Centre for Educational Development

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Bente Kristiansen

Chefkonsulent

Ansættelse

Chefkonsulent

Centre for Educational Development - CED - Uddannelsesudvikling - Emdrup

Aarhus Universitet

København NV, Danmark

15 feb. 2019 → nu

Curriculum Vitae

Uddannelse

2004-07:        Ph.d. i forskningskommunikation, Institut for Kommunikation, Virksomhed og informationsteknologier, RUC

1999-01:    2-årig uddannelse i systemisk ledelse, organisations- og personaleudvikling, DISPUK

1984:             Cand. comm. ikommunikation og dansk (RUC)

 

Ansættelser

2019-             Chefkonsulent ved CUDiM, Emdrup (academic literacies, førsteårspædagogik)

 

2015-19         Læringskonsulent ved Det Juridiske Fakultet, KU

(pædagogikum, supervision, udviklingsarbejde, førsteårspædagogik)

 

2013-15:       Universitetspædagogisk konsulent ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, SDU (aktiv læring)

 

2008-13         Skrivekonsulent ved Det Humanistiske Fakultet, KU, herunder tovholder for 44 forsøgs- og udviklingsprojekter på det gymnasiale område vedr. skriftlighed

                                           

2007-08:        Ekstern lektor ved Institut for Kommunikation, Virksomhed og Informationsteknologier, RUC

 

2004-07:        Ph.d.-stipendiat ved RUC, Institut for Kommunikation, Virksomhed og informationsteknologier (forskningskommunikation)

 

2000-04:       Ansvarshavende redaktør for magasinet Humaniora, Statens Humanistiske Forskningsråd

 

1996-00:    Chefkonsulent i Kommunernes Landsforening, informationsafdelingen

 

1989-96:   Leder af informationsafdeling i skoleforvaltningen, Københavns Kommune

 

1986-88:       Lektor i mediefag ved pædagog- og socialrådgiveruddannelserne, Nuuk

 

Profile photoBente Kristiansen
Chefkonsulent
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, ARTS. Aarhus Universitet
Postaddresse:
Campus Emdrup
Tuborgvej 164, C012
2400 København NV

E-mail: bentek@tdm.au.dk
Telefon: +4593521860

Publikationer

Increase your students’ engagement using educational technology: 53 specific, research-based recommendations for realising the potential of educational technology in higher education

Godsk, M., Kristiansen, B. & Møller, K. L., 1 dec. 2021, 20 s.

Teaching academic literacy in two Master's degree programs

Kristiansen, B., Søndergaard, S. B. & Stovgaard, M., nov. 2021, (Afsendt) I: International Journal of Academic Development.

The art of the possible: from generic to embedded academic literacy development

Kristiansen, B. & Cozart, S. M., 7 jul. 2021.

Digital læringsteknologis potentiale for studerendes engagement

Godsk, M., Kristiansen, B. & Møller, K. L., 24 jun. 2021, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 44 s. (Pædagogisk Indblik; Nr. 12).

Styrk dine studerendes engagement med digital læringsteknologi i din undervisning: 53 konkrete, forskningsbaserede anbefalinger til indfrielse af digital læringsteknologis potentiale på de videregående uddannelser

Godsk, M., Kristiansen, B. & Møller, K. L., 23 jun. 2021, 20 s.

Can didactics provide answers to students’ challenges in their first year of study?

Felby, L. C., Elving, P. & Kristiansen, B., 2021.

Academic literacy - hvad og hvordan? Faglig rapport fra ARTS

Kristiansen, B., 2020, 19 s.

Førsteårsdidaktik - Hvad og hvordan? Faglig rapport fra Arts

Felby, L. C. & Kristiansen, B., 2020, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet. 32 s.

Knowledge making practices as vehicles for teaching academic literacy

Kristiansen, B., nov. 2019, I: Journal of Learning Development in Higher Education. 15, November, 18 s.

Om at skrive på Universitetet

Kristiansen, B., 2017, 1 udg. Odense: Syddansk Universitatsforlag. 170 s. (University of Southern Denmark Studies in Scandinavian Languages and Literatures, Bind 135).

Tekstproduktion og videnproduktion

Kristiansen, B., 2010, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidskrift. 5, 9

Når medierne taler med én stemme

Kristiansen, B., 2009, I: Rhetorica Scandinavica. 49/50

Forskningsstof i medierne - hvilke funktioner?

Kristiansen, B., 2008, I: Læring og medier (LOM). 1, 1.

Forskningsbaseret viden i massemedierne - et bidrag til demokratiet? En analyse af PISA 2003 i den trykte dagspresse

Kristiansen, B., 2007