Projekter pr. år
Personlig profil
Profil
Undervisning
Det er vigtigt for mig, at deltagerne i undervisningen er involverede og engagerede i aktiviteterne og processerne. Den lærendes egen motivation er vigtig at have sig for øje, om det er en studerende med en dyb faglig identifikation eller en underviser, der ønsker at udvikle nye og inspirerende måder at lave feedback på. Vi skal diskutere, hvad vi gør i momentet og i vores egen undervisning – det er essentielt, at arbejdet bliver knyttet til praksis. Hvis jeg kan inspirere til at udvide en undervisers repetorie eller tænke nyt I dialogisk undervisning, har det været en god dag.
Rådgivning
Mit arbejde handler om samarbejde og forståelse af det enkelte fagmiljøer og den undervisningskultur, der findes på stedet. Udviklingen af undervisningen på gulvet i det enkelte undervisningslokale ligger mig meget på sinde, ligesom møde med underviseren eller uddannelseslederen i dialog er afgørende for at kunne rådgive og lave undervisningsudvikling. Derfor er mit fokus på praksis og på processer, der kan skabe rum for bæredygtig udvikling, der også fortsætter, når mødet eller workshoppen er slut.
Arbejdsområder
Kursusleder på Pædagogisk Grundkursus for instruktorer.
Underviser og vejleder på Universitetspædagogikum.
Kursusleder på onlineforløbet InTeL.
Projektdeltager og underviser i pædagogisk onboarding af internationale undervisere.
Laver projekter og afholder workshops om bl.a. engagerende undervisning, podcast i undervisningen, holdundervisning, internationale undervisere og feedback-processer.
Emneord
- Universitetspædagogik
- Holdundervisning
- Small Class Teaching
- It-pædagogik og -didaktik
- Blended Learning
- Online undervisning
- flipped classroom
- Undervisning
- It i uddannelsessystemet
- Interpersonel kommunikation på internettet
- Videnskabsformidling og -kommunikation
Fagområder
- Feedback
- Holdundervisning
- Blended learning
- Nye undervisere
- Internationale undervisere
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
InterLab: Udviklingsprojekt om interaktive laboratorier
Thomsen, M. B. (Projektleder), Møller, K. L. (Deltager), Gislev Kjærsgaard, T. (Deltager), Dohn, N. B. (Deltager) & Larsen, A. H. (Deltager)
01/09/2020 → 29/07/2022
Projekter: Projekt › Andet
-
-
FPL-projektet (Faglig Pædagogisk Ledelse i ungdomsuddannelserne)
Boie, M. A. K. (Projektleder), Lund, L. (PI), Thomsen, M. B. (Projektleder), Andersen, M. (Projektkoordinator), Larsen, A. H. (Kontaktperson) & Gislev Kjærsgaard, T. (Deltager)
01/08/2018 → 31/10/2019
Projekter: Projekt › Forskning
-
DiDaK: Digital Dannelse og Kompetenceudvikling
Dalsgaard, C. (Deltager), Thomsen, M. B. (Deltager), Caviglia, F. (Deltager), Boie, M. A. K. (Deltager), Færgemann, H. M. (Deltager), Larsen, A. H. (Deltager) & Andersen, M. (PI)
01/05/2017 → 31/03/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
ONU: Onboarding af internationale nyansatte til undervisningsopgaven
Poulsen, S. R. H. (PI) & Larsen, A. H. (PI)
01/03/2023 → …
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
Publikation
-
Learning in hybrid protopublic spaces: framework and exemplars
Pedersen, A. Y., Caviglia, F., Gislev Kjærsgaard, T. & Larsen, A. H., 2019, Networked professional learning: emerging and equitable discourses for professional development. Littlejohn, A., Jaldemark, J., Vrieling-Teunter, E. & Nijland, F. (red.). Cham: Springer, s. 89-110 (Research in Networked Learning, Bind 6).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Takeaway Teaching - A design for re-design
Thingholm, H. B. & Larsen, A. H., 2 apr. 2019, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidskrift. 14, 26, s. 103-114 11 s., 26.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Tema: It-Didaktisk Design: Udvikling af online uddannelse
Nørgård, R. T., Bengtsen, S. S., Dalsgaard, C. & Larsen, A. H., maj 2016. 6 s.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Onboarding af international VIP i undervisning
Poulsen, S. R. H. & Larsen, A. H. (Medlem af forfattersamarbejde), 2024.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Formidling
-
Distribuerede og fleksible forløb om studiestrategier: Takeaway Teaching er et design, der rummer forløb med fokus på generiske studiestrategier. Disse forløb er nemme at tilpasse og integrere i undervisningen via distribution i LMS.
Larsen, A. H. & Thingholm, H. B., 2019.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Formidling
Aktiviteter
-
A Crash Course in online teaching at EU-CONEXUS
Larsen, A. H. (Foredragsholder), Andersen, M. (Foredragsholder) & Gislev Kjærsgaard, T. (Foredragsholder)
2 dec. 2020Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Redesign af PhD Summer School (Anthusia Summer School 3)
Gislev Kjærsgaard, T. (Konsulent) & Larsen, A. H. (Konsulent)
3 nov. 2020 → 7 nov. 2020Aktivitet: Rådgivning - typer › Rådgivning
-
Kursus redesign for Blended Learning
Gislev Kjærsgaard, T. (Arrangør) & Larsen, A. H. (Arrangør)
12 aug. 2020Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Webinar 2b - Underviserens rolle i online undervisningssituationer
Thestrup, K. (Foredragsholder), Larsen, A. H. (Foredragsholder) & Gislev Kjærsgaard, T. (Foredragsholder)
14 maj 2020Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Peer-feedback with technology as reusable formats
Møller, K. L. (Foredragsholder) & Larsen, A. H. (Foredragsholder)
31 maj 2022 → 3 jun. 2022Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Presse/medier
Kurser
-
-
InTeL Introduction to Teaching and Learning
Larsen, A. H., Alsholm, A.-M., Færgemann, H. M. & Godsk, M. 07/01/2022 → 14/01/2022
Kursus: Undervisning