af digital læringsteknologi frafald på universiteterne? – Et systematisk review af 1483 studier. / Stenalt, Maria Hvid; Rossen, Dorte Sidelmann; Bager-Elsborg, Anna; Lassesen, Berit.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  6. 2017
  7. Udgivet

    Rådgivning om udvikling af undervisning på grundlag af fælles systematisk kursusevalueringer på Aarhus School of Business and Social Sciences. / Lassesen, Berit; Jensen, Torben K.

    2017. Abstract fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2017, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  8. Udgivet

    An exploration of student engagement in co-created learning environment. / Lassesen, Berit; Stenalt, Maria Hvid.

    2017. Abstract fra EuroSotl 2017, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  9. Udgivet

    An exploratory study of undergraduate law students’ experience of online peer and self-grading: Towards an experiential perspective. / Stenalt, Maria Hvid; Lassesen, Berit.

    2017. Paper præsenteret ved EuroSotl 2017, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  10. Udgivet

    Evaluation. / Lassesen, Berit; Lindberg, Annika Büchert.

    Introduction to Teaching and Learning - Content from the online module. red. / Mikkel Godsk; Tina Bering Keiding; Linda Greve; Mads Ronald Dahl. 1. udg. 2017. s. 21-22.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  11. Udgivet

    Formative Evaluation. / Lassesen, Berit.

    Introduction to Teaching and Learning - Content from the online module. red. / Mikkel Godsk; Tina Bering Keiding; Linda Greve; Mads Ronald Dahl. 1. udg. 2017. s. 46-47.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  12. 2015
  13. Udgivet

    The self-efficacy in patient-centeredness questionnaire : - a new measure of medical student and physician confidence in exhibiting patient-centered behaviors. / Zachariae, Robert; O Connor, Maja; Lassesen, Berit; Olesen, Martin Hammershøj; Kjær, Louise Binow; Thygesen, Marianne Kirstine; Mørcke, Anne Mette.

    I: B M C Medical Education, Bind 15, Nr. 150, 15.09.2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på? / Lassesen, Berit.

    Eksamensangst: Et problem vi skal løse i fællesskab. red. / Helle Hvas. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. s. 91-104.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  15. Udgivet

    Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi). / Lassesen, Berit; Stenalt, Maria Hvid; Rossen, Dorte Sidelmann.

    2015. Abstract fra DUN - Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2015, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  16. 2014
  17. Udgivet
  18. Udgivet

    Improvements in self-efficacy for engaging in patient-centered communication following a course in peer-supervision and communication for medical students : – the role of motivational factors. / Lassesen, Berit; O Connor, Maja; Kjær, Louise Binow; Mørcke, Anne Mette; Zachariae, Robert.

    2014. Paper præsenteret ved International Conference on Motivation, Helsinki, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  19. Udgivet

    Perception of blended learning inventory (POBLI) - development and validation. / Lassesen, Berit; Rossen, Dorte Sidelmann; Stenalt, Maria Hvid.

    2014. Paper præsenteret ved ICED 2014, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  20. 2013
  21. Udgivet
  22. Udgivet

    Studiekompetencedag: Et koncept for udvikling af universitetsstuderendes studievaner. / Herrmann, Kim Jesper; Lassesen, Berit; Bager, Anna Juul; Jensen, Torben K.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 8, Nr. 15, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  23. 2012
  24. Udgivet

    The physician-patient relationship and the experience of pain : A study of women undergoing diagnostic mammography. / Andersen, Ingeborg Farver; Pedersen, Christina Gundgaard; Lassesen, Berit; Jensen, Anders Bonde; Christensen, Søren; Zachariae, Robert.

    2012. Abstract fra IPOS 14th World Congress of Psycho-Oncology, Brisbane, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  25. Udgivet

    Motivational factors as predictors of student approach to learning. / Lassesen, Berit Irene.

    2012. Abstract fra International Conference on Motivation, Frankfurt am Main, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  26. Udgivet

    Motivational factors as predictors of student approach to learning. / Lassesen, Berit.

    2012. Abstract fra ICED 2012, Bangkok, Thailand.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  27. Udgivet

    Hvilke faktorer i studiemiljøet fremmer trivsel? - en analyse på baggrund af svar fra 11401 studerende ved Aarhus Universitet. / Herrmann, Kim Jesper; Jensen, Torben K.; Lassesen, Berit.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 7, Nr. 13, 2012, s. 1-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. 2011
  29. Udgivet

    Student approach to learning : An empirical investigation of factors associated with student approach to learning. / Lassesen, Berit.

    Aarhus : Department of Psychology and Behavioural Sciences, Aarhus University, 2011. 300 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  30. 2009
  31. Udgivet

    A prospective study of age differences in consequences of emotional control in women referred to clinical mammography. / Mehlsen, Mimi; Jensen, Anders Bonde; Christensen, Søren; Pedersen, Christina Gundgaard; Lassesen, Berit; Zachariae, Robert.

    I: Psychology and Aging, Bind 24, Nr. 2, 2009, s. 363-72.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. 2007
  33. Udgivet

    The modern Danish student : – A questionnaire of students’ attitudes to education, motives of choice of study and attitudes to teaching at a university. / Lassesen, Berit.

    EARLI Conference 28.8-1.9.2007, Developing potentials for learning. EARLI, University of Szeged, Graduate School of Education, Faculty of Arts, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  34. 2004
  35. Udgivet

    Repressive coping before and after diagnosis of breast cancer. / Zachariae, Robert; Jensen, Anders Bonde; Pedersen, Christina Gundgaard; Jørgensen, Michael Martini; Christensen, Søren; Lassesen, Berit; Lehbrink, Melsene.

    I: Psycho-Oncology, Bind 13, Nr. 8, 08.2004, s. 547-561.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Negative life events and breast cancer diagnosis - a semiprospective study. / Zachariae, R.; Jensen, A.B.; Lehbrink, M.; Christensen, S.; Lassesen, B.

    I: Psycho-Oncology, Bind 13, Nr. S2, 2004, s. S5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

  37. Udgivet

    Negative life events and distress in healthy women following mammography - a prospective study. / Zachariae, R.; Jensen, A.B.; Lehbrink, M.; Christensen, S.; Lassesen, B.

    I: Psycho-Oncology, Bind 13, Nr. S1, 2004, s. S211.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

  38. Udgivet

    Social support and acute stress reactions in healthy women referred to mammography. / Pedersen, A.F.; Zachariae, R.; Jensen, A.B.; Christensen, S.; Lassesen, B.

    I: Psycho-Oncology, Bind 13, Nr. S2, 2004, s. S215-216.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

  39. Udgivet

    The psychological impact of mammography: The influence of pre-examination perceived susceptibility and psychosocial factors. / Zachariae, R.; Jensen, A.B.; Christensen, S.; Lehbrink, M.; Lassesen, B.

    Psychosomatic Medicine 66 (1: Meeting abstracts). 2004. s. A-79.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  40. 2003
  41. Udgivet

    Emotional repression - premorbid trait or coping response to a diagnosis of cancer? / Zachariae, Robert; Pedersen, C.; Jørgensen, M.M.; Jensen, A.B.; Christensen, S.; Lassesen, B.; Lehbrink, M.

    I: Journal of Psychosomatic Research, Bind 55, Nr. 2, 2003, s. 148.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning