What happens when schools shut down? Investigating inequality in students' reading behavior during Covid-19 in Denmark
Reimer, D., Smith, E., Andersen, I. G. & Sortkær, B., feb. 2021, I: Research in Social Stratification and Mobility. 71, 100568.COVID-19 og 3.g’ernes planer efter gymnasiet
Olsen, A., Reimer, D., Sortkær, B. & Thomsen, R., 28 okt. 2020, København: Aarhus Universitet, DPU. 36 s.Disciplinering i skolen - elevernes perspektiver
Sortkær, B. & Petersen, B. V., 1 maj 2020, I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. Maj, 19, s. 42-52 11 s., 4.Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen
Sortkær, B., 2020, I: Tidsskrift for professionsstudier. 30, s. 134-137 4 s.Skolens feedbackpraksis skaber ulighed
Sortkær, B., nov. 2019, I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 2019, 18, s. 26-37 12 s.Vidensnotat: Præstationskultur, feedback og mindset
Hansen, L. A., Sortkær, B. & Harrits, G. S., 19 sep. 2019, 25 s..Feedback for Everybody? Exploring the relationship between students’ perceptions of feedback and students’ socioeconomic status
Sortkær, B., aug. 2019, I: British Educational Research Journal. 45, 4, s. 717-735 19 s.Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen
Sortkær, B., 9 jan. 2019, Aarhus: Aarhus Universitet, DPU. 226 s.Cultural capital and the perception of feedback
Sortkær, B., 2019, I: British Journal of Sociology of Education. 40, 5, s. 647-663 17 s.Forældres skolevalg: En analyse af rationaler og strategier for forældres valg af skole i Danmark
Andersen, I. G., Sortkær, B., Grøndahl Glavind, J. & Overgaard Sørensen, J., 2019, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 125 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 5).Feedback for everybody? variations in students’ perception of feedback
Sortkær, B., 27 sep. 2018, Northern lights on TIMSS and PISA 2018. København: Nordic Council of Ministers, s. 161-182 22 s. (TemaNord; Nr. 524).Classroom disciplinary climate of schools and gender: evidence from the Nordic countries
Sortkær, B. & Reimer, D., 15 apr. 2018, I: School Effectiveness and School Improvement. 29, 4, s. 511-528Spørgeskemaundersøgelsen og kvantitative metoder
Reimer, D. & Sortkær, B., 4 dec. 2017, Empiriske undersøgelser og metodiske greb: grundbog til de pædagogiske professionsuddannelser. Thyrring Engsig, T. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 135-160 Feedback i matematik: et litteraturstudie
Sortkær, B., 26 jun. 2017, Feedback i matematik. Henriksen, R. G. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 9-20 12 s. (Undervisning og læring).Disciplinary climate and student achievement: evidence from schools and classrooms
Sortkær, B. & Reimer, D., 10 okt. 2016, Aarhus: Danish School of Education, Aarhus University, 30 s.Fra OECD landereview (2004) til folkeskolereform (2014): En undersøgelse af OECD's indflydelse på dansk uddannelsespolitik
Sortkær, B., 15 dec. 2015, I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 15, 4, s. 70-77 9.Larm og læring: Klasserumsklimaets betydning for elevers læring
Sortkær, B., 2013, København: Center for Strategisk Uddannelsesforskning, 42 s. (Working Paper Series CSER WP; Nr. 010).BigSurv20
Bent Sortkær (Taler), David Reimer (Taler), Emil Smith (Deltager), Ida Gran Andersen (Deltager) & Stefan Oehmcke (Deltager)
6 nov. 2020 → 4 dec. 2020
Heterogeneity and Inequality –
Bent Sortkær (Deltager), David Reimer (Taler) & Ida Gran Andersen (Deltager)
5 nov. 2020 → 6 nov. 2020
Accumulation and compensation of inequalities
Bent Sortkær (Deltager), David Reimer (Deltager), Ida Gran Andersen (Deltager) & Gregory Palardy (Deltager)
20 maj 2020 → 22 maj 2020
Program for læringsledelse: Feedback skaber ulighed
Bent Sortkær (Foredragsholder)
10 dec. 2019
AABC: Feedback, ulighed...og måske lidt dannelse
Bent Sortkær (Foredragsholder)
5 dec. 2019
KEA: Feedback
Bent Sortkær (Foredragsholder)
7 nov. 2019
Feedback og læreruddannelsen
Bent Sortkær (Foredragsholder)
5 nov. 2019
Vurdering for læring og fagrettet formativ feedback
Bent Sortkær (Taler)
31 okt. 2019
Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen
Bent Sortkær (Foredragsholder)
21 okt. 2019
Vækstlaget - KVINFO
Bent Sortkær (Foredragsholder)
4 okt. 2019
International Journal of Comparative Sociology (Tidsskrift)
Bent Sortkær (Fagfællebedømmer)
1 apr. 2019 → …
Cultural capital and feedback
Bent Sortkær (Foredragsholder)
30 okt. 2018
Feedback for everybody? - or - The unutilized potential of feedback
Bent Sortkær (Foredragsholder)
27 sep. 2018
UC Irvine
Bent Sortkær (Gæsteforsker)
2 okt. 2017 → 26 nov. 2017
Cultural capital and feedback
Bent Sortkær (Foredragsholder)
24 aug. 2017
Feedback - fra et elevperspektiv
Bent Sortkær (Foredragsholder)
30 maj 2017
NOFA 6 - Nordisk Fagdidaktisk konference
Bent Sortkær (Taler)
29 maj 2017 → 31 maj 2017
TIMSS 2019: 2nd meeting of the TIMSS 2019 National Research Coordinators
Bent Sortkær (Deltager)
25 apr. 2017 → 27 apr. 2017
Northern Lights on PISA 2015 and TIMSS 2015
Bent Sortkær (Deltager)
23 mar. 2017
International Society for Teacher Education. Journal (Tidsskrift)
Bent Sortkær (Fagfællebedømmer)
2 feb. 2017 → …
ECER
Bent Sortkær (Taler)
23 sep. 2016 → 26 sep. 2016
Feedback for everybody?: Group Variations in Students’ Perception of Feedback. Results from PISA 2012
Bent Sortkær (Foredragsholder)
23 aug. 2016
Dansk Sociologikongres
Bent Sortkær (Deltager)
28 jan. 2016 → 29 jan. 2016
Juniorforskerforum, DPU, Aarhus
Bent Sortkær (Arrangør), Lise Degn (Arrangør) & Anders Kruse Ljungdalh (Arrangør)
2016 → …
Conference on Evidence on Schooling and Wellbeing
Bent Sortkær (Deltager)
28 aug. 2014 → 29 aug. 2014
Disciplinary climate and student achievement: Evidence from Classrooms and Schools
Bent Sortkær (Foredragsholder)
24 jan. 2014
Dansk Sociologikongres
Bent Sortkær (Taler)
23 jan. 2014 → 24 jan. 2014
Noise and Student Achivement in Denmark: Evidence from PISA 2003
Bent Sortkær (Foredragsholder)
16 maj 2013
Noise and Student Achivement: A quantitative study based on PISA 2003
Bent Sortkær (Foredragsholder)
16 apr. 2013