DPU

Aarhus Universitets segl

Anne Morin

  1. 2023
  2. Udgivet

    Diagnoser i professionelt arbejde: Læreres arbejde med børn og unge med diagnoser i folkeskolen. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør); Morin, Anne (Redaktør); Kjær, Bjørg (Redaktør).

    Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . Samfundslitteratur, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet
  4. Udgivet

    Forord. / Petersen, Kirsten Elisa; Morin, Anne; Kjær, Bjørg.

    Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2023. s. 11-12.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. Udgivet

    Indledning. / Petersen, Kirsten Elisa; Kjær, Bjørg; Morin, Anne.

    Børn og unge med diagnoser: en grundbog til pædagoger. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2023. s. 13-22.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. 2022
  7. Accepteret/In press

    Tværprofessionelt samarbejde om børn og unge med diagnoser. / Morin, Anne.

    Diagnoser i professionelt arbejde: Læreres arbejde med børn og unge med diagnoser. Samfundslitteratur, 2022.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  8. Accepteret/In press

    Suppressed voices and lost opportunities in education and the psychiatric healthcare system : a structural analysis of dilemmas in inter-professional collaboration between sectors . / Morin, Anne.

    I: Social Work & Society, 2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. 2021
  10. Udgivet

    PPR-faglig ekspertise i tidlige tværprofessionelle og tværsektorielle samarbejder og interventioner. / Morin, Anne.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 58, Nr. 2, 07.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Social eksklusion i skolen. / Morin, Anne.

    I: Nordiske Udkast, Bind 49, Nr. 1, 01.03.2021, s. 73-85.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Introduktion til temanummer om social eksklusion og pædagogik i velfærdsstaten. / Morin, Anne (Redaktør); Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør).

    I: Nordiske Udkast, Bind 49, Nr. 1, 2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisForord/efterskriftForskning

  13. 2019
  14. Udgivet

    Et psykologisk blik på inklusion : at skabe rammer for modtagelse af børns forskellige bidrag. / Morin, Anne.

    Inklusion og eksklusion: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Janne Hedegaard Hansen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 125-136.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. Udgivet

    Decentering professional collaboration : working with diagnosed children. / Morin, Anne.

    I: Annual Review of Critical Psychology (Online), Bind 16, Nr. Special Issue: Kritische Psychologie, 2019, s. 953-968.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. 2018
  17. Udgivet

    Optimizing the educational subject between testing and inclusion in an era of neoliberalism : musings on a research agenda and its future perspectives. / Morin, Anne; Hamre, Bjørn ; Ydesen, Christian.

    Testing and inclusive schooling: international challenges and opportunities. red. / Bjørn Hamre; Anne Morin; Christian Ydesen. New York : Routledge, 2018. s. 254-262 (Routledge Research in International and Comparative Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    Testing and inclusive schooling : international challenges and opportunities. / Morin, Anne; Hamre, Bjørn ; Ydesen, Christian.

    New York : Routledge, 2018. 286 s. (Routledge Research in International and Comparative Education).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  19. Udgivet

    Psychiatric testing and everyday school life : collaborative work with diagnosed children. / Anne Morin & Lotte Hedegaard-Sørensen.

    Testing and inclusive schooling: international challenges and opportunities. red. / Bjørn Hamre; Anne Morin; Christian Ydesen. Abingdon : Routledge, 2018. s. 198-213 (Routledge Research in International and Comparative Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  20. Udgivet

    Decentering professionalism : Working with Diagnosed Children. / Morin, Anne.

    I: Annual Review of Critical Psychology, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. 2017
  22. Udgivet

    At arbejde pædagogisk med børns bidrag : om at muliggøre og modtage børns bidrag til fællesskabet. / Morin, Anne.

    I: Specialpaedagogik, Bind 37, Nr. 3/4, 01.12.2017, s. 78- 84.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. 2016
  24. Udgivet

    Tværprofessionelt samarbejde på tværs af skole, PPR og psykiatri. / Morin, Anne.

    Specialpædagogik i læreruddannelsen. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson; Torben Pedersen. Kbh. : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 241-259.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  25. Udgivet

    Et positioneret samarbejde : på tværs af skole, PPR og psykiatri. / Morin, Anne.

    Inklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde. red. / Bjørn Hamre; Vibe Larsen. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2016. s. 107-124.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. 2015
  27. Udgivet

    Children´s conduct of life : across general school, educational psychology consultation and psychiatry. / Morin, Anne.

    I: Nordic Psychology, Bind 67, Nr. 3, 2015, s. 225-240.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. 2014
  29. Udgivet

    Afdækning af forskning og viden i relation til ressourcepersoner og teamsamarbejde. / Hansen, Janne Hedegaard; Andersen, Bente Bro; Højholdt, Andy et al.

    København : Undervisningsministeriet, 2014. 51 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  30. Udgivet

    Mentalisering og specialpædagogik : pædagogisk arbejde med udvikling af personlige forudsætninger for at deltage i læringsfællesskaber. / Morin, Anne.

    Lærerens grundfaglighed: mentalisering som arbejdsredskab. 1. udg. Værløse : Billesøe og Baltzer, 2014. s. 160-172.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  31. 2013
  32. Udgivet

    Children´s conduct of life : across general school educational psychology consultation and psychiatry. / Morin, Anne.

    2013. Paper præsenteret ved ISTP , Santiago di Chile, Chile.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  33. 2012
  34. Udgivet

    Familieklassen : mellem kontekstualisering og individualisering. / Morin, Anne.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 49, Nr. 6, 2012, s. 413-422, 456.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. 2011
  36. Udgivet

    Pædagogisk Psykologisk Rådgivning som samarbejdspartner i den inkluderende skole. / Morin, Anne.

    Specialpædagogik - teori og praksis. red. / Vibeke Boelt; Martin Jørgensen; Torben Nørregaard Rasmussen. Aarhus : Kvan, 2011. s. 99-112.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet

    Samarbejde om inklusion. / Morin, Anne.

    Børn i vanskeligheder: samarbejde på tværs. red. / Charlotte Højholt. 1. udg. Kbh. : Dansk Psykologisk Forlag, 2011. s. 57-76.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  38. Udgivet

    Samarbejde om specialpædagogiske indsatser : familieklasser i den danske folkeskole. / Morin, Anne.

    Specialpædagogik: en grundbog. red. / Jørgen Christensen; Brian Degn Mårtensson; Torben Pedersen. 1. udg. Kbh. : Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 237-248.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  39. 2010
  40. Udgivet

    Familieklasser og arbejdet med inklusion. / Morin, Anne.

    I: Unge Paedagoger, Nr. 2, 2010, s. 13-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  41. 2009
  42. Udgivet

    Børns perspektiver på specialpædagogiske læringsrum. / Morin, Anne.

    I: Skolestart, Bind 39, Nr. 2, 2009, s. 12-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  43. Udgivet

    Praksisforskning : på tværs af almen- og specialpædagogik. / Morin, Anne.

    I: Educare, Nr. 4, 2009, s. 105-121.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    Specialundervisning og læring i skolen : et decentreret perspektiv. / Morin, Anne.

    Specialpædagogik i skolen: En grundbog. Kbh : Gyldendal, 2009. s. 89-103.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  45. 2008
  46. Udgivet

    Børns deltagelse og læring : på tværs af almen- og specialpædagogiske lærearrangementer: Ph.D.-forsvar d. 18.01.2008. / Morin, Anne.

    I: Nordiske Udkast, Bind 36, Nr. 1/2, 2008, s. 85-94.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Learning together : a child perspective on educational arrangements of special education. / Morin, Anne.

    I: Australian Research in Early Childhood Education, Bind 15, Nr. 1, 2008, s. 27-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. 2007
  49. Udgivet

    Børns deltagelse og læring : på tværs af almen- og specialpædagogiske lærearrangementer. / Morin, Anne.

    1 udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2007. 296 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  50. 2004
  51. Udgivet

    National Interpretations of International Indicators. / Egelund, Niels; Morin, Anne; Tiana, Alexandro.

    I: European Educational Research Journal, Bind 3, Nr. 1, 2004, s. 213-245.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. Udgivet

    National Interpretations of the International Indicators. / Morin, Anne.

    I: European Educational Research Journal, Bind 3, Nr. 1, 2004, s. 213-245.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  53. Udgivet

    På tværs af det normale og det specielle i børnehaveklassen. / Morin, Anne.

    Specialpædagogisk praksis: Indspil og udspil. Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2004. s. 85-108.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  54. 2003
  55. Udgivet

    Chat: en del af børns virkelighed. / Morin, Anne.

    København : Børnerådet, 2003. 45 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  56. 2002
  57. Udgivet

    Medbestemmelse i folkeskolen : Børnepanel Rapport. / Morin, Anne.

    1. udg. København : Børnerådet, 2002. 34 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling