Institut for Virksomhedsledelse

Anne Odile Peschel

  1. 2021
  2. Udgivet

    Scarcity signaling in sales promotion : An evolutionary perspective of food choice and weight status. / Peschel, Anne O.

    I: Journal of Retailing and Consumer Services, Bind 61, 102512, 07.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2020
  4. Udgivet

    Sell more for less or less for more? The role of transparency in consumer response to upcycled food products. / Peschel, Anne O.; Aschemann-Witzel, Jessica.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 273, 122884, 11.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Sweetening the Deal : The Ingredients that Drive Consumer Adoption of Online Grocery Shopping. / Frank, Darius-Aurel; Peschel, Anne O.

    I: Journal of Food Products Marketing, Bind 26, Nr. 8, 10.2020, s. 535-544.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Internal and External Reference Price Response in Brand Choice Models. / Ossama Elshiewy, Ossama; Peschel, Anne O.

    2020. Paper præsenteret ved Association for Consumer Research North American Conference, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  7. 2019
  8. Udgivet

    Consumer perception of plant-based proteins : The value of source transparency for alternative protein ingredients. / Aschemann-Witzel, Jessica; Peschel, Anne O.

    I: Food Hydrocolloids, Bind 96, 11.2019, s. 20-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    How circular will you eat? The sustainability challenge in food and consumer reaction to either waste-to-value or yet underused novel ingredients in food. / Aschemann-Witzel, Jessica; Peschel, Anne O.

    I: Food Quality and Preference, Bind 77, 10.2019, s. 15-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Personality traits and preferences for production method labeling – A latent class approach. / Peschel, Anne O.; Grebitus, Carola; Alemu, Mohammed Hussen; Hughner, Renée S.

    I: Food Quality and Preference, Bind 74, Nr. June, 06.2019, s. 163-171.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Increasing consumers' attention capture and food choice through bottom-up effects. / Peschel, Anne Odile; Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    I: Appetite, Bind 132, 01.01.2019, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Consumers associative networks of plant-based food product communications. / Peschel, Anne O.; Kazemi, Shahab; Liebichová, Martina; Mangaard Sarraf, Stine Cecilie; Aschemann-Witzel, Jessica.

    I: Food Quality and Preference, Bind 75, Nr. July, 2019, s. 145-156.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Consumers’ categorization of food ingredients : Do consumers perceive them as ‘clean label’ producers expect? An exploration with projective mapping. / Aschemann-Witzel, Jessica; Varela, Paula ; Peschel, Anne Odile.

    I: Food Quality and Preference, Bind 71, 2019, s. 117-128.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Thumbs up to transparency or dangerously thin ice? Consumers’ evaluation of sustainability communication. / Peschel, Anne O.; Aschemann-Witzel, Jessica.

    2019. Paper præsenteret ved European Marketing Academy Conference , .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  15. 2018
  16. Udgivet

    Exploration of consumer categorisation of food ingredients to assess perception of by-products used in plant-based ‘clean label’ food products. / Aschemann-Witzel, Jessica; Peschel, Anne Odile; Varela, P. .

    2018. Poster session præsenteret ved EUROSENSE 2018 - A sense of taste, Verona, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  17. Udgivet

    Reference price response across store formats. / Peschel, Anne Odile; Ossama Elshiewy, Ossama x.

    2018. Paper præsenteret ved European Marketing Academy Conference 2018, Glasgow, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  18. Udgivet

    Voluntary food labeling: The additive effect of “free from” labels and region of origin. / Grebitus, Carola; Peschel, Anne Odile; Hughner, Renée Shaw.

    I: Agribusiness, Bind 34, Nr. 4, 2018, s. 714-727.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Who are the GM-free Shoppers? Target-Marketing for Medjool Date Consumer Segments. / Peschel, Anne Odile; Grebitus, Carola; Shaw Hughner, Renée.

    2018. Paper præsenteret ved AAEA Annual Meeting 2018, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  20. 2017
  21. Udgivet

    Multi-product category choices labeled for ecological footprints : Exploring psychometrics and psychological biases. / Steiner, B. E. ; Peschel, Anne Odile; Grebitus, C.

    I: Ecological Economics, Bind 140, 2017, s. 251-264.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Redeeming Guilty Pleasures - Sustainable Consumption Across Vice and Virtue Categories. / Peschel, Anne Odile; Aschemann-Witzel, Jessica.

    NA - Advances in Consumer Research. red. / Ayelet Gneezy; Vladas Griskevicius; Patti Williams. Association for Consumer Research, 2017. 18 F (Advances in Consumer Research, Bind 45).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  23. 2016
  24. Udgivet

    Goal framing as a micro level intervention: Exploring the role of cognitive effort for achieving collective normative goals. / Bøe-Lillegraven, Siri Nordland; Peschel, Anne Odile.

    2016. Abstract fra Behavioral Organization Design: Toward a new approach, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  25. Udgivet

    How does consumer knowledge affect environmentally sustainable choices? Evidence from a cross-country latent class analysis of food labels. / Peschel, Anne O.; Grebitus, Carola; Steiner, Bodo; Veeman, Michele.

    I: Appetite, Bind 106, 01.11.2016, s. 78-91.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Essays on Implicit Information Processing at the Point of Sale: Evidence from Experiments and Scanner Data Analysis. / Peschel, Anne Odile.

    Århus : Institut for Økonomi, Aarhus Universitet, 2016. 143 s. (Ph.D. Theses, Bind 2016-7).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  27. Udgivet

    Comparing Prices Then and Now : the Store Price Image Determines Reference Price Dominance. / Peschel, Anne Odile.

    I: Advances in Consumer Research, Bind 44, 2016, s. 754.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskningpeer review

  28. Udgivet

    Constructing an internal reference price for product innovations. / Peschel, Anne Odile; Zielke, Stephan; Scholderer, Joachim.

    2016. Paper præsenteret ved European Marketing Academy, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  29. Udgivet

    Drivers of Demand for Specialty Crops : The Case of Arizona-Grown Medjool Dates. / Grebitus, Carola; Shaw Hughner, Renée; Peschel, Anne Odile.

    2016. Abstract fra international food marketing research symposium, Bologna, Italien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  30. Udgivet

    Explaining green consumer behaviour : Insights from latent class choice modeling. / Peschel, Anne Odile; Grebitus, Carola; Steiner, Bodo; Veeman, Michele.

    2016. Paper præsenteret ved Global Innovation and Knowledge Academy, Valencia, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  31. Udgivet

    Explaining the use of attribute cut-off values in decision making by means of involvement. / Peschel, Anne O.; Grebitus, Carola; Colson, Gregory; Hu, Wuyang.

    I: Journal of Behavioral and Experimental Economics, Bind 65, 2016, s. 58-66.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Reference price formation for product innovations : the role of consistent price-value-relationships. / Peschel, Anne Odile; Zielke, Stephan; Scholderer, Joachim.

    Proceedings in Food System Dynamics: System Dynamics and Innovation in Food Networks 2016 : Proceedings of the 10th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks. red. / J. Deiters; U. Rickert; G. Schiefer. CentMa, International Center for Management, Communication and Research, 2016. s. 101-103 (Proceedings in Food System Dynamics).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  33. 2015
  34. Udgivet

    A Behavioral Approach to Understanding Green Consumerism Using Latent Class Choice Analysis. / Peschel, Anne Odile; Grebitus, Carola; Steiner, Bodo; Veeman, Michele.

    2015. Paper præsenteret ved 143 EAAE/AAEA Joint seminar , Napoli, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  35. Udgivet

    Implicit transfer of price information between product categories. / Peschel, Anne Odile; Scholderer, Joachim; Zielke, Stephan.

    I: Advances in Consumer Research, Bind 43, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Meeting European consumers’ demand for imported beef. / Peschel, Anne Odile; Grebitus, Carola; Colson, Gregory; Hu, Wuyang.

    2015. Paper præsenteret ved 143 EAAE/AAEA Joint seminar , Napoli, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  37. Udgivet
  38. 2014
  39. Udgivet

    Unconscious price perception and information transfer in consumer choice. / Peschel, Anne Odile.

    2014. Abstract fra 2014 Shopper marketing and pricing conference , Stockholm , Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  40. 2013
  41. Udgivet

    A review of the findings and theories on surface size effects on visual attention. / Peschel, Anne Odile; Orquin, Jacob Lund.

    I: Frontiers in Psychology, Bind 4, Nr. 209, 09.2013, s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Bottom-up effects on attention capture and choice. / Peschel, Anne; Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    2013. Poster session præsenteret ved European Conference on Eye Movements, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  43. Udgivet

    Enhancing product label effectiveness by increasing attention and choice : Combining eye-tracking and choice methodologies. / Peschel, Anne; Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    2013. Paper præsenteret ved 42nd European Marketing Academy (EMAC), Istanbul, Tyrkiet.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  44. Udgivet

    Quantifying effects of convenience and product packaging on consumer preferences and market share of seafood products : The case of oysters. / Mueller Loose, Simone; Peschel, Anne; Grebitus, Carola.

    I: Food Quality and Preference, Bind 28, Nr. 2, 2013, s. 492-504.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    Using eye-tracking in the optimisation of package design : Effects of saliency and surface size of packaging elements on consumer attention and choice. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone; Peschel, Anne Odile; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra 10th Pangborn Sensory Science Symposium, Rio de Janeiro, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  46. 2012
  47. Udgivet

    Effects of different health claim presentation formats on attention and choice : Results from a combination of eye tracking and discrete choice. / Mueller Loose, Simone; Peschel, Anne; Mesovic, V.; Orquin, Jacob Lund.

    2012. Abstract fra 5th European Conference on Sensory and Consumer Research, Bern, Schweiz.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  48. Udgivet

    Influence of convenience on healthy food choice : The case of seafood. / Mueller Loose, Simone; Peschel, Anne; Grebitus, Carola.

    2012. Paper præsenteret ved 2012 AAEA Annual Meeting , Seattle, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review