DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Andreas Lieberoth

  1. 2019
  2. Udgivet

    Digitalisering og unges mentale sundhed. / Lieberoth, Andreas.

    2019. Abstract fra Unges Mentale Sundhed, Aalborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  3. Udgivet

    Skærm / skærm ikke : Rapport om skolers mobilregler Hvorfor? Hvordan? Hvad virker? / Lieberoth, Andreas.

    DPU, Aarhus Universitet, 2019. 52 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  4. Udgivet

    Hvorfor lokker spilskærmene så meget? Motivation, psykologi og syv spillermotiver. / Lieberoth, Andreas.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 114, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelRådgivning

  5. Udgivet

    Same game, different impact diagnosing the successes and failures of one game-based intervention across four schools. / Lieberoth, Andreas.

    Proceedings of the 2018 Connected Learning Summit. Pittsburgh : ETC Press, 2019. s. 148-157.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  6. Udgivet

    We will eat disgusting foods together – evidence of the normative basis of Western entomophagy-disgust from an insect tasting. / Jensen, Niels Holm; Lieberoth, Andreas.

    I: Food Quality and Preference, Bind 72, 2019, s. 109-115.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. 2018
  8. Udgivet

    pwning n00bs for highschool credit? A map of modes and expectations for 11 Danish eSports programs. / Lieberoth, Andreas; Fiskaali, Anne.

    2018. Abstract fra University of California Irvine eSports Conference 2018, Irvine, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  9. Udgivet

    Same game, different impact : comparing the success of a game-based learning intervention across four schools. / Lieberoth, Andreas; Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten.

    2018. Paper præsenteret ved Connected Learning Summit, Cambridge, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  10. Udgivet

    Findes "smartphone-afhængighed"? amerikansk forsker afliver seks myter. / Lieberoth, Andreas.

    2018, Debat. (KommunikationsForum).

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  11. Udgivet

    Can cooperative video games encourage social and motivational inclusion of at-risk students? / Hanghøj, Thorkild; Lieberoth, Andreas; Misfeldt, Morten.

    I: British Journal of Educational Technology, Bind 49, Nr. 4, 01.07.2018, s. 775-799.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Findes 'teknologiafhængighed'? amerikansk forsker afliver seks myter. / Lieberoth, Andreas.

    2018, ForskerZonen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  13. Udgivet

    Drop frygten for 'farlige' computerspil : selv bedstemor bør game. / Gamborg, Maria Louise; Lieberoth, Andreas; Mehlsen, Mimi.

    2018, Forskerzonen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  14. Udgivet

    A weak scientific basis for gaming disorder : let us err on the side of caution. / van Rooij, Antonius J; Ferguson, Christopher J; Colder Carras, Michelle; Kardefelt-Winther, Daniel; Shi, Jing; Aarseth, Espen; Bean, Anthony M; Bergmark, Karin Helmersson; Bruss, Anne; Coulson, Mark; Deleuze, Jory; Dullur, Pravin; Dunkels, Elza; Edman, Johan; Elson, Malte; Etchells, Peter J; Fiskaali, Anne; Granic, Isabela; Jansz, Jeroen; Karlsen, Faltin; Kaye, Linda K; Kirsh, Bonnie; Lieberoth, Andreas; Markey, Patrick; Mills, Kathryn L; Nielsen, Rune Kristian Lundedal; Orben, Amy; Poulsen, Arne; Prause, Nicole; Prax, Patrick; Quandt, Thorsten; Schimmenti, Adriano; Starcevic, Vladan; Stutman, Gabrielle; Turner, Nigel E; van Looy, Jan; Przybylski, Andrew K.

    I: Journal of Behavioral Addictions, Bind 7, Nr. 1, 2018, s. 1-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Climbing the ranks in hard mode: a look into how the competitive environment of Danish e-sport academies affects young gamers. / Fiskaali, Anne; Lieberoth, Andreas; Spindler, Helle.

    2018. Poster session præsenteret ved University of California Irvine eSports Conference 2018, Irvine, USA.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  16. Udgivet

    Meget mere gaming tak. / Gamborg, Maria Louise; Lieberoth, Andreas; Mehlsen, Mimi.

    I: P Psykologernes fagmagasin, Bind 4, Nr. 2, 2018, s. 26-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  17. Udgivet

    Psychology and role-playing games. / Bowman, Sarah Lynne; Lieberoth, Andreas.

    Role-playing game studies : transmedia foundations. red. / José P. Zagal; Sebastian Deterding. New York : Routledge, 2018. s. 245-264.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    Selective psychological effects of nudging, gamification and rational information in converting commuters from cars to buses : A controlled field experiment. / Lieberoth, Andreas; Jensen, Niels Holm; Bredahl, Thomas Viskum Gjelstrup.

    I: Transportation Research. Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 55, Nr. May, 2018, s. 246-261.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. 2017
  20. Udgivet

    The gamified self : the inevitable marriage of self-tracking to game thinking and the paraludic mindset. / Lieberoth, Andreas.

    2017. Abstract fra AIAS conference: Metric culture, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  21. Udgivet

    Role playing research before Dungeons and Dragons : what psychologists know about the effects on behavior, body and attitude formation. / Lieberoth, Andreas.

    2017. Abstract fra 2017 International eduLARP conference, Hobro, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  22. Udgivet

    Adfærdsdesign. / Jensen, Niels Holm (Redaktør); Lieberoth, Andreas (Redaktør); Dalsgaard, Thomas (Redaktør).

    Aarhus : Plurafutura Publishing, 2017. 381 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Introduktion, Hvad er Adfærdsdesign? / Jensen, Niels Holm; Lieberoth, Andreas.

    Adfærdsdesign. red. / Niels Holm Jensen; Andreas Lieberoth; Thomas Dalsgaard. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 19-47.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  24. Udgivet

    Developing professional "game teacher" repertoires : describing participants and measuring effects in a Danish college course on game based learning. / Lieberoth, Andreas; Hanghøj, Thorkild.

    Proceedings of the 11th European Conference on Games Based Learning, ECGBL 2017. red. / Maja Pivic; Josef Grundler. Academic Conferences and Publishing International Limited, 2017. s. 377-386.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  25. Udgivet

    Gamification og spilpsykologi som adfærdsdesign. / Lieberoth, Andreas.

    Adfærdsdesign. red. / Niels Holm Jensen; Andreas Lieberoth; Thomas Dalsgaard. Plurafutura Publishing, 2017. s. 193-221.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. Udgivet

    Tænk, hvis Stauning var gået i krig mod Hitler. / Lieberoth, Andreas; Poulsen, Jens Aage.

    Hvad er scenariedidaktik?. red. / Thorkild Hanghøj; Morten Misfeldt; Jeppe Bundsgaard; Simon Fought Skov; Vibeke Hetmar. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 194-215 (Didaktiske Studier, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. 2016
  28. Udgivet

    The effect of points and audio on concentration, engagement, enjoyment, learning, motivation, and classroom dynamics using Kahoot! / Wang, Alf Inge; Lieberoth, Andreas.

    Proceedings from the 10th European Conference of Game Based Learning. red. / Thomas Connolly; Liz Boyle. Reading, UK : Academic Conferences and Publishing International Limited, 2016. s. 737-748.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  29. Udgivet

    Differential effects of gamification, nudging and rational information on travel behavior : a field experiment. / Lieberoth, Andreas; Jensen, Niels Holm; Skovgaard, Thomas; Bredahl, Thomas Viskum Gjelstrup.

    2016. Abstract fra Game Scope, Aalborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  30. Udgivet

    DiffGame : Game-based mathematics learning for physics. / Pedersen, Mads Kock; Svenningsen, Anette; Dohn, Niels Bonderup; Lieberoth, Andreas; Sherson, Jacob.

    I: Procedia - Social and Behavioral Sciences, Bind 228, 20.07.2016, s. 316-322.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Virtual learning environment for interactive engagement with advanced quantum mechanics. / Pedersen, Mads Kock; Skyum, Birk; Heck, Robert; Müller, Romain; Bason, Mark; Lieberoth, Andreas; Sherson, Jacob.

    I: Physical Review Physics Education Research, Bind 12, Nr. 1, 013102, 18.04.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Exploring the Quantum Speed Limit with Computer Games. / Sørensen, Jens Jakob Winther Hedemann; Pedersen, Mads Kock; Munch, Michael Kulmback; Haikka, Pinja; Jensen, Jesper Halkjær; Planke, Tilo; Andreasen, Morten Ginnerup; Gajdacz, Miroslav; Mølmer, Klaus; Lieberoth, Andreas; Sherson, Jacob F.

    I: Nature, Bind 532, 13.04.2016, s. 210-213.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    2016 - is gamification still bullshit? a review of our experimental research. / Lieberoth, Andreas.

    2016. Abstract fra 'Concerns About Video Games And The Video Games Of Concern, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  34. Udgivet

    3D Wire 2015 : gamification report. / Jordi, Moréton; F, Escribano; J. L., Farias; Lieberoth, Andreas; L, Vallejo.

    gecon.es, 2016. 59 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  35. Udgivet

    Knowledge Formation and Inter-Game Transfer With Classical and Quantum Physics. / Pedersen, Mads Kock; Borre, Camilla Clement; Lieberoth, Andreas; Sherson, Jacob.

    Proceedings of the European Conference on Games-Based Learning. Academic Conferences Limited, 2016. s. 1010-1013 (Proceedings of the European Conference on Games-Based Learning).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  36. Udgivet

    Psychological effects of fantasy games on their players : a discourse-based look at the evidence. / Lieberoth, Andreas; Trier-Knudsen, Jonas.

    The Role-Playing Society: Essays on the Cultural Influence of Role-Playing Games. red. / Andrew Byers; Francesco Crocco. McFarland, 2016. s. 46-71.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. 2015
  38. Udgivet

    Testing gamification scientifically : the piecemeal approach. / Lieberoth, Andreas.

    2015. Paper præsenteret ved Counterplay 15, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

  39. Udgivet

    April 9th 1940, the Nazis are coming : a correlational study of history game’s mixed effects on knowledge, attitudes and thinking skills . / Lieberoth, Andreas.

    2015. Paper præsenteret ved ECGBL 2015, Steinkjer, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  40. Udgivet

    Deep and shallow gamification in marketing : Thin evidence and the forgotten powers of really good games. / Lieberoth, Andreas; Møller, Max; Marin, Andreea Catalina.

    Engaging Consumers through Branded Entertainment and Convergent Media. red. / José Martí-Parreño; Carla Ruiz-Mafé; Lisa L. Scribner. Hershey, PA : IGI global, 2015. s. 110-126 (Advances in Marketing, Customer Relationship Management, and E-Services (AMCRMES)).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  41. Udgivet

    Dilemmaspillet 9. april 1940 : kontrafaktisk historie og eksperimenter i Staunings sted. / Lieberoth, Andreas; Brunbech, Peter Johan Yding.

    I: NOTER, Bind 204, 2015, s. 52-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  42. Udgivet

    Mixed methods in game research : Playing on strengths and countering weaknesses. / Lieberoth, Andreas; Roepstorff, Andreas.

    Game research methods: An overview. red. / Petri Lankoski; Staffan Björk. ETC Press, 2015. s. 271-290.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  43. Udgivet

    Play or science? a study of learning and framing in crowdscience. / Lieberoth, Andreas; Pedersen, Mads Kock; Sherson, Jacob.

    I: Well Played, Bind 4, Nr. 2, 2015, s. 30-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    Sex, violence and learning : Assessing game effects. / Lieberoth, Andreas; Wellnitz, Kaare Bro; Aagaard, Jesper.

    Game Research Methods: An Overview. red. / Petri Lankoski; Staffan Björk. Pittsburgh, PA : ETC Press, 2015. s. 175-192.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  45. Udgivet

    Shallow gamification : Testing psychological effects of framing an activity as a game. / Lieberoth, Andreas.

    I: Games and Culture: A Journal of Interactive Media, Bind 10, Nr. 3, 2015, s. 229-248.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    What really works in gamification? Short answer: we don’t know, so let’s start thinking like experimenters. / Lieberoth, Andreas.

    I: E-learning Papers, Bind 43, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  47. 2014
  48. Udgivet

    Gaming - psykologisk syn på digitale spil fra fritid til klasserum. / Lieberoth, Andreas.

    I: Psykologisk Set, Nr. 96, 12.2014, s. 26-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  49. Udgivet

    Wireless EEG for field study : Checking the data quality. / Weed, Ethan; Kratschmer, Alexandra Regina; Lieberoth, Andreas; Pedersen, Michael Nygaard.

    2014. Poster session præsenteret ved CFIN/MINDLab Retreat 2014, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  50. Udgivet

    Forvirring blandt forskere? Konsekvenser af computerspil fremstilles vidt forskelligt. / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 16.02.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  51. Udgivet

    Designing enduring experiences : Games, learning and the psychology of memory. / Lieberoth, Andreas.

    Aarhus : Aarhus University. School of Business and Social Sciences. Department of Psychology and Behavioral Sciences, 2014. 212 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  52. Udgivet

    Getting humans to do quantum optimization : user acquisition, engagement and early results from the citizen cyberscience game Quantum Moves. / Lieberoth, Andreas; Pedersen, Mads Kock; Marin, Andreea Catalina; Planke, Tilo; Sherson, Jacob.

    I: Human Computation, Bind 1, Nr. 2, 2014, s. 219-244.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. 2013
  54. Udgivet

    Forført af hjernen? Lær at skelne vrøvl fra videnskab i populærhjerneforskningens vidunderlige verden. / Lieberoth, Andreas.

    I: Psykologisk Set, Bind 30, Nr. 89, 01.04.2013, s. 31-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  55. Udgivet

    Hukommelsessystemer og oplevelseslæring : Hvordan forvandler hjernen episoder til semantisk viden? / Lieberoth, Andreas.

    I: Cursiv, Bind 11, 2013, s. 59-82.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    let’s throw in some playing pieces… : framing cooperation as a game adds fun but not motivation. / Lieberoth, Andreas.

    2013. Poster session præsenteret ved Cooperation: Why, How, and With Whom? , Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  57. 2012
  58. Udgivet

    Kan spil forbedre din hjerne? / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 21.10.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  59. Udgivet

    Dengang rollespil var farligt. / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 10.09.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  60. Udgivet

    Similarity of social information processes in games and rituals : Magical interface . / Harviainen, J. Tuomas; Lieberoth, Andreas.

    I: Simulation & Gaming, Bind 43 , Nr. 4, 08.2012, s. 528-549.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. Udgivet

    Spilbloggen: Kan Xbox lokke dig til at motionere? / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 29.07.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  62. Udgivet

    Spilbloggen: Hvorfor snyder vi i WordFeud? / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 23.05.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  63. Udgivet

    The science of memory - and how it should affect design of games for outside education. / Lieberoth, Andreas.

    Eco-education handbook: Research in and experience with Teaching/Learning Methods. Aarhus : Children and Youth Department, Aarhus Municipality, Denmark., 2012. s. 9-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportRådgivning

  64. Udgivet

    Religion and the emergence of human imagination. / Lieberoth, Andreas.

    Origins of Religion, Cognition and Culture. Acumen Publishing Limited, 2012. s. 160-177.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  65. Udgivet

    Spilbloggen. / Lieberoth, Andreas; Trier-Knudsen, Jonas.

    2012, Blog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  66. 2011
  67. Udgivet

    Can Autobiographical Memories Create Better Learning? The Case of a Scary Game. / Lieberoth, Andreas; Hansen, Frank Allan.

    Proceedings of ECGBL 2011. The 5th European Conference on Games Based Learning. red. / Dimitris Gouscos ; Michalis Meimaris. 2011. s. 350-357.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  68. Udgivet

    Reseach blog: Andreas Lieberoth - psychology, games and more... / Lieberoth, Andreas.

    2011, blog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  69. 2009
  70. Udgivet

    The evolution of martyrdom? considerations in the study of religious self-sacrifice. / Lieberoth, Andreas.

    Human characteristics: Evolutionary perspectives on human mind and kind. red. / Henrik Høegh-Olesen; Jan Tønnesvang; Preben Bertelsen. Cambridge : Cambridge Scholars Publishing, 2009. s. 274-295.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  71. 2008
  72. Udgivet

    Are You the Daddy? Comparing Fantasy Play in Children and Adults through Vivian Gussin Paley’s A Child’s Work. / Lieberoth, Andreas.

    Playground Worlds: Research & Theory. red. / Markus Montola; Jakko Stenros. Ropecon ry, 2008. s. 206-215.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review