DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Bent Sortkær

  1. 2021
  2. Udgivet

    What happens when schools shut down? Investigating inequality in students' reading behavior during Covid-19 in Denmark. / Reimer, David; Smith, Emil; Andersen, Ida Gran; Sortkær, Bent.

    I: Research in Social Stratification and Mobility, Bind 71, 100568, 02.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2020
  4. Udgivet

    COVID-19 og 3.g’ernes planer efter gymnasiet. / Olsen, Astrid; Reimer, David; Sortkær, Bent; Thomsen, Rie.

    København : Aarhus Universitet, DPU, 2020. 36 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  5. Udgivet

    Disciplinering i skolen - elevernes perspektiver. / Sortkær, Bent; Petersen, Benedikte Vilslev.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Bind Maj, Nr. 19, 4, 01.05.2020, s. 42-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen. / Sortkær, Bent.

    I: Tidsskrift for professionsstudier, Nr. 30, 2020, s. 134-137.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  7. 2019
  8. Udgivet

    Skolens feedbackpraksis skaber ulighed. / Sortkær, Bent.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Bind 2019, Nr. 18, 11.2019, s. 26-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    Vidensnotat: Præstationskultur, feedback og mindset. / Hansen, Line Asp; Sortkær, Bent; Harrits, Gitte Sommer.

    2019. 25 s.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelse

  10. Udgivet

    Feedback for Everybody? Exploring the relationship between students’ perceptions of feedback and students’ socioeconomic status. / Sortkær, Bent.

    I: British Educational Research Journal, Bind 45, Nr. 4, 08.2019, s. 717-735.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen. / Sortkær, Bent.

    Aarhus : Aarhus Universitet, DPU, 2019. 226 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  12. Udgivet

    Cultural capital and the perception of feedback. / Sortkær, Bent.

    I: British Journal of Sociology of Education, Bind 40, Nr. 5, 2019, s. 647-663.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Forældres skolevalg : En analyse af rationaler og strategier for forældres valg af skole i Danmark. / Andersen, Ida Gran; Sortkær, Bent; Grøndahl Glavind, Johanne; Overgaard Sørensen, Julie.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 125 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 5).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  14. 2018
  15. Udgivet

    Feedback for everybody? variations in students’ perception of feedback. / Sortkær, Bent.

    Northern lights on TIMSS and PISA 2018. København : Nordic Council of Ministers, 2018. s. 161-182 (TemaNord; Nr. 524).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. Udgivet

    Classroom disciplinary climate of schools and gender : evidence from the Nordic countries. / Sortkær, Bent; Reimer, David.

    I: School Effectiveness and School Improvement, Bind 29, Nr. 4, 15.04.2018, s. 511-528.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. 2017
  18. Udgivet

    Spørgeskemaundersøgelsen og kvantitative metoder. / Reimer, David; Sortkær, Bent.

    Empiriske undersøgelser og metodiske greb: grundbog til de pædagogiske professionsuddannelser. red. / Thomas Thyrring Engsig. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 135-160.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet

    Feedback i matematik : et litteraturstudie. / Sortkær, Bent.

    Feedback i matematik. red. / Rasmus Greve Henriksen. Frederikshavn : Dafolo, 2017. s. 9-20 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  20. 2016
  21. Udgivet

    Disciplinary climate and student achievement : evidence from schools and classrooms. / Sortkær, Bent; Reimer, David.

    Aarhus : Danish School of Education, Aarhus University, 2016.

    Publikation: Working paperForskning

  22. 2015
  23. Udgivet

    Fra OECD landereview (2004) til folkeskolereform (2014) : En undersøgelse af OECD's indflydelse på dansk uddannelsespolitik. / Sortkær, Bent.

    I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Bind 15, Nr. 4, 9, 15.12.2015, s. 70-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. 2013
  25. Udgivet

    Larm og læring : Klasserumsklimaets betydning for elevers læring. / Sortkær, Bent.

    København : Center for Strategisk Uddannelsesforskning, 2013.

    Publikation: Working paperForskning