Psykologisk Institut

Anna Pacak-Vedel

  1. 2022
  2. Afsendt

    Does practice always make perfect? A study of whether psychotherapists treating older adults become more efficient as they gain more experience. / Christoffersen, Morten; Larsen, Lars; Pacak-Vedel, Anna.

    I: The IAFOR International Conference on Education – Hawaii 2022 Official Conference Proceedings, 2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  3. 2021
  4. Udgivet

    The Danish Purpose in Life test-Short Form (PIL-SF): validation and age effects. / Pacak-Vedel, Anna; Christoffersen, Morten; Larsen, Lars.

    I: Scandinavian Journal of Psychology, Bind 62, Nr. 6, 12.2021, s. 833-838.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Development and validation of the Danish Big Five Inventory-2: Domain- and facet-level structure, construct validity, and reliability. / Vedel, Anna; Wellnitz, Kaare Bro; Ludeke, Steven; Soto, Christopher J.; John, Oliver P.; Andersen, Simon Calmar.

    I: European Journal of Psychological Assessment, Bind 37, Nr. 1, 01.2021, s. 42-51.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Does practice always make perfect? Do psychotherapists treating older adults become more efficient as they gain more experience. / Christoffersen, Morten; Larsen, Lars; Pacak-Vedel, Anna.

    2021. Abstract fra The IAFOR International Conference on Education in Hawaii 2022, Honolulu, Hawaii, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  7. Accepteret/In press

    On the old man´s well-being and what to do when he is not well. / Larsen, Lars; Christoffersen, Morten; Pacak-Vedel, Anna.

    The Old Man. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2021.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. 2020
  9. Udgivet

    Psykoterapi til ældre mennesker, der mistrives. / Dahl, Nanna Rossen; Hermansen, Stine Venø; Knudsen, Nina Søgaard; Koldkjær, Lasse ; Aamand, Anna; Christoffersen, Morten ; Vedel, Anna; Larsen, Lars.

    I: Aldringens Psykologi, Bind 3, Nr. 1, 10.2020, s. 4-44.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  10. Udgivet

    The dark and not so humble : School-type effects on the Dark Triad traits and intellectual humility. / Cannon, Michael; Vedel, Anna; Jonason, Peter K.

    I: Personality and Individual Differences, Bind 163, 110068, 09.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Psychotherapy Improves the Well-Being of Elderly Danish Care Recipients. / Larsen, Lars; Christoffersen, Morten; Vedel, Anna.

    I: GeroPsych, Bind 33, Nr. 2, 06.2020, s. 67-76.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Siger personlighedstests noget om dig og dine evner? / Vedel, Anna; Gottlieb, Troels.

    Videnskab.dk. 2020.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  13. Udgivet

    Subjective Well-being as a Predictor of Health Care Services in a Sample of Elderly Danes. / Christoffersen, Morten; Vedel, Anna; Larsen, Lars.

    2020. Abstract fra The 6th Asian Conference on Aging & Gerontology (AGen2020), Tokyo, Japan.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  14. Udgivet

    The efficacy of individual psychological interventions with non-clinical older adults: A systematic review. / Vedel, Anna; Larsen, Lars; Aamand, Anna Margrethe.

    I: European Psychologist, Bind 25, Nr. 3, 2020, s. 200-220.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. 2019
  16. Udgivet

    Personlighed hænger sammen med både studievalg og karakterer. / Vedel, Anna.

    I: P Psykologernes fagmagasin, Bind 5, Nr. 8, 08.2019, s. 26-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  17. Udgivet

    Relationships among Personal Life Stories, Vicarious Life Stories about Mothers and Fathers, and Well-being. / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Vedel, Anna.

    I: Identity, Bind 19, Nr. 3, 07.2019, s. 230-243.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    The Danish IPIP-NEO-120: A free, validated five-factor measure of personality. / Vedel, Anna; Gøtzsche-Astrup, Oluf; Holm, Peter.

    I: Nordic Psychology, Bind 71, Nr. 1, 2019, s. 62-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. 2018
  20. Udgivet

    Personality, academic performance, and study choices. / Vedel, Anna.

    Aarhus : Aarhus University. Aarhus BSS. Department of Psychology and Behavioural Sciences, 2018. 185 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  21. 2017
  22. Udgivet

    The Dark Triad across academic majors. / Vedel, Anna; Thomsen, Dorthe K.

    I: Personality and Individual Differences, Bind 116, 10.2017, s. 86-91.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Personality and academic performance. / Vedel, Anna; Poropat, Arthur E.

    Encyclopedia of personality and individual differences. red. / Virgil Zeigler-Hill; Todd K. Shackelford. Springer, 2017. s. 1-9.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskning

  24. 2016
  25. Udgivet

    The personality of academic majors. / Vedel, Anna.

    2016, Artikel.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  26. Udgivet

    Big Five personality group differences across academic majors : A systematic review. / Vedel, Anna.

    I: Personality and Individual Differences, Bind 92, 04.2016, s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  27. 2015
  28. Udgivet

    Personality, academic majors and performance : Revealing complex patterns. / Vedel, Anna; Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Larsen, Lars.

    I: Personality and Individual Differences, Bind 85, 10.2015, s. 69-76.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Big Five personality group differences across academic majors. / Vedel, Anna.

    2015. Poster session præsenteret ved ISSID 2015, London (Ontario), Canada.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  30. Udgivet

    Personality, academic majors and performance: Revealing complex patterns. / Vedel, Anna.

    2015. Poster session præsenteret ved Ph.d. landsmøde, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  31. Udgivet

    Personality goes beyond being introvert or extravert. / Larsen, Lars; Vedel, Anna.

    2015.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  32. Udgivet

    Personlighed er meget mere end at være introvert eller ekstrovert. / Larsen, Lars; Vedel, Anna.

    2015, Artikel.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  33. 2014
  34. Udgivet

    The Big Five and tertiary academic performance: A systematic review and meta-analysis. / Vedel, Anna.

    2014. Poster session præsenteret ved Ph.d. Landsmøde 2014, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  35. Udgivet

    Effects of intelligence and personality in the academic achievement of university students. / Larsen, Lars; Vedel, Anna.

    2014. Poster session præsenteret ved The 12th Annual Hawaii International Conference on Education, Honnululu, USA.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  36. Udgivet

    The Big Five and tertiary academic performance: A systematic review and meta-analysis. / Vedel, Anna.

    I: Personality and Individual Differences, Bind 71, 2014, s. 66-76.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review