Anna Bager-Elsborg

  1. 2019
  2. Udgivet

    Automatized online study skill counselling. Will students appreciate the advice? / Bager-Elsborg, Anna; Herrmann, Kim Jesper.

    2019. Poster session præsenteret ved EdMedia + Innovate Learning, Amsterdam, Holland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  3. Udgivet

    Tilpasset, automatisk studieteknikrådgivning – Kan studerende bruge gode råd om at studere givet på baggrund af selvrapporteret adfærd? / Bager-Elsborg, Anna; Herrmann, Kim Jesper.

    2019. Poster session præsenteret ved Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2019, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  4. Udgivet

    Kan videregående uddannelser mindske frafald ved hjælp af læringsteknologi? Et systematisk review. / Stenalt, Maria Hvid; Lassesen, Berit; Rossen, Dorte Sidelmann; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 14, Nr. 26, 01.04.2019, s. 82-102.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Are leavers different from stayers? Dropout and students’ perceptions of the teaching–learning environment. / Bager-Elsborg, Anna; Herrmann, Kim Jesper; Troelsen, Rie; Ulriksen, Lars.

    I: Uniped, Bind 42, Nr. 2, 2019, s. 139-156.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Kortlægning af årsager til stress - En kvalitativ undersøgelse blandt studerende på Aarhus BSS. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Jensen, Emma Kyed; Jakobsen, Mikkel Lemme; Hedegaard, Sille Marie Nyhus; Verdoner, Thomas Egelund.

    2019. 47 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  7. 2018
  8. Udgivet
  9. Udgivet

    How lecturers’ understanding of change is embedded in disciplinary practices: a multiple case study. / Bager-Elsborg, Anna.

    I: Higher Education, Bind 76, Nr. 2, 2018, s. 195-212.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Hvad er konsekvensen af Fremdriftsreformen for specialevejledning? / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Andersen, Per.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  11. Udgivet

    Mindsker inddragelse af digital læringsteknologi frafald på universiteterne? – Et systematisk review af 1483 studier. / Stenalt, Maria Hvid; Rossen, Dorte Sidelmann; Bager-Elsborg, Anna; Lassesen, Berit.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  12. Udgivet

    Når forberedelse er en pligt, og undervisningen er et privilegium: et casestudie af universitetsstuderendes forberedelsespraksis. / Herrmann, Kim J.; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 13, Nr. 24, 2018, s. 37-54.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Trives ph.d.-studerende bedre med en fast vejlederhånd? En undersøgelse af fagforskelle i styring og trivsel. / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  14. 2017
  15. Udgivet

    Understanding University Teaching in Disciplinary Contexts : A qualitative case study among lecturers in two departments. / Bager-Elsborg, Anna.

    Aarhus : Center for Undervisning og Læring, Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, 2017. 89 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  16. Udgivet

    AU-forskere: Studerendes digitale fodspor skal bruges med forsigtighed. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Altinget.dk, 04.04.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  17. Udgivet

    Studiemiljø 2017. Undersøgelse af studiemiljøet ved Aarhus Universitet. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Jensen, Torben K.; Hansen, Inger Borch.

    2017.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  18. Udgivet

    AU-forskere: Sådan måler vi kvalitet på videregående uddannelser. / Bager-Elsborg, Anna; Herrmann, Kim Jesper.

    I: Altinget.dk, 13.03.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  19. Udgivet

    Approaches to learning as predictors of academic achievement: Results from a large scale, multi-level analysis. / Herrmann, Kim Jesper; McCune, Velda; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Högre utbildning, Bind 7, Nr. 1, 2017, s. 29-42.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. E-pub ahead of print

    Discipline context shapes meaningful teaching : A case study of academic law. / Bager-Elsborg, Anna.

    I: Journal of Further and Higher Education, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. E-pub ahead of print

    Establishing a Method for Analysing Metaphors in Higher Education Teaching : A case from business management teaching. / Bager-Elsborg, Anna; Greve, Linda.

    I: Higher Education Research and Development, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Hvordan begrunder undervisere forelæsninger? Et interviewstudie med undervisere fra to fagmiljøer. / Bager-Elsborg, Anna.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 12, Nr. 22, 2017, s. 4-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Investigating the relationships between approaches to learning, learner identities and academic achievement in higher education. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; McCune, Velda.

    I: Higher Education, Bind 74, Nr. 3, 2017, s. 385-400.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Kvalitet i Ph.d-forløb 2017 : Hovedrapport for Aarhus Universitet. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Wichmann-Hansen, Gitte.

    Aarhus : Center for Undervisning og Læring, Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, 2017. 49 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  25. Udgivet
  26. Udgivet

    Measuring perceptions of the learning environment and approaches to learning: validation of the learn questionnaire. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Parpala, Anna.

    I: Scandinavian Journal of Educational Research, Bind 61, Nr. 5, 2017, s. 526-539.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    ”Adgangsbilletten”: Hvordan reagerer studerende på krav om forberedelse? / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    2017. Abstract fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2017, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  28. 2016
  29. Udgivet

    Relations between blended learning possibilities and teachers' approaches to blended learning. / Stenalt, Maria Hvid; Nielsen, Tobias Alsted; Bager-Elsborg, Anna.

    2016. Poster session præsenteret ved iCERi2016, Sevilla, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  30. Udgivet

    APV2016. Psykisk arbejdspladsvurdering for Aarhus Universitet : Rapporterne nr. 1-16. / Herrmann, Kim Jesper; Bækgaard, Line; Bager-Elsborg, Anna; Jensen, Torben K.

    Aarhus Universitet, 2016. 1100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  31. Udgivet

    Cut It Up and Put It Back Together: Cut-up and Collage as Tools to Overcome Academic Deadlock. / Bager-Elsborg, Anna; Loads, Daphne.

    I: Journal of Perspectives in Applied Academic Practice, Bind 4, Nr. 1, 16.02.2016, s. 78-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Udrulning af blended learning i jura-uddannelsen. / Nielsen, Tobias Alsted; Stenalt, Maria Hvid; Bager-Elsborg, Anna; Andersen, Per.

    2016. Poster session præsenteret ved DUN: Dansk Universitetspædagogisk Konference 2016, Nyborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterFormidling

  33. 2015
  34. Udgivet

    Med tvivlen som følgesvend: En analyse af omfang af og kilder til studietvivl blandt studerende. / Herrmann, Kim Jesper; Troelsen, Rie; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 10, Nr. 19, 09.2015, s. 56-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Approaches to learning and perceptions of the teaching-learning environment as predictors of stress. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Parpala, Anna.

    2015. Abstract fra 16 Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cypern.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  36. Udgivet

    Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Hansen, Inger Borch; Nielsen, Rasmus.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 10, Nr. 18, 2015, s. 35-50.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Organised effort and approaches to learning as predictors of academic achievement. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    2015. Abstract fra 16 Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cypern.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  38. 2014
  39. Udgivet

    Effektiv holdundervisning : En håndbog for nye undervisere på universitetsniveau. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2014. 124 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

  40. Udgivet

    Studiemiljø2014 : Rapporterne 1-5. / Jensen, Torben K.; Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Hansen, Inger Borch; Nielsen, Ida; Nielsen, Rasmus.

    Aarhus : Aarhus Universitet, 2014.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  41. Udgivet

    The Dimensionality of the Aarhus University Quality in the PhD Process Survey. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Wichmann-Hansen, Gitte.

    Aarhus : Centre for Teaching and Learning, Aarhus University, 2014. 14 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  42. 2013
  43. Udgivet

    Ny notefabrik er bekymrende. / Bager-Elsborg, Anna; Herrmann, Kim Jesper.

    I: Politiken, 30.12.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  44. Udgivet

    Teaching conceptions and their origins : - exploring the role of disciplinary background and professional identity. / Bager-Elsborg, Anna.

    2013. Abstract fra Society for Research in Higher Education, Newport, Wales, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  45. Udgivet

    "Du skal ikke stikke næsen for langt frem": Et studie af normer for deltagelse og forberedelse blandt førsteårsstuderende. / Bager, Anna; Herrmann, Kim Jesper.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 8, Nr. 15, 09.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    Rapporterne 1-9 i serien Psykisk Arbejdsmiljøundersøgelse (APV2012) Aarhus Universitet. / Jensen, Torben K.; Herrmann, Kim Jesper; Bager, Anna Juul.

    Aarhus : Aarhus Universitet, 2013. 564 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  47. Udgivet

    Studiekompetencedag: Et koncept for udvikling af universitetsstuderendes studievaner. / Herrmann, Kim Jesper; Lassesen, Berit; Bager, Anna Juul; Jensen, Torben K.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 8, Nr. 15, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  48. 2012
  49. Udgivet

    Skrøne: Måske er 'dovne' studerende ikke så dovne. / Herrmann, Kim Jesper; Bager, Anna Juul.

    I: Politiken, 05.10.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  50. Udgivet

    Observationsstudier - en anden måde at undersøge virkeligheden. / Bager, Anna Juul; Skovmøller, Jesper Fristrup.

    I: Samfundsfagsnyt, Nr. 186, 06.2012, s. 35-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  51. Udgivet

    Teoretiske perspektiver på identitetsdannelsen hos henviste, tosprogede børn i Aarhus Kommune. / Bager, Anna Juul; Skovmøller, Jesper Fristrup.

    2012. Paper præsenteret ved Dansk Sociologkongres 2012, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  52. Udgivet

    Strategic Use of Study Environment Surveys to Promote Change. / Herrmann, Kim Jesper; Bager, Anna Juul.

    2012. Paper præsenteret ved International Consortium for Educational Development 2012, Bangkok, Thailand.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  53. 2011
  54. Udgivet

    Studiemiljø2011: Rapporterne 1-7. / Jensen, Torben K.; Herrmann, Kim Jesper; Bager, Anna Juul; Pallesen, Eline Skjøttgaard; Søndergaard, Malte Kofoed; Lyager, Marie.

    Aarhus, 2011. 70 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning