Alex Young Pedersen

  1. 2019
  2. Udgivet

    Factfulness og almendannelse i praksis. / Pedersen, Alex Young.

    I: Sprogforum, Bind 69, Nr. november 2019, 29.11.2019, s. 48-56.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Conceptualizing Hybrid Educational Spaces (HES). / Pedersen, Alex Young.

    2019. 1-7 Abstract fra Hybrid Learning Spaces – Design, Data, Didactics, Delft, Holland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  4. Under udarbejdelse
  5. Udgivet

    Data literacy som en sammensat kompetence. / Caviglia, Francesco; Pedersen, Alex Young.

    I: Læring og Medier, Bind 11, Nr. 19, 08.01.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Learning in hybrid protopublic spaces : framework and exemplars. / Pedersen, Alex Young; Caviglia, Francesco; Gislev Kjærsgaard, Tom; Larsen, Anders Hjortskov.

    Networked professional learning: emerging and equitable discourses for professional development. red. / Allison Littlejohn; Jimmy Jaldemark; Emmy Vrieling-Teunter; Femke Nijland. Cham : Springer, 2019. s. 89-110 (Research in Networked Learning, Bind 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. 2018
  8. Udgivet

    Data literacy as a compound competence. / Pedersen, Alex Young; Caviglia, Francesco.

    Digital Science: DSIC18: The 2018 International Conference on Digital Science. Cham : Springer, 2018. s. 166-173 (Advances in Intelligent Systems and Computing, Bind 850).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  9. E-pub ahead of print

    Hybrid Collaboration Patterns. / Köppe, Christian; Kohls, Christian; Pedersen, Alex Young; Nørgård, Rikke Toft; Inventado, Paul Salvador.

    25th Conference on Pattern Languages of Programs (PLoP). 2018. s. 1-14 (ACM International Conference Proceeding Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  10. Udgivet

    The expanding ecology of relations in education. / Pedersen, Alex Young.

    2018. 22 Abstract fra Dialogue between ontology and epistemology, Cambridge, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  11. Udgivet

    Researcher or Fellow Citizen? Looking for a Role Model in the Humanities. / Pedersen, Alex Young; Caviglia, Francesco.

    Rethinking learning in the digital age: Making the Learning Sciences Count :13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018. red. / Judy Kay; Rosemary Luckin. London : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2018. s. 945-948 (International Conference of the Learning Sciences, Proceedings).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  12. Udgivet

    Idéhistorie : En grundbog. / Pedersen, Alex Young; Andersen, Casper; Bek-Thomsen, Jakob.

    Aarhus : Systime, 2018. 240 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

  13. Udgivet

    Outside in and inside out : new hybrid Education Patterns. / Kohls, Christian; Köppe, Christian; Pedersen, Alex Young; Dalsgaard, Christian.

    Proceedings of the 23rd European Conference on Pattern Languages of Programs. New York : Association for Computing Machinery, 2018. s. 1-9 (ACM International Conference Proceeding Series; Nr. 21).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  14. Udgivet

    Patterns of inclusion : fostering digital citizenship through hybrid education. / Pedersen, Alex Young; Nørgård, Rikke Toft; Köppe, Christian.

    I: Educational Technology & Society, Bind 21, Nr. 1, 2018, s. 225–236.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Towards a pattern language for hybrid education. / Köppe, Christian; Nørgård, Rikke Toft; Pedersen, Alex Young.

    I: Proceedings of the VikingPLoP 2017 conference, 2018, s. 1-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  16. 2017
  17. Udgivet

    A new role-model for the future humanities? / Caviglia, Francesco; Pedersen, Alex Young.

    2017. Abstract fra The Purpose of the Future University, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  18. Udgivet

    En fortælling i kompleksitet. / Pedersen, Alex Young.

    Idéhistorie i gymnasieskolen: hvorfor og hvordan. Aarhus Universiet, 2017. s. 6-16 (Tingen).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  19. Udgivet

    Læreplanen Idéhistorie B - htx. / Pedersen, Alex Young (Medlem af forfattersamarbejde); Andersen, Casper (Medlem af forfattersamarbejde); Rasmussen, Jørgen B. (Medlem af forfattersamarbejde); Kræmer, Trine Pippi (Medlem af forfattersamarbejde); Utzon-Frank, Anne-Mette (Medlem af forfattersamarbejde).

    3 s. Undervisningsministeriet. 2017, .

    Publikation: AndetAndet bidragRådgivning

  20. Udgivet

    Idéhistorie HTX: Undervisningsministeriets læreplansvejledning for faget. / Andersen, Casper; Pedersen, Alex Young; Dalsgaard, Esben ; Kristensen, Anders.

    23 s. online : Undervisningsministeriet. 2017, Lærevejledning for Undervisningsministeriet.

    Publikation: AndetAndet bidragUndervisning

  21. Udgivet

    Dialogic literacy : contexts, competences and dispositions. / Caviglia, Francesco; Dalsgaard, Christian; Delfino, Manuela; Pedersen, Alex Young.

    I: L1-Educational Studies in Language and Literature, Bind 17, 2017, s. 1-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Educational patterns for bringing value conflicts to the classroom. / Caviglia, Francesco; Pedersen, Alex Young.

    2017. Abstract fra The 11th conference of the International Association for Research in L1 Education, Tallinn, Estland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review