Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Uhørte stemmer - sproglige minoritetsforældre og samarbejde med skolen er en bog om minoritetsforældres erfaringer med folkeskolen.
Forældrene fortæller om spredning af deres børn, begrænsning i adgangen til modersmålsundervisning og konsekvenserne af fravær af interkulturel pædagogik.
Bogen bruger begreber som anerkendelse, sprogbrug og diskurser til at analysere sammenhænge mellem forældres og elevers beretninger og folkeskolelovens intentioner og konsekvenser.
Uhørte stemmer - sproglige minoritetsforældre og samarbejde med skolen præsenterer en ny viden, der kan inspirere de ansatte i skolen til at sætte fokus på, hvilke diskurser, der er i spil i det aktuelle samarbejde med sproglige minoritetsforældre, og hvordan de som professionelle i skolen i samspil med forældrenes ønsker og ressourcer, kan skabe en bedre skole.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Aarhus |
---|---|
Forlag | Via Systime |
Udgave | 1. |
Antal sider | 190 |
ISBN (Trykt) | 978-87-90833-27-5 |
Status | Udgivet - 2011 |
Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater
ID: 52508677