Projekter pr. år
Personlig profil
Fagområder
- Fagområde
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
OPEN COST action (CA22121): Rising nationalisms, shifting geopolitics and the future of European higher education and research openness
Staunæs, D. (Deltager)
01/01/2024 → 01/01/2027
Projekter: Projekt › Forskning
-
DPU har mange talenter. DPU talentudviklingsprogram
Brøgger, K. (Projektleder), Staunæs, D. (Projektleder) & Plotnikof, M. (Projektleder)
01/01/2024 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Affective Investments in Diversity Work in STEM at Danish Universities
Staunæs, D. (PI), Khawaja, I. (Deltager) & Vertelyté, M. (Deltager)
01/02/2022 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
Diversity Work as Mood Work in Education
Staunæs, D. (PI) & Vertelyté, M. (Deltager)
01/02/2020 → 30/09/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
Policy futures: Researching on education policy, governance and administration at a time of political crisis in Europe
Madsen, M. (Deltager), Brøgger, K. (Projektleder), Cone, L. (Deltager), Krejsler, J. B. (Deltager), Cort, P. S. (Deltager), Kristensen, J. E. (Deltager), Hedegaard, M. L. L. (Deltager), Larson, A. (Deltager), Jimenez, G. (Deltager), Plotnikof, M. (Deltager), Coninck-Smith, N. D. (Deltager), Laursen, R. (Deltager), Moos, L. (Deltager), Staunæs, D. (Deltager), Nørgaard, C. (Deltager), Binderup, T. (Deltager), Vertelyté, M. (Deltager), Smedegaard Ernst Bengtsen, S. (Deltager), Normand, R. (Deltager), Robertson, S. (Deltager), Mengel, P. (Deltager), Tarby, S. C. M. (Deltager), Moscovitz, H. (Deltager), Zangrandi, E. (Deltager), Harsbo, R. (Deltager), Nygaard, P. S. (Deltager), Sørensen, A. E. (Deltager), Nuriler, H. (Deltager) & Gibson, A. G. (Deltager)
COST Association Avenue du Boulevard – Bolwerklaan 21 1210 Brussels | Belgium
01/03/2019 → …
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Affirmative critique as anarchiving and counter-archiving: For another academic freedom to come.
Staunæs, D., Raffnsøe, S. & Brøgger, K., 2025, (Accepteret/In press) I: Educational Philosophy and Theory.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Generationel dissonans. Stemningsarbejde i samtaler om racisme, sexisme og diversitet i organisationer
Staunæs, D. & Vertelyté, M., 2025, (Accepteret/In press) Krænkelsesfrie organisationer. Bloksgaard, L. & Augustin, L. R. (red.). København: Nordic Academic Press, 17 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
The state of gender(s), young people and education: inequities, inter/intrasectionality and inclusivity.
Sandager, J. & Staunæs, D., 2025, (Under udarbejdelse) I: British Educational Research Journal. s. 20Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Towards pedagogies of affective dissonance for intragenerational listening and un/learning
Staunæs, D. & Vertelyté, M., 2025, (Accepteret/In press) I: Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education. 25 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Affekt
Staunæs, D., Hvenegård-Lassen, K. & Bissenbakker, M., 2024, Performative vendinger: Introduktion til nyere feministisk teori. Staunæs, D., Brøgger, K. & Hvenegård-Lassen, K. (red.). Frederiksberg: Nyt fra Samfundsvidenskaberne, s. 161-176Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Lincoln University
Staunæs, D. (Gæsteforsker)
mar. 2025Aktivitet: Besøg på en ekstern institution - typer › Besøg ved en ekstern, akademisk institution
-
Victoria University of Wellington
Staunæs, D. (Gæsteforsker)
mar. 2025Aktivitet: Besøg på en ekstern institution - typer › Besøg ved en ekstern, akademisk institution
-
Keynote: Entangled and affective leadership, entangled and affective learning with animal others
Staunæs, D. (Foredragsholder)
24 feb. 2025Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Keynote: Promising (but disputed) pedagogies towards diversity in higher education
Staunæs, D. (Foredragsholder)
10 feb. 2025Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Deakin University, School of Education (REDI)
Staunæs, D. (Gæsteforsker)
jan. 2025 → feb. 2025Aktivitet: Besøg på en ekstern institution - typer › Besøg ved en ekstern, akademisk institution
Presse/medier
-
-
-
-
Drenge og piger - er der forskel. Køn handler ikke kun om hjerner
01/09/2005
1 Mediebidrag
Presse/medie
-