DPU

Aarhus Universitets segl

Anne Larson

  1. 2023
  2. Accepteret/In press
    Adult education in times of change - The implications of the COVID-19 crisis on Danish policies. / Cort, Pia Seidler; Larson, Anne.
    Research Handbook on Adult Education Policy . red. / Marcella Milana; Palle Rasmussen; Margherita Bussi. Edward Elgar Publishing, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet
    Governing Adult Learning Through Influencing Public Debate: How the Media Use PIAAC Data in Denmark, Italy and the United Kingdom. / Milana, Marcella; Vatrella, Sandra; Klatt, Gosia et al.
    Lifelong Learning, Young Adults and the Challenges of Disadvantage in Europe. red. / John Holford; Pepka Boyadjieva; Sharon Clancy; Günter Hefler; Ivana Studená. Cham: Palgrave Macmillan, 2023. s. 193-215 (Palgrave Studies in Adult Education and Lifelong Learning Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Accepteret/In press
    Social ulighed i deltagelse i voksenuddannelse. / Larson, Anne.
    Social ulighed og social mobilitet i det 21. århundrede. red. / Christian Christrup Kjeldsen; Niels Rosendal Jensen; Anne Larson; Thomas Clausen; Bente Jensen. Aarhus Universitetsforlag, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. Accepteret/In press
    Social ulighed og social mobilitet i det 21. århundrede. / Kjeldsen, Christian C. (Redaktør); Jensen, Niels Rosendal (Redaktør); Larson, Anne (Redaktør) et al.
    Aarhus Universitetsforlag, 2023.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  6. 2022
  7. Udgivet
    How public media and governments co-construct the adult skills agenda. The OECD's Programme for the International Assessment of Adult Competencies in Italian and Danish newspapers. / Rasmussen, Palle; Milana, Marcella; Vatrella, Sandra et al.
    I: Research in Comparative and International Education, Bind 17, Nr. 3, 09.2022, s. 353–371.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Ikke-udgivet
    Caught between Study and Family: Mature Female Students’ Thesis Writing during Covid. / Larson, Anne; Cort, Pia Seidler; Nordentoft, Helle Merete.
    2022. Paper præsenteret ved 9th Nordic Conference on Adult Education and Learning, Tønsberg, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  9. Udgivet
    Qualification, socialisation and/or subjectification – three international organisations’ prioritisation of the purposes of adult education and learning from the 1970s to the 2010s. / Larson, Anne; Cort, Pia Seidler.
    I: International Journal of Lifelong Education, Bind 41, Nr. 1, 2022, s. 91-106.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet
    Researching inequality and lifelong education from 1982-2020: A critical review. / Ilieva-Trichkova , Petya; Galloway, Sarah; Schmidt-Hertha, Bernhard et al.
    I: International Journal of Lifelong Education, Bind 41, Nr. 6, 2022, s. 597-614.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. 2021
  12. Udgivet
    Når specialet flytter hjem: Specialeskrivning i en coronatid . / Nordentoft, Helle Merete; Cort, Pia Seidler; Larson, Anne.
    2021. Abstract fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks konference, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  13. Udgivet
    Knowledge production, public media and adult education and learning: how the OECD’s PIAAC survey enters the press discourse in Italy and Denmark. / Rasmussen, Palle; Milana, Marcella; Vatrella, Sandra et al.
    Proceedings of Adult Education in Global Times. red. / Jude Walker; Gabriella Maestrini; Suzanne Smythe. Ottawa: Canadian Association for the Study of Adult Education, 2021. s. 416-421.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  14. 2019
  15. Udgivet
    Report on the use of PIAAC in informing policy in selected countries: Deliverable D3.3. / Larson, Anne; Milana, Marcella; Klatt, Gosia et al.
    S.l.: Horizon 2020, 2019. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  16. Udgivet
    The marginalisation of popular education: 50 years of Danish adult education policy. / Larson, Anne; Cort, Pia.
    Resisting neoliberalism in education: local, national and transnational perspectives. red. / Lyn Tett; Mary Hammilton. Bristol: Policy Press, 2019. s. 181-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  17. Udgivet
    Soft governance og voksenuddannelse: PIAAC som eksempel. / Larson, Anne; Cort, Pia.
    Glidninger - usynlige forandringer inden for pædagogik og uddannelse. red. / Lejf Moos. Emdrup: Aarhus Universitet, DPU, 2019. s. 133-155.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet
    The Vocational Turn of Adult Education in Denmark: an analysis of adult education policy from the late 1990s. / Rasmussen, Palle; Larson, Anne; Cort, Pia.
    I: International Journal of Lifelong Education, Bind 38, Nr. 3, 2019, s. 254-267.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. 2017
  20. Udgivet
    Whatever happened to learning out of interest? Danish adult education policy from popular adult education in the 1980s to PIAAC and education for qualification in the 2010s. / Larson, Anne; Cort, Pia.
    2017. Paper præsenteret ved European Conference on Educational Research, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  21. Udgivet
  22. Udgivet
    Adult education: from visible to invisible? Recent policy developments in Denmark. / Rasmussen, Palle; Larson, Anne; Cort, Pia.
    2017. Paper præsenteret ved ESREA network on Policy Studies in Adult Education conference 2017, Verona, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  23. Udgivet
    The policy trail methodology. / Holford, John; Larson, Anne; Melo, Susana et al.
    2017. Paper præsenteret ved ESREA network on Policy Studies in Adult Education conference 2017, Verona, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  24. 2016
  25. Udgivet
    Livslang læring. / Larson, Anne.
    Studier i pædagogisk sociologi. red. / Niels Rosendal Jensen; Hans Dorf. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, 2016. s. 129-156 (Asterisk; Nr. 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. Udgivet
    Back to basics? the impact of economic and political austerity on European adult education. / Larson, Anne; Rasmussen, Palle.
    2016. Paper præsenteret ved ECER, Dublin, Irland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  27. Udgivet
    In the Aftermath of the Danish PIAAC results: a transnational technology of governance without consequences? / Cort, Pia; Larson, Anne.
    2016. Paper præsenteret ved ESREA, Maynooth, Irland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  28. 2015
  29. Udgivet
    The non-shock of PIAAC: tracing the discursive effect of PIAAC in Denmark. / Cort, Pia; Larson, Anne.
    I: European Educational Research Journal, Bind 14, Nr. 6, 01.11.2015, s. 531-548.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet
    Partnerships and networks support lifelong learning in companies: policy brief - institutions of learning. / Cort, Pia; Holford, John; Larson, Anne et al.
    Friedrichshafen: LLLight'in'Europe, 2015. 11 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  31. Udgivet
    Public policies support lifelong learning among company employees: policy brief - resources of society for learning. / Cort, Pia; Holford, John; Larson, Anne et al.
    Friedrichshafen: LLLight'in'Europe, 2015. 11 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  32. Udgivet
    Technology and business needs shape training and learning: policy brief - circumstances of learning. / Cort, Pia; Holford, John; Larson, Anne et al.
    Friedrichshafen: LLLight'in'Europe, 2015. 12 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  33. Udgivet
    Analysing lifelong learning policy interactions in 6 European public policy trails (Part II). / Melo, Susana; Tota, Pasqua Marina; Cort, Pia et al.
    33 s. Friedrichshafen: LLLight'in'Europe. 2015, Rapport.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  34. 2014
  35. Udgivet
  36. Udgivet
    Investigating the role of enterprises in LLL policies: Paper presented at the ESREA conference in Aalborg, Denmark 18th – 20th June 2014. / Larson, Anne; Cort, Pia.
    2014. Paper præsenteret ved ESREA policy conference 2014, Aalborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  37. 2013
  38. Udgivet
    Qualification paths of adult educators in Sweden and Denmark. / Andersson, Per; Köpsén, Susanne; Larson, Anne et al.
    I: Studies in Continuing Education, Bind 35, Nr. 1, 2013, s. 102-118.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. 2012
  40. Udgivet
    Effektive strategier for livslang læring i de nordiske lande. / Geiger, Tinne (Redaktør); Ehlers, Søren; Larson, Anne et al.
    København : Nordic Council of Ministers, 2012. 127 s. (TemaNord; Nr. 2011:561).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  41. 2011
  42. Udgivet
    Lifelong learning - From European policy to national legislation. / Larson, Anne.
    2011.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  43. Udgivet
    Professionalisation of adult educators in Denmark. / Larson, Anne; Milana, Marcella.
    I: International Journal of Continuing Education and Lifelong Learning, Bind 3, Nr. 2, 01.2011, s. 75-89.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet
    丹麥成人教育工作者的專業培訓. / Larson, Anne; Milana, Marcella.
    I: 國際持續教育及終身學習期刊, Bind 3, Nr. 2, 01.2011, s. 61-73.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet
    Professionalisation processes among adult educators: a comparative investigation of three Nordic-Baltic countries. / Milana, Marcella; Larson, Anne.
    I: Cursiv, Nr. 6, 2011, s. 13-30.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. 2010
  47. Udgivet
    BABAR: Becoming Adult Educators in the Baltic-Sea Region: Synthesis Report. / Milana, Marcella (Redaktør); Andersson, Per; Köpsén, Susanne et al.
    Copenhagen: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 56 s. (Studier av vuxenutbildning, folkbildning och högre utbildning; Nr. 4).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  48. Udgivet
    BAEA: Becoming Adult Educators in the European Area: national report:  Denmark. / Milana, Marcella; Larson, Anne.
    København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 45 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  49. Udgivet
    BAEA Becoming Adult Educators in the European Area: Synthesis research report. / Milana, Marcella (Redaktør); Andersson, Per; Farinelli, Fiorella et al.
    Copenhagen: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 63 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  50. Udgivet
    Initial education and training of adult teachers and trainers in Denmark. / Larson, Anne; Milana, Marcella.
    Communication, collaboration and creativity: researching adult learning. red. / Marianne Horsdal. Odense: Syddansk Universitetsforlag, 2010. s. 105-117 (Pædagogik under forandring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  51. 2009
  52. Udgivet
    Qualifying as adult educators in the Nordic-Baltic countries. / Milana, Marcella; Larson, Anne.
    I: DialogWeb, Nr. 4, 15.05.2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  53. Udgivet
    At blive voksenunderviser i Østersøregionen: National Rapport: Danmark. / Milana, Marcella; Larson, Anne.
    København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. 39 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  54. Udgivet
    Becoming Adult Educators in theNordic-Baltic Region: National Report: Denmark. / Milana, Marcella; Larson, Anne.
    Copenhagen: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. 41 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  55. Udgivet
    Erfaringsopsamling fra voksenvejledningsnetværkene:  en analyse på tværs. / Larson, Anne; Wahlgren, Bjarne.
    København: Nationalt Center for Kompetenceudvikling, 2009. 15 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  56. Udgivet
    How can the concepts of habitus and field help us to understand the engagement of educational workers in higher education? / Larson, Anne; Garland, Paul; McCaig, Colin.
    2009. Paper præsenteret ved European Conference on Educational Research (ECER), Wien, Østrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  57. Udgivet
    ICT-use, educational policy and changes in pedagogical paradigms in compulsory education in Denmark: from a lifelong learning paradigm to a traditional paradigm? / Bryderup, Inge; Larson, Anne; Trentel, Marlene Quisgaard.
    I: Education and Information Technologies, Bind 14, Nr. 4, 2009, s. 365-379.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet
    Initial education and training of adult teachers and trainers in Denmark: paper presented (with A. Larson) at the III Nordic Conference on Adult Learning, Odense, Denmark, 22-24 April. / Larson, Anne; Milana, Marcella.
    2009. Paper præsenteret ved Communication, Collaboration and Creativity. Third Nordic Conference on Adult Learning, Middelfart, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  59. Udgivet
    Initial qualifications of adult educators – a comparative view: paper presented at the ECER conference, Vienna, 28-30 September. / Milana, Marcella; Larson, Anne; Søgaard Lund, Lise.
    2009. Paper præsenteret ved ECER 2009: Theory and Evidence in European Educational Research, Vienna, Østrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  60. Udgivet
    National policies and practices on ICT in education: Denmark. / Larson, Anne.
    Cross-national information and communication technology: policies and practices in education. red. / Tjeerd Plomp; Ronald E. Anderson; Nancy Law; Andreas Quale. 2. udg. Charlotte, NC, USA: Information Age Publishing, 2009. s. 237-255 (Research in Educational Policy: Local, National, and Global Perspectives).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  61. Udgivet
    Virksomheder og voksenvejledningsnetværk: omfang, indhold og konsekvenser af rådgivningen. / Larson, Anne; Wahlgren, Bjarne.
    København: Nationalt Center for Kompetenceudvikling, 2009. 21 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  62. 2008
  63. Udgivet
    IKT og pædagogisk praksis på danske grundskoler: resultater af en international undersøgelse. / Bryderup, Inge; Larson, Anne.
    København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008. 237 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  64. 2007
  65. Udgivet
    Barriers towards participation in adult education and training: paper presented (with A. Larson) at the ECER conference, Geneva, Switzerland, 13-15 September. / Larson, Anne; Milana, Marcella.
    2007. Paper præsenteret ved ECER conference, Geneva, Schweiz.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  66. 2006
  67. Udgivet
    Participation and non-participation in adult education and training. / Larson, Anne.
    Milestones towards lifelong learning systems. red. / Søren Ehlers. Copenhagen: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2006. s. 47-61.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  68. 2005
  69. Udgivet
    Effekten og oplevede udbytte af deltagelse i voksen-, efter- og videreuddannelse på individniveau. / Clausen, Jens; Larson, Anne; Rosholm, Michael et al.
    København: AKF, 2005. 79 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  70. Udgivet
    Lifelong Learning at the International Agenda - and its Implementation in a Danish Context. / Larson, Anne.
    Analysis of Educational Policies in a Comparative Perspective.: EUDORA Summer School 2004. red. / Siegfred Kiefer; Thomas Peterseil. Linz: Trauner Buchservice, Rudolf Trauner Verlag, 2005. s. 123-140 (Schriftern der Pädagogischen Akademie des Bundes in Oberösterreich).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  71. Udgivet
    Sammenfatning af tidligere undersøgelser vedrørende deltagelse i voksen- og efteruddannelse: Bilag 2. / Larson, Anne.
    Analyse vedrørende voksen-, efter- og videreuddannelse: Brugerundersøgelse. København: AKF, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  72. 2004
  73. Udgivet
    Lifelong learning: citizens' views in close up: Findings from a dedicated Eurobarometer survey. / Chisholm, L.; Larson, Anne; Mosseux, A.-F.
    Luxembourg: Publications Office, 2004. 159 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  74. Udgivet
    Psykosociale forhold i arbejdslivet og kortuddannedes/ufaglærtes interesse for uddannelse. / Larson, Anne.
    København: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2004. 311 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  75. 2003
  76. Udgivet
    Organisationskultur og deltagelse i uddannelse - er der en sammenhæng? / Larson, Anne.
    Pædagogisk sociologi: En antologi. red. / Inge Bryderup. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2003. s. 325-337.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  77. 2002
  78. Udgivet
    Fokus på voksenlæreren: Om kvalificering af lærere inden for den almene voksenundervisning. / Wahlgren, B.; Danneskiold-Samsøe, S.; Hemmingsen, L. et al.
    København: Undervisningsministeriet, 2002. 225 s. (Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie; Nr. 1).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  79. 2001
  80. Udgivet
    Organisationskultur og deltagelse i voksenuddannelse. / Larson, Anne.
    Voksenuddannelse - som brobygger: Forskningstidsskrift fra Danmarks Lærerhøjskole, 5. årg. nr. 7, august 2001. red. / Lone Dirckinck-Holmfeld; Søren Ehlers; Mads Hermansen; Susanne V. Knudsen. København: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2001. s. 131-144.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  81. Udgivet
    The European Programme Manager. The Link between Lifelong Learning and Learners. / Larson, Anne; Bergman, E.; Ehlers, S. et al.
    Wien: Verband Wiener Volksbildung, 2001. 151 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning