Projekter pr. år
Personlig profil
Profil
Jeg underviser og vejleder undervisere inden for universitetsuddannelserne, med et særligt fokus på kvalitetsudvikling og de studerendes læreprocesser. Jeg har opnået en kandidatgrad i Statskundskab samt en ph.d. i pædagogisk psykologi, begge fra Aarhus Universitet, Danmark. Min akademiske baggrund kombineret med mange års erfaring har gjort mig i stand til at opnå en omfattende ekspertise i at forbedre undervisningskvaliteten og optimere læringsudbyttet for universitetsstuderende. Jeg arbejder dedikeret på at fremme evidensbaserede praksisser og innovative pædagogiske metoder, der understøtter og udvikler universitetsundervisning.
Undervisning
Arbejdsområder
Som lektor ved CED deler jeg min tid mellem undervisning og forskning inden for videregående uddannelser. Min undervisning er primært fokuseret på kompetenceudvikling af universitetsundervisere. Jeg leder Universitetspædagogikum for adjunkter og postdocs. Desuden bidrager jeg til kurser inden for uddannelsesledelse og datainformeret undervisningsudvikling. Derudover tilbyder jeg individualiseret coaching og støtte i mindre grupper til undervisere, med det formål at udvikle deres undervisning og fremme forandringsskabende praksisser.
Emneord
- Universitetspædagogik
- Undervisning og læring i de videregående uddannelser
- Student agency
- Studentercenteret uddannelse
- universitetspædagogik
- Universitetsdidaktik
Fagområder
- Universitetspædagogik & diadaktik
- Undervisningsudvikling
- Studentercentreret læring
- Kvalitetsudvikling
- Pædagogisk Psykologi
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Development of a Self-Efficacy in Patient-centeredness Questionnaire (SEPQ)
Zachariae, R. (Projektleder), O'Connor, M. (Projektkoordinator), Lassesen, B. (Deltager), Mørcke, A. M. (Deltager) & Kjær, L. B. (Deltager)
06/08/2012 → 01/06/2015
Projekter: Projekt › Forskning
-
Enhancing student engagement in blended learning
Lassesen, B. (Deltager) & Stenalt, M. H. (PI)
01/01/2016 → 31/12/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
PoBLI: Perception of Blended Learning Inventory - Development and validation
Lassesen, B. (Projektleder), Stenalt, M. H. (Deltager), Rossen, D. S. (Deltager) & Price, L. (Deltager)
01/10/2013 → 01/09/2015
Projekter: Projekt › Forskning
-
Quality assurance and quality enhancement at Aarhus BSS
Lassesen, B. (Deltager) & Jensen, T. K. (Deltager)
01/02/2016 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Student approach to learning : an empirical investigation of factors associated with student approach to learning
Lassesen, B. (Deltager)
02/01/2006 → 01/02/2009
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Rådgivning om udvikling af undervisning på grundlag af fælles systematisk kursusevalueringer på Aarhus School of Business and Social Sciences
Lassesen, B. & Jensen, T. K., 30 maj 2017.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Formidling
Åben adgang -
An exploration of student engagement in co-created learning environment
Lassesen, B. & Stenalt, M. H., 2017.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Åben adgang -
An exploratory study of undergraduate law students’ experience of online peer and self-grading: Towards an experiential perspective
Stenalt, M. H. & Lassesen, B., 2017. 6 s.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Åben adgang -
Evaluation
Lassesen, B. & Lindberg, A. B., 2017, Introduction to Teaching and Learning - Content from the online module. Godsk, M., Keiding, T. B., Greve, L. & Dahl, M. R. (red.). 1. udg. s. 21-22 2 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning › peer review
3 Downloads (Pure) -
Formative Evaluation
Lassesen, B., 2017, Introduction to Teaching and Learning - Content from the online module. Godsk, M., Keiding, T. B., Greve, L. & Dahl, M. R. (red.). 1. udg. s. 46-47 2 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning › peer review
3 Downloads (Pure)
Aktiviteter
-
Inspirationsdag
Lassesen, B. (Arrangør), Lauridsen, O. (Arrangør) & Greve, L. (Arrangør)
2017Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
Syddansk Universitet (SDU)
Lassesen, B. (Medlem)
2017 → …Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Medlem af bedømmelsesudvalg
-
Kvalitetssikring af undervisning - Fra mavefornemmelse og smil til bedre udbytte og udvikling
Lassesen, B. (Foredragsholder)
15 jun. 2017Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
EuroSotl 2017
Lassesen, B. (Deltager) & Stenalt, M. H. (Deltager)
7 jun. 2017 → 9 jun. 2017Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
Dansk Universitetspædagogisk Tidskrift (Tidsskrift)
Lassesen, B. (Fagfællebedømmer)
2016 → …Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
Priser
-
DUNK award 2018: For bedste præsentation på DUN konferencen 2018
Stenalt, M. H. (Modtager), Jensen, E. N. (Modtager), Lassesen, B. (Modtager) & Jørgensen, B. M. (Modtager), 18 maj 2018
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser
Presse/medier
-
-
-
http://politiken.dk/debat/profiler/fuglsang/ECE1786980/naar-universiteter-goer-studieliv-til-et-hundeliv/
19/10/2012
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Læring og voksne - Hvordan bærer jeg mig ad, hvis jeg SKAL lære hele livet?
17/12/2008
1 element af Mediedækning
Presse/medie