What happens when schools shut down? Investigating inequality in students' reading behavior during Covid-19 in Denmark. / Reimer, David; Smith, Emil; Andersen, Ida Gran; Sortkær, Bent.
I: Research in Social Stratification and Mobility, Bind 71, 100568, 02.2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
COVID-19 og 3.g’ernes planer efter gymnasiet. / Olsen, Astrid; Reimer, David; Sortkær, Bent; Thomsen, Rie.
København : Aarhus Universitet, DPU, 2020. 36 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Disciplinering i skolen - elevernes perspektiver. / Sortkær, Bent; Petersen, Benedikte Vilslev.
I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Bind Maj, Nr. 19, 4, 01.05.2020, s. 42-52.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen. / Sortkær, Bent.
I: Tidsskrift for professionsstudier, Nr. 30, 2020, s. 134-137.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Skolens feedbackpraksis skaber ulighed. / Sortkær, Bent.
I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Bind 2019, Nr. 18, 11.2019, s. 26-37.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Vidensnotat: Præstationskultur, feedback og mindset. / Hansen, Line Asp; Sortkær, Bent; Harrits, Gitte Sommer.
2019. 25 s.Publikation: Udredning/notat › Faglig redegørelse
Feedback for Everybody? Exploring the relationship between students’ perceptions of feedback and students’ socioeconomic status. / Sortkær, Bent.
I: British Educational Research Journal, Bind 45, Nr. 4, 08.2019, s. 717-735.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen. / Sortkær, Bent.
Aarhus : Aarhus Universitet, DPU, 2019. 226 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
Cultural capital and the perception of feedback. / Sortkær, Bent.
I: British Journal of Sociology of Education, Bind 40, Nr. 5, 2019, s. 647-663.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Forældres skolevalg : En analyse af rationaler og strategier for forældres valg af skole i Danmark. / Andersen, Ida Gran; Sortkær, Bent; Grøndahl Glavind, Johanne; Overgaard Sørensen, Julie.
Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 125 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 5).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Feedback for everybody? variations in students’ perception of feedback. / Sortkær, Bent.
Northern lights on TIMSS and PISA 2018. København : Nordic Council of Ministers, 2018. s. 161-182 (TemaNord; Nr. 524).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Classroom disciplinary climate of schools and gender : evidence from the Nordic countries. / Sortkær, Bent; Reimer, David.
I: School Effectiveness and School Improvement, Bind 29, Nr. 4, 15.04.2018, s. 511-528.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Spørgeskemaundersøgelsen og kvantitative metoder. / Reimer, David; Sortkær, Bent.
Empiriske undersøgelser og metodiske greb: grundbog til de pædagogiske professionsuddannelser. red. / Thomas Thyrring Engsig. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 135-160.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Feedback i matematik : et litteraturstudie. / Sortkær, Bent.
Feedback i matematik. red. / Rasmus Greve Henriksen. Frederikshavn : Dafolo, 2017. s. 9-20 (Undervisning og læring).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Disciplinary climate and student achievement : evidence from schools and classrooms. / Sortkær, Bent; Reimer, David.
Aarhus : Danish School of Education, Aarhus University, 2016.Publikation: Working paper › Forskning
Fra OECD landereview (2004) til folkeskolereform (2014) : En undersøgelse af OECD's indflydelse på dansk uddannelsespolitik. / Sortkær, Bent.
I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Bind 15, Nr. 4, 9, 15.12.2015, s. 70-77.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Larm og læring : Klasserumsklimaets betydning for elevers læring. / Sortkær, Bent.
København : Center for Strategisk Uddannelsesforskning, 2013.Publikation: Working paper › Forskning