Anna Bager-Elsborg

Adjunkt

Profile photo

Anna Bager-Elsborg

Adjunkt

  • Center for Undervisning og Læring
Postaddresse:
Bartholins Allé 10
1323, 320
8000
Aarhus C
Danmark

E-mail: abager@au.dk

Mobil: +4587164732

Telefon: +4587164732

Uddannelse

2013Ph.d.-studerende, Center for Undervisning og Læring
2012Cand.scient.pol., Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet
2009Ba.scient.pol, Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet
2005Sproglig student, Risskov Amtsgymnasium

Ansættelser

2013Ph.d.-studerende, Center for Undervisning og Læring, Ph.d.-skolen på BSS
2012Videnskabelig assistent, Center for Undervisning og Læring
2010Praktikant, NIRAS Analyse og strategi
2009Studenterunderviser, Erasmus Mundus, Institut for Statskunskab
2007Center for Læring og Uddannelse, Aarhus Universitet

Tillidsposter

2013Lorem ipsum dolor sit amet
2012Lorem ipsum dolor sit amet
2011Lorem ipsum dolor sit amet
2010Lorem ipsum dolor sit amet
2009Lorem ipsum dolor sit amet
2008Lorem ipsum dolor sit amet

Publikationer

Kan videregående uddannelser mindske frafald ved hjælp af læringsteknologi? Et systematisk review

Stenalt, M. H., Lassesen, B., Rossen, D. S. & Bager-Elsborg, A., 1 apr. 2019, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 14, 26, s. 82-102

Kortlægning af årsager til stress - En kvalitativ undersøgelse blandt studerende på Aarhus BSS

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Jensen, E. K., Jakobsen, M. L., Hedegaard, S. M. N. & Verdoner, T. E., 2019, 47 s.

Specialekvalitet under Fremdriftsreformen 2017/2018: Rapport for School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet

Bager-Elsborg, A., Herrmann, K. J. & Wichmann-Hansen, G., 5 jan. 2018, 16 s.

How lecturers’ understanding of change is embedded in disciplinary practices: a multiple case study

Bager-Elsborg, A., 2018, I : Higher Education. 76, 2, s. 195-212 18 s.

Hvad er konsekvensen af Fremdriftsreformen for specialevejledning?

Wichmann-Hansen, G., Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Andersen, P., 2018.

Mindsker inddragelse af digital læringsteknologi frafald på universiteterne? – Et systematisk review af 1483 studier

Stenalt, M. H., Rossen, D. S., Bager-Elsborg, A. & Lassesen, B., 2018. 2 s.

Når forberedelse er en pligt, og undervisningen er et privilegium: et casestudie af universitetsstuderendes forberedelsespraksis

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2018, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 13, 24, s. 37-54 18 s.

Trives ph.d.-studerende bedre med en fast vejlederhånd? En undersøgelse af fagforskelle i styring og trivsel

Wichmann-Hansen, G., Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2018.

Understanding University Teaching in Disciplinary Contexts: A qualitative case study among lecturers in two departments

Bager-Elsborg, A., 5 maj 2017, Aarhus: Center for Undervisning og Læring, Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet. 89 s.

AU-forskere: Studerendes digitale fodspor skal bruges med forsigtighed

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 4 apr. 2017, I : Altinget.dk.

Studiemiljø 2017. Undersøgelse af studiemiljøet ved Aarhus Universitet

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Jensen, T. K. & Hansen, I. B., 1 apr. 2017

AU-forskere: Sådan måler vi kvalitet på videregående uddannelser

Bager-Elsborg, A. & Herrmann, K. J., 13 mar. 2017, I : Altinget.dk.

Approaches to learning as predictors of academic achievement: Results from a large scale, multi-level analysis

Herrmann, K. J., McCune, V. & Bager-Elsborg, A., 2017, I : Högre utbildning. 7, 1, s. 29-42 14 s.

Discipline context shapes meaningful teaching: A case study of academic law

Bager-Elsborg, A., 2017, I : Journal of Further and Higher Education.

Establishing a Method for Analysing Metaphors in Higher Education Teaching: A case from business management teaching

Bager-Elsborg, A. & Greve, L., 2017, I : Higher Education Research and Development.

Hvordan begrunder undervisere forelæsninger? Et interviewstudie med undervisere fra to fagmiljøer

Bager-Elsborg, A., 2017, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 12, 22, s. 4-20 17 s.

Investigating the relationships between approaches to learning, learner identities and academic achievement in higher education

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & McCune, V., 2017, I : Higher Education. 74, 3, s. 385-400 16 s.

Kvalitet i Ph.d-forløb 2017: Hovedrapport for Aarhus Universitet

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Wichmann-Hansen, G., 2017, Aarhus: Center for Undervisning og Læring, Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet. 49 s.

Learning Analytics in Higher Education Assessment - Suggestions for the development of WISEflow: Report for the Completion of WP11 of the OMAP (Online Massive Asessment Platform) Project

Bager-Elsborg, A., Herrmann, K. J. & Jensen, T. K., 2017, 55 s.

Measuring perceptions of the learning environment and approaches to learning: validation of the learn questionnaire

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Parpala, A., 2017, I : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 5, s. 526-539 14 s.

”Adgangsbilletten”: Hvordan reagerer studerende på krav om forberedelse?

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2017. 15 s.

Relations between blended learning possibilities and teachers' approaches to blended learning

Stenalt, M. H., Nielsen, T. A. & Bager-Elsborg, A., 15 nov. 2016.

APV2016. Psykisk arbejdspladsvurdering for Aarhus Universitet: Rapporterne nr. 1-16

Herrmann, K. J., Bækgaard, L., Bager-Elsborg, A. & Jensen, T. K., 19 maj 2016, Aarhus Universitet. 1100 s.

Cut It Up and Put It Back Together: Cut-up and Collage as Tools to Overcome Academic Deadlock

Bager-Elsborg, A. & Loads, D., 16 feb. 2016, I : Journal of Perspectives in Applied Academic Practice. 4, 1, s. 78-81 4 s.

Udrulning af blended learning i jura-uddannelsen

Nielsen, T. A., Stenalt, M. H., Bager-Elsborg, A. & Andersen, P., 2016. 3 s.

Med tvivlen som følgesvend: En analyse af omfang af og kilder til studietvivl blandt studerende

Herrmann, K. J., Troelsen, R. & Bager-Elsborg, A., sep. 2015, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 10, 19, s. 56-71 16 s.

Approaches to learning and perceptions of the teaching-learning environment as predictors of stress

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Parpala, A., 2015.

Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Hansen, I. B. & Nielsen, R., 2015, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 10, 18, s. 35-50 16 s.

Organised effort and approaches to learning as predictors of academic achievement

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2015.

Effektiv holdundervisning: En håndbog for nye undervisere på universitetsniveau

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2014, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 124 s.

Studiemiljø2014: Rapporterne 1-5

Jensen, T. K., Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Hansen, I. B., Nielsen, I. & Nielsen, R., 2014, Aarhus: Aarhus Universitet.

The Dimensionality of the Aarhus University Quality in the PhD Process Survey

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Wichmann-Hansen, G., 2014, Aarhus: Centre for Teaching and Learning, Aarhus University. 14 s.

Ny notefabrik er bekymrende

Bager-Elsborg, A. & Herrmann, K. J., 30 dec. 2013, I : Politiken.

Teaching conceptions and their origins: - exploring the role of disciplinary background and professional identity

Bager-Elsborg, A., dec. 2013.

"Du skal ikke stikke næsen for langt frem": Et studie af normer for deltagelse og forberedelse blandt førsteårsstuderende

Bager, A. & Herrmann, K. J., sep. 2013, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 8, 15

Rapporterne 1-9 i serien Psykisk Arbejdsmiljøundersøgelse (APV2012) Aarhus Universitet

Jensen, T. K., Herrmann, K. J. & Bager, A. J., 2013, Aarhus: Aarhus Universitet. 564 s.

Studiekompetencedag: Et koncept for udvikling af universitetsstuderendes studievaner

Herrmann, K. J., Lassesen, B., Bager, A. J. & Jensen, T. K., 2013, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 8, 15

Skrøne: Måske er 'dovne' studerende ikke så dovne

Herrmann, K. J. & Bager, A. J., 5 okt. 2012, I : Politiken.

Observationsstudier - en anden måde at undersøge virkeligheden

Bager, A. J. & Skovmøller, J. F., jun. 2012, I : Samfundsfagsnyt. 186, s. 35-37 3 s.

Teoretiske perspektiver på identitetsdannelsen hos henviste, tosprogede børn i Aarhus Kommune

Bager, A. J. & Skovmøller, J. F., jan. 2012. 20 s.

Strategic Use of Study Environment Surveys to Promote Change

Herrmann, K. J. & Bager, A. J., 2012. 6 s.

Studiemiljø2011: Rapporterne 1-7

Jensen, T. K., Herrmann, K. J., Bager, A. J., Pallesen, E. S., Søndergaard, M. K. & Lyager, M., jun. 2011, Aarhus. 70 s.

Aktiviteter

Akademiet for Talentfulde Unge

Anna Bager-Elsborg (Gæsteunderviser)
8 sep. 20159 sep. 2015

Akademiet for Talentfulde Unge, Region Midtjylland

Anna Bager-Elsborg (Gæsteunderviser)
26 okt. 201527 okt. 2015

Akademiet for Talentfulde Unge: Introduktionsseminar

Anna Bager-Elsborg (Foredragsholder)
5 apr. 20166 apr. 2016

Apprenticeship and Learning

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
7 jun. 20169 jun. 2016

DUN konference 2013: Undervisningsudvikling for udviklere og undervisere

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
22 maj 201323 maj 2013

DUN: Dansk Universitetspædagogisk Konference 2016

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
17 maj 201618 maj 2016

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Tidsskrift)

Anna Bager-Elsborg (Fagfællebedømmer)
2013 → …

Dansk Universitetspædagogisk Netværks bestyrelse (Ekstern organisation)

Anna Bager-Elsborg (Medlem)
1 jun. 201715 maj 2019

Doctoral Writing Boot Camp

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
16 aug. 201618 aug. 2016

Forskningsbesøg på Helsinki Universitet: Faculty of Behavioural Science, Centre for Research and Development of Higher Education

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
4 sep. 20136 sep. 2013

Forskningsbesøg ved Zentrum for Hochschul- und Weiterbildung: Hamborg Universitet

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
27 feb. 201428 feb. 2014

ICED 2012

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
24 jul. 201227 jul. 2012

Kursus om holdundervisning: for instruktorer og holdundervisere ved BSS

Anna Bager-Elsborg (Foredragsholder)
17 jan. 2013

Kursus om holdundervisning: for instruktorer og holdundervisere ved BSS

Anna Bager-Elsborg (Foredragsholder)
27 aug. 20133 sep. 2013

Oplæg for Center for Uddannelsespolitik, Styrelsen for Videregående Uddannelser. Studieintensitet og kvalitet i undervisningen

Anna Bager-Elsborg (Foredragsholder)
13 dec. 2016

Practice Theory – A New Research Agenda – and its Implications

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
2 apr. 201417 jun. 2014

Social Science as a Craft

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
feb. 201320 mar. 2013

Society for Research in Higher Education

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
11 dec. 201313 dec. 2013

Society for Research in Higher Education - Newer Researchers

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
10 dec. 2013

Studieintensitet som indikator for kvalitet?

Anna Bager-Elsborg (Foredragsholder)
14 jun. 2017

Systematic Qualitative Analyses with Nvivo 10

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
6 aug. 201316 aug. 2013

The ECPR Winter School in Methods and Techniques

Anna Bager-Elsborg (Deltager)
16 feb. 201422 feb. 2014

Trivsel blandt universitetsstuderende: Konklusioner fra Studiemiljø2011

Anna Bager-Elsborg (Foredragsholder)
13 maj 2013

University of Edinburgh

Anna Bager-Elsborg (Gæsteforsker)
apr. 2015jul. 2015