Ana Alina Tudoran

  1. 2021
  2. Udgivet

    Individual differences in functional food consumption : The role of time perspective and the Big Five personality traits. / Nystrand, Bjørn Tore; Olsen, Svein Ottar; Tudoran, Ana Alina.

    I: Appetite, Bind 156, 104979, 01.01.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2020
  4. Udgivet

    Examining trust in consumers as new food co-creators : Does the communicator matter? / Jacobsen, Lina Fogt; Tudoran, Ana Alina; Martinez, Marian Garcia.

    I: Food Quality and Preference, Bind 86, 104004, 12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    The Effect of Customer Ratings on Gig Workers’ Job Satisfaction, Work Engagement and Commitment. / Holm, Anna B.; Tudoran, Ana Alina.

    Academy of Management Proceedings: Free Access Untangling the Complexity of HRM & Employment Relations in the Gig Economy. Bind 1 Academy of Management, 2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  6. 2019
  7. Udgivet

    Marketing of Co-Created Products: The information communicator matters. / Jacobsen, Lina; Tudoran, Ana Alina; Garcia, Marian.

    2019. Paper præsenteret ved R&D Management Conference, Paris, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  8. Udgivet

    Motivational Drivers and Moderating Information Communicator Effects in Co-Creation. / Jacobsen, Lina; Tudoran, Ana Alina.

    2019. Paper præsenteret ved EMAC 2019, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  9. Udgivet

    Open-mindedness and adaptive business style: Competences that contribute to building relationships in dissimilar export markets. / Alteren, Gro; Tudoran, Ana Alina.

    I: International Marketing Review, Bind 36, Nr. 3, 2019, s. 365-390.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Why do Internet consumers block ads? New evidence from consumer opinion mining and sentiment analysis. / Tudoran, Ana Alina.

    I: Internet Research, Bind 29, Nr. 1, 2019, s. 144-166.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. 2017
  12. Udgivet

    Analyzing the returns of the first transaction satisfaction on intention to purchase and willingness to pay: Evidence for new food products. / Tudoran, Ana Alina; Olsen, Svein Ottar.

    I: Journal of Consumer Behaviour, Bind 16, Nr. 4, 2017, s. 372–386.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Consumers’ Motivation to Interact in Virtual Food Communities : The importance of self-presentation and learning. / Jacobsen, Lina; Tudoran, Ana Alina; Lähteenmäki, Liisa.

    I: Food Quality and Preference, Bind 62, 2017, s. 8-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. 2016
  15. Udgivet

    The role of food-related shopping, preparation and meal practices in diet quality and association with depressive symptoms. / Pedersen, Susanne; Toft, Madeleine Broman; Stancu, Catalin Mihai; Kulikovskaja, Viktorija; Tudoran, Ana Alina; Winkens, Laura ; van Strien, Tatjana ; Lähteenmäki, Liisa.

    2016. Abstract fra ISBNPA 2016, Cape Town, Sydafrika.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  16. Udgivet

    Consumer Interactions in Virtual Communities for Value Co-Creation : The relationship between interests, motivations, and interaction intention. / Jacobsen, Lina; Tudoran, Ana Alina; Lähteenmäki, Liisa.

    2016. Poster session præsenteret ved European Marketing Academy, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  17. Udgivet

    Differences and similarities between impulse buying and variety seeking: A personality-based perspective. / Olsen, Svein Ottar; Tudoran, Ana Alina; Honkanen, Pirjo; Verplanken, Bas.

    I: Psychology & Marketing, Bind 33, Nr. 1, 01.2016, s. 36-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Enhancing export performance: Betting on customer orientation, behavioral commitment, and communication. / Alteren, Gro; Tudoran, Ana Alina.

    I: International Business Review, Bind 25, Nr. 1, Part B, 2016, s. 370–381.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    The GRID scale: A new tool for measuring service mixed satisfaction. / Audrezet, Alice; Olsen, Svein Ottar; Tudoran, Ana Alina.

    I: Journal of Services Marketing, Bind 30, Nr. 1, 2016, s. 29-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    The role of food-related shopping and preparation practices in diet quality and association with depressive symptoms. / Toft, Madeleine Broman; Pedersen, Susanne; Stancu, Catalin; Kulikovskaja, Viktorija; Tudoran, Ana Alina; Winkens, Laura ; van Strien, Tatjana ; Lahteenmaki, Liisa.

    Abstract book for the ISBNPA 2016 Annual Meeting in Cape Town, South Africa. International Society of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 2016. s. 119.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  21. 2015
  22. Udgivet

    Predicting default on credit loans: A comparison of a frequentist vs. a Bayesian approach. / Lund, Daniel; Tudoran, Ana Alina; Tousgaard Piil, Rune.

    2015. Abstract fra Credit Scoring and Credit Control , Edinburgh, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  23. Udgivet

    Understanding Motivations and User Interests as Antecedents for Different Interaction Forms in Online Communities : What to focus on during the innovation process? / Jacobsen, Lina; Sørensen, Bjarne Taulo; Tudoran, Ana Alina; Lähteenmäki, Liisa.

    2015. Abstract fra R&D Management Conference 2015, Pisa, Italien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  24. Udgivet

    Understanding consumer motivations for interacting in online food communities – potential for innovation. / Jacobsen, Lina; Sørensen, Bjarne Taulo; Tudoran, Ana Alina; Lähteenmäki, Liisa.

    2015. Abstract fra European Association of Agricultural Economists, Naples, Italien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  25. 2014
  26. Udgivet

    An empirical comparison of exploratory versus conventional structural equation modelling. / Sørensen, Bjarne Taulo; Tudoran, Ana Alina.

    Ideas in Marketing Finding the New and Polishing the Old: Proceedings of the 2013 Academy of Marketing Science (Ams) Annual Conference.. red. / Krzysztof Kubacki. Berlin : Springer, 2014. s. 496-505.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  27. Udgivet

    Estimating online reviews adoption: A Bayesian network approach. / Tudoran, Ana Alina; Heikkinen, Ilona .

    Ideas in Marketing Finding the New and Polishing the Old: Proceedings of the 2013 Academy of Marketing Science (Ams) Annual Conference.. red. / Krzysztof Kubacki. Berlin : Springer, 2014. s. 486-495.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  28. 2013
  29. Udgivet

    SEM in applied marketing research : Towards more liberalised modelling approaches. / Sørensen, Bjarne Taulo; Tudoran, Ana Alina.

    2013. Paper præsenteret ved EMAC Annual Conference, Istambul, Tyrkiet.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  30. Udgivet

    An empirical comparison of exploratory versus conventional structural equation modeling. / Sørensen, Bjarne Taulo; Tudoran, Ana Alina.

    2013. Paper præsenteret ved 42nd AMS Annual Conference, California, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  31. Udgivet

    Estimating online reviews adoption : A Bayesian network approach . / Tudoran, Ana Alina; Heikkinen, I.

    2013. Paper præsenteret ved 42nd AMS Annual Conference, California, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  32. Udgivet

    Avoiding food waste by Romanian consumers : The importance of planning and shopping routines. / Stefan, Violeta; van Herpen, Erica ; Tudoran, Ana Alina; Lähteenmäki, Liisa.

    I: Food Quality and Preference, Bind 28, Nr. 1, 04.2013, s. 375-381.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    En empirisk model for holdningssystemer : Sammenligning af traditionel og eksplorativ tilgang til strukturelle ligningssystemer. / Sørensen, Bjarne Taulo; Tudoran, Ana Alina.

    Symposium i anvendt statistik 2013. red. / Peter Linde. Aarhus : Danmarks Statistik, 2013.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  34. Udgivet

    Enhancing exporter's performance : Behavioural commitment, customer orientation or communication? / Alteren, Gro; Tudoran, Ana Alina.

    2013. Paper præsenteret ved The Johan Arndt Conference, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  35. Udgivet

    Extending the prevalent consumer loyalty modelling : The role of habit strength. / Olsen, Svein Ottar ; Tudoran, Ana Alina; Brunsø, Karen; Verbeke, Wim.

    I: European Journal of Marketing, Bind 47, Nr. 1/2, 2013, s. 303-323.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Satisfaction, loyalty and habit : An attitude-behavioural perspective. / Olsen, S.O. ; Tudoran, Ana Alina.

    Marketing, Food and The Consumer: Festschrift in honour of Klaus Grunert. red. / Joachim Scholderer ; Karen Brunsø. Pearson Longman, 2013. s. 49-79.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. 2012
  38. Udgivet

    Satisfaction strength and intention to purchase a new product. / Tudoran, Ana Alina; Olsen, Svein Ottar ; Dopico, Domingo C. .

    I: Journal of Consumer Behaviour, Bind 11, Nr. 5, 05.2012, s. 391–405.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Udgivet

    Collation of Scientific Evidence on Consumer Acceptance of New Food Technologies : Three roads to consumer choice. / Fischer , A. R. H; van Trijp , H. C. M.; Hofenk, , D.; Ronteltap, A.; Tudoran, Ana Alina.

    Aarhus : Aarhus University, School of Business and Social Sciences, MAPP Centre, 2012. 27 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  40. Udgivet

    Functional forms of the satisfaction-loyalty intention and satisfaction willingness-to-pay relationships in a new product context. / Tudoran, Ana Alina; Olsen, Svein Ottar .

    Proceedings of the 41st EMAC Annual Conference . Lisbon : European Marketing Academy - EMAC, 2012.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  41. Udgivet

    Identifying the Strategic Options for Food Innovation. / Tudoran, Ana Alina; Esbjerg, Lars; Fischer , A. R. H; van Trijp , H. C. M.; Grunert, Klaus G.

    Aarhus : Aarhus University, School of Business and Social Sciences, MAPP Centre, 2012. 13 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  42. Udgivet

    Overview of Consumer Trends in Food Industry. / Tudoran, Ana Alina; Fischer , A. R. H.; van Trijp , H. C. M.; Grunert, Klaus G; Krystallis Krontalis, Athanasios; Esbjerg, Lars.

    Aarhus : Aaarhus University, School of Business and Social Sciences, MAPP Centre, 2012. 27 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  43. Udgivet

    Position paper on the role of technology in dealing with today’s challenges for the food and drink industry. / Esbjerg, Lars; Ingenbleek, Paul ; van Trijp, Hans ; Lienemann, Kerstin ; Tudoran, Ana Alina; Krystallis Krontalis, Athanasios; Volke Christensen, Katrine.

    Aarhus : Aarhus University, School of Business and Social Sciences, MAPP Centre, 2012. 10 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  44. Udgivet

    Regulatory focus, self-efficacy and outcome expectations as drivers of motivation to consume healthy food products. / Tudoran, Ana Alina; Scholderer, Joachim; Brunsø, Karen.

    I: Appetite, Bind 59, Nr. 2, 2012, s. 243–251.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. 2011
  46. Udgivet

    Automaticity or active control : Investigating the quasi-moderating role of habit strength in consumer loyalty. / Tudoran, Ana Alina; Olsen, Svein Ottar.

    2011. Paper præsenteret ved 2nd EMAC Regional Conference, Marketing Theory Challenges in Emerging Societies, Iasi, Rumænien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  47. Udgivet

    Credibility of collective brand as a source of equity : An empirical application for the Spanish wine market. / Dopico, D. C.; Blazquez, F.; Tudoran, Alina.

    A Resilient European Food Industry in a Challenging World. Nova Science Publishers, 2011. s. 103-124 (European Political, Economic, and Security Issues: Agriculture Issues and Policies).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  48. 2010
  49. Udgivet

    Análisis de las preferencias de un nuevo producto de conveniencia a base de pescado. / Dopico, Domingo; Tudoran, Alina; Olsen, Svein Ottar.

    I: Revista Espanola de Estudios Agrosociales y Pesqueros, Nr. 225, 2010, s. 71-108.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. Udgivet

    Análisis de los riesgos percibidos en el comportamiento del consumidor. / Tudoran, Ana Alina.

    Department of Applied Economics II, University of A Coruña, 2010.

    Publikation: Working paperForskning

  51. Udgivet

    Búsqueda de comportamientos no lineales en las series de la actividad económica - Modelos STAR. / Tudoran, Ana Alina.

    Department of Applied Economics II, University of A Coruña, 2010.

    Publikation: Working paperForskning

  52. 2009
  53. Udgivet

    Credibility of collective brand as a source of equity: An empirical application for the Spanish wine market. / Dopico, D. C.; Blazquez, F.; Tudoran, Ana Alina.

    2009. Paper præsenteret ved The 113th EAAE Seminar: A resilient European food industry and food chain in a challenging word, Chania, Grækenland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  54. Udgivet

    The effects of health benefit information on consumers' health value, attitudes and intentions. / Tudoran, Ana Alina; Olsen, S. O.; Dopico, D. C.

    I: Appetite, Bind 52, 2009, s. 568-579.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. 2008
  56. Udgivet

    Consumer evaluation of tailor-made seafood products. / Olsen, S. O.; Toften, K.; Dopico, D. C.; Tudoran, Ana Alina; Kole, A.

    Improving seafood products for the consumer. red. / Torger Børresen. British Welding Research Association, 2008. s. 85-110.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  57. Udgivet

    La importancia de la marca en la comercialización de productos perecederos: Una aplicación empírica al sector vacuno. / Dopico, D. C.; Tudoran, Ana Alina.

    I: Revista Europea de Direccion y Economia de la Empresa, Bind 17, Nr. 1, 2008, s. 151-166.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. 2007
  59. Udgivet

    Analysis of the preferences for a new convenient seafood product: Empirical application for Spain and Norway. / Dopico, D. C.; Tudoran, Ana Alina; Olsen, S. O.

    2007. Paper præsenteret ved The Ist Mediterranean Conference of Agro-Food Social Scientists: 103rd EAAE Seminar: Adding Value to the Agro-Food Supply Chain in the Future Euromediterranean Space, Barcelona, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  60. Udgivet

    Análisis de las preferencias para un nuevo producto de pescado de conveniencia: Una aplicacion empirica para España y Noruega. / Dopico, D. C.; Tudoran, Ana Alina; Olsen, S. O.

    Conocimiento, innovacion y emprendedores: Camino al futuro. red. / Juan Carlos Ayala Calvo. Universidad de la Rioja, 2007. s. 2012-2024.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  61. 2006
  62. Udgivet

    Marcas fabricante versus marcas distribuidor. / Tudoran, Ana Alina.

    Department of Applied Economics II, University of A Coruña, 2006.

    Publikation: Working paperForskning