Diagnoser i professionelt arbejde: Læreres arbejde med børn og unge med diagnoser i folkeskolen. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør); Morin, Anne (Redaktør); Kjær, Bjørg (Redaktør).
Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . Samfundslitteratur, 2023.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør); Morin, Anne (Redaktør); Kjær, Bjørg (Redaktør).
2023.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Forord. / Petersen, Kirsten Elisa; Morin, Anne; Kjær, Bjørg.
Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2023. s. 11-12.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Indledning. / Petersen, Kirsten Elisa; Kjær, Bjørg; Morin, Anne.
Børn og unge med diagnoser: en grundbog til pædagoger. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2023. s. 13-22.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Tværprofessionelt samarbejde om børn og unge med diagnoser. / Morin, Anne.
Diagnoser i professionelt arbejde: Læreres arbejde med børn og unge med diagnoser. Samfundslitteratur, 2022.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Suppressed voices and lost opportunities in education and the psychiatric healthcare system : a structural analysis of dilemmas in inter-professional collaboration between sectors . / Morin, Anne.
I: Social Work & Society, 2022.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
PPR-faglig ekspertise i tidlige tværprofessionelle og tværsektorielle samarbejder og interventioner. / Morin, Anne.
I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 58, Nr. 2, 07.2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Social eksklusion i skolen. / Morin, Anne.
I: Nordiske Udkast, Bind 49, Nr. 1, 01.03.2021, s. 73-85.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Introduktion til temanummer om social eksklusion og pædagogik i velfærdsstaten. / Morin, Anne (Redaktør); Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør).
I: Nordiske Udkast, Bind 49, Nr. 1, 2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Forord/efterskrift › Forskning
Et psykologisk blik på inklusion : at skabe rammer for modtagelse af børns forskellige bidrag. / Morin, Anne.
Inklusion og eksklusion: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Janne Hedegaard Hansen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 125-136.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Decentering professional collaboration : working with diagnosed children. / Morin, Anne.
I: Annual Review of Critical Psychology (Online), Bind 16, Nr. Special Issue: Kritische Psychologie, 2019, s. 953-968.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Optimizing the educational subject between testing and inclusion in an era of neoliberalism : musings on a research agenda and its future perspectives. / Morin, Anne; Hamre, Bjørn ; Ydesen, Christian.
Testing and inclusive schooling: international challenges and opportunities. red. / Bjørn Hamre; Anne Morin; Christian Ydesen. New York : Routledge, 2018. s. 254-262 (Routledge Research in International and Comparative Education).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Testing and inclusive schooling : international challenges and opportunities. / Morin, Anne; Hamre, Bjørn ; Ydesen, Christian.
New York : Routledge, 2018. 286 s. (Routledge Research in International and Comparative Education).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Psychiatric testing and everyday school life : collaborative work with diagnosed children. / Anne Morin & Lotte Hedegaard-Sørensen.
Testing and inclusive schooling: international challenges and opportunities. red. / Bjørn Hamre; Anne Morin; Christian Ydesen. Abingdon : Routledge, 2018. s. 198-213 (Routledge Research in International and Comparative Education).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Decentering professionalism : Working with Diagnosed Children. / Morin, Anne.
I: Annual Review of Critical Psychology, 2018.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
At arbejde pædagogisk med børns bidrag : om at muliggøre og modtage børns bidrag til fællesskabet. / Morin, Anne.
I: Specialpaedagogik, Bind 37, Nr. 3/4, 01.12.2017, s. 78- 84.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Tværprofessionelt samarbejde på tværs af skole, PPR og psykiatri. / Morin, Anne.
Specialpædagogik i læreruddannelsen. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson; Torben Pedersen. Kbh. : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 241-259.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Et positioneret samarbejde : på tværs af skole, PPR og psykiatri. / Morin, Anne.
Inklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde. red. / Bjørn Hamre; Vibe Larsen. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2016. s. 107-124.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Children´s conduct of life : across general school, educational psychology consultation and psychiatry. / Morin, Anne.
I: Nordic Psychology, Bind 67, Nr. 3, 2015, s. 225-240.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Afdækning af forskning og viden i relation til ressourcepersoner og teamsamarbejde. / Hansen, Janne Hedegaard; Andersen, Bente Bro; Højholdt, Andy et al.
København : Undervisningsministeriet, 2014. 51 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Mentalisering og specialpædagogik : pædagogisk arbejde med udvikling af personlige forudsætninger for at deltage i læringsfællesskaber. / Morin, Anne.
Lærerens grundfaglighed: mentalisering som arbejdsredskab. 1. udg. Værløse : Billesøe og Baltzer, 2014. s. 160-172.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Children´s conduct of life : across general school educational psychology consultation and psychiatry. / Morin, Anne.
2013. Paper præsenteret ved ISTP , Santiago di Chile, Chile.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Familieklassen : mellem kontekstualisering og individualisering. / Morin, Anne.
I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 49, Nr. 6, 2012, s. 413-422, 456.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Pædagogisk Psykologisk Rådgivning som samarbejdspartner i den inkluderende skole. / Morin, Anne.
Specialpædagogik - teori og praksis. red. / Vibeke Boelt; Martin Jørgensen; Torben Nørregaard Rasmussen. Aarhus : Kvan, 2011. s. 99-112.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Samarbejde om inklusion. / Morin, Anne.
Børn i vanskeligheder: samarbejde på tværs. red. / Charlotte Højholt. 1. udg. Kbh. : Dansk Psykologisk Forlag, 2011. s. 57-76.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Samarbejde om specialpædagogiske indsatser : familieklasser i den danske folkeskole. / Morin, Anne.
Specialpædagogik: en grundbog. red. / Jørgen Christensen; Brian Degn Mårtensson; Torben Pedersen. 1. udg. Kbh. : Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 237-248.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Familieklasser og arbejdet med inklusion. / Morin, Anne.
I: Unge Paedagoger, Nr. 2, 2010, s. 13-19.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Børns perspektiver på specialpædagogiske læringsrum. / Morin, Anne.
I: Skolestart, Bind 39, Nr. 2, 2009, s. 12-16.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Praksisforskning : på tværs af almen- og specialpædagogik. / Morin, Anne.
I: Educare, Nr. 4, 2009, s. 105-121.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Specialundervisning og læring i skolen : et decentreret perspektiv. / Morin, Anne.
Specialpædagogik i skolen: En grundbog. Kbh : Gyldendal, 2009. s. 89-103.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Børns deltagelse og læring : på tværs af almen- og specialpædagogiske lærearrangementer: Ph.D.-forsvar d. 18.01.2008. / Morin, Anne.
I: Nordiske Udkast, Bind 36, Nr. 1/2, 2008, s. 85-94.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Learning together : a child perspective on educational arrangements of special education. / Morin, Anne.
I: Australian Research in Early Childhood Education, Bind 15, Nr. 1, 2008, s. 27-37.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Børns deltagelse og læring : på tværs af almen- og specialpædagogiske lærearrangementer. / Morin, Anne.
1 udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2007. 296 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
National Interpretations of International Indicators. / Egelund, Niels; Morin, Anne; Tiana, Alexandro.
I: European Educational Research Journal, Bind 3, Nr. 1, 2004, s. 213-245.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
National Interpretations of the International Indicators. / Morin, Anne.
I: European Educational Research Journal, Bind 3, Nr. 1, 2004, s. 213-245.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
På tværs af det normale og det specielle i børnehaveklassen. / Morin, Anne.
Specialpædagogisk praksis: Indspil og udspil. Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2004. s. 85-108.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Chat: en del af børns virkelighed. / Morin, Anne.
København : Børnerådet, 2003. 45 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Medbestemmelse i folkeskolen : Børnepanel Rapport. / Morin, Anne.
1. udg. København : Børnerådet, 2002. 34 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling