DPU

Aarhus Universitets segl

Andreas Lieberoth

  1. 2022
  2. Udgivet

    COVIDiSTRESS diverse dataset on psychological and behavioural outcomes one year into the COVID-19 pandemic. / Blackburn, Angelique; Vestergreen, Sara; COVIDiSTRESS global survey II.

    I: Scientific Data, Bind 9, 331, 06.2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Researchers should avoid causally attributing suicide to video game play as a single factor. / Etchells, Peter J; Davidson, Brittany I; Kaye, Linda K et al.

    I: Perspectives in Psychiatric Care, Bind 58, Nr. 2, 04.2022, s. 880-882.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskning

  4. Udgivet

    Digital leg i danske børnehaver : – en national kortlægning af barrierer, holdninger og populære redskaber. / Lieberoth, Andreas; Størup, Jan Ole; Winther-Lindqvist, Ditte Alexandra.

    I: BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur, Bind 38, Nr. 66, 2022, s. 183-203.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Må jeg være med? En forskningsrapport om leg, inklusion og fællesskab i skolen. / Skovbjerg, Helle Marie; Hansen, Janne Hedegaard; Sand, Anne-Lene et al.

    Designskolen Kolding, 2022. 62 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  6. E-pub ahead of print

    What’s the problem with "screen time"? A content analysis of dominant voices and worries in three years of national print media. / Størup, Jan Ole; Lieberoth, Andreas.

    I: Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, 2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. 2021
  8. Udgivet

    Use of gaming to influence noncommunicable disease risks (Public Webinar on Video Games and Noncommunicable Diseases: Future Opportunities and Challenges). / Lieberoth, Andreas.

    2021. Abstract fra Video games and noncommunicable diseases - WHO expert meeting 2021, Moscow, Rusland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  9. Udgivet

    WHO expert meeting contribution: Using gamification for behavior change - a critical overview of limits and opportunities. / Lieberoth, Andreas.

    2021. Abstract fra Video games and noncommunicable diseases - WHO expert meeting 2021, Moscow, Rusland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  10. Udgivet

    Replicating the Disease framing problem during the 2020 COVID-19 pandemic : A study of stress, worry, trust, and choice under risk. / Rachev, Nikolay R.; Han, Hyemin; Lacko, David et al.

    I: PLOS ONE, Bind 16, Nr. 9 , e0257151, 09.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Stress and worry in the 2020 coronavirus pandemic : relationships to trust and compliance with preventive measures across 48 countries in the COVIDiSTRESS global survey. / Lieberoth, Andreas; Lin, Shiang-Yi; Stöckli, Sabrina et al.

    I: Royal Society Open Science, Bind 8, Nr. 2, 200589, 02.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    COVIDiSTRESS Global Survey dataset on psychological and behavioural consequences of the COVID-19 outbreak. / Yamada, Yuki; Ćepulić, Dominik-Borna; Coll-Martín, Tao et al.

    I: Scientific Data, Bind 8, Nr. 1, 3, 01.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    How Socially Sustainable Is Social Media Gamification? A Look into Snapchat, Facebook, Twitter and Instagram. / Hristova, Dayana; Lieberoth, Andreas.

    Gamification for Organizations and Social Change. red. / A. Spanellis; Harviainen J. T. Cham : Palgrave Macmillan, 2021. s. 225-245.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. Ikke-udgivet

    Varieties of digital experiences in Danish kindergartens : data from a large-scale mixed methods study. / Lieberoth, Andreas; Størup, Jan Ole; Winther-Lindqvist, Ditte Alexandra.

    2021. Abstract fra Digitising Early Childhood (2020 conference postponed to 2021), Milan, Italien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  15. 2020
  16. Udgivet

    Digital Nadver og digitalt nærvær? mediepsykologiske perspektiver på sociale relationer i en skærmtid. / Lieberoth, Andreas.

    2020. Abstract fra Nadver, nærvær og medialitet, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  17. Udgivet

    Who is the Most Stressed During the COVID-19 Pandemic? Data From 26 Countries and Areas. / Kowal, Marta; Coll-Martín, Tao; Ikizer, Gözde et al.

    I: Applied Psychology: Health and Well-Being, Bind 12, Nr. 4, 12.2020, s. 946-966.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Fantasi. / Lieberoth, Andreas.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2020. 60 s. (Tænkepauser).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  19. Udgivet

    Retraction Note : Exploring the quantum speed limit with computer games (Nature, (2016), 532, 7598, (210-213), 10.1038/nature17620). / Sørensen, Jens Jakob W.H.; Pedersen, Mads Kock; Munch, Michael et al.

    I: Nature, Bind 584, Nr. 7821, 20.08.2020, s. 484.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskningpeer review

  20. Udgivet

    Ten considerations for effectively managing the COVID-19 transition. / Habersaat, Katrine Bach; Betsch, Cornelia; Danchin, Margie et al.

    I: Nature Human Behavior, Bind 4, Nr. 7, 07.2020, s. 677-687.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  21. Udgivet

    Designing playful, tangible self-report tools to give the child a voice. / Hijkoop, Vera; Bekker, Tilde; Skovbjerg, Helle Marie et al.

    IDC '20: Proceedings of the 2020 ACM Interaction Design and Children Conference: Extended Abstracts. New York : Association for Computing Machinery, 2020. s. 344-349.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  22. Udgivet

    Automatic Novelty Detection in LEGO Ducks. / Ferguson, Marc; Deterding, Sebastian; Lieberoth, Andreas et al.

    2020. Paper præsenteret ved International Conference on Computational Creativity, Coimbra, Portugal.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  23. Udgivet

    Editorial Expression of Concern: Exploring the quantum speed limit with computer games (Nature). / Sørensen, Jens Jakob W.H.; Pedersen, Mads Kock; Munch, Michael et al.

    I: Nature, Bind 581, Nr. 7808, E7, 05.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskningpeer review

  24. Udgivet

    Can worried parents predict effects of video games on their children? A case-control study of cognitive abilities, wellbeing and addiction indicators. / Lieberoth, Andreas; Fiskaali, Anne.

    I: Frontiers in Psychology, Bind 11, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Exploring institutionalised esport in high school : A mixed methods study of well-being. / Fiskaali, Anne; Lieberoth, Andreas; Spindler, Helle.

    Proceedings of the 14th European Conference on Game Based Learning, ECGBL 2020. red. / Panagiotis Fotaris. Reading : Academic Conferences and Publishing International Limited, 2020. s. 160-167.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  26. Udgivet

    Families in Coronavirus Lockdown - Psychological Impact, Stressors and the Role of Digital Media (invited keynote). / Lieberoth, Andreas.

    2020. Paper præsenteret ved Children's Health, Well-being, Education and Rights, Prishtina, Bosnien-Herzegovina.

    Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

  27. Udgivet

    Hvem sidder dér bag skærmen... og hvem hjælper? national kortlægning af brugen af digitale medier i børnehaver og vuggestuer. / Størup, Jan Ole; Winther-Lindqvist, Ditte Alexandra; Lieberoth, Andreas.

    København : Aarhus Universitet, DPU, 2020. 76 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  28. Udgivet

    Kreative kulturer og fantasi som fælles forehavende. / Lieberoth, Andreas.

    I: Unge Paedagoger, Bind 2020, Nr. 4, 7, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  29. Ikke-udgivet

    Patterns in parental worry over digital screen time – a factor analytical approach. / Lieberoth, Andreas.

    2020. Abstract fra British Psychological Society Cyberpsychology section annual conference, Nottingham, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  30. Udgivet

    Snapchat Streaks : How Adolescents Metagame Gamification in Social Media. / Hristova, Dayana; Dumit, Joseph; Lieberoth, Andreas et al.

    Proceedings of the 4th International GamiFIN Conference. red. / Jonna Koivisto; Mila Bujić ; Juho Hamari. CEUR-WS.org, 2020. s. 126-135.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  31. Udgivet
  32. Afsendt

    What makes parents worry about screen time? testing maximizing, attitudes to play and subscription to neuromyths as psychological predictors. / Lieberoth, Andreas; Lundsgård, Stine Strøm.

    I: Computers in Human Behavior, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. 2019
  34. Udgivet

    Digitalisering og unges mentale sundhed. / Lieberoth, Andreas.

    2019. Abstract fra Unges Mentale Sundhed, Aalborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  35. Udgivet

    Skærm / skærm ikke : Rapport om skolers mobilregler Hvorfor? Hvordan? Hvad virker? / Lieberoth, Andreas.

    DPU, Aarhus Universitet, 2019. 52 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  36. Udgivet

    Hvorfor lokker spilskærmene så meget? Motivation, psykologi og syv spillermotiver. / Lieberoth, Andreas.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 114, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  37. Udgivet

    Mixed methods som aktionsforskning : design, analyse og forskeres blinde vinkler. / Lieberoth, Andreas.

    Aktionsforskning: indefra og udefra. red. / Micki Sonne Kaa Sunesen. Frederikshavn : Dafolo, 2019. s. 143-162 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  38. Udgivet

    Same game, different impact : Diagnosing the successes and failures of one game-based intervention across four schools. / Lieberoth, Andreas; Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten.

    Proceedings of the 2018 Connected Learning Summit. red. / Jeremiah H. Kalir. Pittsburgh : ETC Press, 2019. s. 148-157.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  39. Udgivet

    We will eat disgusting foods together – evidence of the normative basis of Western entomophagy-disgust from an insect tasting. / Jensen, Niels Holm; Lieberoth, Andreas.

    I: Food Quality and Preference, Bind 72, 2019, s. 109-115.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. 2018
  41. Udgivet

    pwning n00bs for highschool credit? A map of modes and expectations for 11 Danish eSports programs. / Lieberoth, Andreas; Fiskaali, Anne.

    2018. Abstract fra University of California Irvine eSports Conference 2018, Irvine, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  42. Udgivet

    Findes "smartphone-afhængighed"? amerikansk forsker afliver seks myter. / Lieberoth, Andreas.

    2018, Debat. (KommunikationsForum).

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  43. Udgivet

    Can cooperative video games encourage social and motivational inclusion of at-risk students? / Hanghøj, Thorkild; Lieberoth, Andreas; Misfeldt, Morten.

    I: British Journal of Educational Technology, Bind 49, Nr. 4, 01.07.2018, s. 775-799.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    Findes 'teknologiafhængighed'? amerikansk forsker afliver seks myter. / Lieberoth, Andreas.

    2018, ForskerZonen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  45. Udgivet

    Drop frygten for 'farlige' computerspil : selv bedstemor bør game. / Gamborg, Maria Louise; Lieberoth, Andreas; Mehlsen, Mimi.

    2018, Forskerzonen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  46. Udgivet

    A weak scientific basis for gaming disorder : let us err on the side of caution. / van Rooij, Antonius J; Ferguson, Christopher J; Colder Carras, Michelle et al.

    I: Journal of Behavioral Addictions, Bind 7, Nr. 1, 2018, s. 1-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Climbing the ranks in hard mode: a look into how the competitive environment of Danish e-sport academies affects young gamers. / Fiskaali, Anne; Lieberoth, Andreas; Spindler, Helle.

    2018. Poster session præsenteret ved University of California Irvine eSports Conference 2018, Irvine, USA.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  48. Udgivet

    Meget mere gaming tak. / Gamborg, Maria Louise; Lieberoth, Andreas; Mehlsen, Mimi.

    I: P Psykologernes fagmagasin, Bind 4, Nr. 2, 2018, s. 26-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  49. Udgivet

    Psychology and role-playing games. / Bowman, Sarah Lynne; Lieberoth, Andreas.

    Role-playing game studies : transmedia foundations. red. / José P. Zagal; Sebastian Deterding. New York : Routledge, 2018. s. 245-264.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  50. Udgivet

    Selective psychological effects of nudging, gamification and rational information in converting commuters from cars to buses : A controlled field experiment. / Lieberoth, Andreas; Jensen, Niels Holm; Bredahl, Thomas Viskum Gjelstrup.

    I: Transportation Research. Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 55, Nr. May, 2018, s. 246-261.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. 2017
  52. Udgivet

    The gamified self : the inevitable marriage of self-tracking to game thinking and the paraludic mindset. / Lieberoth, Andreas.

    2017. Abstract fra AIAS conference: Metric culture, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  53. Udgivet

    Role playing research before Dungeons and Dragons : what psychologists know about the effects on behavior, body and attitude formation. / Lieberoth, Andreas.

    2017. Abstract fra 2017 International eduLARP conference, Hobro, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  54. Udgivet

    Adfærdsdesign. / Jensen, Niels Holm (Redaktør); Lieberoth, Andreas (Redaktør); Dalsgaard, Thomas (Redaktør).

    Aarhus : Plurafutura Publishing, 2017. 381 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  55. Udgivet

    Introduktion, Hvad er Adfærdsdesign? / Jensen, Niels Holm; Lieberoth, Andreas.

    Adfærdsdesign. red. / Niels Holm Jensen; Andreas Lieberoth; Thomas Dalsgaard. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 19-47.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  56. Udgivet

    Developing professional "game teacher" repertoires : describing participants and measuring effects in a Danish college course on game based learning. / Lieberoth, Andreas; Hanghøj, Thorkild.

    Proceedings of the 11th European Conference on Games Based Learning, ECGBL 2017. red. / Maja Pivic; Josef Grundler. Academic Conferences and Publishing International Limited, 2017. s. 377-386.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  57. Udgivet

    Gamification og spilpsykologi som adfærdsdesign. / Lieberoth, Andreas.

    Adfærdsdesign. red. / Niels Holm Jensen; Andreas Lieberoth; Thomas Dalsgaard. Plurafutura Publishing, 2017. s. 193-221.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. Udgivet

    Tænk, hvis Stauning var gået i krig mod Hitler. / Lieberoth, Andreas; Poulsen, Jens Aage.

    Hvad er scenariedidaktik?. red. / Thorkild Hanghøj; Morten Misfeldt; Jeppe Bundsgaard; Simon Fought Skov; Vibeke Hetmar. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 194-215 (Didaktiske Studier, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  59. 2016
  60. Udgivet

    The effect of points and audio on concentration, engagement, enjoyment, learning, motivation, and classroom dynamics using Kahoot! / Wang, Alf Inge; Lieberoth, Andreas.

    Proceedings from the 10th European Conference of Game Based Learning. red. / Thomas Connolly; Liz Boyle. Reading, UK : Academic Conferences and Publishing International Limited, 2016. s. 737-748.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  61. Udgivet

    Differential effects of gamification, nudging and rational information on travel behavior : a field experiment. / Lieberoth, Andreas; Jensen, Niels Holm; Skovgaard, Thomas et al.

    2016. Abstract fra Game Scope, Aalborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  62. Udgivet

    DiffGame : Game-based mathematics learning for physics. / Pedersen, Mads Kock; Svenningsen, Anette; Dohn, Niels Bonderup et al.

    I: Procedia - Social and Behavioral Sciences, Bind 228, 20.07.2016, s. 316-322.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Virtual learning environment for interactive engagement with advanced quantum mechanics. / Pedersen, Mads Kock; Skyum, Birk; Heck, Robert et al.

    I: Physical Review Physics Education Research, Bind 12, Nr. 1, 013102, 18.04.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  64. Udgivet

    Exploring the Quantum Speed Limit with Computer Games. / Sørensen, Jens Jakob Winther Hedemann; Pedersen, Mads Kock; Munch, Michael Kulmback et al.

    I: Nature, Bind 532, Nr. 7598, 13.04.2016, s. 210-213.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    2016 - is gamification still bullshit? a review of our experimental research. / Lieberoth, Andreas.

    2016. Abstract fra 'Concerns About Video Games And The Video Games Of Concern, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  66. Udgivet

    3D Wire 2015 : gamification report. / Jordi, Moréton; F, Escribano; J. L., Farias et al.

    gecon.es, 2016. 59 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  67. Udgivet

    Knowledge Formation and Inter-Game Transfer With Classical and Quantum Physics. / Pedersen, Mads Kock; Borre, Camilla Clement; Lieberoth, Andreas et al.

    Proceedings of the European Conference on Games-Based Learning. Academic Conferences Limited, 2016. s. 1010-1013 (Proceedings of the European Conference on Games-Based Learning).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  68. Udgivet

    Psychological effects of fantasy games on their players : a discourse-based look at the evidence. / Lieberoth, Andreas; Trier-Knudsen, Jonas.

    The Role-Playing Society: Essays on the Cultural Influence of Role-Playing Games. red. / Andrew Byers; Francesco Crocco. McFarland, 2016. s. 46-71.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  69. 2015
  70. Udgivet

    Testing gamification scientifically : the piecemeal approach. / Lieberoth, Andreas.

    2015. Paper præsenteret ved Counterplay 15, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

  71. Udgivet

    April 9th 1940, the Nazis are coming : a correlational study of history game’s mixed effects on knowledge, attitudes and thinking skills . / Lieberoth, Andreas.

    2015. Paper præsenteret ved ECGBL 2015, Steinkjer, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  72. Udgivet

    Deep and shallow gamification in marketing : Thin evidence and the forgotten powers of really good games. / Lieberoth, Andreas; Møller, Max; Marin, Andreea Catalina.

    Engaging Consumers through Branded Entertainment and Convergent Media. red. / José Martí-Parreño; Carla Ruiz-Mafé; Lisa L. Scribner. Hershey, PA : IGI global, 2015. s. 110-126 (Advances in Marketing, Customer Relationship Management, and E-Services (AMCRMES)).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  73. Udgivet

    Dilemmaspillet 9. april 1940 : kontrafaktisk historie og eksperimenter i Staunings sted. / Lieberoth, Andreas; Brunbech, Peter Johan Yding.

    I: NOTER, Bind 204, 2015, s. 52-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  74. Udgivet

    Mixed methods in game research : Playing on strengths and countering weaknesses. / Lieberoth, Andreas; Roepstorff, Andreas.

    Game research methods: An overview. red. / Petri Lankoski; Staffan Björk. ETC Press, 2015. s. 271-290.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  75. Udgivet

    Play or science? a study of learning and framing in crowdscience. / Lieberoth, Andreas; Pedersen, Mads Kock; Sherson, Jacob.

    I: Well Played, Bind 4, Nr. 2, 2015, s. 30-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  76. Udgivet

    Sex, violence and learning : Assessing game effects. / Lieberoth, Andreas; Wellnitz, Kaare Bro; Aagaard, Jesper.

    Game Research Methods: An Overview. red. / Petri Lankoski; Staffan Björk. Pittsburgh, PA : ETC Press, 2015. s. 175-192.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  77. Udgivet

    Shallow gamification : Testing psychological effects of framing an activity as a game. / Lieberoth, Andreas.

    I: Games and Culture: A Journal of Interactive Media, Bind 10, Nr. 3, 2015, s. 229-248.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. Udgivet

    What really works in gamification? Short answer: we don’t know, so let’s start thinking like experimenters. / Lieberoth, Andreas.

    I: E-learning Papers, Bind 43, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  79. 2014
  80. Udgivet

    Gaming - psykologisk syn på digitale spil fra fritid til klasserum. / Lieberoth, Andreas.

    I: Psykologisk Set, Nr. 96, 12.2014, s. 26-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  81. Udgivet

    Wireless EEG for field study : Checking the data quality. / Weed, Ethan; Kratschmer, Alexandra Regina; Lieberoth, Andreas et al.

    2014. Poster session præsenteret ved CFIN/MINDLab Retreat 2014, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  82. Udgivet

    Forvirring blandt forskere? Konsekvenser af computerspil fremstilles vidt forskelligt. / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 16.02.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorFormidling

  83. Udgivet

    Designing enduring experiences : Games, learning and the psychology of memory. / Lieberoth, Andreas.

    Aarhus : Aarhus University. School of Business and Social Sciences. Department of Psychology and Behavioral Sciences, 2014. 212 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  84. Udgivet

    Getting humans to do quantum optimization : user acquisition, engagement and early results from the citizen cyberscience game Quantum Moves. / Lieberoth, Andreas; Pedersen, Mads Kock; Marin, Andreea Catalina et al.

    I: Human Computation, Bind 1, Nr. 2, 2014, s. 219-244.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  85. 2013
  86. Udgivet

    Forført af hjernen? Lær at skelne vrøvl fra videnskab i populærhjerneforskningens vidunderlige verden. / Lieberoth, Andreas.

    I: Psykologisk Set, Bind 30, Nr. 89, 01.04.2013, s. 31-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  87. Udgivet

    Hukommelsessystemer og oplevelseslæring : Hvordan forvandler hjernen episoder til semantisk viden? / Lieberoth, Andreas.

    I: Cursiv, Bind 11, 2013, s. 59-82.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. Udgivet

    let’s throw in some playing pieces… : framing cooperation as a game adds fun but not motivation. / Lieberoth, Andreas.

    2013. Poster session præsenteret ved Cooperation: Why, How, and With Whom? , Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  89. 2012
  90. Udgivet

    Kan spil forbedre din hjerne? / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 21.10.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  91. Udgivet

    Dengang rollespil var farligt. / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 10.09.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorFormidling

  92. Udgivet

    Similarity of social information processes in games and rituals : Magical interface . / Harviainen, J. Tuomas; Lieberoth, Andreas.

    I: Simulation & Gaming, Bind 43 , Nr. 4, 08.2012, s. 528-549.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. Udgivet

    Spilbloggen: Kan Xbox lokke dig til at motionere? / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 29.07.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  94. Udgivet

    Spilbloggen: Hvorfor snyder vi i WordFeud? / Lieberoth, Andreas.

    I: Videnskab.dk [online], 23.05.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  95. Udgivet

    The science of memory - and how it should affect design of games for outside education. / Lieberoth, Andreas.

    Eco-education handbook: Research in and experience with Teaching/Learning Methods. Aarhus : Children and Youth Department, Aarhus Municipality, Denmark., 2012. s. 9-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportRådgivning

  96. Udgivet

    Religion and the emergence of human imagination. / Lieberoth, Andreas.

    Origins of Religion, Cognition and Culture. Acumen Publishing Limited, 2012. s. 160-177.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  97. 2011
  98. Udgivet

    Can Autobiographical Memories Create Better Learning? The Case of a Scary Game. / Lieberoth, Andreas; Hansen, Frank Allan.

    Proceedings of ECGBL 2011. The 5th European Conference on Games Based Learning. red. / Dimitris Gouscos ; Michalis Meimaris. 2011. s. 350-357.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  99. 2009
  100. Udgivet

    The evolution of martyrdom? considerations in the study of religious self-sacrifice. / Lieberoth, Andreas.

    Human characteristics: Evolutionary perspectives on human mind and kind. red. / Henrik Høegh-Olesen; Jan Tønnesvang; Preben Bertelsen. Cambridge : Cambridge Scholars Publishing, 2009. s. 274-295.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  101. 2008
  102. Udgivet

    Are You the Daddy? Comparing Fantasy Play in Children and Adults through Vivian Gussin Paley’s A Child’s Work. / Lieberoth, Andreas.

    Playground Worlds: Research & Theory. red. / Markus Montola; Jakko Stenros. Ropecon ry, 2008. s. 206-215.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review